- Ikä
- 43
No mikäli määrä on tuo ja oletetaan, että neliökilometrille ammuttais vaikka 1 pommi (tosin on varmaan liian vähän), niin maksimissaan jää 300 kpl tuhoutumattomia. Sehän on ihan saatanan iso määrä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jalkaväkimiinojen korvaamiseksi on useita vaihtoehtoja. Ensimmäisessä vaiheessa puolustusvoimat hankkii viuhkapanoksia ja pimeätorjuntavälineitä sekä modernisoi panssarimiinoja.
Jää noita aika paljonkin suutareiksi ja niitä sitten raivataan jälkeenpäin.. Prosentteja en muista kuinka moni jää tuhoutumatta. Noi on uskomattoman vittumaisia raivata. Itse oon intissä ollut erikoisraivaajaryhmän johtaja ja yksi tehtävä muun räjähderaivaamisen lisäksi jota sodan aikana tulisi tehtyä olisi juuri tuo sirotemiinojen/rypälepommien raivaaminen. Mulle olis riittäny et viholliset olis noita viljelly pitkin maita, mut nyt joutuisi sitten omiakin rypälepommeja raivaamaan :curs:
Maamiinat olis ollu mielestäni tehokkaampi, uskottavampi ja monin puolin järkevämpi vaihtoehto kuin rypälepommit.
YLE: Jalkaväkimiinoista luopuminen tulee ennakoitua halvemmaksi
Puolustusvoimat: Kalustoesittely - Viuhkapanos
Nyt on hipitkin tyytyväisiä, kun ei ole enää jalkaväkimiinoja?
Viuhkapanos on "suunnattuun sirpalevaikutukseen perustuva jalkaväkimiina".
Ehkäpä nämä poliitikot ajattelevat kauaskantoisemmin täällä pakkiksella riehuvat bodarit. Tuskinpa kuitenkaan puolustusministeriö ja presidentti ovat tarkoituksella ajamassa Suomea alas. Hyvähän asia se on, että harjoitetaan kansainvälistä politiikkaa sotimisen sijasta.
Eiku vittu hankitaan Suomellekkin ydinase ja kaiken maailman diffuusiopommit. Siinä vaiheessa vittu on Venäjän turha tulla tänne ryppyilemaan. Ja Suomi voitti talvisodan ja jatkosodan perkele.
Miksi Suomi ei hankkisi ydinasetta? Siihen on vain yksi syy, pelätään Venäjän reaktiota, voisivat ruveta kiukuttelemaan. Ne pelkää meitä jo muutenkin Ja jos meilläkin olisi kunnon ydinaseet ei ne paskat varmaan saisi edes nukuttua. Mun pointti on siis se että meilläkin on oikeus nukeen jos jollain kehitysmaillakin on. Vai onko Suomi tehnyt jonkin yksipuoleisen ydinaseidenkieltosopimuksen.
Nii!Sillä olis hyvä kiristää hurreilta massii!