Hakusessa Opel Tigra, Ford Puma tai vastaavaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olis hakusessa tollanen vähän erikoisempi auto, joka olisi kuitenkin vielä kohtuu hintainen, max 8000€.

Olen katellu Noita Opel Tigroja 1.6-koneella ja Ford Pumaa 1.7-koneella. Pumaa kävin koeajaakin ja näppärältä tuntui. Ne tuntuis että ne ainakin sopis haarukkaan. Onko minkälaisia kokemuksia näistä? Ja mitä muita vastaavia on tarjolla?

Ostos ajankohtainen viimeistään keväällä, mutta ennenkin jos sopiva löytyy.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fiilis sisällä vähän samanlainen ku vois kuvitella mitä on istua pölynimurissa, todella pieniä autoja molemmat jopa normaalikokoselle miehelle. Jos noista kahdesta pitää valita niin ehdottomasti Puma , sisätilaltaan ja ratkaisultaan niin tilallisesti kuin ulkomuodoltaankin parempi. Pidemmässä matka-ajossa ainakin omasta mielestä epämukavia ( kova meteli sisätiloissa suuremmissa nopeuksissa , ja edelleen pieni ) , varmasti ihan näppärä peli pieniin matkoihin ja kauppakassiksi mutta tuolla 8000€ saa jo oikeesti auton kokoisen vempeleenkin viemään loppuja rahoja lompakosta niin suosittelen niiden harkitsemista.. opel astra , golf , civic ...

Zone-sarja -42%
Fiilis sisällä vähän samanlainen ku vois kuvitella mitä on istua pölynimurissa, todella pieniä autoja molemmat jopa normaalikokoselle miehelle. Jos noista kahdesta pitää valita niin ehdottomasti Puma , sisätilaltaan ja ratkaisultaan niin tilallisesti kuin ulkomuodoltaankin parempi. Pidemmässä matka-ajossa ainakin omasta mielestä epämukavia ( kova meteli sisätiloissa suuremmissa nopeuksissa , ja edelleen pieni ) , varmasti ihan näppärä peli pieniin matkoihin ja kauppakassiksi mutta tuolla 8000€ saa jo oikeesti auton kokoisen vempeleenkin viemään loppuja rahoja lompakosta niin suosittelen niiden harkitsemista.. opel astra , golf , civic ...

Nii .. ja jos välttämättä tuota lookkia pitää olla niin miksei vaikka samalla celica..

E: en osaa erottaa edit ja quote nappeja näköjään!

Mitään henkilökohtaista kokemusta kummastakaan autosta minulla ei ole, mutta kumpikin on ulkonäöltään kyllä semmoisia hirviöitä, että paljon pahemmaksi ei voi enää pistää. Ehkä joku vanha Nissan 100 sx tai nx tai mikä lie oli kyllä vielä rumempi.

Ennemmin ostaisin tolla 8000 eurolla jonkun vähän ruudikkaamman version jostain ns. normaalista autosta. Vaikka Corsan jonkun superversion.

No, eihän tämä sua tietenkään yhtään auttanut. Mulla oli kuitenkin pakottava tarve kertoa mielipiteeni.

No miten ois Mazda MX-5, sais ainakin takavedon ja rättikaton? Tai BMW E30 cabrio?

Mä en ainakaan syty Tigrasta enkä Pumasta, lähinnä sen vuoksi, että ne on ihan tavallisia tekniikaltaan, ainoastaan pellit eroaa isommin perus-astrasta ja focuksesta/fiestasta.

Olis hakusessa tollanen vähän erikoisempi auto, joka olisi kuitenkin vielä kohtuu hintainen, max 8000€.

Olen katellu Noita Opel Tigroja 1.6-koneella ja Ford Pumaa 1.7-koneella. Pumaa kävin koeajaakin ja näppärältä tuntui. Ne tuntuis että ne ainakin sopis haarukkaan. Onko minkälaisia kokemuksia näistä? Ja mitä muita vastaavia on tarjolla?

Ostos ajankohtainen viimeistään keväällä, mutta ennenkin jos sopiva löytyy.

Munmielestä Puma on paaaljon parempi kuin vanhanmallinen Tigra. Ainakin koeajamissani muutamassa Tigrassa oli paljon kovempi melutaso kuin Pumassa on, ne tuntuivat jotenkin halvemmilta, tiäks...

Puma on näppärä kaupunkiauto ja sillä on hyvä päästää maantielläkin. Pirtsakka ja uskaltaa lähteä ohittamaankin. Kulkee suoraan ja siinä on hyvä perstuntuma.

Takapenkkitilaa ei tietysti liiemmin ole, niska vinossa siellä joutuu istumaan mutta eihän tuota tila-autoksi ole tehtykkään. Ainut harmitus on takaluukku, kun on satanut ja sen nostaa ylös, takaikkunasta valuva vesi meinaa mennä takaluukkuun. Pitää ensin nostaa melkein ylös ja antaa valua ja sitten vasta nostaa ylösasti.

Ai niin, ja Tigran kuskinoven yläreuna on huonossa paikassa, siihen kolisi joka kerta ohimo kun istui autoon, Puman kattoon ei oo kolahtanu vielä kertaakaan.

:love: mun Puma.

Nii .. ja jos välttämättä tuota lookkia pitää olla niin miksei vaikka samalla celica..

Jos sellasta luukkulamppu celicaa tarkotat, nii se on kyl aika paljon isompi (painavampi), kun esim puma. Imo Se on muutenkin jo vähän turhan vanha peli+ vitun kalliit vakuutukset :D

Itse omistin Puma 1.7:n vielä muutama vuosi sitten ja täytyy sanoa, että oli todella mieluinen auto!

Suorituskykyä on riittävästi (variable cam timing antaa enemmän vääntöä laajemmalla kierrosalueella, joka on oikein mieluisaa) ja ajotuntuma on pääasiassa jämäkkä (takapää hiukan niiaa kovemmissa käännöksissä). Polttoainettakin sille maistui aika vähän: vajaa 6 litraa satasella, vaikken mitenkään säästellen ajellutkaan.

Pari suunnitteluvirhettä autossa on:

- Sateella takakontin avatessa saa olla varovainen, koska vedet valuu helposti konttiin (pitää avata ensin hiukan, odotella, ja sitten loput).
- Etupenkki osuu kattoon, kun sen kaataa takapenkille nousijoita varten, jos penkki on hiukankin edempänä (mitä se yleensä on, jos takapenkille joku haluaa mahtua).
- Tuulilasinpyyhkijöistä lähtee muoviset mutterin suojatulpat helposti irti omia aikojaan. Kannattaa tarkastaa väliajoin (painaa takaisin jos nousseet) ja erityisesti pesemisen jälkeen.
- Etupenkit eivät ole mieluisimmat mahdolliset ja mukavan ajoasennon löytäminen saattaa olla vaikeaa.
- Ratista saattaa lähteä kuoriutumaan pinta jos ajaa urakkakahva-tyylillä (eli pyörittelee yhdellä kädellä aina samasta kohtaa rattia). Mulla näin kävi, mutta tuon korjaus meni maahantuojan piikkiin. Uudemmissa malleissa vika on korjattu.
- Jotkut ovat havainneet eturenkaiden kuluvan keskimääräistä ripeämmin. Itse en moista havainnut.

Noi on kaikki hyvin marginaalisia ongelmia. Penkin lämmittimiä Pumassa muuten ei ole...

Suosittelen erittäin lämpimästi kyseistä autoa ja olen suositellut moisen ostamista uudestaan kakkosautoksi.

EDIT: katos toi takaluukkujuttu oli jo mainittukin...

Ostin Puman vajaa pari kuukautta sitten ja ihan ok on toiminu. Tigraa en käyny koeajaa ku ei Jyväskylässä ollu mahdollisuutta.
Kyllä Pumasta tilaa löytyy sen verran että 4 äijää mahtu kyytiin suurempia valittelematta vähäisine matkatavaroineen ku ajeltiin Tampereen kentälle ja takas.
Ihan tyytyväinen oon ollu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom