Hack-kyykyssä polvet ylittää varpaat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jalat pidän levyn keskikohdan alapuolella, kantapäät ei nouse eikä tunnu kipua ja kyykkään vähä alemmas kuin 90 astetta. Mutta. Polvi menee reilusti eteen, ylittää siis varpaat.
Mitä teen väärin vai en mitää?
Polvissa on vikaa, kulumaa, virheasentoo ja muuta, mutta ne ei kauheesti nykyään oireile.

no eiköhän se suurella osalle mene ainakin itselläni menee juuri noin. verrattuna säären pituuteen. Voit pelleillä sen jalkalevyn kanssa mutta periaate on se että jalat levyn alhaalla ottaa enemmän etureiska ja jalat levyn yläosassa taas takareisille

Joo. Treenikaveri vaan sano että näyttää pahalta. Ja videoista ku oon kattellu niin ei ylitä, mutten tajua kuinka on edes mahdollista ettei polvet ylitä varpaita.

meni muokkaus vähän vituralleen jos sulla on pitkä reisiluu ja lyhyt sääri niistä oon joskus kuullut puhuttavan näissä hommissa. Sulla sitten sama homma prässeissäkin

Jos ei satu, niin mitä sitten?

En ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota "polvet ei saa mennä varpaiden yli" -juttua. Ehkä jossain kyykyissä noin mutta esimerkiksi hackissa vaikea jo ajatuksena, jos sen aikoo saada etureisille menemään

TomPlatz_PerfectForm.jpg

Mulla on ollu vähän polvi kipeä viimeaikoina, ja oon vähentäny kuormaa esim. kyykyssä ja ojennusta varonu muutenkin. Mielenkiintoista sinänsä että hackissa tuntuu haittaavan vähiten, ja nimenomaan silloin kun jalat on levyllä aika takana.

Eikös tuo "polvet ei saa mennä yli varpaiden" ole vain voimanostokyykyn ( low bar ) ohje. Bodykyykkyyn ( high bar ) ei päde. Joskus yritin kyykätä ettei polvet ylitä varpaita. Mun välityksillä joutuisi tekemään yber leveällä jullekyykyllä. Eli perseellä ja takareisillä. Samoin painonnostokyykyssä varpaat ylittävät polven.

Ei sillä polvien liikkeellä eteen haeta muuta kuin just sitä mahdollisimman aikaista kisakriteerit täyttävää syvyyttä voimanostossa. Suurin osa kuitenkin varsinkin raw-kyykyistä on ihan normaaleja tuoltakin osin eli polvi menee hieman varpaiden yli. Luonnollisuus ja ideaali yksilöllinen voimantuotto pätee eniten. Mitenkään terveydellisesti se ei oo paha juttu, vaikka toki alareisi ja sitä kautta polvinivelkin saa enempi iskua, mitä enempi se polvi menee eteen. Geenikamaa sitten, saako joku ittensä hajalle ekalla treenillä vai ei koskaan, vaikka pommittelis pohjaan aina.

Suositut

Back
Ylös Bottom