Habat hapoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J2M
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
H0J sanoi:
Mutta ei tuokaan ole noin päivänselvää. Periaatteessa noin, mutta monelle yli 15 toiston sarjat sopivat erittäin hyvin, varsinkin jalkojen ja selän kohdalla.
No joo, nuo monesta lihaksesta koostuvat lihasryhmät ovatkin asia erikseen, kyllä minäkin teen selälle aina yli kymmenen liikettä, yleensä 10-15. Se on ihan normaalia. Kai. :D

Mutta yhden lihaksen rasittaminen sarjassa 15 kertaa on mielestäni aika turhaa, vaikkakin se ilmeisesti joillekkin sopii paremmin, kuten minun kaverilleni, jonka tarvitsee pumpata miljoona toistoa x miljoona sarjaa yhtä liikettä että saa saman pumpin kuin minä 6 toistoa 3 sarjaa -suorituksella.

Nuo ovatkin vain summittaisia liikemäärien ohjeita, jotka sopivat suurimmalle osalle ihmisiä, ei niitä varmasti kukaan ehdottomina totuuksina pidä. Treenaamisen kauttaa löytää itselleen sen parhaan tavan treenata.
Eli eikun treenaamaan vaan. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
abine sanoi:
Saapas, korostan että toi viimeisessä sarjassa tehään se 15 toistoa, ja sellaasilla painoilla että menee.

Saa meinaa kunnon pumpin vielä loppuun. :thumbs:
No joo, toi muuttaan asiaa, luin viestis vähän huolimattomasti. Mäkin harrastan tota aina välis, on ihan hyvä tekniikka.

Kiitoksia neuvoista myös minunpuolestani :) Yritänpä soveltaa treeniini.
Pikkaisen vielä selvennyksiä:
Plag: tuo stoppari yläasennossa on yksinkertaisesti epätoivoinen yritys pitää lihasta maksimisupistuksessa jonkin aikaa ja löytää se pikku herne sieltä käsivarrestani... Eli aivan tuntumanhakua, että edes jotakuinkin tietäisin mitä "lihasta" on treenaamassa.

Ja tuo 15 aerobic sarja johtaa edellisestä, ilmeisesti hyvinkin yleisestä hauistreenin ongelmasta: lihas on niin pirun pieni, että siihen ei meinaa saada tuntumaa: karusti sanottuna, seuraavana päivänä ei edes tiedä onko sitä räpylää tultu treenattua lainkaan. Kasin sarjoilla en yksinkertaisesti saanut tuntumaa ko. lihakseen. Painot kyllä nousívat tasaiseen tahtiin, joka kylläkin voi johtua vain cheattaustekniikkani paranemisesta :D
Nyt sitten pitkillä sarjoilla sitä tuntumaa ja pumppia löytyy kyllä, liiankin kanssa :curs:

No niin. Itse olen asian järkeillyt niin että joka sarjassa ei ole välttämätöntä saada pumppia, koska lihasken kasvu perustuu lihaksen "rikkoontumiseen" ja pelkästään pumppailemalla se ei ole maksimaalista. Eli kaikki joilla on ongelmia liian ison pumpin kanssa, tehkää niin että aluksi isommilla painoilla annatte lihaksille kunnolla kyytiä niin pystytte tekemään enemmän sarjojakin koska pumppi ei ole niin paha. Ja jos nyt on pakko se pumppi kuitenkin saada, niin sen saa vaikka viimeisessä sarjassa tekemällä pienemmillä painoilla pidempää sarjaa negatiivisia vaiheita korostaen.

Mun mielestä ei siis ole mitään perustetta siihen että porukka vetää joka sarjan 100% puhtaalla tyylillä hakien pelkästään pumppia ja tuntumaa. Jos pumpilla on joku positiivinen vaikutus lihaskasvulle kuten väitetään, niin eikö sen pitäisi toimia niinkin että vasta viimeisessä sarjassa saadaan se pumppi ja sitä edelliset sarjat keskitytään siihen että saadaan lihat totaalisen paskaksi? Ei se pumppi kuitenkaan juurikaan lisäänny sen jälkeen kun sen on saanut vaikka miten tekis sarjoja. Joutuu vaan tinkimään painoista jos heti ensimmäisestä sarjasta lähtien alkaa pumppaileen.

Itselläni tuntuu kipeytyvän habatreeneissä usein joku haban viereinen lihas/jänne (?) enemmän kuin itse haba... varsinkin kohdistetuissa haukkareissa käy näin

Habat kyllä saan kunnon pumppiin joten kai se sitten kuitenkin niihinkin vaikuttaa ihan hyvin :)

Zone-sarja -42%
Randy Couture sanoi:
Sori nyt että kommentoin yhtä lausetta, mutta voisko tähän saada selvennystä. Eihän tää voi pitää paikkaansa??

tai no ei ehkä välttämätöntä, liian kärjistetysti sanoin. maitohapon muodostuminen lihakseen, ja se ei ehdi poistua lyhyiden palautusaikojen aikana, lisää ainakin kasvuhormonin eritystä

tuo väsymys lihaksessa lisää verentungosta siis pumppia.

Katabolic, keskitetyt ja tuetut hauiskäännöt esim. scott penkissä ottaa eniten brachialikseen joka on siinä hauiksen vieressä tai alla. (ainakin exrx mukaan) Minä teen itte 3x8-10 scottpenkissä tangolla ja 3x8-10 hammerit ja sinne loppuun yks 20 toiston hikipainohinkkaus hammereilla.

Back
Ylös Bottom