Hämäläinen punnersi 370kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vilpurni sanoi:
Hämäläinen sanoi siinä urheiluchatissa ottaneensa 3*1 260kg samassa treenissä rawina.
Siellä kun näki kaverin livenä lämmittelemässä, niin en yhtään ihmettelis jos vaikka nykyään ottais enemmänkin kun 260kg. Ja Pöykiö superkova kevyeen divariin. Vara nostaa painoa rutkasti. Vaikka näyttäänhän toi rauta liikkuvan mukavasti nuin kevyenäkin. Hurjia tuloksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tää on taas näitä keskusteluja.. "350kg paita päällä - ei penkka raakana, kuin 250" - ja kuinka moni penkkaa edes 250? Tai että: "miten noin läski penkkaa 300"? Kuulantyöntäjätkin ovat "ihrakasoja", mutta hyppivät helposti tasajalkaa 107.6cm:n aitojen yli, sekä osa mörssäreistä vetäsee satasen 11s. pintaan - että nopeita ihrakasoja vielä! (Ei kanna snagarilla aukoa päätänsä.. ;) ) Mister-kisat on erikseen, ja sitten on vielä se kehonrakennuskin..

ironteme sanoi:
Tää on taas näitä keskusteluja.. "350kg paita päällä - ei penkka raakana, kuin 250" - ja kuinka moni penkkaa edes 250? Tai että: "miten noin läski penkkaa 300"? ...

Luulen et kovimpaan ääneen kritisoivat eivät itse ole paidalla nostaneet saati kisoissa käyneen.. mut sama se on bodi puolellakin - kärkevimmät kommentoijat eivät uskolla itse mennä lavalle.. ja kyllähän näitten "RAW" nostajien kanssa saa aina väittelyn aikaan - siis niiden mitkä puhuu RAW nostoistaan - vaikka ei sitä koskaan ole missään raw kisassa esitellytkään - eikä tuomarin sanaa ole joutunut kuulemaan.. Tulokset on tuloksia vasta kolmen tuoman arvion jälkeen.

Ite kyllä arvostan Kalliolan ja Hämäläisen tekniikkaa ja voimaa (molemmat nostajat nostavat aika eritavoin).. Kyllä nuo isot raudat alkaa olla suoritus millä välineellä tahansa. Esim itse kattelin miten kevyesti Kalliola lämmitteli ja pumppaili parin sadan tuntumaan asti rautoja Juvalla - luulen että raakatulosten tekeminen ei edes kiinnosta pahemmin Kalliolaa - miksi riskeerata harjoituskautta, ainakaan raw-machoilun takia ;) Vähän sama kun itkisi voimamiehille et vain ilman vyötä tehty Atlaskivien tulos ratkaisee..

-H0

Jokainen voi mennä toki itse kokeilemaan kuinka helppoa se on ja kommentoida sen jälkeen. Jätetään ne arvostelut tuomareille. Eiköhän ne paremmin hommat osaa kun tavis. Tosin jos itkettää ne varusteet niin itku thredihän oli erikseen. :down:

Ei hitto tää on ikuinen aihe vääntää varusteista :hyper: Oma näkökantani on, että monia ärsyttää paidalla otettavien tulosten ylenpalttinen jeesustelu vs. raw- nostot, joista ei ehkä niin kovaa meteliä saa aikaseks johtuen pienemmistä romuista. Itse arvostan molempia nostomuotoja. Silti jotkut 400 yli menevät penkkitulokset alkaa kyllä pikkasen viemään uskottavuutta koko touhulta... väkisin tulee mieleen, että varusteet vie miestä... no tosiaan tälle on oma threadinsä :piis:

hunter killer sanoi:
jhulmi sanoi:
Jos nyt jotain kiinnostaa, niin Hämäläinen on kova penkkaaja (toisin kuin esim. penkkipaitaekspertti Kalliola, jonka raw-penkki on tiettävästi ~210 kg tällä hetkellä) myös ilman penkkipaitaa. 210 kg esim. lensi aika nätisti backstagella:

Täh?siis raw penkki 210 ja kisassa paidalla 342.5kg? Vahvin voittakoon, vittu mitä paskaa. Ja joo en saa samaa rautaa vaikka löisin pakkopaidan päälle ja söisin karhunpaskaa kilon. Onko tuo Kalliolan juttu oikeasti totta?

Kyllä tämä on totta. Kari kävi vierailulla täällä pohjanmaalla muutama viikko sitten ja teki raakapenkkiä 3x195. Kertoi, että pitäis saada raakapenkki ylemmäs koska tällä hetkellä ottaa paidasta 125 kg ja paidalla ei enää oikein paljoa lisäkiloja saa!

Ja siitä paidalla nostamisesta on kenenkään turha kritisoida mitään. Vaatii nimittäin aika paljon jo korvienkin välistä, että uskaltaa penkata 125 kg:n "ylikuormalla". Itseä jännittää penkata paidan kanssa vaikka ylikuormaa on vain 30 kg!

no niin ja irkissä väitettiin paskanpuhujaksi kun sanoin yhden suomalaisen saavan hyötyä n120kg, siinä teille:D

tosin väitettiinhän mua paskanpuhujaksi kun sanoin supermassan off season painonkin käyneen parhaillaan 140kg. ininää tuli ettei se oo mahdollista koska nettisivuillla sanotaan hänen offi painokseen 127kg :)

Uskomattoman hyödyn saa kyllä Kalliola paidalla. On siinä paikat lujilla ku ottaa 125 kilon ylikuormalla ykköstä! Ei se 100 kilon hyöty ole kaukana Hämäläiselläkään. Mendelson ei sen sijaan saa niin paljoa hyötyä paidoista kuin kilpakumppaninsa. Mieshän ottanu ainakin 325 ilman paitaa (huhutaan salilla jopa 340) ja paidalla 415kg.

Tajuttomat raudat kyseessä oli paitaa taikka ei. Tietysti penkkipaidoilla nostettaessa on vähän "kikkailun makua." Täytyy sanoa että raw tulos on aina raw tulos, ei siitä mihinkään pääse.

Olakinte sanoi:
Ei se 100 kilon hyöty ole kaukana Hämäläiselläkään.

Eikös täällä ollut video joskus kun Hämis otti penkistä 250-260kg ilman paitaa. Tuolloin paitapenkki kisassa oli 320kg. Oisko tosiaan noin paljon oppinu ottamaan paidasta lisää kiloja, että raakapenkki pysyny paikallaan, mutta paitapenkki noussut 50kg? Toisaalta miksikäs ei, mitäs järkeä sitä tahkota rinnaltalähtöä jos kisassa mitalit ja rahat kerätään kuitenkin paidan kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
no niin ja irkissä väitettiin paskanpuhujaksi kun sanoin yhden suomalaisen saavan hyötyä n120kg, siinä teille:D

Sehän on loistavaa et joku suomalainenkin moisia hyötyjä ja vieläpä suomalaisesta tuotteesta osaa irrottaa.. hatun noston arvoinen suoritus..
Perinteisesti tuohan on ollu jenkkinostajien yksinoikeus..

-H0

hzero sanoi:
Sehän on loistavaa et joku suomalainenkin moisia hyötyjä ja vieläpä suomalaisesta tuotteesta osaa irrottaa.. hatun noston arvoinen suoritus..
Perinteisesti tuohan on ollu jenkkinostajien yksinoikeus..

-H0
todellakin, tuon on todella mahtavaa oikeasti.
Sumppari sanoi:
Eikös täällä ollut video joskus kun Hämis otti penkistä 250-260kg ilman paitaa. Tuolloin paitapenkki kisassa oli 320kg. Oisko tosiaan noin paljon oppinu ottamaan paidasta lisää kiloja, että raakapenkki pysyny paikallaan, mutta paitapenkki noussut 50kg? Toisaalta miksikäs ei, mitäs järkeä sitä tahkota rinnaltalähtöä jos kisassa mitalit ja rahat kerätään kuitenkin paidan kanssa.
pitää ottaa huomioon että paidatkin on tullut aika paljon eteenpäin siitä ajasta jolloin hämiksen paita penkki oli tuon 320kg. uskon silti että hämäläinen lykkää n,280kg raakanakin nykyään. pikkurautoja :D

Samaa mieltä kipi mutta itkutredi on erikseen. Ja onhan se nyt pirun hyvä että suomalaisetkin oppii käyttämään noin mahtavasti paitaa, paidat on kumminkin tullut jäädäkseen.

hunter killer sanoi:
Paidoissa ei minun mielestä olekkaan muuta huonoa kun tuo, ettei kaikki saa samaa hyötyä niistä irti.
Itseäni ei häiritse yhtään etten saa paidasta sitä irti mitä jotkut muut. Näen asian omina heikkouksina, että en vaan osaa oikeaa tekniikkaa sekä voimien puutteena noston erivaiheissa. Niitä mun pitää vaan yrittää kehittää, mut en tiedä onnistunko. Kyllä se on mun mielestä lahjakkuus ja kova työ joka tässäkin lajissa tekee mestarin. Sillä pitäähän paita olla hyväksytty ja jokainen saa valita hyväksytyistä mieluisan.

ootko mortal kokeillu vetää alaslaskussa kyynärpäitä lähemmäs kylkiä paitanostoissa? monet paidat tykkää siitä :)

jto sanoi:
ootko mortal kokeillu vetää alaslaskussa kyynärpäitä lähemmäs kylkiä paitanostoissa? monet paidat tykkää siitä :)
Juu. Mulla on just "kuljetus" tekniikalla toimiva paita. Elikkäs kyynerpäitä kylkiin ja tankoa viedään mahalle päin.
Eilen just otin paidalla treeniä. Ja kun otan maks. leveällä otteella kuljettamalla myös työntövaiheessa niin silloin kun kädet on ojennettuna lukkoon ja nosto on valmis, jää tangon toinen pää muutaman sentin alemmaksi antaen vaikutelman ettei toinen käsi ojentuisi kokonaan. Sitten taas jos nostan kuljettamalla vain laskuvaiheen ja nostan merkistä suoraan ylös punnertaen tanko tulee tasaisesti, mutta paidasta saatu hyöty jää saamatta. Täytynee varmaan kokeilla jotain erimallia joka olis mun nosto tyylille sopivampi ja toimisi kapeammalla otteella.

näin se on ehdottomasti. kun liikutaan tollasissa romuissa, ei voida olettaa, että yks paitamalli sopis kaikille. kyllä niissä sen verran on eroja, että taatusti löytyy se omanlainenkin.

veikkaisin sullekin sellasta 280 tulosta hyvällä paidalla. ois kuitenkin kivaa, jos se sun raaka nousis jonnekin 220-230 nurkille. niin ja sit solttupenkissä se 70*op.

:D

mortal sanoi:
Itseäni ei häiritse yhtään etten saa paidasta sitä irti mitä jotkut muut. Näen asian omina heikkouksina, että en vaan osaa oikeaa tekniikkaa sekä voimien puutteena noston erivaiheissa. Niitä mun pitää vaan yrittää kehittää, mut en tiedä onnistunko. Kyllä se on mun mielestä lahjakkuus ja kova työ joka tässäkin lajissa tekee mestarin. Sillä pitäähän paita olla hyväksytty ja jokainen saa valita hyväksytyistä mieluisan.

Aika mielenkiintoista..itseäni häiritsi silloin jo junnuissa tuo, etten itse saanut paidasta juuri mitään hyötyä irti ja joskus kisoissa minua heikomman raw-tuloksen omaavat jannut putsas kirkkaimmat palkinnot silmieni edestä...Ajattelin joskus että kun olisi varaa ostaa kunnon paita(saattoi olla siitäkin kiinni) Mutta sitten vain mielenkiinto lopahti, ajattelin että paskat olkoon, laji josta minä innostuin pikkupentuna on menossa tämmöiseksi välineurheiluksi...Paidoilla on tehty valtavia nostoja ja kunnioitan toki niitä, mutta silti 1989 Juukan SM-kisoissa Samy Arlingin -90kg:n sarjan punnerrukset on tehneet minuun kovimman vaikutuksen ikinä.Ne oli 10v-ikäiselle jannulle kovia juttuja...ja tarkemmin kun miettii niin on edelleen.
En tiedä kuka olet "Mortal", mutta tsemiä vain tuleviin koitoksiin :thumbs:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom