Haluan lihasta mut en kestä lihoa yhtään

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moi!

Haluaisin alkaa käymään salilla, mutta lihasten kasvatusta varten pitäisi alkaa syömään reilusti enemmän kuin mitä nyt syön. Oon laihaläski, eli oon ihan hoikka mut se vähäinen massa mitä mulla on on pelkkää läskiä. Tuntuu että mulla on jo nyt leuan alla ja keskivartalossa sen verran läskiä et en kestä jos tulee yhtään enempää, mut toisaalta en pääse tästä kropasta ikinä pois jos en oo valmis nyt vaikka muutamaks kuukaudeks nostamaan ruokamääriä ja lihomaan jonkun verran samalla :( Milloin voi/kannattaa vetää eka dieetti tai joku välidieetti? Pelkään et mun motivaatio loppuu aika nopeaan jos alan käymään salilla ja lihon samalla, kun tässä mun kropassa se ois yhtä kuin et käyn salilla mut silti mun ulkonäkö menee vaan huonompaan suuntaan :/ Pelottaa myös se kun oon kerran aikasemmin käynyt muutaman kuukauden verran salilla ja silloin nostin reilusti ruokamääriä mut lihasta ei juurikaan kehittynyt ja sit tosiaa muutaman kuukauden päästä lopetin, eli mulle jäi vaan läskit käteen ja ennen tota olin ihan ok-joten kuten tyytyväinen mun kroppaan, nykyseen läskimpään kroppaan en tosiaankaan oo. Pelkään et sama käy taas et alotan, en jaksakkaan jatkaa ja sit jää taas vaan läskit käteen eikä niistä pääse eroon :( En tiiä mitä pitäis tehä tai aatella.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Läskin vähentämisessä ruokavalio on kaikein tärkein tekijä. Sopiva treeni tukee tuota, mutta lihottavaa ruokavaliota on hankala muuksi muuttaa treenaamalla. Kun syöt ja treenaat fiksusti, niin se ylimääräinen rasva muuttuu lihakseksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa kerätä lisää rasvaa.

Zone-sarja -42%
Moi!

Haluaisin alkaa käymään salilla, mutta lihasten kasvatusta varten pitäisi alkaa syömään reilusti enemmän kuin mitä nyt syön. Oon laihaläski, eli oon ihan hoikka mut se vähäinen massa mitä mulla on on pelkkää läskiä. Tuntuu että mulla on jo nyt leuan alla ja keskivartalossa sen verran läskiä et en kestä jos tulee yhtään enempää, mut toisaalta en pääse tästä kropasta ikinä pois jos en oo valmis nyt vaikka muutamaks kuukaudeks nostamaan ruokamääriä ja lihomaan jonkun verran samalla :( Milloin voi/kannattaa vetää eka dieetti tai joku välidieetti? Pelkään et mun motivaatio loppuu aika nopeaan jos alan käymään salilla ja lihon samalla, kun tässä mun kropassa se ois yhtä kuin et käyn salilla mut silti mun ulkonäkö menee vaan huonompaan suuntaan :/ Pelottaa myös se kun oon kerran aikasemmin käynyt muutaman kuukauden verran salilla ja silloin nostin reilusti ruokamääriä mut lihasta ei juurikaan kehittynyt ja sit tosiaa muutaman kuukauden päästä lopetin, eli mulle jäi vaan läskit käteen ja ennen tota olin ihan ok-joten kuten tyytyväinen mun kroppaan, nykyseen läskimpään kroppaan en tosiaankaan oo. Pelkään et sama käy taas et alotan, en jaksakkaan jatkaa ja sit jää taas vaan läskit käteen eikä niistä pääse eroon :( En tiiä mitä pitäis tehä tai aatella.

Miks ihmeessä sun pitäisi alkaa syömään, että saat lihasta, kun ei aikaisempikaan läski ole tuonut lihasta? Ei se noin toimi.

Eli ala vaan treenaamaan ja kokeile tosiaan pitää paino vaikka nykyisessä. Todellakin aloittelija kehittää lihasta naurettavan helposti ylläpitokaloreilla ja jopa miinuskaloreilla, jos läskiä löytyy. Katso vaan että ruokavalio on muuten terveellinen ja sisältää riittävästi proteiinia.

Läskin vähentämisessä ruokavalio on kaikein tärkein tekijä. Sopiva treeni tukee tuota, mutta lihottavaa ruokavaliota on hankala muuksi muuttaa treenaamalla. Kun syöt ja treenaat fiksusti, niin se ylimääräinen rasva muuttuu lihakseksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa kerätä lisää rasvaa.
Nyt 4 vuotta aktiivisesti treenanneena ja ns. kaiken tehneenä voin sanoa omata puolestani että paskapuhetta.
Varmasti toimii monella noin mutta sitten on paljon niitä jotka tekee 110% parhaansa mutta ei vaan onnistu.

Turha tähän on kenenkään mitään hyvä treeni- tai ruokavalio-ohjeita antaa, koska jos perussuhtautuminen omaan kehoon ja painoon on niin epävarmaa että treenaamisessakin näkee, tasan päinvastoin kuin olisi järkevää, enemmän riskiä läskiytymisestä kuin mahdollisuuksia kehonkoostumuksen parantamiseen, niin ei siitä hommasta tule eikä voi tulla paskaakaan ennen kuin päänuppi on valmis pitkäjänteiseen ja suunnitelmalliseen harjoitteluun positiivisen mielialan kanssa. Kaikki toimivatkin käytännön ohjeet valuvat nyt hukkaan kuin vesi hanhen selästä. Kannattaa aloittajan keskittyä vain pohtimaan kunnolla sitä omaa kehonkuvaa, minäkuvaa ja tämän maanisen läskipelon syitä ja palata treenien suunnitteluun vasta sitten, kun siihen on olemassa edes jonkinlainen aito sisäinen motivaatio ja valmius sekä huomattavasti rennompi asenne.

Negatiivisesti sanottu toki, mutta valitettavasti mitään sen positiivisempaa tuosta lähtökohdasta ei voi sanoa.

Nyt 4 vuotta aktiivisesti treenanneena ja ns. kaiken tehneenä voin sanoa omata puolestani että paskapuhetta.
Varmasti toimii monella noin mutta sitten on paljon niitä jotka tekee 110% parhaansa mutta ei vaan onnistu.
Oletko nyt eri mieltä ruokavalion vaikutuksestä rasvoihin, treenin vaikutuksesta kehonkoostumukseen ja siitä, että lihasta voi saada ilman läskien keräämistä?

Oletko nyt eri mieltä ruokavalion vaikutuksestä rasvoihin, treenin vaikutuksesta kehonkoostumukseen ja siitä, että lihasta voi saada ilman läskien keräämistä?
Lähinnä siitä että ns. oikein syömällä läski muuttuu lihakseksi.
Mutta tottakai kannattaa syödä terveellisesti ja riittävästi.

Lähinnä siitä että ns. oikein syömällä läski muuttuu lihakseksi.
Mutta tottakai kannattaa syödä terveellisesti ja riittävästi.
Niin kirjoitinkin, että tuohon päästäkseen pitää syödä ja treenata fiksusti.

Miks ihmeessä sun pitäisi alkaa syömään, että saat lihasta, kun ei aikaisempikaan läski ole tuonut lihasta? Ei se noin toimi.

Eli ala vaan treenaamaan ja kokeile tosiaan pitää paino vaikka nykyisessä. Todellakin aloittelija kehittää lihasta naurettavan helposti ylläpitokaloreilla ja jopa miinuskaloreilla, jos läskiä löytyy. Katso vaan että ruokavalio on muuten terveellinen ja sisältää riittävästi proteiinia.

Kaikki eivät suinkaan kerää lihasta helposti, saati sitten naurettavan helposti. Kysyjä on nainen, mikä ei ainakaan helpota asiaa.

Mutta juuri noin, eli terveellinen ruokavalio ja harrastukseksi liikunnallinen elämäntapa. Ja sitähän ei ole esim se, että käydään salilla 3 x viikossa tunti kerrallaan josta puolet istutaan penkillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon kerran aikasemmin käynyt muutaman kuukauden verran salilla ja silloin nostin reilusti ruokamääriä mut lihasta ei juurikaan kehittynyt
Muutamassa kuukaudessa harvalla aloittelijalla kertyy lihasta mitenkään räjähdysmäisesti tai silmin nähden havaittavasti, ei sillä ettäkö sitä kilotolkulla tehtäisi kuukausitasolla myöhemminkään. Mutta jos syöminen ahdistaa, mitäs jos vaan käyt siellä salilla vähän pidempäänkin kun kuukauden tai pari, ja seuraat miten tulokset kehittyvät? Ei salilla käyntiin alkuvaiheessa tarvita mitään valtavia ruokavaliomuutoksia, jos ne aiheuttavat ahdistusta.

Mä olen mielestäni aina ollut tyyppiä "näen ruokaa ja lihon". Nyt kohta 1,5v salia ja kyllä se taitaa pitää paikkansa.
Meillä kaikilla on oma fysiikkansa, jokaiselle toimii se oma juttunsa. Tietty tietyt lainalaisuudet pätee kaikkiin.

Syöminen on mulle käsittämätöntä virittelyä.
Rasvaprosentti on Inbodyn mukaan luokkaa 17, kaikki se on ilmeisesti vyötäröllä. Oikeasti. (n)
Ihan ok habitus, semmoinen "normaalin näköinen". 173/77kg. Pikku tyttöni kehuu pulleaksi.
Mulle vaan on käsittämätöntä kuinka vähällä syömisen lisäyksellä saan painon nousemaan 0,5kg/vko. Ja kuinka vaikeaa virittelyä se on ollut kun yritän pitää painon samassa.

Treeniä 3krt/vko, noin tunti/krt. Intensiteetti on suht kovahko. Pyöräilyä 40-50min/päivä viitenä päivänä viikossa.
Äkkiä ajateltuna tohon vois syödä mitä vaan pysyäkseen samassa painossa? No, pari leipää lisää päivässä niin alkaa paino kimpoilemaan ylöspäin. Muuta en tartte. :LOL:

Mutta nyt on alettu löytämään ne omat tavat ja omat ruoka-aineet, tiedetään millä mennään ylös ja millä alas.
Tärkeintä on kuitenkin huolehtia itsestään, pitää itsensä kunnossa. Ulkonäkö on mitä on, ei se naamakaan siitä miksikään muutu vaikka kuinka voimailen.

Muoks:
Niin ja jos sitä lihasta haluaa, sitä pitää tehdä. Pitkä ja kivinen tie, mutta pidän siitä. Koko touhuhan on mulle itsestäni huolehtimista, lihasmassaa haluan kerryttää vanhuuden varalle(nyt 48v), en ulkonäöllisistä syistä. Rasvakaan siis ei kehossa haittaisi, mutta en usko sen liian olemassaolon olevan terveellistä.

Elämänmuutos, nauttiminen siitä mitä tekee. Loppu tulee itsestään. Ajan kanssa.

Viimeksi muokattu:
Pidän hyvin mahdollisena sitä että aloittaja syö nyt niin vähän ettei jaksa treenata punttia sillä ruokavaliolla...
Harvalla nollasta aloittavalla ne ekat treenit ovat niin hc-menoa, ettei jaksaminen riittäisi mitenkään ilman täysin uutta ruokavaliota. Ymmärrän että sulla on hyvä tarkoitus innostaa syömään enemmän, mutta jos se enemmän syöminen on se syy jonka vuoksi salille ei voi mennä, niin menisin kyllä ihan vaan sinne salille ja katsoisin miten jaksaminen riittää. Ruokavalion optimointia saliharrastusta tukevaksi ehtii miettiä sitten kun on sinne salille asti päässyt, koska syömisten pitää olla aika huolestuttavalla tolalla jos edes menemiseen ei energia riitä.

Harvalla nollasta aloittavalla ne ekat treenit ovat niin hc-menoa, ettei jaksaminen riittäisi mitenkään ilman täysin uutta ruokavaliota. Ymmärrän että sulla on hyvä tarkoitus innostaa syömään enemmän, mutta jos se enemmän syöminen on se syy jonka vuoksi salille ei voi mennä, niin menisin kyllä ihan vaan sinne salille ja katsoisin miten jaksaminen riittää. Ruokavalion optimointia saliharrastusta tukevaksi ehtii miettiä sitten kun on sinne salille asti päässyt, koska syömisten pitää olla aika huolestuttavalla tolalla jos edes menemiseen ei energia riitä.
Kyllä isommilla vajeilla treenimotivaatiot alkaa lähtemään mutta ei sitä ainakaan ensimmäiseen puoleen vuoteen juuri huomaa kun opettelee vasta treenaamista. Itse ainakin todennut että 300-500 vajeilla jaksaa vielä tehdä treenit hyvin ja palautuu mutta jos on kokoajan 700-1000kcal vajetta niin puntti ei todellakaan nouse ja sarjat tekee mieli jättää kesken. Voihan sitä ruokavaliota säätää erilaisilla lisäravinteillakin mutta noin karkeasti ajateltuna ja perussyömisellä.

Kyllä isommilla vajeilla treenimotivaatiot alkaa lähtemään mutta ei sitä ainakaan ensimmäiseen puoleen vuoteen juuri huomaa kun opettelee vasta treenaamista. Itse ainakin todennut että 300-500 vajeilla jaksaa vielä tehdä treenit hyvin ja palautuu mutta jos on kokoajan 700-1000kcal vajetta niin puntti ei todellakaan nouse ja sarjat tekee mieli jättää kesken. Voihan sitä ruokavaliota säätää erilaisilla lisäravinteillakin mutta noin karkeasti ajateltuna ja perussyömisellä.
Varmasti näin, mutta eihän aloittaja ainakaan sanonut olevansa vajeilla ollenkaan? Ja jos tuo ensimmäinen puoli vuottakin menisi niin oltaisiin jo pidemmällä kuin nyt. Sitten voi miettiä uudestaan.

Jos nyt on ok terveellinen ruokavalio jolla kunto pysyy samoissa, niin aloita vaan se salilla käyminen ja lisäät treenin jälkeen palautusjuoman, protskujauhetta iso kauhallinen tekee noin 140kcal, sellainen lisäys 2-4 kertaa viikossa treenin jälkeen ei varmasti läskiä kerää jos muuten pidät syömiset samana. Sitten kun sitä treeniä on jatkunut useampi vuosi, niin aineenvaihduntakin on paremmalla mallilla ja saa syödä hieman huolettomammin lihomatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom