Häävieraana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Ensi kesälle olisi kahdet häät tiedossa. Ajatuksenakin jo ahdistaa, mutta kumpaisestakaan ei oikein kehtaa lintsata. Täytyy myöntää, että kun näistä tulevista häistä kuuli, niin rehellisesti alkoi vituttamaan välittömästi. Olen siis huono ihminen.

En ole koskaan viihtynyt häissä ja olo on todella vaivaantunut koko ajan. "Täydelliset häät"-meininki on varsin ahdistavaa ja hilpeät seuraleikit myötähäpeää aiheuttavaa. Niiden alkaessa on viimeistään parempi poistua paikalta tai lähteä mittaamaan tiluksia.

Ai niin, puhumattakaan siitä kun se tuntematon täti-ihminen haluaa vähän tanssia nuoren miehen kanssa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun viimeiset hääkokemukset (vieraana) ovat olleet sellaisia, että paikalle on kutsuttu vain ja ainoastaan niitä ihmisiä joita näkee ja haluaa sinne (pääasiassa frendejä ja muutamia sukulaisia) ja suurin osa isotädeistä ja mummon kummeista on jätetty suosiolla pois laskuista. Nää on poikkeuksetta olleet paremmat häät kuin ne, joihin on kutsuttu kaikki mahdolliset sukulaiset ja vain muutama paras kaveri.

Kuulostaa kyllä unelmahäiltä. Ärsyttää semmoinen asenne joskus, että pitää kutsua sukulaiset jokaisiin kissanristiäisiin vain sen takia kun ne on sukulaisia. Ja mun sukulaiset on osa just semmosia :jahas:

Häät on kivoja, niissä saa yleensä hyvää ruokaa :kuola:

Eipä ole tälle kesälle hääkutsuja, harmi vaan. Neljissä häissä on vasta tullut käytyä, tosin ekoissa olin 2 vee joten en erityisemmin muista niistä mitään :D

Mä olen sitä aina miettiny, että onnistuukohan semmosten häitten järkkääminen, että kutsuu vain osan lähisukulaisista? Kellään kokemuksia? Onko se jotenkin ylettömän törkeää? Itellä on ainakin paljon semmosia sukulaisia, joita en välttämättä haluaisi omiin häihin... :rolleyes:

Mun mielestä se on hääparin oma asia ketä kutsua. Mulla on yhet kaverit, jotka ovat siskoksia ja he pitivät yhteishäät. Niihin häihin ei muita kutsuttu kuin lähimmät ystävät. Eli siis ei edes vanhemmat/muut sukulaiset saaneet kutsua niihin bibiksiin. Raivarithan siitä syntyi, mua ei haitannu yhtään.
Itsekkään en haluaisi yhtään oman suvun edustajaa häihini, jos sellaiset joskus tulee.

Kyllä ne häät melkosta tuskaa tuppaa olemaan. Kirkossa pakanaa kuumottaa ja ärsyttää vähän kaikki (onneksi olin jo melko hyvissä tumuissa viimeksi) ja ne jatkojen seuraleikit on kyllä semmoinen myötähäpeän ja kiusaantumisen soppa että oksat pois. Yleensä tässä vaiheessa katoan tarkistamaan vararengasta pihan puolelle. Ruokapuoli onkin häiden parasta antia

Samaa mieltä. Lisätään listaan vielä jonkinlainen itsensä esittely muille häävieraille ja liian innokkaat gaasot ja bestmänit. Alkaa ahdistamaan pelkkä ajatuskin perinteisistä ja ah, niin nihkeistä häistä kaikkine leikkeineen.

Tuntuu jotenkin oudolta että meikä on niitä harvoja joka on aina fiiliksissä kun on häitä tiedossa :D Ja ilmeisesti olen siinä harvinaisessa asemassa jolla on suku täynnä loistotyyppejä ja suurin osa varmasti saa kutsun meikän häihin, mikäli sellaiset koen joskus aiheellisiksi järjestää. Tai sitten olen saanut osallistua vain tasokkaisiin häihin joissa ohjelma on suunniteltu erittäin hyvin. Yleensä se vanhempi väkikin lähtee pois hyvissä ajoin ja jatko bileet nuoremmalla revohkalla ovat olleet mitä suurinta parhautta :D

Samaa mieltä. Lisätään listaan vielä jonkinlainen itsensä esittely muille häävieraille ja liian innokkaat gaasot ja bestmänit. Alkaa ahdistamaan pelkkä ajatuskin perinteisistä ja ah, niin nihkeistä häistä kaikkine leikkeineen.

Ei ole mitään hajua, että millainen on liian innokas kaaso tai bestman, joten voisitko hieman valoittaa?

Nimim. Bestman ensi kesänä ja en haluaisi olla ihan täysi idari

Tälleen vähän offtopicina, musta oli vähän väärin että kesäkuussa valmistuva serkkuni skitsahti täysin kun kuuli, etten ole muun perheen tavoin menossa Ruotsiin juhlimaan. En ole ko tyyppiä nähnyt kymmeneen vuoteen, eikä mulla ole aikaa kesäkuussa lähteä yhtään mihinkään, mutta ilmeisesti olen silti suuremman luokan paskiainen :rock:

Olen ollut monissa häivvä, mutta vaan yhden on onnistunut olemaan oikeasti miellyttävät, mutta toisaalta pariskuntakin oli sellainen että rennot häät onnistuivat. Kamalaa keppipersepatsastelua useimmat häät mitä itse ollut todistamassa.

Mä en tajua tollasta sukulaisten "veri on vettä sakeampaa" ajattelua. Mulle on tärkeetä se, että arki sujuu, ja jos joku ihminen ei kuulu siihen normielämään mitenkään, eikä oo minkäälaista kiintymyssuhdetta niin miks sit pitää alkaa kerran vuodessa sellasta suhdetta teeskentelemään?

Mä olen kans oppinut vihaamaan häitä, mut nyt olen ekaa kertaa innoissani menossa vierailulle pääkaupunkiseudulle, kun entinen kämppis astelee avioliiton auvoiseen satamaan. Ne liirumlaarumitkin kuulostaa oikeesti ihan söpöltä, kun kyseessä on itelle tärkee ihminen. Ja onneks kyseessä on niin räväkkä pari, et en usko että joudun tuolla patsastelemaan.

Otetaas lisää vauhtia aiheeseen näin kesän kynnyksellä kun kerran keskustelua herättää.

Keskustelunaiheita:
-Häälahja
-Reissaaminen jos pidemmällä
-Yöpyminen
-Juhlat itsessään
-Jatkot
-Yms

IMHO joku 50€/nuppi ei ole mikään hirvittävä lahja normaalissa tapauksessa. Toki jos lähtee 600km päähän häihin, niin juhlakalut saisivat olla iloisia, että edes pääsee paikalle.

Kerran ole ollut suhteellisen kosteissa häissä ja olihan siellä menoa ja meininkiä. Voi olla ihan hauska kokemus kerätä porukka maalle metsän keskelle ja ihmiset hirveässä jurrissa.

Sana on vapaa.

Me osallistutaan tän kuun lopussa pidettäviin häihin ja varattiin hotellihuone ilmoittautumisen yhteydessä, se on ihan juhlapaikan lähellä. Ei kiinnosta lähtee monen tunnin ajomatkalle keskellä yötä. Hääpari kaikkoaa puolilta öin, mutta bestmanit ja kaasot on onneks tuttuja juhannusfestarijuhlinnasta, joten hipat jatkunee kyllä juhlakalujen poistumisen jälkeenkin.

Lahjasta sen verran, et osallistutaan häämatkakolehtiin, summa on viel avoin. Joko 100 tai 150€ on panos. Toi kyseinen pari on ollut yhessä jo kymmenen vuotta, joten matkan varrella on sälää heille kertynyt. Ja kun tuleehan noit kustannuksia häiden järjestämisestäkin tietty summa ruuista ja juomista/nuppi, joten en mä osaa aatella niin et ilmaiseksi menisin loisimaan.

Mä tykkään häistä kovasti. Tuttuja ihmisiä, hyvää ruokaa, paljon viinaa ja hauskoja hetkiä. Menin itse viime kesänä naimisiin ja me päätettiin että kutsutaan vain ihmiset joiden kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Eli ei kutsuttu serkkuja joita oltu nähty yli 10 vuoteen eikä kaiken maailman setiä ja tätejä, vain läheisimmät sukulaiset ja paljon paljon kavereita:kippis1: Häät oli tosi rennot ja hauskat, ei minkäänlaista jäykistelyä, kaikki onkin kiitellyt kovasti jälkeenpäin(johtui varmaan aivan järkyttävästä ilmaisen viinan määrästä:D), että hauskaa oli ja häät oli juuri minun ja vaimon näköiset:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom