Halvin tapa muuttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

JN

.
Kaupunki
Tampere
Elikkäs olisi ongelma, pitäisi Roista muuttaa Turkuun.
Matkaa on 800km.

Hirveästi tuota maallista omaisuutta ei ole kertynyt, normi tavarat (tv:t,pc:t pöydät yms ) saa kyllä menemään sedan malliseen autoon jotenkuten ehkä, mutta päänvaivaa teettää 2h:n 140cmx200cm uusi sänky ja 3v vanha pesukone.
Myydä ei noita viitsisi, kun rahaa niistä saa sen 50% sijoitetusta, ja uuden veroisia on.

Peräkärryn kyllä saan lainaan, mutta ei viitsisi tehdä kahta reissua (yhteensä 3200km).

Miten minimoida rahanmeno&vaiva?
Onko junissa kuljetus kallista? Nakata tavarat johonkin rekka-autoon? Saako kunnasta tukea muuttoon? Ei varmaan ole semmoista yritystä, että saisi Roista peräkärryn, ja sen voisi jättää turkuun? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Buget ainakin vuokraa autoja niin, että voit jättää sen toiselle paikkakunnalle mistä lähdit. Nakkase paku ja painele sillä.
:rolleyes: ? meikä ei kässää tuota lausetta.

Oma autokin siis on.

Näkyy olevan toi jättö toiselle paikkakunnalle aika hintavaa. Tuolla jo ostaa uuden pesukoneen. Tai sitten ymmärsin ton hinnaston päin vittua. Voi olla niinkin.

Mitenkäs on, olisiko kenelläkään ideoita, miten pystyisi halvimmalla muuttamaan briteistä takaisin suomeen. Omaa autoa ei tällä hetkellä ainakaan ole, tavaraa on yhden toyota yariksellisen verran. Siihenkin muuten menee valitettavasti ihmeen paljon kun kaataa takapenkin.

Olen miettinyt, että jos saksasta hakisi ensin auton, ottaisi lautan ruottiin, ja siitä sitten ajelisi ja myisi auton sitten suomessa pois. Tai sitten vain rahtina lähettäisi tavarat ja lentäsi. Tavaroiden myymistä ei voi edes harkita kun olen kiintynyt niihin rojuihin.

Peppe Halti sanoi:
Olen miettinyt, että jos saksasta hakisi ensin auton, ottaisi lautan ruottiin, ja siitä sitten ajelisi ja myisi auton sitten suomessa pois.

Pientä säätöä :lol2:

Heitä ne rojut lentorahdissa. Varmasti yksinkertaisinta. Rahtiyrityksiä on netti pullollaan eikä ole mahdottoman kallista.

Integrandi sanoi:
Näkyy olevan toi jättö toiselle paikkakunnalle aika hintavaa. Tuolla jo ostaa uuden pesukoneen. Tai sitten ymmärsin ton hinnaston päin vittua. Voi olla niinkin.
Yep, Herzillä One-way jättö n.180€+60€/vrk

ace-oo- sanoi:
Elikkäs olisi ongelma, pitäisi Roista muuttaa Turkuun. Matkaa on 800km.

Jos tavarat ei mahdu pakettiautoon niin etsit sellaisen kaverin jolla on pieni katettu kuorma-auto. Tehkää sellainen aikataulu että kaveri pääsee käymään auton mukana Turussa. Hän sitten ajaa auton takaisin kotikonnuilleen. Tulee halvemmaksi kuin muuttofirma tai autovuokraamo. Pitää vaan löytää kaveri joka haluaa tehdä hieman pientä bisnestä ja käydä Turussa. :)

P.S. Kaikista halvimmat muutot olen tehnyt sillä tavalla että lainaan työpaikalta tai kaverilta pakettiautoa. Pakettiautoissakin on sitten eroja eli kannattaa valkata mahdollisimman tilava.

ace-oo- sanoi:
Onko junissa kuljetus kallista? Nakata tavarat johonkin rekka-autoon? Saako kunnasta tukea muuttoon?

Matkahuolto ja VR antaa sulle selkeät hinnastot. Ehkä rekkafirmoillekin kannattaa soitella.

Kunta tukee muuttoa, jos pystyt keplottelemaan itsesi kortistoon, ennen kuin muutat. Tai en ole varma onko se kunta vai työkkäri, josta se raha tulee, mutta joka tapauksessa Rovaniemi on valmis juhlistamaan oman kylän korkeasti koulutetun pojan muuttoa ethelään työn ääreen maksamalla sulle edes jotain. Näin luulisin. Tsekkaapa.

Peppe Halti, sana jota etsit on kontti eiku siis lava (pallet). Kysy paikallisesta huolintaliikkeestä (Stewedorer&Son), mitä maksaa lavallinen Suomeen lentorahtina tai laivarahtina. Tässä tapauksessa siinä lavassa on puiset seinät ja katto, joten sen voi pakata aivan täyteen mitävaan. En muista tarkkoja mittoja, mutta luulisin, että Toyota Variksen verran siihen mahtuu helposti.

ace-oo-, mä olen todella pettynyt, jos kaiken tämän jälkeen et laita treadia pystyyn aiheesta: Mistä ja miten löytää helposti ja nopeasti uusi mötky Turkkuses? :whip: :D

KePa sanoi:
Käy hakemassa iso pakettiauto koeajoon viikonlopuksi jostain autoliikkeestä.

Ja ajat sillä pokkana 1600 km ja kuvittelet että ne katsoo sen läpi sormien? :david:

Kannattaa tosiaan tsekata Matkahuolto, VR, Kaukokiito, Kiitolinja, Transpoint ja mitä noita nyt on. Jos yhdelle FIN-lavalle saa kamat pakattua, niin luulisin että korkeintaan satkun maksaa noiden lähettäminen, sillä matkalla ei tossa hinnassa ole suurtakaan merkitystä.

EDIT: Ja näiden Transpointien sun muiden hinnat sisältää noudon ja jakelun. Eli ne hakee kamat sun pihasta kuhan oot pakannut ne lavalle valmiiksi.

Jos ei ole kuin pesukone ja sänky, niin eikö olisi helpompaa ja halvempaa laittaa matkahuollossa? Sängystä en tiedä, että onko se liian iso..
hmm.. Ja käy kysymys Roin muuttoliikkeestä, just nyt en muista mikä sen puljun nimi oli.. He ajavat vähän väliä Turkuun ja varmasti ottavat suht halvalla muutaman tavaran kyytiin.

Oon itse ollut samassa tilanteessa useasti ja kokeillut käytännössä kaikki vaihtoehdot melkein samalla reitillä. Recommended options are:

1. Autovuokrauksen ilmainen auton siirto, toimii etenkin pääväylien läpi, etenkin Helsingin suuntaan. Jonossa on vain muitakin, eli kannattaa olla väleissä jonkin budget/scandia rent/europcar/hertzin sihteerikön kanssa. Useimmiten hlöautoja tarjolla. Täysin ilmaista joten nimi listoille, lähtöpäivä on kyllä sitten ihan auki.

2. Matkahuolto, jos omaisuutesi menee sellaisiin bokseihin jotka mahtuvat öpaut vajaan kuution sisään. Sinkkumies muuttaa 100eurolla minne tahansapäin suomea mutta sohvat menevät pelastusarmeijalle

3. Posti, kalliimpi tapa mutta jos mahtuu rullakoihin niin ei mahdoton idea n.100-200e.

4. FIN lavalle ja kiitolinjan/vast sisuksiin, hinnasta en tiedä mutta lienee 100-300e välillä per lava. Sohvakin mahtunee.

5. Autovuokraus. Roi-Turku päivässä maksaa n.500-800e pakulla ei sis. bensoja. Kerää kööri kasaan, ilmoitus kyydistä vaikka city lehteen.

6. Ikioman rekan vuokraus. Menee jo aika kalliiksi, pitkästi yli tonnin taksa sis. bensat ja apumiehen, bonuksena mahdollisuus homoeroottiseen kokemukseen.

7. Reppu täyteen sälää ja liftaamaan. Heteka kannattaa jättää suosiolla pois matkasta. Ei maksa kovinkaan vitusti.

reino sanoi:
ace-oo-, mä olen todella pettynyt, jos kaiken tämän jälkeen et laita treadia pystyyn aiheesta: Mistä ja miten löytää helposti ja nopeasti uusi mötky Turkkuses? :whip: :D
:offtopic:
:D heh, pitääpä sitten laittaa pakkikseen ilmoitus: "wanted Pakkis-mötky Turusta,mieluiten valmis paketti (2lasta, maksettu talo), KIIRE! "

Kiitos kaikille vinkeistä!

Samapa melkein miten ja millä nuo tavarat roudaa, rahaa palaa jonkun verran kummiskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom