Halpamerkkien (Rainbow,...) Osta/Älä osta -arvosteluthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grip
  • Aloitettu Aloitettu
marsu_22744_2_jpg.jpg

Uusi Pirkka maitorahka!! Jumanskegga että täytyy ylistää tätä, hintaa vain 0,59€ / 250g ja protskua 12g/100g eli 30g yhdessä purkissa. Siinä on hintalaatusuhde sitä luokkaa, että ihmettelen jos puolen vuoden päästä K-kauppojen hyllyillä on enää yhtään kilpailevaa merkkiä jäljellä.

Toi on kyllä ollut jo melkein vuoden markkinoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Totta. Toi on samaa tavaraa kuin Rainbow:n rahka, samanlaisessa purkissakin ja sama hintakin. Paras maku, protskupitosuus ja hinta, in my opinion. Vähän jähmeetä on kyllä, mutta mehua/maitoa/jotain muuta sekaan niin tulee juoksevampaa.

Uusi Pirkka maitorahka!! Jumanskegga että täytyy ylistää tätä, hintaa vain 0,59€ / 250g ja protskua 12g/100g eli 30g yhdessä purkissa. Siinä on hintalaatusuhde sitä luokkaa, että ihmettelen jos puolen vuoden päästä K-kauppojen hyllyillä on enää yhtään kilpailevaa merkkiä jäljellä.

No on kyllä halpa 250g purkiksi. Tota kilohintaa löytyy kyllä useampaakin laatua mutta ne on 500g purkkeja. 500g purkit on hiukan huono eväskoko ainakin itselle ja sen joutuu aina puolittamaan johonkin eväsrasiaan. Tosin käytän itse pääasiassa s-ketjun kauppoja ja siellä ei pirkkaa ole. Rainbow:n 250g rahka on ihan järkyttävän tönkköä. Xtran 500g rahkoja tulee ostettua, hinta muistaakseni joku 1,15€ ja koostumus on todella hyvä.

Ollut vissiin pidempäänkin.

Itellä tällä hetkellä suosikkirahkat on Lidl Milbona 4,4% rasvarahka 250g ja X-tra rasvaton rahka 500g. Kyllä tuo maku on vaan niin saakelisti parempi tuossa 4,4%:ssa rahkassa että niitä tulee enemmän vedettyä.

Noi Rainbown ja Pirkan rahkat on ihan ok, mutta ei pysty raakana syömään kun ovat liian liisterimäisiä koostumukseltaan.

Xtran maitorahkaan on hyvin tottunut. Kilo mennyt sitä päivässä siitä asti kun dieetin aloitin juhannuksena. Halpaakin kuin mikä. 500g 99 snt paikallisessa s-marketissa. Taitaa olla tällä hetkellä halvinta mitä löytyy??

Xtran maitorahkaan on hyvin tottunut. Kilo mennyt sitä päivässä siitä asti kun dieetin aloitin juhannuksena. Halpaakin kuin mikä. 500g 99 snt paikallisessa s-marketissa. Taitaa olla tällä hetkellä halvinta mitä löytyy??

Itekkin ostan nykyään aina tuota. Täälläpäin Prisma myy 300g 1,10e. Pitää vissiin kattella s-marketistakin tuota.

Edit: prkl nyt meni raejuustot ja maitorahkat sekasin :D Unohtakaa. Tarkotin raejuustoa.

Lidlissä milbona 500g maitorahkaa lähten nyt 3 viikkoa tarjoushinnalla 0,89e melkein identtinen purkki ja koostumus kun tuossa x-tran!! Suosittelen!! Tuppaa vaan aina loppumaan kun menee iltasella kauppaan.

Lidlissä milbona 500g maitorahkaa lähten nyt 3 viikkoa tarjoushinnalla 0,89e melkein identtinen purkki ja koostumus kun tuossa x-tran!! Suosittelen!! Tuppaa vaan aina loppumaan kun menee iltasella kauppaan.

Siitä on useampi kuukausi aikaa kun olen Milbonan 500g rasvatonta rahkaa, mutta jos se ei tällä välillä ole muuttunut niin koostumus on ihan erilainen kuin X-tran 500g rahkassa. X-tra on paljon ns. juoksevampaa, aika lähellä Valion pehmeän koostumusta.

Milbonan rahka on IMO happaminta ja sementtimäisintä rahkaa mitä olen itse syönyt. X-tran rahka on jumalten ruokaa siihen verrattuna.

Milbonan rahka on IMO happaminta ja sementtimäisintä rahkaa mitä olen itse syönyt. X-tran rahka on jumalten ruokaa siihen verrattuna.
Milbonan koostumushan vaihtui vähän aikaa sitten. Aikaisemmin oli sementtiä nykyään omasta mielestäni aikalailla samaa kamaa kun valion pehmeät jne...

Niin, siis nää kaupan omat merkithän kilpailutetaan säännöllisesti ja se valmistaja joka tarjoaa riittävää laatua halvimmalla saa sitten diilin. Eli kannattaa vilkaista säännöllisesti mitä ostaa, saattaa ravintoarvot ja maut ykskaks muuttua... Samoin hinnathan nousee myös monta kertaa vuodessa, mutta toisaalta näin on myös normituotteilla joten ei siinä eroa. Tällä hetkellä hyvin uppoaa x-tra rahka fun lightiin ja tilkkaseen vettä sekoitettuna, rasvaton x-tra raejuusto sopii loistavasti viili-raejuusto-mysli-pähkinähässäkkään ja rainbowlta tulee ostettua pähkinäpatukoita, pähkinäpatukoita, ruispaloja, ruisnäkkäriä, viiliä ja leseistä pikapuuroa. Pirkan luomukaurahiutaleet on tosi hyviä, samoin omega 3-kananmunat. Rainbow raejuusto on hyvää, mutta samanhintaista kuin esim. Ingman. Maustamatonta Rainbow ja Pirkka luomujugurttia tulee kanssa ostettua. Tonnikalaa myös, vedessä ja tomaattikastikkeessa on ainakin hyviä sekä Pirkka että Rainbow. Mutta lohisäilykkeestä (Pirkka) pysykää erossa, ihan hirveetä scheissee... Vihannes- ja hedelmäosastossa on Pirkalla aikamoista vaihtelua, välillä saa hyvää ja välillä huonoa, sama pätee myös pakasteisiin sekä siipikarja- ja lihatuotteisiin. Jäätelösuosikkeja on Pirkan isot mantelipuikot ja Rainbow:n 6 tuutin pakkaukset. Rainbow ranuissa on käytetty öljynä muistaakseni auringonkukkaöljyä, niitä ostelen toisinaan, ja x-tra lihapyöryköitä joita ostan kyllä vain gluteenittomuuden takia.

Perhanan hyvää lihaa Pirkalta kohtuulliseen hintaan tämä riistakäristys:

c19qo.jpg

Hinta ainakin omassa paikalliskaupassa 2,70e 240g loota, eli reippaasti halvempaa kuin poronkäristysliha (ja minusta myös parempaa, koska mitättömästi / ei lainkaan ikäviä rusto- tai läskisattumia).

Nopeaa ja maukasta, kun paistaa laatikon ohjeen mukaisesti voissa, maustaa mustapippurilla ja suolalla sekä keittää kaveriksi vaikkapa 50g riisiä, jolloin koko aterian ravintoarvot noin 600kcal ja 50g proteiinia. Erinomaista vaihtelua, jos monen bodarin vakiosetti kanasuikaleet kyllästyttää.

Tota en allekirjota.. Mahti tavaraa uunileipien ja itsetehdyn pizzan päälle ! ! Sen koostumus on vähän "tahmea". niin sen takia parempi levittää..

Siis aivan turhaa valitusta, jos kyseessä tää rasvaton raejuusto ihan prkl hyvä hintalaatu suhde 85cent 200g 18,5g proteinia per 100g optimaalista palautumis kamaa ananaksen kans! :)

Halppismerkkien inhokit on ehdottomasti pitkin keskusteluketjua parjattu Extran tonnikalat. Kerran erehdyin ostamaan sitä ja mietin, että kehtaisiko sitä ruotoista, vetistä mössöä syöttää edes kissalle. Hyi hemmetti, ihan kamalaa skeidaa. En myöskään tykkää yhtään Euroshoperin raejuustoa, hyi hitto mikä moka ostaa sitä iso purkki koska sattui olemaan halpaa... en ihmettele miksi näin. Kamalinta ikinä.

Hyviä taas on ehdottomasti Rainbown tonnikalapala öljyssä. Se on valmistajan lahja kuluttajille! Pirkan vastaavakin on tosi hyvää tavaraa. Rainbown rahkat on mulla käytössä, etenkin kermarahka on suursuosikki herkutteluhetkiin.

Rainbowin kananmunat on välillä epämääräisiä, itse lopetin ostamisen kun yhdestä kananmunan sisältä löytyi joku tumma klöntti ja seuraavissa munissa oli kaksi keltuaista yhden munan sisällä. Viime viikolla oli tosin pakko ostaa Rainbowin luomumunia, kun muut luomumunahyllyt oli tyhjillään. Saa nähdä mimmoista mättöä ne ovat.

Rainbowin tonnikalat taas on hyviä, niitä itse suosin.

X-tran maitorahka (0,99e / 500g) on tällä hetkellä kovimmassa kulutuksessa oleva halpatuote. Varsin oivallinen koostumus ja ruokaisan kokoinen törppö. Muita maininnan arvoisia s-ryhmän tuotteita ovat rainbow kananmunat ja pekoni. :kuola: Itse en ole bongannut mitään poikkeavaa niistä kananmunista.

Toista ääripäätä edustavat sitten x-tran mehutiivisteet, jotka imo maistuvat kutakuinkin perseeltä.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom