Halpisproteiini haussa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi aina tarvii löytää se halvin mahdollinen proteiini? Halpa saattaa loppujen lopuksi tulla toimivuuden/hyödyn kautta kalliimmaksi. Markkinoilla on TODELLA paljon myynnissä kaikkea paskaa eli kannattaa kiinnittää huomiota mihin rahansa laittaa. Suosittelen ehdottomasti EVOLUTIONin tuotteita, vaikka maksaakin hiukan enemmän, niin myös laatukin on taatusti parempi.

Tässä muutama mun mielipide proteiineista tai niiden oikeasta käytöstä yksinkertaisesti.
Mm. heraa hehkutetaan ihan vitusti, mutta millä perusteella. Ensinnäkään hera(pelkästään) ei sovi lisäproteiiniksi, koska hera nostaa plasman aminohappopitoisuutta nopeasti, mutta se myös tippuu nopeasti. Heraproteiinin ns. anaboliset, kudosta rakentavat vaikutukset ovat minimaaliset. Sensijaan kaikki hitaasti imeytyvä valkuainen on ok eli vaikka kana, liha, kala jne.
Mitä hitaammin proteiinit imeytyvät sen parempi.
Parhaat perusproteiinit saa sekoittamalla vaikka rahkaa, kaseinaattia ja heraa (konsentraatti).
Proteiinien nopea imeytyminen hyödyttää lähinnä vain palautumista eli silloin hera on ok.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by IsoDino
Miksi aina tarvii löytää se halvin mahdollinen proteiini? Halpa saattaa loppujen lopuksi tulla toimivuuden/hyödyn kautta kalliimmaksi. Markkinoilla on TODELLA paljon myynnissä kaikkea paskaa eli kannattaa kiinnittää huomiota mihin rahansa laittaa. .

Ehkä esimerkiksi siksi, että opiskelijalle tämä harrastus tulee oikeasti aika pirun kalliiksi. Syömiseen saa helposti uppoamaan 5 euroa päivässä ja siihen kun laskee palautusjuomat ja salikortit, on summa nettotuloihin verrattuna aika kohtuuton.

Originally posted by Helvetti
Ehkä esimerkiksi siksi, että opiskelijalle tämä harrastus tulee oikeasti aika pirun kalliiksi. Syömiseen saa helposti uppoamaan 5 euroa päivässä ja siihen kun laskee palautusjuomat ja salikortit, on summa nettotuloihin verrattuna aika kohtuuton.

Useimmilla kyllä viina maittaa, eikä siinäkään mennä Alkon tiskille huutamaan, "HEI, MÄ TIEDÄN, ITE SEKOITTAMALLA SAA HALVEMPAA, LAITTAA VAIN OMENOITA, HIIVAA JA SOKERIA, EI TÄMMÖINEN KÖYHÄ OPISKELIJA VOI BAARISSA JUOSTA". Paskat, juuri köyhät opiskelijat ovat pahimpia vetämään perseitä. Kaikki te jotka laskette pennejä kun ostatte pieruheraa, niin laskekaapa ens baarireissulla montako kiloa saisitte jauhoja sillä rahalla mitä sinne uppoaa.

Originally posted by Mike
Useimmilla kyllä viina maittaa, eikä siinäkään mennä Alkon tiskille huutamaan, "HEI, MÄ TIEDÄN, ITE SEKOITTAMALLA SAA HALVEMPAA, LAITTAA VAIN OMENOITA, HIIVAA JA SOKERIA, EI TÄMMÖINEN KÖYHÄ OPISKELIJA VOI BAARISSA JUOSTA". Paskat, juuri köyhät opiskelijat ovat pahimpia vetämään perseitä. Kaikki te jotka laskette pennejä kun ostatte pieruheraa, niin laskekaapa ens baarireissulla montako kiloa saisitte jauhoja sillä rahalla mitä sinne uppoaa.

Valitettavasti totta:( itselläkin voi mennä joskus ryyppyrreissulla parikinkymmentä euroa ja pahimmillaan kerran viikossa:kakka: Oho tuli yhtäkkiä uusi perspektiivi tähän touhuun. 15euron proteiinisäkkikin kestää kauemmin kuin 15euron viinapullo.

Olen valaistunut (tuli tipaton tammikuu)

Meitä köyhiä opiskelijoita, jotka emme harrasta ryyppäämistä, löytyy myös. Eikä meitsillä olisi ikinä varaa kalliimpiin sörsseleihin, tälläkin hetkellä 25e/1,1kg Leaderin Whey käy kukkarolle: varaa on vain yhteen kiloon/kk, eli annokset jäävät pieniksi! (Eli vinkkejä paremmista hinta-laatusuhteiltaan tasokkaista merkeistä saa antaa. En esim. tiedä Helsingin lisäravinneliikkeitä kuin pari!) Maksuja kuukaudessa tulee ihan muusta kuin viinasta, ne menee koulukirjoihin, seuran kausimaksuihin, salimaksuihin, lounaisiin, lääkkeisiin, bussilippuihin ja puhelinlaskuihin jne. Useimmat teistä on ollut opiskelijoita, joten tiedätte miten homma toimii. Yksinkertaisesti homma on tämä: yli 25e puteliin kuussa ei ainakaan minulla ole varaa ja siinäkin tapauksessa puteleita tarvitsisi kaksi. Varaa on siis tällä hetkellä laittaa 23g prot palautusjuomaan, mikä mielestäni on kaksi kertaa liian vähän. Ottaa piähän :(

Vinkit ovat siis tervetulleita! :worship:

Opintolaina tekee autuaaksi.
Itse en ainakaan näe muuta vaihtoehtoa, kun itse alan opiskelemaan, varsinkin jos on muutto vielä isompaan kylään edessä: asumiseen uppoaa rahaa, kun on tottunut siihen ettö keskustaan pääsee kävellen viidessä minuutissa. Tosin keskustassa asumisessa säästää kun ei tarvi seutulippuja ostella :D. Kun tähän vielä laitetaan päälle safkat, protskut, treenikamat ja salikortit, tulee rahaa kulumaan aika mukavasti; ei taida opintotuet ja asumislisät riittää millään. Tietenkin voi alkaa paiskomaan töitä opiskelun ohella, mutta sitten ei kyllä aikaa jää millekään muulle, eikä hyvää työtä omalta alalta ehkä fuksina vielä löydä. Rahaa menee, mutta menköön.

Originally posted by XeX
Mike

Minua kiinnostaa tuo Bull`s Basic Protein mutta en löydä mistään sellasta tietoa, että missä suhteessa siinä on nuo eri proteiinit? Paljonko heraa, paljonko maito ja paljonko soijaa. Olisin ikikiitollinen jos sinä (tai joku muu) viitsisi vastata.

hera 60%, maito 20% ja soija 20%.

Niin ja on myös meitä köyhiä työttömiä.. Ruokalasku on kuukaudessa 250 euroa ja lisäravinteisiin menee 80 euroa. En koskaan syö ravintolassa ja kebabbia haen ehkä kerran kuussa. kotiruokailutkin perustuu mahdollisimman halpaan evääseen, josta saa riittävästi protskuja ja kaloreita. Lisäravinteina halpis heraa, soijaa, kaseiinia. Perseitä en ole vetänyt olalle viiteen vuoteen ja kevyesti otan ehkä joka toinen kuukausi. Opintolainaa en työttömänä saa. Eli ei yksinkertaisesti ole rahaa millä ostaa laadukkaampia tuotteita.:(

Tietäisikö muuten joku vihdoin FAST Whey 3:n proteiinisuhteet?

Kaikki te jotka laskette pennejä kun ostatte pieruheraa, niin laskekaapa ens baarireissulla montako kiloa saisitte jauhoja sillä rahalla mitä sinne uppoaa. [/B]

Monesti on tullut laskettua ja omalla kohdallani fakta on se, että kuntoiluun kuluu tällä hetkellä enemmän rahaa kuin juomiseen, vaikka säännöllisesti alkoholia käytänkin. Mutta hei, anteeksi jos olen valinnut väärän harrastuksen. Oon tosi pahoillani.

Originally posted by Otzi
Tietäisikö muuten joku vihdoin FAST Whey 3:n proteiinisuhteet?

Villi veikkaus: konsentraattia, konsentraattia ja konsentraattia. ;)
Tuskin sentään, mutta anna olla, ja osta ennemmin vaikka Whey+ tai perusheraa.

Vanha sanalasku kuuluu " Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa".

Halpa ei siis aina tule halvaksi.

Yhtenä pointtina oli se, että pelkkää heraa EI KANNATA käyttää sellaisenaan perus/lisäproteiinina.Lukekaa uudestaan edellinen viestini.

Originally posted by konepaketti
hera 60%, maito 20% ja soija 20%.

Jotain tuon suuntaista epäilinkin (toivoin) mutta mistä ihmeestä sait tietosi? Fast (joihin tuo Bull`s käsittääkseni perustuu???) tuntuu olevan varsin nuuka jakamaan tietoa siitä, mitä heidän jauheensa sisältää ja missä suhteessa.

Originally posted by IsoDino
Mitä hitaammin proteiinit imeytyvät sen parempi.
Parhaat perusproteiinit saa sekoittamalla vaikka rahkaa, kaseinaattia ja heraa (konsentraatti).
Proteiinien nopea imeytyminen hyödyttää lähinnä vain palautumista eli silloin hera on ok.

Mitenkäs on?

Ajattelin ostaa itse bull's basic proteinia välipalaprotskuksi. Jos palautusjuoman proteiiniksi pelkkä hera riittää hyvin, niin olisiko fiksua ostaa halvempaa, nopeasti imeytyvää heraa palautusjuomaan ja vetää nuo hitaammin imeytyvät (kalliimmat) protskut välipaloina?

Itse vedän halpisprotskuna Evolutionin Ultra wheyta, joka on ihan hyvää veden kanssa. Vaahtoaa tosin aika paljon.....

IsoDino: miksi proteiinin pitää olla mahdollisimman hitaasti imeytyvää, jos jengi kuitenkin syö parin kolmen tunnin välein? Ei toi 'halpa tulee kalliiksi'-periaate päde ihan noin ruoan suhteen. Viimeiseksi ateriaksi hera ei ehkä sovi.

Itse käytän palautukseen Evolutionin Ion92. Lisäproteiinina Evolutionin ultra wheytä ja Calsium Caseinatea. Evolution käyttää raaka-aineena BiProta... lue lisää www.daviscofoods.com

Kuitenkin yritän ottaa suurimman osan proteiineista suoraan puhtaasta ruuasta ja tämä onkin se suuri virhe mitä monet tekevät, että elävät liikaa jauhoilla. Ruualla kasvaa, ei jauhoilla. Ne on LISÄravinteita!!

Hidas imeytyminen pitää yllä kudosten "aminohappovirtaa".

Paras vaihtoehto proteiinin puolesta iltapalaksi on jotain rahkaa, kaseiinia ja vähän heraa. Näin saa pitemmäksi aikaa tuota aminohappovirtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom