HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muistat sitten että tuo Yamahan vahvistin ei toista koko väriavaruutta, rgb-koodeina siis 0-255. Eli Pleikkarista pitää ottaa ne asetukset pois... No hyvä pelihän tuo on varmasti :thumbs:
Vissiin halvalla olet saanut kun olet ostanut? 500e tuota myydään poistohinnoilla ameriikoissa. Itse olisin pistänyt joko 1900 mallin tai sitten halvempaa mallistoa olevan.

Suomessa halvin oli 899e, että ei mitään superhalpaa mutta saa taas mennä aika pitkään tuolla. Toi värihomma on vähän outo juttu kun luin siitä dvdplazalta, ei taida vaikuttaa yhtään mitään vaikka on vaan 16-235 tjsp.

Toi 1900 oli monta sataa kalliimpi ja noi halvemmat on nappulaviidakoita, toi 1800 on HIENO ja vielä menee budjettia venytellen. Ja onhan se noista yamahan laitteista se puhutuin ja paras hinta/laatusuhde, melkein rx-v3800 mutta paljon halvempi.

edit. http://www.yamaha.com/YECDealerMedia/adgraphs/products/RX-V1800.jpg

edit2. painoakin yli 17kg eli oikeeta rautaa on sisällä verratuna vaikka johonkin onkyo 606 joka painaa ehkä just sen 11kg.

Suomessa halvin oli 899e, että ei mitään superhalpaa mutta saa taas mennä aika pitkään tuolla. Toi värihomma on vähän outo juttu kun luin siitä dvdplazalta, ei taida vaikuttaa yhtään mitään vaikka on vaan 16-235 tjsp.

Toi 1900 oli monta sataa kalliimpi ja noi halvemmat on nappulaviidakoita, toi 1800 on HIENO ja vielä menee budjettia venytellen. Ja onhan se noista yamahan laitteista se puhutuin ja paras hinta/laatusuhde, melkein rx-v3800 mutta paljon halvempi.

edit. http://www.yamaha.com/YECDealerMedia/adgraphs/products/RX-V1800.jpg

edit2. painoakin yli 17kg eli oikeeta rautaa on sisällä verratuna vaikka johonkin onkyo 606 joka painaa ehkä just sen 11kg.
1900 saa Mustasta Pörssistä 1070e. Saksasta tilaamalla vielä karvan verran halvemmalla.

Lisäominaisuuksia RX-V1800 => RX-V1900
- 192 kHz DTS HD master audio toisto , edellisessä 96 kHz.
- Matala jitterinen PLL piiri optisessa ja koaxiaalisessa digitaali liitännässä
- Etu presence kaiutin liitäntä
- x.v. väri tuki ( 0- 255 )
- YBA 10 bluetooth telakka-asema liitäntä
- USB liitäntä edessä
- Useamman paikan YPAO mittaus
- iPodin sisällön katselu etupaneelin näytöllä
- Cinema 3D DSP prosessointi, mukautuvalla DSP tasolla
- Parannettu kompresoindun musiikin laadun palautuspiiri
- Uusittu kaukosäädin

Ei välttämättä sellaisia ominaisuuksia mistä viitsin maksaa sen 170e "ylimääräistä". Varmaan suurin parannus on tuo 0-255 värituki, mistä kumpaakaan ääripäätä mun JVC eikä moni muukaan telkkari/tykki edes näytä.

sekä paikkaa josta itse ostin tuon:
www.hificomponents.de
Tuolta olen joskus Suomeenkin tilannut ja hyvin toimi, nyt satuin käymään paikan päältä hakemassa vahvistimeni hintaan 619e.[/QUOTE]

Eivätpä toimita suomeen hificomponentsista :( Yhden tarjouksen kysäisin suomesta: 749e..
Että tältä pohjalta.
Mediacheckpoint oli joku vuosi sitten kova sana,tais olla jopa suomenkieliset sivutkin.
Ai kun löytyis vielä jotain vastaavaa.

Eivätpä toimita suomeen hificomponentsista :( Yhden tarjouksen kysäisin suomesta: 749e..
Että tältä pohjalta.
Mediacheckpoint oli joku vuosi sitten kova sana,tais olla jopa suomenkieliset sivutkin.
Ai kun löytyis vielä jotain vastaavaa.
Mediacheckpointista tilailin myös Suomeen kamaa, hyvin toimi, eikös sekään enää toimita vai?
www.Technikdirekt.de ja www.computeruniverse.de ovat myös hyviä mestoja.
Jossain tota myytiin Suomessa 699e hintalapulla, eli ihan ilman tinkaamista. Eli kysäseppä vielä muualtakin. Jos siis RX-V863:sta etsit.

Mediacheckpointista tilailin myös Suomeen kamaa, hyvin toimi, eikös sekään enää toimita vai?
www.Technikdirekt.de ja www.computeruniverse.de ovat myös hyviä mestoja.
Jossain tota myytiin Suomessa 699e hintalapulla, eli ihan ilman tinkaamista. Eli kysäseppä vielä muualtakin. Jos siis RX-V863:sta etsit.

Ei löydy mediacheckpointista 863:sta -ja muutenkin sivut ovat vain varjo entisestä. Samaten kummassakaan mainitsemassasi kaupassa ei ole 863:sta myynnissä.

Ei olekaan niin simppeliä kuin kaverilla pari vuotta sitten: Mediacheckpointista(Suomennetut sivut vielä) tilasi Yammun vahvistimen ja tilauksesta n.viikossa oli kuriiri paketin kanssa oven takana ja säästöä syntyi n.200e

Myy Huppe tuo omasi mulle ja hanki Rotelin etunen tilalle-olis paljon katu-uskottavampaa settiä Genejen kanssa ;)

Pitäis viimeistään joulun jälkeen ostaa uus vahvari kun vanha on Denon Pro Logic :lol2: vuodelta keppi ja kivi. Todennäköisesti vahvariksi tulee Harman Kardon. Mallia en ole vielä päättänyt. Harman Kardon miellyttää eniten ulkonäöltään, joten todennäköisesti päädyn kyseiseen merkkiin. Kai ne ääneltäänkin on ihan OK.

Kaiuttimiksi olen ajatellut Monitor Audio RS1-mallia. Noita myy ainakin Mareksound
http://www.mareksound.fi/?p=productsMore&iProduct=415 Pitää vielä kuunnella tottakai noi ennen ostopäätöstä. Joitain positiivisia kommenteja kuitenkin jo tuosta mallista kuullut.

Subina tällä hetkellä,ja todennäköisesti myös tulevaisuudessa, palvelee itse tehty aktiivisubi. Elementtinä toimii Jensenin 12"autosubi :hyper: Tiedän. Kuulostaa pahalta. Mutta mulla on tasot aika alhaalla niin toi toimii nimestään huolimatta ihan välttävästi. Ja on kokonaan piilossa joten ulkonäkökään ei ole niin justiinsa. Ehkä tohon vois elementin vaihtaa jos viittii. Vaikka tollanen Peerless XLS 12 vois olla ihan OK. En kuitenkaan subiin viittis hirveesti paalua laittaa. Jos uuden subin hankin, niin juuri nuo BK:n mallit joita saa myös Mareksoundista on kyllä listalla. Noi kyllä ei viimeistellyltään näytä kovin vakuuttavilta, joten varmaan pitäydyn vanhassa.

Myy Huppe tuo omasi mulle ja hanki Rotelin etunen tilalle-olis paljon katu-uskottavampaa settiä Genejen kanssa ;)
Roteliin en monikanavapuolella lähtisi.
Enkä mä tota myy, toi on just passeli vehje. Oikeesti tinkaset sen vain jostain tuohon 699e hintaan jolla www.konebox.fi möi tuota joku aika sitten.

Pitäis viimeistään joulun jälkeen ostaa uus vahvari kun vanha on Denon Pro Logic :lol2: vuodelta keppi ja kivi. Todennäköisesti vahvariksi tulee Harman Kardon. Mallia en ole vielä päättänyt. Harman Kardon miellyttää eniten ulkonäöltään, joten todennäköisesti päädyn kyseiseen merkkiin. Kai ne ääneltäänkin on ihan OK.

Harmanit ovat (nykyään) pelkkää ja täyttä paskaa. Ei missään nimessä mitään (kotiteatteri-) vahvistinta heiltä. Lueskele ensialkuun vaikka tuo ketju:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=68586
Jos uskallat vielä ton jälkeen ostaa moisen värkin niin voin melkein bissen tarjota.

Roteliin en monikanavapuolella lähtisi.

Harmanit ovat (nykyään) pelkkää ja täyttä paskaa. Ei missään nimessä mitään (kotiteatteri-) vahvistinta heiltä.

Onko sulla joitain hyviä perusteluita mikset lähtisi Roteliin? Mä oon varmaan jossain lähtitulevaisuudessa vaihtamassa tuota vanhaa vahvistinta pois ja ois kiva kuulla noita perusteluita. Tosin vaihtovaiheessa aion vanhaan malliin raahata kaikki ehdokkaat kotiin kuunneltavksi ennen kun päädyn ostamaan mitään.

Mun vanha vahvistin on jotain satavuotta vanha HK Avr5000 ja oon koittanut odottaa jos HK:lta tulis joku edes vähänkään järkevä ehdokas, mutta näyttää tosiaan siltä, että siellä ei ole oikein hyviä ehdokkaita. Mikä on kyllä erittäin harmi, kun kolme edellistä vahvistinta on ollut Harmania ja joka kerta sen sointi on ollut kirkkaasti paras mun korville, kun oon himassa vertaillu ennen ostoa. Muuten kyllä pysyisin tuossa vielä pitkään, mutta siitä puuttuu kaikki nykyherkut hdmi:t sun muut.

Ehkä tässä tarttee vielä vaan lueskella ja pohtia noita vaihtoehtoja, ja sitäkin että pitääkö sitä taatelia vaan sitten laittaa enemmän, että saa sellasen vahvistimen minkä sointi kuulostaa hyvälle vielä viidenkin vuoden päästä.

Oon muistaakseni sanonu tän aikasemminkin täällä, mutta kaikki jotka ootte hommaamassa vähänkään kalliimpia laitteita / kaiuttimia kotiinne, niin ottakaa ihmeessä ne koekuunteluun ja kuunnelkaa miltä ne kaiuttimet kuulostaa omalla vahvistimella tai miltä vahvistin kuulostaa omilla kaiuttimilla. Niiden sointi saattaa muuttua todella radikaalisti kun ne viedään omaan kotiin jossa akustiikka on ihan jotain muuta kuin noissa hifiliikkeiden kuunteluhuoneissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on sitten pitkällisen säätämisen ja säästämisen jälkeen uudet etukaiuttimet hommattu. Dali ikon 6 pari irtosi 750€ (uutena). Täytyy myöntää että ei ole musiikki kotona kuulostanut koskaan näin hyvälle. Sitä huomaa istuvansa tunti toisen perään sohvalla, välillä cd-levyä vaihtaen kuunnellen asioita levyiltä mitä ei ennen ollut kuullut. Seuraavaksi säästellään uuteen vahvistimeen.

Pieni miinus nykyisestä kotiteatteri setistä täytyy antaa kun keskikaiutin on vielä vanhasta setistä (Dali AXS). Se kun ei pääse millään samalle tasolle Ikoneiden kanssa ja tämän huomaa selvästi esim. monikanava musiikkia kuunellessa. Noh säästellään ja päivitellään.

Seuraavaksi sitten Dark side of the moon soittimeen ja uusi lasillinen viskiä kouraan. Nauttikaa musiikista!

Mulla on tarkoitus hommata kaiuttimiksi sisustusystävälliset jalustakaiuttimet. Mielessä on tällä hetkellä vaihtoehdot Magnat Quantum 603 ja Usher S520 II.

Olisko noista heittää vihjettä puolesta tai vastaan?

Käyn tietty kuuntelemassa molemmat (jos Turun alueelta löytyy Usherin kuuntelumahdollisuus jossain liikkeessä), mutta etukäteen olisi kiva tietää heikkouksia joihin kiinnittää huomiota.

Käyn tietty kuuntelemassa molemmat (jos Turun alueelta löytyy Usherin kuuntelumahdollisuus jossain liikkeessä), mutta etukäteen olisi kiva tietää heikkouksia joihin kiinnittää huomiota.

Highendstudio Humalistonkatu, siellä on usheria myynnissä!

Highendstudio Humalistonkatu, siellä on usheria myynnissä!
Aha okei, kiitoksia! En ole pahemmin kierrellyt noita hifi-liikkeitä eikä siten ollut oikein tiedossa. Hyvä kun saa korvatuntumaa molempiin kajareihin täällä päin.

Pieni miinus nykyisestä kotiteatteri setistä täytyy antaa kun keskikaiutin on vielä vanhasta setistä (Dali AXS). Se kun ei pääse millään samalle tasolle Ikoneiden kanssa ja tämän huomaa selvästi esim. monikanava musiikkia kuunellessa. Noh säästellään ja päivitellään.
Parempi olla ilman keskikaiutinta kuin pitää settiin sopimatonta keskikaiutinta.

Tässä vähä katellu kotiteatterisatsia kun alkaa pelkät tv:n kajarit vähä jäämää huonoksi niin mitäs mieltä porukka olisi tämmöisestä setistä?

Vahvistin: Yamaha Rx-v361
Etukajarit: Yamaha Ns125F
Subi: Audio Pro, B1.36

(budjettina meinasin tommosta n.800) Tulee ihan tv/elokuvien katsomista varten.

Onkohan kyseinen setti aivan tuhoon tuomittu? Mitä kannattaisi vaihtaa/poistaa tms?
Taka/keskikajarit meinasin notta hankkis myöhemmin?

Onkohan kyseinen setti aivan tuhoon tuomittu? Mitä kannattaisi vaihtaa/poistaa tms?
Taka/keskikajarit meinasin notta hankkis myöhemmin?[/QUOTE]

Pistä VAKAVAAN harkintaan käytettynä hankkiminen subin ja etukaiutinten osalta. B 1.36:sta saa käytettynä etuisaan hintaan( hifisteillä kasvaa nälkä harrastuksen edetessä)

Etukaiuttimet voisit miettiä uudelleen. Toki noikin pieksää tv:n kajarit (tai pakettikotiteatteripakettien skobet).
Esim. Chorus Compact 662-mallia liikkuu käytettyinä kivasti (taas lähtenyt hifisteillä mopo käsistä-hyvät kajarit-etenkin jos olet myös subbaria hankkimassa)

Tässä vähä katellu kotiteatterisatsia kun alkaa pelkät tv:n kajarit vähä jäämää huonoksi niin mitäs mieltä porukka olisi tämmöisestä setistä?

Vahvistin: Yamaha Rx-v361
Etukajarit: Yamaha Ns125F
Subi: Audio Pro, B1.36

(budjettina meinasin tommosta n.800) Tulee ihan tv/elokuvien katsomista varten.

Taka/keskikajarit meinasin notta hankkis myöhemmin?
2-vuotta vanha vahvistin? Miksi, eikös tänä vuonna mennä jo x63 -sarjassa? Yamahan kajarit? Mitkä tahansa käytetyt ovat paremmat kuin Yamahan kajarit.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/985489_-rx-v-363-yamaha.html

2-vuotta vanha vahvistin? Miksi, eikös tänä vuonna mennä jo x63 -sarjassa? Yamahan kajarit? Mitkä tahansa käytetyt ovat paremmat kuin Yamahan kajarit.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/985489_-rx-v-363-yamaha.html
En tienny että noinki vanha vahvari, oikeesti ei mulla näistä oo paljo hajua, sen takia nyt voi heittää jotain ideoita että minkälaista settiä kannattaa kasata. Mitään 5.1 settiä ei ole nyt mahdollista hankkia eli mieluiten vahvari+etukajarit+subi settiä. Ideoita vaan kehiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom