Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyy muistaa että se Eddien 465kg nosto ennen 500kg oli piikkauksen lopussa. Nyt thor veti tuon 470kg hieman hitaammin ja kesken treenikierron. Eddien suurin veto treenikierrossa ennen 500kg vetoa oli muistaakseni 450kg. Tämän noston nopeus oli samaa luokkaa kuin thorin 470kg.Thorin 470kg veto kyllä taas korostaa sitä, kuinka paljon vetotyyli eroo Eddien tyylistä. Mun mielestä Eddien 465kg näytti _huomattavasti_ helpommalta kun Thorin 470kg, vaikkei Thorin vetokaan tuossa oikeastaan missään vaiheessa hidastu. Eddien vedot näyttää sen takia helpoilta, kun se räjähtävyys millä lähdetään lattiasta on ihan älytön, joten pystyi varmaan vetään aika lähellä omaa maksimiaankin vielä "speed repin" näköisen toiston. 500kg:kin muistutti aika paljon monen kovan sumovetäjän vetoja: lähtee lattiasta ihan helvetinmoista kyytiä, ja sitten muutama viimenen sentti joudutaan taistelemaan. Olikohan tuo syynä sille, kun Eddie sanoi elephant bar -vetojen olevan hänelle vaikeita. Ainakin monet sanoneet videoilla, että elephant barilla on koko toiston oltava rauhallinen ja tasainen, tai tasapaino pettää kun tanko alkaa heilumaan liikaa.
Eddiehän ainakin sillon aikanaan puhui paljon nopeusvoiman tekemisestä ja sanoi sen olevan yksi hänen tärkeimmistään vedon kehitystekniikoista: säännöllisin väliajoin otetaan se 50-60 % rauta ja vedetään niin perkeleen kovaa ylös.
En usko, että Thorin kunto kyllä tällä hetkellä kestää 520kg vetoa. Vaikka onhan mieheltä ennenkin nähty tosi kovaa loppuvaiheen kehitystä, niin ei tuo 470kg niin helpon näköinen ollu että uskon 50kg lisäykseen. Jos 520kg vetäis niin sitten kyllä kruunaisin Thorin vedon kuninkaaksi, oli se tehty striimissä tai ei.
Täytyy muistaa että se Eddien 465kg nosto ennen 500kg oli piikkauksen lopussa. Nyt thor veti tuon 470kg hieman hitaammin ja kesken treenikierron. Eddien suurin veto treenikierrossa ennen 500kg vetoa oli muistaakseni 450kg. Tämän noston nopeus oli samaa luokkaa kuin thorin 470kg.
Luulen että Thor ottaa vähintään 501kg.
Ei tuo nyt ihan samaa ole, varjopuoli tuossa puvussa on että, jos varustevalmistaja motivoituu tekemään tuotekehitystä niin kyllä puvuista saadaan aina parempia ja auttaa enemmän. Auttaahan nuo nytkin, ei kukaan niitä ulkonäön takia pue päälle.Varusteiden vastustaminen olisi kuin tän videokuvaustapahtuman vastustaminen.
Mä en henkilökohtaisesti saa oikein kiinni siitä ajatuksesta miksi tällä tavalla nostettu uusi ennätys ei olisi ennätys? Jos kyseessä on edes jokseenkin virallinen tapahtuma, painot on kalibroituja ja erillisen tahon tarkastamia, sekä paikalla on virallinen tuomari, niin ei siinä ole mulle ainakaan mitään epäselvää etteikö se mun mielestä olisi virallinen ennätys. Ei se kuitenkaan ole mikään videoitu salinosto mihin on valittu painot sieltä toleranssialueen alapäästä. Koko salinostovertaus kuulostaa hölmöltä.
Paljonko muuten kalibroitujen painojen toleranssialue on? Mietin vain tässä, että 500 kg painossa yksi prosenttikin on jo viisi kiloa kumpaankin suuntaan. Silloin teoriassa ajateltuna Eddie saattoi nostaa yli 500 ja Thor onnistuessaan alle 500. Hyvin epätodennäköistä, että iso läjä painoja osuisi toleranssialueen toiseen päähän, eikä tästä kannata oikeasti välittää, koska pelkkää jossitteluahan tämä on. Kunhan pohdin, että paljonko noissa voisi teoriassa olla heittoa. Ennätys se uusi ennätys silti toteutuessaan mulle on.
Mä en henkilökohtaisesti saa oikein kiinni siitä ajatuksesta miksi tällä tavalla nostettu uusi ennätys ei olisi ennätys?
Paljonko muuten kalibroitujen painojen toleranssialue on? Mietin vain tässä, että 500 kg painossa yksi prosenttikin on jo viisi kiloa kumpaankin suuntaan. Silloin teoriassa ajateltuna Eddie saattoi nostaa yli 500 ja Thor onnistuessaan alle 500. Hyvin epätodennäköistä, että iso läjä painoja osuisi toleranssialueen toiseen päähän, eikä tästä kannata oikeasti välittää, koska pelkkää jossitteluahan tämä on. Kunhan pohdin, että paljonko noissa voisi teoriassa olla heittoa. Ennätys se uusi ennätys silti toteutuessaan mulle on.
Roguen kalibroiduissa levyissä mitä tapahtumassa käytetään ainakin myyntipuheiden mukaan korkeintaan 10g heitto. Tuolla ja myös ennen Eddien vetoa kaikki levyt punnittiin, eli eiköhän ne aika tarkalleen sen 500kg ja 501kg ole
No sit mä en ymmärrä perinteen sotkemista tällaiseen asiaan. Sillä ei ole mitään tekemistä suorituksen aitouden kanssa, kuten sanoit, niin ei siinä ole silloin mun mielestä mitään väärääkään.Sen takia että voimailussa ennätykset on perinteisesti tehty kilpailuissa ja tämä on nyt erilainen tapa. Ei siis mitään tekemistä suorituksen aitouden kanssa vaan perinteen ja sen että voiko jatkossakin tehdä näin ennätyksiä. Toki kisassa ei saa itse päättää tarkalleen milloin menee nostamaan ja tilanne hieman erilainen.
Ainoa minkä itse tässä ymmärrän on se, että aiemmin ennätykset on "pitänyt" tehdä kisoissa ja olosuhteet on niissä oikeasti erilaiset. Etenkin jos kisapaikka on kaukana kotoa niin että sinne joutuu matkustamaan etukäteen, joka kyllä herkästi syö siitä suorituksesta. Vähentää siis vertailukelpoisuutta aikaisempiin ennätyksiin, mutta niin vähentää tietysti moni muukin asia kuten varusteiden kehittyminen..Mä en henkilökohtaisesti saa oikein kiinni siitä ajatuksesta miksi tällä tavalla nostettu uusi ennätys ei olisi ennätys? Jos kyseessä on edes jokseenkin virallinen tapahtuma, painot on kalibroituja ja erillisen tahon tarkastamia, sekä paikalla on virallinen tuomari, niin ei siinä ole mulle ainakaan mitään epäselvää etteikö se mun mielestä olisi virallinen ennätys. Ei se kuitenkaan ole mikään videoitu salinosto mihin on valittu painot sieltä toleranssialueen alapäästä. Koko salinostovertaus kuulostaa hölmöltä.