Halpa sähkökitara

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mmn
  • Aloitettu Aloitettu
Halvemmissakin ibanezeissa on kaulat yleensäkkin ihan eri luokkaa muihin verrattuna. Itselläni tuo rg270 varustettuna rg470 (japan) kaulalla ja duncanin humbuckereilla.

Kannattaa kyllä käytettyä tsekkailla. Itse suosittelisin juurikin ibanezia, mutta taidan olla jäävi mainostamaan... Noilla straton halppiskopioilla ei tee juuri mitään, varsinkin jos tykkää "tilutella".

Osta sellanen kitara jolla jaksaa soitella. Lisäksi vaikka efekti jossa on linjatasoinen ulostulo. Laitat sen vaikka stereoihin kii jos et vielä pysty vahvariin taipumaan.

No elä osta sitä. Kitaraan laitettu jotai extra härpäkettä ja hinta silti tommonen + fakta että Behringeri ei tod tee hyviä soittimia.
Eipä siihen oikeen muuta voi sanoa :)

Hmm... No voihan sitä aina käydä kokeilemassa ja katsoa sitten miltä vaikuttaa...:)
Sillä halut soittamaan olisi jo kovat eikä tuota 200e taiota ihan silmänkäänteessä... :(

Kyllä noilla halvoillakin alkuun soittelee. Parempi vaan ostaa joku keppi, kun olla ilman.

Hmm... No voihan sitä aina käydä kokeilemassa ja katsoa sitten miltä vaikuttaa...
Saa tietennii kokkeilla, mut ei ne behkun vehkeet ole oikeen hyviä. Tarkotin lähinnä sitä aiemmassa viestissä että kun siihen on ympätty se usb härpätin mukkaan ja silti se on yhtä halpa kuin muutkin halpikset, niin johtopäätöksen voipi vetää, että se on sitten jostain pois. Ei ne sitä usb härpätintä siihen aineskaan ilmaiseksi laita ;)

Noilla straton halppiskopioilla ei tee juuri mitään, varsinkin jos tykkää "tilutella"
Totta toinen puoli. Kuitenkin stratokopioita on vaikka ja kuinka montaa sorttia ja merkkiä. Onhan Ibanezin RG:kin stratojohdannainen ;)
Iron Maidenin ukot soitti muuten aikaisemmin Squiereilla ja ihan hyvinhän ne tiluttaa.

Ite kyllä suosittelen Squieria eka kitaraksi. 5v soittanut samalla aloitus-Squierilla ja siinä on vieläkin vaan niin pirun hyvä tatsi! Strato sarjaa. Eikä maksa maltaita. Ja koskaan, ei ikinä harley bentoneita. Ja jos vahvaria päälle, niin microcube ehdoton ykkönen.

Itellä myös harjoittelukeppinä tollanen squier. Ihan ajaa asiansa, puolisen vuotta tullu nyt vingutettua.

Käy nyt vain suosiolla selailemassa sieltä muusikoiden.netin torilta kitaroita. Löytyy pilvin pimein kaikenlaisia vaihtoehtoja. Kopioi vaikka tänne sitten linkki, niin annamme mielipiteemme kepukasta. Voit myös esimerkiksi jättää ostotarjouksen. Esim. Ostetaan Yamaha Pacifica 112, hinta max 200€. Tai Ibanez RG321:stä vastaava. Olen itsekin myynyt yhden tollasen huippukuntoisen Yamahan 130€ hintaan.

Tuolta voit katsoa käyttäjien arvosteluja eri kitaroista: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar

Ainiin, kannattaa muuten katsoa J&D -kitaroita Jerrys Musicista: http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html
Olen kuullut paljon hyvää niistä, ja hinnat ovat kyllä todella kohdallaan.

Ja kappas, tällaiseen arvosteluun törmäsin äsken. Luepa loppukaneetti: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=136786

Käy nyt vain suosiolla selailemassa sieltä muusikoiden.netin torilta kitaroita. Löytyy pilvin pimein kaikenlaisia vaihtoehtoja. Kopioi vaikka tänne sitten linkki, niin annamme mielipiteemme kepukasta. Voit myös esimerkiksi jättää ostotarjouksen. Esim. Ostetaan Yamaha Pacifica 112, hinta max 200€. Tai Ibanez RG321:stä vastaava. Olen itsekin myynyt yhden tollasen huippukuntoisen Yamahan 130€ hintaan.

Tuolta voit katsoa käyttäjien arvosteluja eri kitaroista: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar

Ainiin, kannattaa muuten katsoa J&D -kitaroita Jerrys Musicista: http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html
Olen kuullut paljon hyvää niistä, ja hinnat ovat kyllä todella kohdallaan.

Ja kappas, tällaiseen arvosteluun törmäsin äsken. Luepa loppukaneetti: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=136786

Kaipa se sitten on uskottava jos asioista jotain tietävät niin sanovat :)
Tuolta muusikoiden.netistä oon kattonut noita kitaroita, mutta ei paljon käytettyä uskalla yksityishenkilöltä ostaa postin kautta...
No pitää käydä ensialkuun kiertelemässä paikalliset musiikkiliikkeet ja kysellä tutuilta, jos joku olisi uutta kitaraa ostamassa :)
Myöskin tuo J&D kitarapaketti vaikutti aika hyvältä vaihtoehdolta, kyllä postikulujen kanssa saattaisi sen 180e saada raavittua kasaan jos oikein yrittää :)

Kaipa se sitten on uskottava jos asioista jotain tietävät niin sanovat :)
Tuolta muusikoiden.netistä oon kattonut noita kitaroita, mutta ei paljon käytettyä uskalla yksityishenkilöltä ostaa postin kautta...
No pitää käydä ensialkuun kiertelemässä paikalliset musiikkiliikkeet ja kysellä tutuilta, jos joku olisi uutta kitaraa ostamassa :)
Myöskin tuo J&D kitarapaketti vaikutti aika hyvältä vaihtoehdolta, kyllä postikulujen kanssa saattaisi sen 180e saada raavittua kasaan jos oikein yrittää :)

Jep, tietyin varauksin kannattaa aina nettikaupoissa olla! Täytyy selvittää kaikki tiedot perinpohjaisesti. Itselläni on hyviä kokemuksia mnetin myyntipalstalta, mutta viime aikoina on myös jokunen taitava huijarikin pyörinyt tuolla. Kitaraa jo vähän enemmän soitellut kaveri on paras apu kitarakaupoissa!

Olen itsekin himoinnut noita J&D Les Paul -kopioita. Kerrassaan upean näköisiä ja kuulemma hyväsointisia. Esim. tuo J&D LS1, mutta vielä enemmän mahonkibodylla (tummempi soundi) saatavaa J&D LS5 -yksilöä. <3

Noniin, eli tuollainen J&D kitarapaketti tuli viime perjantaina, sain vielä viritysmittarin tingittyä mukaan, joten postikulujen kanssa hintaa tuli tuolle 189e :) Vaikutelmia tuosta nyt voisin sanoa, että soi kyllä omasta mielestäni kohtuu hyvin, näyttää hyvältä ja iso plussa on mukana tullut tukeva lattiateline :)
Miinusta on juuri tuo monessakin paikassa moitittu viimeistelyn heikkous, eli joitain reunoja ei ole täysin siistitty, vaan saattaa olla vielä leikkauksesta tai millä noita nyt sitten tehdäänkin sellaista pientä karstaa vielä kiinni, tuo kyllä olisi itsekin helppo korjata, mutta eipä mulle tuollaisilla pikkuasioilla niin merkitystä ole :) Kitaraa on kevyt soittaa, mitä nyt kaverin jonkin verran kalliimpaa yamahaa oon kokeillut, niin kyllä tuota siinä mielessä helpompi on vinguttaa :)
Ja pakko kyllä kehua, että oon oppinut soittamaan ihan helvetin nopeeta, nyt 5 päivää soittaneena soitan melkeinpä yhtä hyvin kuin eräs kaveri parin vuoden jälkeen :eek: Esimerkiksi nyt menee tuo Duke Nukem -theme kohtuullisesti: http://www.youtube.com/watch?v=g-y0MdPXslo
Tuo ei sitten oo mun soittama, en ihan noin nopeeta ja puhtaasti sentään tuota vedä :D Mutta silti itekkin oon tosi yllättyny, kuinka paljon sitä on oppinut :rock: Tätä vauhtia puolen vuoden päästä soitto menee varmaan jo kohtuu hyvin :) Ja joku vielä sanoi, että halpaa sähkistä ei kannata missään nimessä ostaa, kun ei niillä opi soittamaan :rolleyes:

Oma harrastus alkoi myös siten, että juuri ja juuri jostain raavittiin se 200 euroa, ja ESP:n M-50 lähti mukaan. Soittotaito ei ole kolmessa vuodessa varmasti paljon kehittynyt, mutta pääasia onkin että saa soittaa omat synkät mietteet ulos.

Kun tähän kitarointiin pääsee vähänkin sisälle, niin kasvaa siitä kyllä nopeasti ihan helvetin kallis harrastus. Itsekkin aloittelin muutama vuosi sitten tolla rg321:llä ja Microcubella, ja nyt sitten syksyllä tuli ostettua parempi keppi, ja putkivahvari, ja säröpedaali jne....ja kuinka ollakkaan oltiin taas 1500e köyhempiä. Ja nyt pitäisi käydä ostamassa itselle joululahjaksi uudet paremmat mikit, mikä laihduttaa lompakkoa noin 250e. Ja aina kun ostat jotain
voit olla varma ettei se kaman himo lopu siihen, vaan aina keksii jotain uusia "välttämättömyyksiä". :D

Tunnustaudun myös MicroCuben ystäväksi. Ekaksi (ja toistaiseksi myös vikaksi) sähkökepiksi hankin n. vuosi sitten Deanin V:n ja sille kaveriksi MicroCuben. Jos ei odota lahkeita lepattavia äänenpaineita, MC on vallan mainio pikkuvahvistin ja myös helppo kuljettaa mukana, jos haluaa soitella vaikkapa ulkoilmassa paristojen voimalla.

Halvoissa skitoissa on tosiaan ongelma, että ne ei pysy vireessä. Tosin voihan sitä ostaa viritysmittarin ja pitää sillä sen vireessä.
Ihan alkajalle voisi suositella akustista keppiä. Ei maksa uutena kauheita.

Halpis-paskis kitaroissahan siis ongelma on se että vaikka vire ois esim. vapailla kielissä kohillaan, niin 7. nauhalla se on jo päin helevettiä. Viritysmittarin käyttö ei siis auta, ellei siiten soita aina esim. 1. asemasta.:jahas:

edit. Itellä 300 € epiphone ja hyvin soi ja pysyy vireessä...

Halpis-paskis kitaroissahan siis ongelma on se että vaikka vire ois esim. vapailla kielissä kohillaan, niin 7. nauhalla se on jo päin helevettiä. Viritysmittarin käyttö ei siis auta, ellei siiten soita aina esim. 1. asemasta.:jahas:

edit. Itellä 300 € epiphone ja hyvin soi ja pysyy vireessä...

No ihan sama mikä kitara on jos hienovire on vituillaan ni ei se soi vireessä muualta..eli E pitää olla myös 12nauhalta E jne...oletan tosin että tiesit tämän. Halvoissa kitaroissa on minun mielestä suurin ongelma elektroniikassa..ei ehkä huomaa hiljasella volumella...tai no mikit voi olla aika tuhnut, mutta jos haluaa kovemmalla soitella ni voipi ilmetä ikävää kiertämistä.

on sattunu hyvä yksilö sulle..siis toi epikka

itellä oli eka kitara yamaha pacifica..itseasiassa jälkeenpäin ku muistelee ni oli loppuunsa helevetin hyvä kitara.Se toimi hyvin bändisoitossakin sillon alussa ja oli minun silmään ainakin tyylikäs ja hyvin viimeistelty...tosin ostin sen joskus 95 ni en tiiä onko miten paljon muuttunu niiden valmistus siitä..todennäkösesti on laatu huonontunu.

Nyt olen löytänyt oikean graalin maljan halpojen sähkökitaroiden joukosta. Vähin äänin myyntiin tullut Ibanez ARX 100 on Les Paul -henkinen kitara, joskin hieman kevyemmällä mahonkibodylla ja Ibanezin totuttuun tyyliin kapeammalla liimakaulalla. Kitaran ACH1 & ACH2 -tehdasmikit olivat melkoinen jymy-yllätys ja hakkaavat esim. saman puljun RG321:n vastaavat 10-0! Ei ollenkaan huojuntaa ja hallitsematonta feedbackia. Tehdaskielet ovat D'addarion laatua, joskaan ei sieltä paksuimmasta päästä.

Koko roska lähtee vähän päälle 300€ paikallisesta musakaupasta tingaten, loistava diili.

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=ARX100

http://ferdiwieling.nl/personal/ibanez_photo/

Back
Ylös Bottom