Häät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sam79
  • Aloitettu Aloitettu

Sam79

VIP
Eli, ens kesänä olis tarkotus mennä naimisiin. Syyskuun eka päivä tulee ens kesän kirkot jakoon, HKI:n pitäjän kirkkoon olis tarkotus mennä. Nyt jo rupee iskee paniikki siitä koko häähässäkästä! Se seremonia + jatkot ruokailuneen tuottaa tuskaa. Joutuu olemaan koko illan ajan huomion keskipisteenä ja vielä selvinpäin(yeah right, taskumatti on ladattu).
Kokemusta omaavat, antakaa vinkkejä tulevalle koitokselle!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vittu vihkimällä parane. Tämän kun muistaa niin ei tule tehtyä hätäisiä ratkaisuja joita saa myöhemmin katua.
Mutta jos olet varma asiasta niin Onneksi olkoon.:kippis1:

Hommaa rastatukkamiehiltä sellainen kassusti savuava paperossi ja sitä kun vähän kirkon vessassa ennen vihkimistä tötsyttelee, niin johan tulee rento fiilinki.

Yli yhdeksän vuoden avioliiton jälkeen (tai siis jatkuu edelleen..) tekisin seuraavat muutokset jos saisin palata ajassa taaksepäin:

1. En saatana menisi naimisiin vaikka maksettaisiin

2.Jos nyt kuitenkin jostain mielenhäiriöllisistä syistä menisin naimisiin, tekisin ainakin avioehdon.

3.Mitään en ostaisi puoliksi.

Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, hääpäivä oli rasittava ja väsyttävä mutta kerrankin sai olla kaikkien huomion keskipisteenä eli sai pienen, aavistuksenomaisen palan maistaa siitä kakusta, mitä jotkin urheilu- yms. sankarit "joutuvat" syömään tämän tästä.
Kokemuksena hyvä ja hieno mutta muuten minusta avioliitto instituutiona on wanhanaikainen ja turha.

Mä en oikeesti tajuu mitä vitun väliä jollain naimisissa olemisessa on. Jos osapuolet rakastavat toisiaan niin rakastavat. Mitä aviossa oleminen muuttaa? Tulee vaan ongelmia, kun erotaan:rolleyes:

Ite just eronneena en voi sanoa mitään positiivista tai negatiivista avioliitosta, aika statistinen juttu se on, eikä siitä ainakaan paskaakaan hyödy. Mun mielestä kihloihin meneminen riittää vallan hyvin, siinä on jotain sitoutumisen tuntua, mutta se ei vaadi mitään kauheata säätöä.
Itse häät meni mulla fiiliksellä "vittuko olis äkkiä ohitse", se kamala hässäkkä ja miljoona ihmistä laittoi miettimään, että mitä järkeä tässä on. Siellä tuli oikeesti semmoista väkeä onnittelemaan ketä en eläissäni ollut nähnyt, näitä riitti kymmenittäin.
Jos ikinä enää naimisiin menen, niin paikalla on vain pakolliset henkilöt(pari todistajaa ja virallinen taho). Silloin se pysyy tarpeeksi intiiminä ja kuvastaa paremmin kahden ihmisen välistä rakkautta. Paskaako siitä pitää tehä kauhea haloo.
Kaveri kertoi että sen tutut olivat menneet naimisiin majakassa, paikalla oli juuri vain nuo pakolliset henkilöt ja aviopari, siinä on aika ideaali ympäristö ja fiilis mun mielestä.

Anyways Sam79, onnea helvetisti liitosta. Varmistakaa kummatkin että haluatte isot häät. :kippis1:

Mä kävin puntilla oman hääpäivän aamupäivällä, rentoutti mukavasti. Jos olet kova jännittäjä, eli pelkäät että tutiset ja hikoilet huolella, nii kannattaa harkita jotain lääkettä joka pitää sykkeen tasaisena ja estää moisia oireita. Täällä ei varmaan mitään lääkkeitä saa mainostaa, mutta kyselemällä varmaan selviää jokin sopiva beettasalpaaja. Onnea vain peliin! :thumbs:

Hyvin se menee

Aika monia häitä olen ollut järjestämässä ja ehkä vain kahdessa on tapahtunut jotain mistä voi olla huolissaan.

Nauti seremoniastasi ja onnea avioliittoon. :)

Kohta on parikolme :kuola: :kuola: :kuola: joita saa sitten :whip: aivan riittävästi.

No joo, kyllä kieltämättä naimisiin meno on hieman liian yliarvostettua. Itse astuin avioliiton maailmaan 5.7.2003 eikä
tässä mikään ole sen myötä muuttunut, tosin en sitä odottanutkaan. Naisille tuo, että saa päivän olla "prinsessa" tuntuu olevan hyvinkin tärkeä ja iso juttu. Tosin olihan se hieno päivä kaiken kaikkiaan, ja siitä jäi hienot fiilikset. Taas se häitä edeltävä VIIKKO ei ollut mitenkään hienoa aikaa, muija pyöri kun pieru nahkahousuissa koko viikon ja touhusi ja vouhotti. Itse olin koko ajan tiellä mihinkään ei saanut koskea jne. jne.

Taitaa ne paineet ja stressit ennen häitä olla enempi siellä morsmaikkujen puolella, joten älä SAM79 ota stressipaniikkia.

Itsellä suurin "hätä" oli ehkä tuolla kirkossa ennen seremonian alkua, mutta sen jälkeen kaikki meni ihan rennosti.

Ittellä 6 vuotta ja risat naimiaisista, se päivä yhä mielessä hel*etin mukavana juhlana! Totta on, että ne parit vikat viikot ennen h-hetkeä oli kyllä aika ruljanssia, mutta kyllä se siitä. Taksissa matkalla kirkkoon kulaus taskumatista ja menoks. Onnea vaan jo etukäteen!

Kaveri piti just häät ja poltti niissä 80000 vanhaa markkaa, summa sisälsi myös kuherrusmatkan. Toinen kaveri meni muutaman vuosi sitten naimisiin intiimisti papin ja parin todistajan läsnäollessa. Rahaa tuskin meni juuri mitään.

Sykkeen ja fyysisen rauhallisen olon saa pidettyä tosiaan beetasalpaajilla. Lääkärit määrävät helposti beetasalpaajia juuri esiintymisjännitykseen. Yleisin beetasalpaaja on Propral. Siittä ei ole havaittu juuri mitään sivuvaikutuksia, ja ne vähätkin on todella harvoilla ja lievinä. Halpa ja turvallinen lääke. Ei kannata ottaa ennen kovaa urheilusuoritusta.

Mielen saa pidettyä rauhallisena esim. Oxepamilla, Diapamilla tm.
bentsodiatsepiini pohjaisella lääkityksellä, näitä ovat myös monet helpommin saatavat unilääkkeet. Lääkärit määräävät edellämainuttuja lääkkeitä koviin jännitystiloihin, eli vaikeaan esiintymisjännitykseen niitä on mahdollista myös saada ja kannattaakin myös hakea jos esiintyminen tuottaa suuria tuskia.

Ennen jännittävää tapahtumaa on myös hyödyllistä jättää yöunet tavallista vähemälle. Väsymys salpaa samoja biomekanismeja kehossa kuin rauhoittavat lääkkeet. Eli 2-3 tunnin yöunilla olo on yleensä huomattavasti vähemmän jännittynyt.

Olen puhunut.

Olihan se hieno päivä kaikkinensa, mutta en ole silti lainkaan varma, että oli kuitenkaan kaiken nähdyn vaivan arvoinen. Meidän häämme olivat myös Hgin pitäjän kirkossa, ja tilaisuus tuntui sopivan pieneltä, n.100 vierasta. Säätämistä joka suuntaan kesti kuukausitolkulla, mutta kyllä se juhlan aikana ja vähän sen jälkeenkin tuntui kannattaneen. Toista kertaa en moiseen ryhtyisi, ja ryhtyisinkö ensimmäistäkään jos tietäisin sen mitä nyt, en tiedä. Ehkäpä kuitenkin.

Jännittämisestä en ehkä ole oikea ihminen puhumaan, sillä olen oppinut olemaan jännittämättä turhia. Jos jännitystä alkaa keräytyä, muistutan itselleni, ettei ole tapahtumassa mitään, mitä en osaisi, turha siis jännittää.

Itelläkin olis ensi kesänä tiedossa moiset kekkerit. Olisinkin kiitollinen, josko joku kyseiset kekkerit pitäneenä (ja maksaneena) voisi laittaa pientä erittelyä siitä, mitä homma maksoi, ja mikä siinä maksoi. Tietysti hinta ja vierasmäärä korreloivat keskenään, niin jos vaikka sen vierasmäärän vielä kertoisi.

Eli paljonko saa varata rahaa esim.

kirkko (onko ilmainen kotikuntalaisille, nimim. olenko maksanut kirkollisveroa turhaan?)
hääpaikka (on jo varattu, 245 euroa viikonlopuksi)
ruoka (pitopalvelu vai ite duunattu)
viina
bändi
yms.

Askel lähempänä avioeroa...

Tässä kuitenkin muutama vinkki matkanvarrelle juuri eronneelta, rakkaudesta naimisiinmenneeltä kaverilta.
1. Avioehto
2. Kirjanpitoa yhteisestä omaisuudesta.
3. Älä pidä mitään itsestäänselvyytenä.

Onnea ja menestystä.

Ikinä en mene enää naimisiin, avioliitto on yliarvostettua uskovaisten kakkaa, jossa pettyy jokainen. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom