STRONGMAN Hafþór Júlíus Björnsson

Eiköhän tässä oo sama juttu kun Larry Wheelsinkin kanssa. Heti kun on ukolla vähän mainetta ja massia, niin tulee jostain kymmenen vuoden takaa tommosia syytöksiä. Syytön kunnes toisin todistetaan. Ja toisaalta, maailman vahvin mies vaikka olis syönyt pieniä lapsia historiassa. Ei kai siinä persoonalla mitään merkitystä ole kun ukkoja pistetään meriittien mukaan järjestykseen.

Eipä paljoo mediaa kiinnosta julkaista juttua jos joku tuntematon nainen syyttää tuntematonta miestä väkivallasta. Eiköhän noissa jotain perää ole jos poliisit hälytetty myös useasti. Mutta tosiaan ei tässä olla kiinnostuneita kuin hänen voimamies suorituksistaan eikä menneisyyden siviilielämästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jopa meiltä löytyy tollanen. Lienee aika vanha keksintö jo siis? Ite äkkiä veikkaisin että eivät rupea sitä promoamaan koska raha.
Toisaalta jos sillä saa selkeästi enempi nostettua niin ehkä sillä voidaan 20-luvulla promota jotain, mutta äkkiä veikkaisin takaisin "korkeampiin" vetoihin? Hummertierä?
(ihan siksi koska nykyään on olemassa jo selkeästi "potentiaalinen seuraajakunta" joka vannoo "tradition nimeen" vaikka ovat nuoria ja tulevat seuraamaan pitkään, vähän sama sakki kuin baarissa on aina joku "oldschooljäbä" :) )
En silti oo koskaan viellä kokeillut, onkos tuo sitten "helpompi" ku tankomave?

Ehkä Brianinkin vehkeet on sen verta tarkkaan tutkinut ihan itse ihan tietääkseen reaalitasonsa kisoissa, että hän itse tietää painojen olevan oikein.
Tuomarin puuttuminen on yhdentekevää jos on video. Eikai se paino erilaiseksi muutu oli magnuson ovella tai videon takana?

e: ja se nyt on kaikkein huonoin perustelu että koska rogue suvantovaiheessa sponssaa tätä niin tän on oltava URHEILULLISESTI MERKITTÄVÄ juttu...
Ja onhan se toisaalta, toiset tavoittelee 1000lbs kerhoa, Thor toisena maailmassa 500kg kerhoa. Kunhan muistaisivat hehkuttaa sitten maailman toisena viissatasena eikä maailman kovimpana kaikkien aikoijen suurmestarivetäjänä. Jossain 510+ voidaan sanoa että Eddie ei olisi tullut perässä(mikä ei varmaan oo Thorille ees paha, sillä olis varmaan varaa vetää vaikka 20-30kg massaa suht nopeasti ennenko alkas olemaan pallokunnossa). Tietty Ed ei ole eikä tule ottamaan yli 500, mutta "kaikki" uskovat että hän olisi voinut vetää kilon lisää useamman kerran, jos se olisi ollut mielekästä ja tarpeellista. Nostamaton 10kg on niin paljon että sitä ei voi enää claimata ilman näyttöä, joku 1-5 vielä aika helposti, siellä 5-10 välillä en tiiä.

Ihanko tosissasi väität, että on ihan sama asia, että suorituksen tekijä itse tarkastaa suorituksen välineet, kuin että sen tekee joku tuomari johon näin yleisesti ko. lajin parissa luotetaan? Nyt sit niitä valoja päälle, vaikket Thorista pidäkkään. Thorin 501kg recordin status voidaan kyllä kyseenalaistaa, mutta ei sitä nyt ihan kaikella paskalla tarvi koittaa perustella. Perusteluks riittää varsin hyvin se, että enkat on perinteisesti pitänyt urheilussa ottaa kisoissa ja se siitä. Jos perusteluna käytetään sitä, että Brianillaki on videolla treenejä missä tekee uusia world recordeja nii pitää nekin hyväksyä kun kyllähän nyt Brian ite tietää että mitä niissä nostoissa on ollu rautaa, niin mennään kyllä aika paljon överiks tässä hommassa. Kannattaa joskus seurata ammattiurheilua, niin huomaat, että urheilijat on kyllä valmiita rikkoon sääntöjä ihan huolella, että pärjäävät.

Thor ei tavottele 500kg kerhoa, vaan kaikkien aikojen suurinta maastavetoa. Tossa on aika vissi ero, myös urheilullisen merkittävyyden osalta. Kukaan vakavasti otettava strongman ei onneks ole niin spede, että jos oma recordi jää historiaan, niin alkaa vähättelemään uutta recordia tyylillä "ei tää uus recordi ollu ees mikää kova juttu, olisin ite vetäny 505kg jos olisin halunnu". Jos Thor vetää tuon _kisoissa_, niin kyllä Eddiessä on sen verran miestä, että onnittelee Thoria eikä ala egoilemaan kuinka olis ite vetäny enemmän. Aina voidaan jossitella, että olishan toi ja toi pystyny jos olis tarvinu. Tällä samalla logiikalla voidaan sitten kaikki voimaurheilun recordit heittää romukoppaan, yleensä kun ne rikotaan vaan 2,5kg:lla kerrallaan..

Ihanko tosissasi väität, että on ihan sama asia, että suorituksen tekijä itse tarkastaa suorituksen välineet, kuin että sen tekee joku tuomari johon näin yleisesti ko. lajin parissa luotetaan? Nyt sit niitä valoja päälle, vaikket Thorista pidäkkään. Thorin 501kg recordin status voidaan kyllä kyseenalaistaa, mutta ei sitä nyt ihan kaikella paskalla tarvi koittaa perustella. Perusteluks riittää varsin hyvin se, että enkat on perinteisesti pitänyt urheilussa ottaa kisoissa ja se siitä. Jos perusteluna käytetään sitä, että Brianillaki on videolla treenejä missä tekee uusia world recordeja nii pitää nekin hyväksyä kun kyllähän nyt Brian ite tietää että mitä niissä nostoissa on ollu rautaa, niin mennään kyllä aika paljon överiks tässä hommassa. Kannattaa joskus seurata ammattiurheilua, niin huomaat, että urheilijat on kyllä valmiita rikkoon sääntöjä ihan huolella, että pärjäävät.

Thor ei tavottele 500kg kerhoa, vaan kaikkien aikojen suurinta maastavetoa. Tossa on aika vissi ero, myös urheilullisen merkittävyyden osalta. Kukaan vakavasti otettava strongman ei onneks ole niin spede, että jos oma recordi jää historiaan, niin alkaa vähättelemään uutta recordia tyylillä "ei tää uus recordi ollu ees mikää kova juttu, olisin ite vetäny 505kg jos olisin halunnu". Jos Thor vetää tuon _kisoissa_, niin kyllä Eddiessä on sen verran miestä, että onnittelee Thoria eikä ala egoilemaan kuinka olis ite vetäny enemmän.

En kai sano että ovat sama asia, epäilen vain Brianin motiivia käyttää kotona vääriä painoja tai valehdella asiasta.(hän on puhunut tästä kiven kohdalla jo kauan aiemmin että on nostellut paljonkin yli recordin, nyt heitti että useitakin recordeja?)

Varmasti Eddie tulee onnittelemaan jos skaboissa vetää, sen jo lupas :) ja kuuluuhan se tapoihin.

Enkä mä ymmärrä mikä suhde sulla ja Thorilla on? Ei mulla ja oo Thoria kohtaan mitään. Olen vain tilanteessa 100% erimieltä, vaikkei sillä ole väliä.
Tää on kanava keskustella asiasta liven sijaan esim. tai lisäksi :) Tuon oman mieleni esiin.
Oon viettänyt hyvää aikaa pitkin talvea seuraillen Thorin treenivideoita :)

Viimeksi muokattu:
En kai sano että ovat sama asia, epäilen vain Brianin motiivia käyttää kotona vääriä painoja tai valehdella asiasta.(hän on puhunut tästä kiven kohdalla jo kauan aiemmin että on nostellut paljonkin yli recordin, nyt heitti että useitakin recordeja?)

Varmasti Eddie tulee onnittelemaan jos skaboissa vetää, sen jo lupas :) ja kuuluuhan se tapoihin.

Enkä mä ymmärrä mikä suhde sulla ja Thorilla on? Ei mulla ja oo Thoria kohtaan mitään. Olen vain tilanteessa 100% erimieltä, vaikkei sillä ole väliä.
Tää on kanava keskustella asiasta liven sijaan esim. tai lisäksi :) Tuon oman mieleni esiin.
Kannattaa joskus tutustua kilpailulliseen maailmaan urheilun/työn tai muun vastaavan osalta. Yllättyisit, kuinka paljon ihmisillä on motiiveja huijata oman menestyksensä eteen. Tämän vuoksi urheilussa käytetään tuomareita. En tosin väitä, että pitäisin itsekkään Briania huijarina, arvostan Briania strongmaneista eniten heti Big Z:n jälkeen. Itse vedän rajan siihen, että suorituksissa on vähintäänkin oltava tuomari/tuomareita, jotka tarkistavat painot ym. Sinä sanoit, että tuomarin läsnäolo yhdentekevää jos suorituksesta on video.

Mä oon jo monesti sanonut, että mulla ei ole mitään motiivia suuntaan tai toiseen Eddien ja Thorin osalta tässä maveasiassa, arvostan molempia strongmaneina eri syistä. En ole myöskään itse varma vielä, että näenkö 501kg WR:nä vai en, isoimpana vetona koskaan näen sen tosin. Otan vaan kantaa tyhmiin perusteluihin, että miksi tuota ei pitäisi hyväksyä (tai miks se pitäisi hyväksyä). Mulla ei ole mitään kenenkään mielipidettä vastaan, tartun vaan huonoihin perusteluihin, joita tässä viljellään enemmän ja vähemmän. Asiasta kun on olemassa suuntaan ja toiseen myös hyviä perusteluita. Ja juurihan itsekin sen sanoit: tämä on kanava keskustella asiasta. Miksi mun keskustelu yhtäkkiä viittaa johonkin erityiseen suhteeseen Thorin suuntaan, mutta sun ei Eddien suuntaan? :)

Kannattaa joskus tutustua kilpailulliseen maailmaan urheilun/työn tai muun vastaavan osalta. Yllättyisit, kuinka paljon ihmisillä on motiiveja huijata oman menestyksensä eteen. Tämän vuoksi urheilussa käytetään tuomareita. En tosin väitä, että pitäisin itsekkään Briania huijarina, arvostan Briania strongmaneista eniten heti Big Z:n jälkeen. Itse vedän rajan siihen, että suorituksissa on vähintäänkin oltava tuomari/tuomareita, jotka tarkistavat painot ym. Sinä sanoit, että tuomarin läsnäolo yhdentekevää jos suorituksesta on video.

Mä oon jo monesti sanonut, että mulla ei ole mitään motiivia suuntaan tai toiseen Eddien ja Thorin osalta tässä maveasiassa, arvostan molempia strongmaneina eri syistä. En ole myöskään itse varma vielä, että näenkö 501kg WR:nä vai en, isoimpana vetona koskaan näen sen tosin. Otan vaan kantaa tyhmiin perusteluihin, että miksi tuota ei pitäisi hyväksyä (tai miks se pitäisi hyväksyä). Mulla ei ole mitään kenenkään mielipidettä vastaan, tartun vaan huonoihin perusteluihin, joita tässä viljellään enemmän ja vähemmän. Asiasta kun on olemassa suuntaan ja toiseen myös hyviä perusteluita. Ja juurihan itsekin sen sanoit: tämä on kanava keskustella asiasta. Miksi mun keskustelu yhtäkkiä viittaa johonkin erityiseen suhteeseen Thorin suuntaan, mutta sun ei Eddien suuntaan? :)

Täytyy myöntää että vaikka aika tasaisesti pidän joukosta: Novikov, Polakki -Matheus, Brian, Eddie, Thor, Mikä se ryssä on baretteineen :)?
Niin Eddie on kyllä vetänyt ehkä eniten puoleensa "Rocky -stoorillaan", ovelta joku kysy että voitatko wsm 5 vuodessa jos sponssaa, vastas 3ssa :) ?
Ja olkoonki tarkotushakuista tai vaan luontaista niin pidin siitä "im here alone" tyylistä.
En sitä kiellä.
Mut halusin vaan korostaa et ei mulla oo Thoria vastaan mikään, seuraillut lähiaikoina ja jatkossakin. Kun tuntui että susta ainut syy miksi tällainen ei jonkun mielestä olisi hieno idea
on se että olisi jotain Thorin henkilöä kohtaan...

501 ei jää kyllä ukon viimeiseksi noteeraukseksi. Se nousee aivan varmasti. Näinköhän ottaa vielä isompaa rautaa tuona päivänä jos 501 on helppo?
Täällä jo maalaillaan isompia nostoja, kun se 501kg on helppo? Kyllä sekin vielä nostaa täytyy...

Täällä jo maalaillaan isompia nostoja, kun se 501kg on helppo? Kyllä sekin vielä nostaa täytyy...

Täytyy mut toi 470 on 31 kg päässä, 94 % 501:stä ja näyttihän tossa olevan varaa ihan reilusti. Mutta tosiaan sen näkee sitten. Käsittämättömässä voimassa ukko on tällä hetkellä.

No mitkä ovat mielestäsi ne kehityskohteet, jos haluaa isommalle yleisölle näyttää?
No pari heittoa:
Molemmissa lajeissa tapahtumat kestää liian kauan. Siihen voisi vaikuttaa monin eri tavoin.
Aikaa vasten lajeissa voisi laittaa kaikki kisaajat kerralla suorittamaan, vrt 100m juoksu tai crossfit gamesin eventit. Ihan eri katsojan kannalta kun näkee suoraan miten käy.
Lajivalinnoissa voisi miettiä enemmän onko kyseessä voima- vai nopeus/toisto-kilpailu (eventeissä käytettävien instrumenttien paino).

Thorin 470kg veto kyllä taas korostaa sitä, kuinka paljon vetotyyli eroo Eddien tyylistä. Mun mielestä Eddien 465kg näytti _huomattavasti_ helpommalta kun Thorin 470kg, vaikkei Thorin vetokaan tuossa oikeastaan missään vaiheessa hidastu. Eddien vedot näyttää sen takia helpoilta, kun se räjähtävyys millä lähdetään lattiasta on ihan älytön, joten pystyi varmaan vetään aika lähellä omaa maksimiaankin vielä "speed repin" näköisen toiston. 500kg:kin muistutti aika paljon monen kovan sumovetäjän vetoja: lähtee lattiasta ihan helvetinmoista kyytiä, ja sitten muutama viimenen sentti joudutaan taistelemaan. Olikohan tuo syynä sille, kun Eddie sanoi elephant bar -vetojen olevan hänelle vaikeita. Ainakin monet sanoneet videoilla, että elephant barilla on koko toiston oltava rauhallinen ja tasainen, tai tasapaino pettää kun tanko alkaa heilumaan liikaa.

Eddiehän ainakin sillon aikanaan puhui paljon nopeusvoiman tekemisestä ja sanoi sen olevan yksi hänen tärkeimmistään vedon kehitystekniikoista: säännöllisin väliajoin otetaan se 50-60 % rauta ja vedetään niin perkeleen kovaa ylös.

En usko, että Thorin kunto kyllä tällä hetkellä kestää 520kg vetoa. Vaikka onhan mieheltä ennenkin nähty tosi kovaa loppuvaiheen kehitystä, niin ei tuo 470kg niin helpon näköinen ollu että uskon 50kg lisäykseen. Jos 520kg vetäis niin sitten kyllä kruunaisin Thorin vedon kuninkaaksi, oli se tehty striimissä tai ei.

En usko, että Thorin kunto kyllä tällä hetkellä kestää 520kg vetoa. Vaikka onhan mieheltä ennenkin nähty tosi kovaa loppuvaiheen kehitystä, niin ei tuo 470kg niin helpon näköinen ollu että uskon 50kg lisäykseen. Jos 520kg vetäis niin sitten kyllä kruunaisin Thorin vedon kuninkaaksi, oli se tehty striimissä tai ei.

Mietin ihan samaa, mut toisaalta tuntuu, et nää +400 kg vedot ei noudata samanlaista jatkumoa kuin meidän kuolevaisten suoritukset. En osaa purkaa ajatusta enempää, mut jotenki noi äärisuoritukset tuppaa aina näyttää vääristyneeltä suuntaan tai toiseen.

Thorin 470kg veto kyllä taas korostaa sitä, kuinka paljon vetotyyli eroo Eddien tyylistä. Mun mielestä Eddien 465kg näytti _huomattavasti_ helpommalta kun Thorin 470kg, vaikkei Thorin vetokaan tuossa oikeastaan missään vaiheessa hidastu. Eddien vedot näyttää sen takia helpoilta, kun se räjähtävyys millä lähdetään lattiasta on ihan älytön, joten pystyi varmaan vetään aika lähellä omaa maksimiaankin vielä "speed repin" näköisen toiston. 500kg:kin muistutti aika paljon monen kovan sumovetäjän vetoja: lähtee lattiasta ihan helvetinmoista kyytiä, ja sitten muutama viimenen sentti joudutaan taistelemaan. Olikohan tuo syynä sille, kun Eddie sanoi elephant bar -vetojen olevan hänelle vaikeita. Ainakin monet sanoneet videoilla, että elephant barilla on koko toiston oltava rauhallinen ja tasainen, tai tasapaino pettää kun tanko alkaa heilumaan liikaa.

Eddie teki treenisarjat monesti ilman loppuojennusta, koska "loppuojennuksen saa tehtyä millä vaan painolla" ja oli mielestään turhaa treenissä tehdä sitä.

Mietin ihan samaa, mut toisaalta tuntuu, et nää +400 kg vedot ei noudata samanlaista jatkumoa kuin meidän kuolevaisten suoritukset. En osaa purkaa ajatusta enempää, mut jotenki noi äärisuoritukset tuppaa aina näyttää vääristyneeltä suuntaan tai toiseen.
Voisko kyse olla suhteellisuudesta? Jos oletetaan että kun 10% nostetaan painoa, häviää puolet toistoista(1-8 alueella about, ei laskeudu ihan samalla tavalla mistään 30 sarjasta maksmin laskuun kuin 4-8 sarjasta). Eli kun saat 2x100, maksimi on n. 110. Vastaavasti kun saat 2x450 voisi olettaa maksimin olevan n. 495... Eli Thorin 3s vedon perusteella voisi kuvitella potentiaalin tosiaan yltävän jo nyt sinne 520. Eriasia sitten nouseeko edes 510, niin herkkiä asioita ne viimoset prosentit/kilot.

Eddiellä tosiaan hirmuinen tuo lattiasta irroitus, joka antaa sellaisen vaikutelman, että reilusti enemmänkin nousisi.
Olen tuota Hallin hirmuista 500kg nostoa katsonut monesta kulmasta ja ehkä saivartelua,mutta jos oikein tarkkoja ollaan, niin eikö tuossa näytä ettei jalat ihan täysin suoristuisi ylhäällä ?

Mä en ymmärrä sitä vähättelyä, että ennätys on jotenkin huono jos se on vain kilolla. Voimanostossa on täysin normaalia korottaa ennätyksiä puolella kilolla enkä ole koskaan kuullut että se olis mikään ongelma kenellekään.

Mä en ymmärrä sitä vähättelyä, että ennätys on jotenkin huono jos se on vain kilolla. Voimanostossa on täysin normaalia korottaa ennätyksiä puolella kilolla enkä ole koskaan kuullut että se olis mikään ongelma kenellekään.
Ei sitä ymmärrä kukaan mukaan joka on kilpaurheilua seurannut tai kilpaillut itse 😀

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom