Haluaa lihasta täälläkin!
Ja heti alkuun pahoittelen, jos samoja asioita jo sadannen kerran täällä kyselen
Oon aina harrastanut paljon liikuntaa, ja etenkin juokseminen ja jumpat on ollu mun juttuni ihan tosi pienestä lähtien. Saliharrastuksen aloitin n. vuosi sitten ja kaksijakoisella ohjelmalla (jota vuoden mittaan vähän muokkailtu) oon tähän asti treenannut. Ohjelman tekemisessä oon saanut apua kuntosaliohjaajalta, tai lähinnä hän sen ohjelman mulle teki omien toiveideni(eli koko kroppaa tasapuolisesti treenaten)mukaisesti. Tuloksia tullut jonkun verran. Etenkin yläkropan lihakset voimistuneet, saliharrastuksen alussa ne oli ihan hävettävän olemattomat...
Nyt on ajatuksissa ollut siirtyä kolmijakoiseen ohjelmaan. Eka tyhmä kysymys: Miksi kaksijakoisesta kolmijakoiseen? Miten harjoittelu kannattaisi jaksottaa? Tähän asti oon treenannut niin, että toisena päivänä alakroppa ja toisena päivänä vastaavasti yläkroppa, molempina päivinä vatsaa ja selkää vähän eri tavoilla.
Mikä sitten olisi sopiva määrä aerobista, kun kuitenkin lihaksia haluaisi saada kasvamaan?
Salitreenin aloitettua vähensin juoksulenkkejäni 1 krt/viikko. Lisäksi oon käynyt jumpassa kerran tai kaksi viikon aikana ja koska nuo lattarisoundit kovasti vetää mua puoleensa, niin tanssimaankin on pitänyt päästä.
Nyt kai pitänee jotain jo ihan ajankäytön kannaltakin jättää pois jos tuon saliohjelman kolmijakoiseksi vaihdan...?
Osaatteko siis yhtään suositella, minkä tyylinen jumppa olisi paras näitä minun "aikeitani" tukemaan? Juoksemistakaan en millään haluaisi lopettaa.
Nyt kun näitä kysymyksiä tässä oon heitellyt, niin kysyn samalla vielä treeninjälkeisestä syömisestäkin. Yleensä treenaan iltaisin, eli treenien jälkeinen ateria onkin se illan viimeinen ruoka mulle. Pitäisikö syömisien valintaan vaikuttaa se, onko ollut salilla treenaamassa vai juoksemassa? Eli pitäisikö esim. aerobisen jälkeen syödä enemmän hiilaripitoista?
Ja tuo "miksi kolmijakoinen ohjelma"-kysymys tarkoittaa sitä, että teidän kyllä, että mikäli kehitystä haluaa, niin sitä ahkerammin on treenattava, mutta lähinnä sitä tuolla kysymyksellä tarkoitin, että kuinka suuri ero sillä on, treenaako kaksi vai kolme kertaa viikossa? Etenkin tuota käsitreeniä haluaisin lisätä, kun nythän sitä tulee treenattua vain kerran viikossa ja kaikki muu tekeminen painoittuukin enemmän tuonne jalkoihin.
Huh, tulipas oikein vuodatus. Kiitän kaikkia, jotka jaksoi lukea tänne asti
Olisin tosi tosi iloinenja kiitollinen, jos jonkinnäköistä vinkkiä ja ajatusta kuulisin teiltä!