Hämmennystä ruokavaliosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kakkax
  • Aloitettu Aloitettu
Niin elikkä vähän epäselvyyksiä.

Lihaskasvu, olen jostain saanut mielikuvan että lihakset kasvavat vain nukkuessa? jos näin on, niin silloinhan loogisesti vain yöllä olisi turvattava proteiininsaanti, mikä tietysti kuulosta tosi kummalliselta, eli:
Pitääkö joka aterialla syödä hiilareita/proteineja oikeissa suhteissa vai riittääkö että päivässä yhteensä syö tarpeeksi? Miksi?
Entä mitä eroa on syökö esim 8 puolivillasta ateriaa päivässä, vai esim 4 kunnon ahtausta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Levossahan nuo kasvaa, eli ei rasitustilassa.
Syö useasti pitkin päivää, taataan tasainen energian saanti. Mitään hyötyä ei ole syödä >50-60g prodea kerralla, koska kroppa ei niitä pysty jauhamaan. Itselläni on lähes joka aterialla n.40-50g prodea :)

Joku muu jatkakoon....

Mun lihakset ei kasva edes yöllä...

Elimistö varastoi aminohappoja mm. maksaan, mistä niitä otetaan tarvittaessa, joten joka aterialla ei tarvita proteiinia.

Ravintoaineiden määrän vaihtelu tehostaa niiden hyväksi käyttöä elimistössä, joten ei kannata katsoa aterioittain vaan päivätasolla että syö oikeassa suhteessa ravintoaineita.

Ja protskua voi syödä joskus vaikka 90g esim. muutaman pihvin, ne kaikki ei takuulla jatka hetkessä matkaa mahasta, jolloin suuri osa protskusta menis hukkaan. Eri asia onkin nopeasti imeytyvien proteiini valmisteiden kanssa.

Usea ateria päivässä pitää insuliinin(anabolinen hormoni) erityksen tasaisena.

:arvi:

Anaboli sanoi:
Elimistö varastoi aminohappoja mm. maksaan, mistä niitä otetaan tarvittaessa, joten joka aterialla ei tarvita proteiinia

Itse olen erimieltä. Mitäpä sitä muuta syömään? Ei äkkiseltään tekis mieli vetää jotain pastaa vain.
Tulee aina lisättyä raejuustoa ruokiin jne. Aamulla ja reenin jälkeen niitä hiilareita ja prodea. Muulloin rasvaa ja prodee :rock:

... huhhuh. Eikä ollut taas turha postaus :D

Lynski sanoi:
Itse olen erimieltä. Mitäpä sitä muuta syömään? Ei äkkiseltään tekis mieli vetää jotain pastaa vain.
Tulee aina lisättyä raejuustoa ruokiin jne. Aamulla ja reenin jälkeen niitä hiilareita ja prodea. Muulloin rasvaa ja prodee :rock:

... huhhuh. Eikä ollut taas turha postaus :D

Joskus on tullu syötyä äkkiä nälkään pelkkää makaronia... Mut pointti oli lähinnä että ei tarvi huolestua jos syö kaalikeittoa ym. vähä proteiinista ruokaa (kuka sellasiakin syö..?) lounaalla, päivällisellä kerkiää hyvin korjaamaan vahingon.

Mutta jos vaan syöminen toimii ja tulosta tulee, niin mitä sitä muuttamaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom