Haluaisin aloittaa dieetin nyt!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Joo eli tossa seittemäs päivä kotiudun armeijan arjesta takaisin siviilielämään, ja on ollut jo jonkin aikaa mielessä aloittaa dieettikausi. Olen nyt harrastanut punttailua (lähinnä kehonrakennustyyppistä) semmoset 1,5 vuotta. Massaa on tullut lisää kiitettävästi, tällä hetkellä painan jotain 84 kilon luokkaa (Pituutta löytyy 182)...
Eniten olen ollut tyytyväinen siihen, että hyvin panostetulla ruokailulla, ja 3krt/viikko treenailulla olen saanut intin aikana painoa sellaset 6 kiloa lisää. Ja väkisinkin tästä suurin osa on lihasta, sillä en ainakaan tässä puolen vuoden aikana ole lihoamista havainnut, lähinnä kiinteytymistä (P-kaudella paino taisi jopa vähän ehkä laskea, mutta sen jälkeen on ollut vain ylämäkeä).

Ennen en ole koskaan ollut millään dieetillä, ja siksi mieltäni hieman askarruttaa muutama pikku asia.
Ensinäkin mikä on se kaikkein optimaalisin menetelmä saada lihat pysymään dieettikaudella?Ilmeisesti treenata kannattaa ihan normaalin treeniohjelman mukaan? Entä kannattaako siihen lisäksi lisätä aerobista liikuntaa...Ajattelin vaan, että eikö liikunnan osuus kokonaiskulutuksesta ole jotain 20% ja suurimman osan energiasta vie kuitenkin nämä normaalit elintoiminnot. Joten sen merkitys on aika vähäinen...vai?
Ja entä kannattaako dieettikaudella käyttää joitakin fatburnereita, ja jos niistä on _ihan_oikeasti_ apua, niin mitä suosittelette?
Olen lukenut juttua tällaisesta low carb dieetistä, joka pitäisi olla jopa ihan tehokas...Mitä se käytännössä sisältää? Okei ymmärrän, että vähän hiilihydraatteja, mutta voisitteko esim joku laittaa esimerkiksi oman päivän ruokaohjelman kyseisestä dieetistä?

Kiitoksia, toivottavasti ymmärrätte, ja jaksatte vastata! :thumbs:

Itse on tarkoitus aloitella dietti myös, kun saan polven kuntoon. Eikai tohon voi muuta sanoa, kun kalorilaskuri käyttöön ja päivän ruokailua suunnittelemaan. Järkevä ruokavalio yhdistettynä aeroobiseen harjoitteluun taitaa olla yksi avaimista lopputulokseen. Itse lähen liikkeelle reilun 2500kcal ruokailullla päivässä ja katotaan miten lähtee tilanne kehittymään.

PS. 1 threadi varmaan olisi riittänyt ja sijoittanut vielä aloittelijoiden osiolle?

Lisää massaa vaan. Minä en ainakaan olisi tyytyväinen 84kg painoon, kun olen saman mittainen. Jos nyt alat hulluna diettaamaan, niin olet lihasmassan suhteen pian aloituspisteessä.

Tässä mun tämän hetkinen ruokavalio:

07:15 Hera 60g

09:00 Ehrmann rahka 1 prk
kauraleseitä
Pari ruisleipää (jotain päällä)

11:00 Hera+kaseiini 40g
Työpaikan lounas
(hirveä kasa salaattia, muutama peruna/riisiä ja jotain lihaa)

13:30 Rasvaton raejuusto 1 prk + rypsäri

15:00 Hera 40g

-- Treeni --

18:00 palkkari (muscle+) n. 1.5-2 dl

19.30 Iltaruoka: yleensä kanaa ja vihanneksi (ehkä vähäsen riisiä)

21.00 Purkki tonnikalaa + rypsärii

22.30 60g yöprodea

Siinäpä normaali treenipäivän ruokailu. Vaikka hiilareita tulee aika vähän niin treeni luistaa kuitenkin ihan ok. Treenaan 3 kertaa viikossa ja parina päivänä viikossa teen sellaisen 1 h mittaisen aamukävelyn. Tärkeintä on vetää prodea ja hyviä rasvoja reilusti ja ottaa hiilarit hitaista lähteistä, mieluiten kuiduista. Mitään fatburnereita ei tule käytettyä. Tsemppiä vaan diettiin.

182 cm/84 kg mies ei vielä kuullosta sellaiselta, että dietti olis tarpeen?! Tosin peilihän se kertoo parhaiten......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom