Halpa ruokavalio vielä kerran!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
pussi makaroonia + paketti naudanlihaa, 2juuroo setti ja satun oleen viel niin pervessi et tykkään syödä sitä sotkua joka päivä :)
makaroonit ku huiluttaa kylmässä vedessä niin pystyy syömään fine kylmänäkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMHO yli 1,5e/ateria ei todellakaan ole halpaa. Huvittaa lähinnä kun jotkut väittävät 3-3,5e/ateria maksavia ruokia halvaksi.

Ai niin, yksi oikeasti halpa ruokavinkki lisää. Tarjouksesta hernekeittoa 29 snt tölkki. Tölkissä ~550 kcal (tämä on muistista heitetty, en tarkistanut), 26g prot, 70g hh, 10g rasva (likiarvoja, pyöristetty milloin mihinkin suuntaan :rolleyes: ). Vihannesten kanssa aterian hinnaksi 35-50 snt. Ei paha.

Ja tuotahan voi vielä täydentää maitolasillisella, jolloin saadaan ~32,5g prot, 80g hh, 10g r ja kaloreita about 610. Hinta nousee ~10-20 snt.

- 3 dl (~100g) Elovenaa puuroksi
- purkki raejuustoa päälle

Hyvää ja halpaa! Rasvasisältöä saa esim juomalla yhden rlk pellavansiemen- tai rypsiöljyä tai vaikkapa syömällä pari Tri-Omegaa tai kilon voita.

Tölkki stroganoffia (3,2e tölkki(prot.44g)) kaupasta ja siihen suikaleperunaa (0,66e 500g) joukkoon.

Ai et on hyvää =D 3,5 euron ateria. Ei paha !

Kyllä tuo 3,5€/ateria on paha. Päivässähän tosta tulee jo aika paljon? Itse syön välipalaksi 100g kaurahiutaleita maitoon ja vaikka 100g raejuustoa. Tosta tulee proteiinia ~40g, hiilareita ~75 ja rasvaa ~10. Ateriaksi vaikka 100g pastaa ja purkki tunaa, ei maksa hirveesti yli euroa.

niklas86 sanoi:
Kyllä tuo 3,5€/ateria on paha. Päivässähän tosta tulee jo aika paljon? Itse syön välipalaksi 100g kaurahiutaleita maitoon ja vaikka 100g raejuustoa. Tosta tulee proteiinia ~40g, hiilareita ~75 ja rasvaa ~10. Ateriaksi vaikka 100g pastaa ja purkki tunaa, ei maksa hirveesti yli euroa.

En meinannu että joka ateria maksaa ton verran. Itsellä ehkä max yksi ateria päivässä. Eihän heraa 50g + öljyä pari rkl maksa mitään. Mutta pitää sitä lämminateriakin syödä, eikä silloin uppoa mikään opiskelijatonnikalamakaroonimössö.

Kipi I sanoi:
En meinannu että joka ateria maksaa ton verran. Itsellä ehkä max yksi ateria päivässä. Eihän heraa 50g + öljyä pari rkl maksa mitään. Mutta pitää sitä lämminateriakin syödä, eikä silloin uppoa mikään opiskelijatonnikalamakaroonimössö.

joo, samaa itsekin ajoin takaa. en mä nyt aamiaisesta yöpalaan vetele koko ajan 3,5 €:n ruokia - mutta on sellainen silti hyvää jossakin vaiheessa päivää. ei niihin munakkaisiin sun muihin perushärpäkkeisiin paljoa rahaa kulu, mut ei niitä joka ateriaksi viitsi vetää. kyllä sitä rahaa muuhunkin saa menemään, niin voi kai sitä sitten vähän ruokaakin laittaa. edes sille yhdelle aterialle.

Nostetaanpa tämä ylös. Joudun tässä syksyllä jo vähän mietiskelemään budjettia kun on omaan kämppään muutto edessä. Tarkoitus olisi yhä salilla käydä eikä tinkiä ruoan määrästä/terveellisyydestä.

Jos nyt pikaista laskelmaa heitetään kehiin niin:

Opintotuki + asumistuki on yhteensä about 450€. Tuosta kun vähennetään pakolliset eli vuokra (~225€), puhelin (yläkanttiin 15€) ja joku vesi+sähkö (10€) niin ruokaan jäisi pelkistä tuista about 200€ kuussa. Todennäköisesti hieman alle, eli pistetään vaikka 160€ kuussa. Siis 40€ ruokaostokset olisi varaa tehdä kerran viikkoon. Päivälle 5,7€? Elääkö tuolla mihinkään? Onko 3000 +-500 kcal järkevät ruokailut mahdollista järjestää tuolla hinnalla? Onnekseni olen koko kevään todennäköisesti töissä joten sitten syksyllä ei ole tili aivan nollilla aina seuraavia tukia odotellessa...

Paljonko maksavat muuten nuo Lidlin rahkat? Proteiinipitoiset ruoat ovat luonnollisestikin ne kalleimmat, hiilareita saa halvoista vihanneksista & puurosta. Olen tässä onneksi ruennut nyt käymään kaupassa itse vähän aktiivisemmin ja havahduin että aika helposti tuo 40€ menee ostoksiin. Tosin olen ostanu koko perheelle, mutta pääpaino on ollut "bodysafkoissa" kuitenkin. Jos joku viitsii niin olisin erittäin kiitollinen jos pystytte heittämään vähän mihin hintaan rahtaatte tavaraa kaupasta himaan...

Kyllä tuo 5,7 egee aika tiukille menee. Itsekin kyllä koitan säästää ruokakuluissa mahdollisimman paljon.

Tein muuten tässä kotosalla oikein viikonlopun kunniaksi salaattia. Jumankekka, mitä nuo kasvikset maksaa ! :eek: Ihan älytöntä maksaa yli euroa jostain vitun kurkusta, missä ei ole muuta kun vettä, pari kivennäisainetta ja hiukka kuitua. :jahas: Mieluummin otan veden hanasta, kivennäiset ja vitamiinit pilleristä ja kuidun kaurahiutaleista.

EDIT: Himassa on "kestovarastossa" kaurahiutaleet, vehnäleseet, öljyt, halpishera, malto/dekstroosi ja vitamiinit&kivennäisaineet. Kaupasta tarvii käydä pari kertaa viikossa hakemassa jauheliha, maito, raejuusto ja rahka (tarttuuhan sieltä muutakin välillä mukaan). Tällainen ostosreissu maksaa yleensä sen 15-20 euroa.

EDIT: Himassa on "kestovarastossa" kaurahiutaleet, vehnäleseet, öljyt, halpishera, malto/dekstroosi ja vitamiinit&kivennäisaineet. Kaupasta tarvii käydä pari kertaa viikossa hakemassa jauheliha, maito, raejuusto ja rahka (tarttuuhan sieltä muutakin välillä mukaan). Tällainen ostosreissu maksaa yleensä sen 15-20 euroa.
Joo tämänkaltaista ratkaisua olen miettinyt ja varmaan siihen päädynkin.

Itellä aika samanluokkaa oleva ruokavalio rahan suhteen. Päivästä toiseen tässä nyt jauhettu lähinnä puuroa, tomaattitonnaria, heraa, sekavihanneksia, riisiä, makaronia, maitorahkaa, maitoa, vettä ja vitamiinivalmisteita lidlistä. Summa pyörii siinä seitsemän euron kieppeillä ja samat päivittäin.

En tiä oliko vanha posti jossain tuolla, mutta jossain vaiheessa tuli aika pitkälti jauhettu päivitäin semmosta ravintomassaa, mikä koostui öljystä, tonnarista, tomaattikastikkeesta ja makaronista. Siihen päälle vielä rahkat. Hinta oli vielä halvempi.

Suositut

Back
Ylös Bottom