Häät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sam79
  • Aloitettu Aloitettu
Joo-o...

Muutaman viikon naimisissa olleena häistä on mielessä erittäin positiivinen muisto. Ennen häitä kuvittelin sen päivän olevan non-stop piinaa (siis ihan vaan sen huomion keskipisteenä olemisen takia), mut juhla osoittautuikin erittäin mukavaksi ja hauskaksi...

Onneks toi vaimo ymmärsi, ettei ne häät ilman kunnon valmisteluja onnistu... Mä olisin varmaan jättäny kaiken viimeselle viikolle.

Mut eipä ole (onneks) mikään muuttunu häiden jälkeen...:blow:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Ulkki
Itelläkin olis ensi kesänä tiedossa moiset kekkerit. Olisinkin kiitollinen, josko joku kyseiset kekkerit pitäneenä (ja maksaneena) voisi laittaa pientä erittelyä siitä, mitä homma maksoi, ja mikä siinä maksoi. Tietysti hinta ja vierasmäärä korreloivat keskenään, niin jos vaikka sen vierasmäärän vielä kertoisi.

Eli paljonko saa varata rahaa esim.

kirkko (onko ilmainen kotikuntalaisille, nimim. olenko maksanut kirkollisveroa turhaan?)
hääpaikka (on jo varattu, 245 euroa viikonlopuksi)
ruoka (pitopalvelu vai ite duunattu)
viina
bändi
yms.

150 hengen häät maksoi karvan vajaa 8000e.
Tosin siinä oli Bestmanin ja kaason "lahjat" ym ym. "turhaa".
Mutta esim pitopalvelu oli noin 2200e sekin tutun kautta.....
Pitopalvelu ilman muuta jos vaan on varaa sijoittaa, tulee turhaa stressiä ja huolehtimista jos itse joutuu ruoista huolehtimaan.
Vaimon puku kaikkine tiaroineen ja huntuineen 1100e
Vaimon kampaajat plus muut laitot n. 100e
Viinat laivalta 10 lavaa kaljaa....tosin ei edes riittäneet:D 200e muistaakseni.
Sitten tietysti p**tua 12L 20e pullo 240e
Plus kaikki muut limut ja viinit ym. ym. lantringit/boolituotteet 300e.
Vihkisormus n.800e
Oma ja bestmanin puku vuokrattuina 170e
Jatkopaikan vuokra 420e.
Hääauto ilmainen kaveri sai Jaguarin firmastaan:D
Bändi ilmainen, bestman järkkäsi
Mutta kahteen edelliseen uppoaa äkkiä 500e
Plus kaikkea muuta pientä tilpehööriä vähän väliä.....
On se kallista ei siitä mihkään pääse:D

Kirkko ei maksa mitään, jos lohduttaa:rolleyes:

Mentiin avioon kuukauden miettimisajalla, siviilivihkimen ja 20 lähintä ihmistä paikalla. Järjestimme häät itse ja lopputulos oli meidän avioparinkin kannalta erittäin onnistunut tilaisuus mistä jäi hyvät muistot kaikille osallistuneille. En ole kysynyt mielipidettä niiltä joita ei kutsuttu. Avioliitostakaan ei kuuden vuoden jälkeen ole yhtään negatiivista sanottavaa, siitä oli sitä vastoin apua esim. muuttaessa USAan perheen kanssa.

Kuluja oli häämesta, sapuskat taksikyydit juhlapaikalle ja pois sekä viikon häämatka Barcelonaan. Ei tuo paljoa maksanut, mutta säästäminen ei ollut päämotiivi hoitaa homma näin. Isommat bileet ois vaan tienneet meille isompaa stressiä että kumminkaimat olis päässeet bailaamaan.

Mun ohje olis unohtaa kaikki säännöt ja traditiot ja miettiä miten itse oikeasti haluaa hoitaa tuon. Hawaijilla nähtiin yksi pariskunta, joka meni naimisiin hiekkarannalla auringon laskiessa kuvaaja/todistajan ja papin kanssa. Fotot voi lähettää sukulaisille...

Originally posted by PrimoCafè
Naisille tuo, että saa päivän olla "prinsessa" tuntuu olevan hyvinkin tärkeä ja iso juttu.
Onko kukaan joskus erehtynyt katsoon Neloselta (?) sitä häähulluohjelmaa? Jotain aivan uskomatonta... :eek: Tosin tiedän kyllä omissakin tutuissani niitä, joille se "päivä prinsessana" on ihan must. Ite taas en missään nimessä suostuis esim. kirkkohäihin. Sille instituutiolle kun en oo missään vaiheessa kumarrellut, niin miksipä tuotakaan tapahtumaa varten. Noh, onneks ei tämänhetkinen sulhaskandidaattikaan tuolle perusta :thumbs:

Jos jossain vaiheessa sinne kliseiseen "avioliiton satamaan purjehdimme", niin hyvä vaihtoehto voisi olla sellaiset suht intiimit kekkerit kavereitten kesken, mieluiten jossain luonnon helmassa. Tosin, saa nähdä tuleeko tuota päivää kun en varsinaista syytä avioitumiselle keksi. Mielestäni sen yhteenkuuluvuuden tunteen voi saavuttaa muutenkin. Toisekseen, vaikka toinen tällä hetkellä vaikuttaisikin mitä ideaalisimmalta kumppanilta, niin ihminen on erehtyväinen ja ajan myötä sitä väkisinkin muuttuu. Jos jossain vaiheessa kengän kärjet kääntyykin eri suuntiin, niin eipähän ole pöytähopeitten jako yhtä hankala prosessi kuin avioliiton jälkeen.

Originally posted by Vinopenkki
Jos jossain vaiheessa kengän kärjet kääntyykin eri suuntiin, niin eipähän ole pöytähopeitten jako yhtä hankala prosessi kuin avioliiton jälkeen.

Tätä jäin miettimään. Eli jos otetaan vaikka 8 vuotta avoliitossa elänyt pari. Ehkä on lainaa, ja on ostettu yhteisillä rahoilla kaikenlaista kamaa.

Jos oltaisiin avioliitossa ja riitaannutaan niin ilman eri sopimusta kamat menevät puoliksi, kämppä myyntiin ja rahat 50/50. Ilmeisesti tämän voi viedä oikeuteen joka sitten tasoittelee rahat? (Ja nainen saa lapset, Suomessa kun ollaan, mutta ei siitä sen enempää.)

Entäs avoliitossa? Kaivetaanko siinä ne kuitit sieltä vuosien varrelta (jos niitä on tallessa), että kuka sattui ostamaan kahvinkeittimen ja kuka eteispeilin? Entä jos on vaikka yhteinen taloustili josta on kamaa hankittu? Kaivetaanko pankilta tiedot siitä kuka on tilille sijoittanut ja kuinkakin paljon, ja samassa suhteessa sitten pistetään tavarat jakoon? Vai kuka nuo omistussuhteet loppujen lopuksi ratkaisee jos tulee riita?

Mä olen itselleni uskotellut että avioehto tai avioliiton vältteleminen on olennaista siinä tapauksessa että olet jo valmiiksi rikas (perijä) tai siinä tapauksessa että olet itse kovapalkkaisessa työssä ja puolisosi kotisetä/täti (BTW, kuka sanoo mikä arvo vuosien aikana tehdyllä kotityöllä on?).

Mutta jos kaksi tyhjätaskuopiskelijaa menevät naimisiin ja ovat myöhemmin suunnilleen saman verran maksavissa töissä, niin avioehdon merkitys vähenee huomattavasti kun kamat menee 50/50 joka tapauksessa. Olenko liian sinisilmäinen?

Originally posted by mho
Kannattaako mennä naimisiin jos häitä suunnitellessa huolehtii jo tavaroiden jaosta eron tullessa?

Samaa kysyisin minä.

Itse vajaa puoli vuotta naimisissa olleena, jäi hyvä muisto vihkipäivästä. ~20 ihmistä, maistraatissa. Ei turhia stressejä, juuri lähimmät ihmiset todistamassa, riitti meille loistavasti. Maksoi lähes ei mitään. "Jatkot" meillä kotona, hintaa lähes ei mitn, kakku + kahvit tarjoiluna.

Originally posted by Sam79
Eli, ens kesänä olis tarkotus mennä naimisiin. -Clip- Nyt jo rupee iskee paniikki siitä koko häähässäkästä!

Mä ainakin miettisin jo tossa vaiheessa, että onko ne suuret häät oikein mun juttu... (ei ole) Jos on ihan pakko jostain kumman syystä mennä naimisiin, niin senhän voi hoitaa nopeasti, halvalla ja tuskattomasti vaikkapa maistraatissa. Ja jos taas emäntä haluaa olla ehdottomasti päivän prinsessana, niin eikös sen voisi hoitaa jotenkin muutenkin, pakkoko sen takia helvetinmoisia häitä on järjestää. Larppaajillahan on noita roolijuttuja tuolla metiköissä, sinne vaan prinsessapuku päällä :lol2:

Re: Re: Häät

Originally posted by Jimmy
Ja jos taas emäntä haluaa olla ehdottomasti päivän prinsessana, niin eikös sen voisi hoitaa jotenkin muutenkin

Helpommin sanottu kun tehty :)

Itse menin tuossa kuukausi sitten avioon ja ei toistaiseksi valitettavaa. Itse häätilaisuus oli minun ja monen muun mielestä todella mukava ja rento. Vieraita oli noin 160 ja hintaa koko lystille tuli n. 5000e. Sehän on selvää, että morsian ja lähisuvun naiset ovat tuhannen hermona viimeisen kuukauden ennen häitä, mutta minkäs teet.

No nyt sitä ollaan ukkomies ja varsin :david: sellainen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom