Haluaisitko treenata Pakkiksen omalla salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ironbutt
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Gym Kynäniskat
Gym Lihatiski
Gym Laatu Liha

Six Pack Gym

Ruoholahdes ois tilaa tarjolla 6.5e/m2... mites nopeesti me saatais jengi kasaan?

Eli nyt kaikki huutamaan "hep oon messissä"! Joko tänne threadiin, privalla tai maililla ironbutt at pakkotoisto.com.
Jos saadaan vähintään se 100 henkeä kasaan niin tän salin sais pystyyn parin kk sisällä.

Itse otsikon kysymykseen vastaus: haluaisin. =) Pakkis-sali kiinnostaa kovastikin, harmi vaan että asun niin pohjoisessa. Mutta mikäli tämä hanke saa tuulta siipien alle ja tänne pohjoisemmaksikin joskus ehkä perustetaan oma pakkis-sali, niin ehdottomasti mukana ollaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiinnostaa. Mulle on sijainti tärkeintä, ja optimi olisi juuri Lauttasaari-Ruoholahti. Ja miksei sopivan lähellä Espoostakin.

Voisin osallistua jos sali saataisiin Espoosen tapiolan ja olarin välille. Tuo ruoholahti on liian kaukana. Mutta idea kuullostaa ihan hyvältä.

Lyhyt vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Tahdon. Vielä katsottuani tuon videoklipin niin heräsi järjetön inho nykyistä kaunista, hyvän tuoksuista ja kiiltäväpintaista saliani kohtaan. Lisäksi kun ei sielä voi edes kunnolla treenata... :-(

Tuota laitekantaa varten on parikin vaihtoehtoa. Voidaan ostaa uudet tai käytetyt. Leasing/vuokraus ja osamaksu on myöskin vaihtoehtoja. Peruskamat ostettuna maksaa jotain 20-30 000 e uutena. Sillä pääsee alkuun ja salille voidaan hommata uusia pikkuhiljaa. Nykysen meijjerin tasoinen setti maksaa uutena sen 50 000e, mutta aika moni noista laitteista on vähäisellä käytöllä. Itse panostaisin vapaisiin painoihin ja laitepuolelta mukaan vain ylätalja, alatalja, ristikkäistalja, jalkaprässi, hack, smith ja reisikoukistus & ojennus. Ehkä peck deck. Ja tietty tosi monta penkkauspaikkaa ja kyykkäyspaikkaa, mutta ne luen noihin vapaisiin painoihin.

Ja sitten kun päästään oikein vauhtiin (eli joko laajennetaan sitä meidän salia lisäneliöillä tai avataan toinen piste) niin hommataan myös vahvamiesvehkeet eli traktorinpyörät jne. Niitä viskoisin itsekin mielelläni muun treenin lomassa vaikka en Suomen vaffin nainen kisoihin aiokaan :)

Edit: Hinnat laskettu alv 0% Kraftwerkin uusista laitteista. Ei sis. aerobislaitteita. Parit kävelymatot tms. voisi salille hommata.

Kyykkyä ja penkkiä voi tehdä lähes millä tahansa lähisalilla, mutta vahvamiesvälineet yms. kiinnostaisi kovasti. Big Boys Barbell Clubin (Turku) tai Renegade Gymin (USA) kaltaiseen paikkaan voisin tulla vähän kauempaakin.

Joo! Toi Renegade Gym mut ISOMPANA. Ton verran tilaa nyt liikenee anytime vahvamiesvälineille! Loput sitten normikuntosalilaitteille, taljoille, kyykky jne. vehkeille.

Ruoholahdes ois tilaa tarjolla 6.5e/m2... mites nopeesti me saatais jengi kasaan?

Eli nyt kaikki huutamaan "hep oon messissä"! Joko tänne threadiin, privalla tai maililla ironbutt at pakkotoisto.com.
Jos saadaan vähintään se 100 henkeä kasaan niin tän salin sais pystyyn parin kk sisällä.
Öö. En halua olla ilonpilaaja, enkä ole ihan varmakaan asiasta, mutta kannattaa kuitenkin varmistaa. Eli jos saatte porukan kasaan ja alatte vuokraamaan varastohallia salikäyttöön, niin tuo rakennus tod näk. tarvitsisi rakennuksen käyttötapamuutos selvitelmät. Tämä edelleen johtaisi rakennushommiin ainakin LVISA-teknisesti, niin että rakennus täyttäisi tietyt vaateet taloteknisesti ja terveysviranomaisten puolelta asetetut vaateet. Tämä johtaisi vuokran hinnan nousuun, jos rakennus jouduttaisiin saneeramaan uutta tarkoitusta varten, kun tila ei enää olekkaan varastohalli.

En ole ihan varma asiasta, kun periaatteessa koko sali on yksityisessä käytössä eikä kaupallisessa, mutta jos jossain päin Suomea näissä hommissa ollaan tarkkana niin se on pääkaupunkiseudulla. Töissä vaan sivukorvalla kuullut alan juttuja.

Täytyy kommentoida vielä tohon aikasempaan keskusteluun siitä mihin nykysalit on menossa, ei voi sanoa että ne on menossa hienostelevampaan suuntaan vaan ne on menossa kaupalliseen suuntaan. Tuskinpa ne hienohelmat mitään bunkkeria kerroksessa -4 karsastaisi jos ainoa syy minkä takia salilla käytäisiin olisi voiman tai massan hankkiminen. Mutta nykyään on niin paljon ihmisia jotka käy salilla ainoastaan sen takia että saisi sen peruskunnon ylemmäs, eli juuri niissä hilavitkuttimissa ja spinningeissä. Ja koska suurin osa saleista suomessa on kumminkin voittoa hakevia yrityksiä niin tottakai niihin hommataan niitä laitteita jotka kerää ihmisiä eniten. Mutta kyllä edelleen jokaisesta vähänkin isommasta kaupungista löytyy ns. voimannosto sali missä ei sitten pakolla löydy edes prässiä.
Tosiaankin tämän tyyppinen idea on hyvä mutta kompastuskivi on se että kävijöitä tuskin löytyy kun ei pystytä kilpailemaan "hienosto" salien hintojen kanssa kun pitää laitteet uusia ja talkoo toiminnalla hoidetaan kaikki. Ja tietenkin tulee etäisyydet mukaan myös eli miksi kulkea se 6km ylimääräistä salille kun se vähän kalliimpi sali on tossa 200m päässä.

Tuo Ruoholahden 6.5e/m2 tila on uudehkon toimistotalon kellarikerroksessa. Omistaja vuokraa joten tietänee mitä tarvitsee tehdä jos sinne kuntosali halutaan. Ja mitä matkaan tulee niin mä olen valmis reissaamaan 20 km salille (omalla autolla Espoosta) ihan vain tuon Ruoholahden hyvän sijainnin tähden - sinne kun tulee metro, ratikka ja bussit jolloin myös julkisten käyttäjät pääsevät helposti salille (=salin etu. enemmän kävijöitä).

Tietysti jos itsekkäästi ajattelisin niin perustetaan sali Espoon Suomenojalle. Täälläkin ois paljon vapaata tilaa ja mä voisin kävellä sinne Pakkis-salille :)
Mutta sali täällä ei kyllä houkuttele kävijöitä edes potentiaalisesti yhtä paljon kuin Ruoholahdessa. Vai houkutteleeko? Nyt jos tähän threadiin tulee Espoo rynnistys niin avot!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom