HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En parempaa threadia löytäny kotiteattereita koskien, ja uskon avun täältä löytyvän.. Kaverin puolesta koitan kysellä kun hän osti 5.1 kotiteatterin tuossa viime viikolla ja siinä toimii vain etukaiuttimet ja subi. Se väittää mulle kovasti että ois kytkeny ne kaiuttimet vahvistimeen oikein ja valinnu ääniasetuksista 5.1 äänet päälle, joten onko tässä enää muita vaihtoehtoja kuin fyysinen vika kotiteatterissa?

Menisin muuten ite kattoon muttaku oon tuhannen kilsan päässä ja totta tyttöä pitää auttaa ku apua pyytää :haart:

En parempaa threadia löytäny kotiteattereita koskien, ja uskon avun täältä löytyvän.. Kaverin puolesta koitan kysellä kun hän osti 5.1 kotiteatterin tuossa viime viikolla ja siinä toimii vain etukaiuttimet ja subi. Se väittää mulle kovasti että ois kytkeny ne kaiuttimet vahvistimeen oikein ja valinnu ääniasetuksista 5.1 äänet päälle, joten onko tässä enää muita vaihtoehtoja kuin fyysinen vika kotiteatterissa?

Menisin muuten ite kattoon muttaku oon tuhannen kilsan päässä ja totta tyttöä pitää auttaa ku apua pyytää :haart:

Siis joku nainen on suorittanut nämä kytkennät?

Siellä voi olla sitten ihan mitä vaan.

Mitä tarkoittaa 5.1 äänet päällä? Tuo kuvaamasi ongelma voi johtua miljoonasta syystä vaikka piuhat olisikin kytketty oikein esim.
- syötetään 2-kanava ääniraitaa (cd, mp3, TV-ääniraita...) ilman DSP-tilaohjelmaa (PLII tai vast, tossa LG:ssä näkyis PLII olevan), toimii niinkuin pitääkin eli soittaa stereota koska niin käsketään
- edellisen kohdan ongelma syynä voi olla esim. 2ch:ksi asetuksista tunkattu DVD-soitin. Eli vaikka DVD:llä olisi DD/DTS ääniraita ei paljoa auta jos playeri on asetettu ulostamaan stereota.

Mutjoo, niinkuin joku jo kommentoi tuolla voi olla ongelmana ihan mitä tahansa tai esim. kaiuttimet kytketty kiinni hiustenkuivaajaan :D voisin kuitenkin lyödä melkein vetoa sen puolesta ettei koneissa fyysistä vikaa ole...

feikki-edit: ai isän kytkemät? veikkaisin silti että 1-bittinen user-piiri on setistä kärähtänyt.

Mitä tarkoittaa 5.1 äänet päällä?

Sitä että asetuksista on valittuna että ääni tulee joka kaiuttimesta, vaikka ääni ois normi stereoa tai vaikka monoa. Tuoko ei oo muka mahollista? En oo elokuvakäytössä kokeillu 5.1 äänimaailmaa, mutta tv:tä kattonu silleen et joka kaiutin ääntelee.

- syötetään 2-kanava ääniraitaa (cd, mp3, TV-ääniraita...) ilman DSP-tilaohjelmaa (PLII tai vast, tossa LG:ssä näkyis PLII olevan), toimii niinkuin pitääkin eli soittaa stereota koska niin käsketään

Meinaako tää nyt sitä että 2.0 ei voi kuulua joka kaiuttimesta?

Sitä että asetuksista on valittuna että ääni tulee joka kaiuttimesta, vaikka ääni ois normi stereoa tai vaikka monoa. Tuoko ei oo muka mahollista? En oo elokuvakäytössä kokeillu 5.1 äänimaailmaa, mutta tv:tä kattonu silleen et joka kaiutin ääntelee.
Se että kyseinen paketti on ylipäätään configuroitu käyttämään 5.1 kaiuttimia ei vielä tarkoita että kaikki äänet automaattisesti tungetaan koko kaiutinsettiin. Jos digi TV:n äänet tulee 5.1:enä niin jossain on asetettu joku 5-ch stereo tai PLII päälle ja voihan tuo olla default asetuskin.

Noista peruspaketeista ei ole hirveästi tietoa, mutta kuulostaa varsin typerältä että siellä olisi joku vipu joka laittaa aina 5.1:n automaattisesti päälle esim. CD:tä soittaessa.

Meinaako tää nyt sitä että 2.0 ei voi kuulua joka kaiuttimesta?
Ei, se merkkaa sitä että oletusarvoisesti 2.0 tahtoo olla 2.0:aa. Se pitää levittää 5.1:een jollain mekanismilla jos haluaa 5.1:stä käyttää; tuossa mainitussa LG:ssä näkyi olevan PLII, joten se pitää olla valittuna/aktivoituna.

PS: Kurkkasimpa tuon kyseisen LG:n manuskaa. Aloittaisin ongelman ratkaisun painelemalla kaukosäätimen EQ-nappulia ja vaihtamalla tila-ohjelmaa nuolilla. Sieltä löytyy ne aiemmin mainitut PLII:t jne. tilaohjelmat joilla 2.0 muuttuu 5.1:ksi. Neuvottu ao. manuskassa sivulla 10.

http://www.lge.com/uk/support/produ...documents&targetPage=support-product-profile#

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannataisi myös varmistaa että ohjelmalähde lähettää 5.1 ääntä.Normaalit telkkulähetykset on ihan tavallista stereoa,televisiosta tulevissa leffoissa on dolby surround ääni.5.1 ääntä saa kai kaapelista ja satelliitin kauta maksullisilta operaattoreilta.
Vanhoissa DVD leffoissakin on usein jopa mono-ääni ellei koko leffaa ole masteroitu uusiks.

Viimeksi muokattu:

Mulla sama ongelma, tosin itsellä. Ostin creativen dolby digital 5.1 sarjan, ja toimii vaan subi ja 2 kaiutinta. koneessa on sound blaster x-fi xtreme audio äänikortti ja piuhat kytkety asianmukaisesti. Mutta koskaan en ole saanut 5.1 ääntä kuulumaan.

edit: creativenhän tuo onkin eikä logitechin : )
edit2: http://alatest.fi/arvostelut/tietokoneen-kaiuttimet/creative-inspire-5-1-digital-5700/po3-5567,81/
edit3: ja äänikortista kytketty line in piuhalla, koska äänikortista ei muita lähtöjä ole, mutta tuohon "keskusyksikköön" saa kytkettyä optisen,line in tai joku muu jota en muista.

Tohon osaan sanoa että sulla pitää olla joku ohjelma jolla hallitaan niitä kaiuttimia ja sieltä kytkeä 5.1 päälle. Creativellakin niitä on, nimistä en tiiä.

Tohon osaan sanoa että sulla pitää olla joku ohjelma jolla hallitaan niitä kaiuttimia ja sieltä kytkeä 5.1 päälle. Creativellakin niitä on, nimistä en tiiä.
Joo mukana tuli joku ohjelma mistä voi hallita kaikkia surround ja EAX jutskia. Sieltäkin laitoin sen 5.1 mutta ei vaan pelitä, kai se ei pelitä tuolla line in kytkennällä tai jotai :s Samapa tuo on, kohan nyt kuuluu jotain :kippis1:

Mitkähän kajarit sopis pääasias musan kuunteluun. Vahvariks oon miettiny tota ProCaster AV-4330 mutta loput on hämärän peitos. Kannattaisko kattoa jotain vaan käytettynä vai? (hintahaarukka 500-700e koko setille).

Hojo,

viritinvahvistinta olen ajatellut. Hintaluokka siinä 300e kantturoissa. Vaatimuskena hdmi tuloja ja ainakin yksi lähto. Äänen saa kaapata hdmi:sta. Auttaakaa pikkasen valinnassa. Oon ajatellu Onkyon tx-sr507, tuossa arveluttaa vahvistimen lämpeneminen. Porukoilla vissiin hajoillu ihan siitä syystä. Toinen vaihtoehto vois olla tämä yamaha?

http://www.pixmania.com/fi/fi/2792245/art/yamaha/av-vahvistin-rx-v465-tita.html

mitä ootte mieltä noista, kumpaan kannattaa kallistua? Vai onko teillä suositella jotain parempaa hyvien kokemusten perusteella. Olen sitten aika nyyppä näissä asioissa joten antakaa armoa =). Kajarit tulee myöhemmin. tosin niitäkin voi suositella nyt. Aluksia ajattelin hommata pelkän parin ja siihen sitten päivitellä subbaria jne. Käyttö pääsääntöisesti elokuva, peli ja musiikki.

kiitos ja anteeksi.

Painin tällä hetkellä ihan saman asian kanssa ja alkaa pikku hiljaa kelkka kääntymään Marantz SR 4003 AV-vahvistimeen, 2+1 HDMI ja kehuja saanut ainakin dvdplazan puolella. Saksasta saa vain hopeista 300 euroon kotiovelle toimitettuna, Suomesta n. 400€.

Tuo ei olisi paha, jos tekis kimppatilauksen ja sais toimituskuluja hieman alas, nimittäin nuo kulut on 80€ isoille paketeille ja pienille 22€. GLS Germanyn tai DHL:n kautta saa kyllä edullisemmin, mutta tuleeko elektroniikka ehjänä. Tuo kuriiripalvelun vaihto täytyisi vaan sopia technikdirektin kanssa tilauksen aikana.

Hojo,

viritinvahvistinta olen ajatellut. Hintaluokka siinä 300e kantturoissa. Vaatimuskena hdmi tuloja ja ainakin yksi lähto. Äänen saa kaapata hdmi:sta. Auttaakaa pikkasen valinnassa. Oon ajatellu Onkyon tx-sr507, tuossa arveluttaa vahvistimen lämpeneminen. Porukoilla vissiin hajoillu ihan siitä syystä. Toinen vaihtoehto vois olla tämä yamaha?

http://www.pixmania.com/fi/fi/2792245/art/yamaha/av-vahvistin-rx-v465-tita.html

mitä ootte mieltä noista, kumpaan kannattaa kallistua? Vai onko teillä suositella jotain parempaa hyvien kokemusten perusteella. Olen sitten aika nyyppä näissä asioissa joten antakaa armoa =). Kajarit tulee myöhemmin. tosin niitäkin voi suositella nyt. Aluksia ajattelin hommata pelkän parin ja siihen sitten päivitellä subbaria jne. Käyttö pääsääntöisesti elokuva, peli ja musiikki.

kiitos ja anteeksi.

Onkyo on tuon hintaluokan vahvistimissa aivan ehdoton ykkösmerkki! Tuosta seuraava sarja( tx-sr605, 606 ja 607) voittanut lähes kaikki testit, missä ollut osallisena. Itselläni on tuo 606, ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Pidän itse vahvistinta melko pienessä hyllyssä, eikä kuumenemisen kanssa ole ollut ongelmia varoitteluista huolimatta.

Painin tällä hetkellä ihan saman asian kanssa ja alkaa pikku hiljaa kelkka kääntymään Marantz SR 4003 AV-vahvistimeen, 2+1 HDMI ja kehuja saanut ainakin dvdplazan puolella. Saksasta saa vain hopeista 300 euroon kotiovelle toimitettuna, Suomesta n. 400€.

Tuo ei olisi paha, jos tekis kimppatilauksen ja sais toimituskuluja hieman alas, nimittäin nuo kulut on 80€ isoille paketeille ja pienille 22€. GLS Germanyn tai DHL:n kautta saa kyllä edullisemmin, mutta tuleeko elektroniikka ehjänä. Tuo kuriiripalvelun vaihto täytyisi vaan sopia technikdirektin kanssa tilauksen aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom