Halonen hyväksyy rypälepommit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu
No mikäli määrä on tuo ja oletetaan, että neliökilometrille ammuttais vaikka 1 pommi (tosin on varmaan liian vähän), niin maksimissaan jää 300 kpl tuhoutumattomia. Sehän on ihan saatanan iso määrä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä se on maanpetos jos on miinoista luopumisen kannalla.

Jää noita aika paljonkin suutareiksi ja niitä sitten raivataan jälkeenpäin.. Prosentteja en muista kuinka moni jää tuhoutumatta. Noi on uskomattoman vittumaisia raivata. Itse oon intissä ollut erikoisraivaajaryhmän johtaja ja yksi tehtävä muun räjähderaivaamisen lisäksi jota sodan aikana tulisi tehtyä olisi juuri tuo sirotemiinojen/rypälepommien raivaaminen. Mulle olis riittäny et viholliset olis noita viljelly pitkin maita, mut nyt joutuisi sitten omiakin rypälepommeja raivaamaan :curs:

Maamiinat olis ollu mielestäni tehokkaampi, uskottavampi ja monin puolin järkevämpi vaihtoehto kuin rypälepommit.

Jenkkien käyttämästä CBU-87B-rypäleestä jää suutareiksi noin 10%.
cbu87_31.jpg

page4_3.jpg

cbu-87-19990506-f-0656b-005.jpg

YLE: Jalkaväkimiinoista luopuminen tulee ennakoitua halvemmaksi

Puolustusvoimat: Kalustoesittely - Viuhkapanos

Nyt on hipitkin tyytyväisiä, kun ei ole enää jalkaväkimiinoja? :hyper:

Viuhkapanos on "suunnattuun sirpalevaikutukseen perustuva jalkaväkimiina".

Samalle naureskelin itsekin jo intissä kun piti niiden käyttöä opettaa. Lukee isolla, että viuhkaräjähdepanos VRP-plaaplaa. Somali-TV ja laajakuvamalli... Repeilen tääl keskellä yötä noille muistoille.

Kieltäis sitten saatanan kaikki aseet, toi miinakielto on ihme pokkurointia ja näyristelyä. Fuck ´em sanon minä. Ei ole Suomipoika vika jos neekeripoika tai keltainenpoika ei osa miina käyttää.

Ehkäpä nämä poliitikot ajattelevat kauaskantoisemmin täällä pakkiksella riehuvat bodarit. Tuskinpa kuitenkaan puolustusministeriö ja presidentti ovat tarkoituksella ajamassa Suomea alas. Hyvähän asia se on, että harjoitetaan kansainvälistä politiikkaa sotimisen sijasta.

Eiku vittu hankitaan Suomellekkin ydinase ja kaiken maailman diffuusiopommit. Siinä vaiheessa vittu on Venäjän turha tulla tänne ryppyilemaan. Ja Suomi voitti talvisodan ja jatkosodan perkele.

Miksi Suomi ei hankkisi ydinasetta? Siihen on vain yksi syy, pelätään Venäjän reaktiota, voisivat ruveta kiukuttelemaan. Ne pelkää meitä jo muutenkin Ja jos meilläkin olisi kunnon ydinaseet ei ne paskat varmaan saisi edes nukuttua. Mun pointti on siis se että meilläkin on oikeus nukeen jos jollain kehitysmaillakin on. Vai onko Suomi tehnyt jonkin yksipuoleisen ydinaseidenkieltosopimuksen.

Miksi Suomi ei hankkisi ydinasetta? Siihen on vain yksi syy, pelätään Venäjän reaktiota, voisivat ruveta kiukuttelemaan. Ne pelkää meitä jo muutenkin Ja jos meilläkin olisi kunnon ydinaseet ei ne paskat varmaan saisi edes nukuttua. Mun pointti on siis se että meilläkin on oikeus nukeen jos jollain kehitysmaillakin on. Vai onko Suomi tehnyt jonkin yksipuoleisen ydinaseidenkieltosopimuksen.

Nii!Sillä olis hyvä kiristää hurreilta massii!:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom