Halvat protskut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones
  • Aloitettu Aloitettu
paljos herassa on proteiinia? sitähän saisi halvalla jostain valiolta. mulla on sellainen käsitys että heran proteiinipitoisuus on kuitenkin yllättävän alhainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by mho
Minä laskin vähän aikaa sitten hintaeron €/proteiinigramma fastin whey+:lle ja whey3:lle. Yllättävän pieni ero.

Kummanko eduksi? Mä oon ollu siinä käsityksessä että Whey+ on halvempaa näin laskettuna.

Originally posted by Jortsu
Kummanko eduksi? Mä oon ollu siinä käsityksessä että Whey+ on halvempaa näin laskettuna.

En laittanu tarkkoja lukemia kun en muista niitä, mutta niillä hinnoilla joilla noita saan whey3 tuli hiukan halvemmaksi. Ero tosin oli ihan mitätön. Pitää laskea vielä uudestaan, tuo toimitus oli kaupan hyllyn edessä äkkiä kännykällä laskettuna.

Originally posted by mho
En laittanu tarkkoja lukemia kun en muista niitä, mutta niillä hinnoilla joilla noita saan whey3 tuli hiukan halvemmaksi. Ero tosin oli ihan mitätön. Pitää laskea vielä uudestaan, tuo toimitus oli kaupan hyllyn edessä äkkiä kännykällä laskettuna.

Ero on muistaakseni 20 senttiä whey3:n eduksi. Laskin sen kanssa joskus ja löytyy jostain whey+/whey3-threadista.

Originally posted by Äijä
Ero on muistaakseni 20 senttiä whey3:n eduksi. Laskin sen kanssa joskus ja löytyy jostain whey+/whey3-threadista.
Laskin lisäravinnepalvelun hinnoilla:
whey3 suklaa/mansikka: 0,0396 €/g ~4 senttiä/g
whey+: 0,0450€/g ~5 senttiä/g

(ei turhan tarkkaa.. :D )

Olikos kuinka moni tuota halpisheroista halvinta Hera-XR:ää vetäny? Maistuuko siedettävältä vai onko :urjo: ? Sekoittuuko hyvin, vai tartteeko betonimyllyn sekoitukseen? Entä muuten, onko ihan ok kamaa, vai shaissee? Minkäs maalaista tää Hera-XR olikaan?

On vaan esim. G-sportilla ja Boosmanilla ko jauhoo niiiiin halvalla (G-sportilla näky olevan 60€ 5kg), että vois tilata.

Entä vieläkö SF-Heraturbo sekoittuu vaahdoksi, vai joko on sekoittuvuus ok? Jonkun pussin sitä joskus söin, eikä kovin hyvin sekoittunut.

Originally posted by Äijä

Tuollainen vertailuhan ei kerro kuitenkaan koko totuutta, koska elimistön kyky hyväksikäyttää proteiini vaihtelee proteiinilaatujen välillä. Kuten vertailtaessa vaikka kasvi-, hera-, kaseiini- ja lihaproteiineja.

Tänään viimeks otin Hera-XR:ää palautumisjuomaksi. Vaahtoaa helkutisti ja siinä on ne 10g hiilaria/100g. Lienee suurin osa laktoosia(kaikki?). Mua kun ei laktoosit haittaa eikä liiemmälti vaahdotkaan niin ihan ok kamaahan se on.

re: to jpm

Ton Wrangen protskun laktoosipitosuus on sen 4g/100g jauhetta mutta jostain syystä vatsa sietää sitä aika hyvin, paljon paremmin kuin vaikka Fastin Whey3. Enkä vedä protskujauhoa kuin 50-70g päivässä. Onhan hyla-tuotteissakin yleensä laktoosia vähän jäljellä.

Re: Re: Protskuista

Originally posted by jpm
Mites, tietääkö kukaan tota heracleksen laktoosi pitoisuutta, kun en nyt tässä tohinassa ja kiireessä löytänyt nettikauppaa joka sitä myy.

Pussin kyljessä näkyy olevan 10%.

Tällä palstalla on ansiokkaasti keskusteltu protskujen hinnoista ja joku oli tullut siihen tulokseen, että toi Optimumin 100% Whey olisi liian kallista suhteessa noihin joihinkin suomalaisiin tuotteisiin. Itse kun laskin vähäisellä kapasiteetillani niin tulin siihen tulokseen, että ei tuo 100% Whey ainakaan kalliimpaa ole.

ELI jos 100% Whey siis sisältää 77,5% protskua, sisältää toi 2272g:n purkki yht 1760g protskua. Halvin mainostettu hinta 100% Wheylle tällä hetkellä lienee 62€. Jakolaskulla 62€/1760g saadaan protskun grammahinnaksi 0,0352€ eli n. 3,5 senttiä. Jos oletetaan, että saat 100% Wheytä tarjouksesta n. 50€:n hintaan (kuten itse olen maksanut) on grammahinta enää 2,85 senttiä eli ei kai toi hinta nyt niin paha ole noihin joihinkin suomalaisiin "laatuprotskuihin" verrattuna.

2,85c/g ei ole kyllä paha, halvempaa kuin proteiinin hinta valion rahkassa ja raejuustossa.
Offtopic: Minkä valmistajan ne halvemmat rahkat ovat ja mistä niitä saa?

Originally posted by Hannibal
Tuollainen vertailuhan ei kerro kuitenkaan koko totuutta, koska elimistön kyky hyväksikäyttää proteiini vaihtelee proteiinilaatujen välillä. Kuten vertailtaessa vaikka kasvi-, hera-, kaseiini- ja lihaproteiineja.

Mutta nythän juuri vertailtiin heraproteiinien hintoja. Vai tarkoititko että että elimistö käyttää eritavalla hyväkseen konsentraatteja, hydrolisoituja, ionivaidettuja yms. heraproteiineja? Ja jos tarkoitit niin missä näin on osoitettu?

Mutta nythän juuri vertailtiin heraproteiinien hintoja. Vai tarkoititko että että elimistö käyttää eritavalla hyväkseen konsentraatteja, hydrolisoituja, ionivaidettuja yms. heraproteiineja? Ja jos tarkoitit niin missä näin on osoitettu?

En tiedä, tämä oli ihan minun oma olettamus, että niiden hyväksikäyttöaste elimistössä poikkeaisi hieman toisistaan. Imeytymisnopeuksissahan ainakin on eroja.

Originally posted by meitsi

Eikös ne ole Ehrmannin tekemiä. Joistain Valintaladoista ja Prismoista ainakin löytyy. Voi varmaan vaihdella nuo paikkakunnittain aika paljon.

OK. Joku muukin esitti taannoin väitteen että nopeammin imeytyvien proteiinien hyväksikäyttöaste olisi pienempi mutta tää siis on näitä mutu-juttuja.

Kuitenkaan tämä ei nyt päde vertaillessa Whey3:sta ja +:aa koska kummatkin on ns. palautumisjuomaprotskuja eli mielestäni on ihan perustelua verrata noiden"grammaa puhdasta protskua / €" -vertailu eikö...

Kuitenkaan tämä ei nyt päde vertaillessa Whey3:sta ja +:aa koska kummatkin on ns. palautumisjuomaprotskuja eli mielestäni on ihan perustelua verrata noiden"grammaa puhdasta protskua / €" -vertailu eikö...

Joo, tuskinpa niissä ainakaan mitään kovin merkittävää eroa voi olla. Tietysti olisi kiva nähdä joku tutkimus aiheesta.

Originally posted by meitsi

Valmistajasta ei tietoa mutta halvat tuotemerkit jotka ovat vastaan kävelleet: Ingman(Prisma), Pirkka(CM), Sakemanni(Lidl)

Sakemannin rahka taisi olla halvinta, 0.50€/250g jos en väärin muista. Ingman ja Pirkka jonkun verran alta euron/250g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom