Halpa internet-liittymä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Kämpän vaihdon takia pitää uusia internet-liittymä. Eikö tosiaan löydy "hidasta" ja halpaa vaihtoehtoa? Ei kiinnosta maksaa yli 25€/kk satunnaisesta htm-surffailusta. Asunnossa ei ole kaapelia, mikä sekin vaikuttaa valintaan. Elisalta en paskojen kokemuksien takia osta ainakaan enää mitään. Onko jollain palveluntarjoajalla halpaa netti-liittymää? Kaikissa liittymissä taitaa olla lisäksi pitkä toimitusaika (eli vähintään useita viikkoja)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.vertaa.fi/p/fi_laajakaista.html

Tuolta voi käydä katselemassa

Edit: MHK tuossa antoikin varmaan halvimman vaihtoehdon. Itsellä saunalahdelta rajoittamaton 128 kbit/s muistaakseni 10€/kk. Tuo on kyllä aika nuhainen surffailuun, mutta kyllä sillä foorumia selaa, kunhan välttelee threadit missä on paljon kuvia.

Kämpän vaihdon takia pitää uusia internet-liittymä. Eikö tosiaan löydy "hidasta" ja halpaa vaihtoehtoa? Ei kiinnosta maksaa yli 25€/kk satunnaisesta surffailusta. Asunnossa ei ole kaapelia, mikä sekin vaikuttaa valintaan. Elisalta en paskojen kokemuksien takia osta ainakaan enää mitään. Onko jollain palveluntarjoajalla halpaa netti-liittymää? Kaikissa liittymissä taitaa olla lisäksi pitkä toimitusaika (eli vähintään useita viikkoja)?

GPRS datasiirron mukaan... Varmasti halpa. Eiköhän helsingin alueelta jotain löydy, kun vähän jaksaa tiedustella itse.

Kysy naapureilta, voisko WLANia vähän vuokrata, vaikka 5€ kuussa.

GPRS datasiirron mukaan... Varmasti halpa. Eiköhän helsingin alueelta jotain löydy, kun vähän jaksaa tiedustella itse.

Kysy naapureilta, voisko WLANia vähän vuokrata, vaikka 5€ kuussa.

Tai sitten vain vaivihkaa neppailee itsensä sisään... omassa kämpässäni löytyy 2kpl suojaamattomaa wlania :evil:

Vertaa.fi tarjosi vaan saunalahden hintoja. Kännykkäliittymässä on kiinteähintainen (ja ok-nopeuksinen) datayhteys, mutta jotenkin tuntuu melko venäläiseltä virittää yhteyttä kännykän kautta. En tiedä onko vika puhelimessa vai koneessa, mutta aika 50/50 on todennäköisyys että nettiyhteyden saa kytkettyä ekalla yrittämällä ja ilman verenpaineen nousua.

WLANnetin hinnat on aika hyvät:
256/128 kbit/s (avaus 69,00) 9,90 eur/kk

Lisäksi toimusaika ainakin Tampereen alueella on päivä, mikä tuntuu olevan aika kilpailukykyinen. Asiakaspalvelussa tai liittymän toimivuudessa ei ole ollut valittamista. Silloin kun otin oli kyllä joku avaustarjous, nyt toi avaus verottaa aika paljon.

Tai sitten vain vaivihkaa neppailee itsensä sisään... omassa kämpässäni löytyy 2kpl suojaamattomaa wlania :evil:

oon vaan sen verran vainoharhainen että esim verkkopankkisysteemit jää tekemätä salaamattomassa wlanissa...

Mutta esim just puolilaiton diili naapurin kanssa että vaikka fifti fifti maksatte nettiä ja molemmat käyttää. (jos ei noi gsm-liittymien datapaketit kelpaa)

Kuinka moni kehtaa mennä kyselemään naapurEilta(ei sitä tiedä kenellä se on), että oon kyllä jo huorannut teidän Wlania kuukauden päivät, mutta voisin maksaakin siittä jotain JOS sopimukseen päästään :D

Welhohan on ihan ok ja se aukee vielä samana päivänä. 1Mbps/500kbps maksaa 25€/kk ja 275 kbps/100 kbps on 19,90€. Siihen kyllä tarttee vielä tuon modeemin, 69€ tai 6€/kk.

Mulla on ollut tuo 1M kohta vuoden eikä mitään valittamista. Hyvin pelittää.

Osaisko joku sanoo Kuopion alueelta halvinta internet liittymää? Sonera soittelee kovasti sanoo huipputarjoukseksi 29,90e/kk 8meg+tietoturva ja 24kk määräaikainen. Kannattaako tota tietoturvaa edes ottaa? Eikös näitä 8megasia saa jo 20e/kk? Asun kyllä niiralan kulman talossa onko näihin jotain halpoja systeemejä?

Haetko kiinteää laajakaistaa? Huomasin syksyllä nettiä hankkiessa, että halvimmaksi vaihtoehdoksi tuli ottaa WLAN. Kaipa se kuuluvuuskin on jo nykyään hyvä paikasta riippumatta. Tällä hetkellä käytössä on siis 21Mb DNA (13,90€/kk) ja siihen langaton mokkula (MF-60) vuoden sopimuksella 7€/kk. Vuoden jälkeen koko liittymällä on siis hintaa enää 13,90€/kk.

Tajusinpa tässä, että jos sulla on pöytäkone niin ei sillä mokkulallakaan ole niin väliä, että onko se langaton vai ei (=halvempi).

PS. En asu kuopiossa.

Edit: Vaihteleeko nettien hinnat sitten paljonkin eri paikkakunnilla?

Viimeksi muokattu:
Mulla on kännykässä kiinteähintainen netti ja tätä käytän myös läppärillä. 14€/kk ja 21Mbit/s. Aikaisemmin oli käytössä mokkula ja tällä yhteys pätki usein, mutta kännykän kautta yhteys on ollut paljon toimintavarmempi.

Jepp pöytäkone on enkä nyt edes tartte mitään tykkiä nettiä mutta en jaksais ruveta säätämään netin kanssa pahemmin. Tyyliin kone auki ja netti olisi kiinteä, heti käytössä.

mä tykkään tästä talonyhtiöstä :)

2 meganen ilmaiseksi ja welho kaapeli 40megaa 19euroa. Ilmaisen ja ton välissä on viellä 10 ja 15e vaihtoehdotki millä lie nopeuksilla olikaan.

Viime kesän lopulla oli tulossa 10mbit/s netin hinnassa nousu 10€ ->20€ joten soittelin soneralle että oisko mitään hyviä tarjouksia. Olihan siellä, nimittäin jos uusi kahden vuoden määräaikaisensopimuksen sai nopeuden noston seuraavaan nopeusluokkaan ilmaiseksi ja hinta pysyisi samana mikä on vanhassa sopimuksessa eli nyt nettinä on 100mbit/s 10€/kk. Taloyhtiöllä jokin outo sopimus kun ei saa ko 10mbit/s tai 100mbit/s :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom