HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun täällä tuntuu olevan näitä hifisteliöitäkin, niin kyselisin sellaista: Ajattelin hommata vanhan subin tilalle uuden ja olen katsellut tuollaista Audio Pron Sub Focusta. Onko tuosta mihinkään? On voittanut useamman testin ilmeisesti. Tiedoksi, että olen itse ihan perus musiikin kuuntelija ja leffojen katselija. Tällä hetkellä pakettina on
Vahvistin: Yamaha RX-V595aRDS
DVD: Panasonic DVD-RV32
Kaiuttimina on Yamahan tornikaiuttimiet edessä ja takana sellaiset pienet Yamahat ja keskellä kans Yamaha ja subina tuollainen 12" itserakennettu (joka kyllä on hieno mutta äänenlaatu sit onkin mitä on) ja uusi subi pitäisi hommata. Olen myös katsellut tuota audio pron sub impactia.

Eli kumpi ois parempi tällaisen kotikäyttäjän tarpeisiin joka kuuntelee enimmäkseen musiikkia ja katselee sillin tällöin leffoja, sub focus vai sub impact? Vai oisko jotain muuta tuohon samaan hintaluokkaa (~300 €) mahtuvaa hyvää ehdotusta.

WTA sanoi:
Kun täällä tuntuu olevan näitä hifisteliöitäkin, niin kyselisin sellaista: Ajattelin hommata vanhan subin tilalle uuden ja olen katsellut tuollaista Audio Pron Sub Focusta. Onko tuosta mihinkään?
Hommaa vain se focus. Tuolla 300e tuskin parempaa lisäbassoa löytyy. SVS:n PB10-ISD hakkaa tuon kyllä, mutta hinta menee jo lähes kaksinkertaiseksi.

Ja sitten oma setti:
3x Amphion argon2
2x Amphion helium2
SVS PB12-Ultra/2 subi
Marantz SR8500 vahvistin
Denon 3910 dvd soitin
Sony hs50 tykki ja itse tehty harmony viritelmä
Sony fx68 tv

MomentuM sanoi:
Jos järeää leffasubia haet niin ehdottomasti kannattaa jo harkita SVS:n subwooferin tilaamista. - Tuon valmistajan subwooferit toistavat alas, vaimentumatta ja ennenkaikkea hallitun kovaa eivätkä kurnuta kuten amisbassot. Taajuustoisto on esimerkillisen tarkkaa aina aivan alas saakka, toisin kuin mm. RELilllä tai muilla pääasiassa musiikkiin paremmin soveltuvilla merkeillä. Alle 20hz vaimentumatta on arkipäivää.

Juttua dvdplazalta:

- http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=24143&highlight=svs
- http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=28235&highlight=svs
- http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=29726&highlight=svs
- http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=25489&highlight=svs

Valmistajan kotisivu:

- http://www.svsubwoofers.com/

Pete69:

Se REL ei todellakaan toista 9hz:n asti. Tuo on höpöhöpöä. Tuo RELin ilmoitus ei muuten pidä paikkaansa, testeissä Studio 3:n vaste on laskenut melko jyrkästi 20Hz jälkeen. 9Hz tai edes 12Hz on tuolle saavuttamaton paikka.
Joo SVS on tiedossa ja kokeiltu tuli vaan onkelmia magneetti kentän kans ja subille ei ole sopivaa paikkaa muualla, on niin pirun jämerät elementit tuossa PB12-Ultra/2 mallissa. Olen suunnitellut saman valmistajan 2 x PB12-Plus/2 malleja, saa nyt nähdä......

Tässä mun setti, kaiuttimet on menossa vaihtoon keväällä. Kaapelointi on vielä vaiheessa.

LG MZ-42PM10 42" plasmanäyttö
Yamaha RX-V640 vahvistin
Xbox (modattu luonnollisesti)
Samsung DVD-HD745 DVI-ulostulolla
Medion MDT4200PVR 80GB digiboksi
Kreatel tv-boxi (Maxinetin tv-kanavat näkyy tällä)
Kaiuttimet on OR:n Cinema halpis-setti->vaihtoon menossa
JBL Northridge E150PBE subwoofer

Liitteet

• oloh.webp
    oloh.webp
    59 KB · Katsottu: 1 213
BleX sanoi:
Hommaa vain se focus. Tuolla 300e tuskin parempaa lisäbassoa löytyy. SVS:n PB10-ISD hakkaa tuon kyllä, mutta hinta menee jo lähes kaksinkertaiseksi.

Ja sitten oma setti:
3x Amphion argon2
2x Amphion helium2
SVS PB12-Ultra/2 subi
Marantz SR8500 vahvistin
Denon 3910 dvd soitin
Sony hs50 tykki ja itse tehty harmony viritelmä
Sony fx68 tv

Tässä on sellainen laitteisto että parempaa saapi hakea. Erittäin hienoa!

Marantzin loistavaääninen vahvistin täydentää loistavasti Amphionin Argon2:sia joiden ääni on äärimmäisen laadukasta. Ja kun bassontoistosta huolehtii SVS sekä DVD-soittimena on Denonin liki täydellisesti varustettu DVD3910, jolla skaalataan dvd-materiaali teräväpiirtoiseksi 720p:ksi Faroudjan DCDi:tä käyttäen Sonyn tykkiä varten. Tämä on sarja varmasti äärimmäisen hyvä. Onnea vain.

phy73 sanoi:
Tässä mun setti, kaiuttimet on menossa vaihtoon keväällä. Kaapelointi on vielä vaiheessa.

LG MZ-42PM10 42" plasmanäyttö
Yamaha RX-V640 vahvistin
Xbox (modattu luonnollisesti)
Samsung DVD-HD745 DVI-ulostulolla
Medion MDT4200PVR 80GB digiboksi
Kreatel tv-boxi (Maxinetin tv-kanavat näkyy tällä)
Kaiuttimet on OR:n Cinema halpis-setti->vaihtoon menossa
JBL Northridge E150PBE subwoofer
minkä hintanen tuo töllö oli, tuollaista oon nyt jonku aikaa himoinnu :rock:

neutraali sanoi:
minkä hintanen tuo töllö oli, tuollaista oon nyt jonku aikaa himoinnu :rock:

Saattaa kuulostaa valistavalta ja muutenkin turhalta mutta kannattaa tarkistaa nämä seikat kun on plasmaa tai lcd-taulu-tv:tä ostelemassa:

- Resoluutiot riittävät teräväpiirtoon.

Eli siis vähintään esimerkiksi (1280)x768 jossa tuo jälkimmäinen luku tulee ylittää 720-vaakajuovaa. 1080-vaakajuovaa on ihanne joskin äärimmäisen kallis. Tämä huomio siksi koska pian noin 3-4 vuoden sisällä alkavat suomessakin täydellä rytinällä nuo teräväpiirtolähetykset ja jotta niistä voisi aitona nauttia, pitää vaakajuovien olla päälle 720-vaakajuovaa (interlaced eli juovitettu tai progressive eli lomittelematon). Huomaa että suuri osa plasmoista EI tätä määrettä täytä, kannattaakin siis kaivaa niitä paperiarvoja hetkinen. Normaalien plasmojen tapaan LG ei ole teräväpiirtokykyinen vaan sen resoluutio on 854 x 480. Tämä tarkoittaa että kaikki kuvamateriaali SKAALATAAN eli muunnetaan LG:lle sopivaksi. Parempaa laatua saa jos ei muunnella, tosin ei tästä kannata LG:iden omistajien olla huolissaan.

Nyrkkisääntö: Ota LCD-tv jos haluat teräväpiirto-tv:n. Niissä on suuremmat resoluutiot mutta muita eroja laadussa ainakaan LCD:n huonouteen ei oikeastaan olekaan. Ainoastaan oikeastaan se että LCD:ssä on aavistuksen vaisumpi mustan värin toisto mutta sekin on säätökysymys. Itse ottaisin LCD-telkkarin.

- Tarkista että laite sisältää vähintään yhden digitaalisen kuvaliittimen. HDMi tai DVI:

Tämä siksi että saat laitettua signaalin digitaalisena sisään parhaimmalla mahdollisella laadulla ilman analogisia häiriösignaaleja. Kuva on siis niin hyvä kuin näyttö vain sallii ilman varjoja tai muita kohinoita. Jos laitteissa on HDMI, kannattaa varmistua että laite on HDCP (hardware digital content protect) - standardin mukainen ja että tuon kopionsuojauksen saa pois päältä. Suuren osan HDMI-liittimistä varustetuista laitteista tuon saa pois.
Mm. LG:ssä on DVI ja vielä tietokoneliitin VGA myös (joka tosin on analoginen).

Myös komponenttivideo-otot kannattaa olla, samoin myös ainakin yksi s-video-otto.

- Kontrastisuhteet ovat päälle 2000:1 ja värejä on päälle 10-miljoonaa

Tämä auttaa värien syvyyteen ja siihen että musta on mustaa. Käytännössä jokainen uusi HYVÄ littutv täyttää tämän määreen. Mm. tuon LG:n arvo on 4000:1. LG:ssä värejä on ~ 16,7 miljoonaa eriä.

Tässä siis ihan pari seikkaa, muitakin on aivan miljoonasti. Ja kun tilaa ulkomailta, saa todellakin merkittävästi halvemmalla. Suomessa tuo LG maksaa € 2 359,14.

Täsmennän vielä tuosta kontrastisuhteesta sen verran että sen on suotavaa olla päälle 2000:1 ja mielellään minimissään päälle 1000:1. On tosin tullut vastaan näyttöjä jotka ovat erinomaisia vaikka niissä onkin vain 800:1.

Kannattanee harkita Panasonicin LCD-televisioita, ne ovat hyviä. Samoin Sonyt mutta nuo tuppaavat olemaan hemmetin kalliita.

Tähänkin pätee se lause sitten että sikaa EI osteta säkissä, kaikkia käydään kertaalleen (mieluiten 3-5 kertaa) katsomassa jotta kuvanlaadusta ja käytettävyydestä saa kunnon käsityksen. Eikä kannata ahnehtia sitten siinä kuvakoossa, jo 37" taulu-tv on kuvaputkeen verrattuna ISO.

Tämä oli niin "specialpriceonlyforme" että lompakko oli jo kädessä kun kuulin hinnan, muuten en olis ostanu. Ulkomailta ostettaessa kannattaa varmistaa on-site takuun toimivuus suomessa, maksaa meinaan muutaman euron tollaisen lähettäminen korjattavaksi jonnekin!

Laitetaan nyt omakin setti kun sain vihdoin kaikki palikat kasaan:

JVC 28" ei laajakuva
Yamaha RX-V350
Sony DVP-NS355
Audio pro stage 5 pääkaiuttimet
Audio pro ego 212
Audio pro ego 414
Audio pro B1.36
+ Playstation 1&2
+ JVC:n laadukkaat videot

Tollanen halpa perussatsi, toimii ainakin leffojen kanssa pirun kivasti vaikka telkkari onkin pieni, tosin katselu etäisyys on vaan reilu 2 metriä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MomentuM sanoi:
Suomessa tuo LG maksaa € 2 359,14.
Joo, tuo kiinnosti, silmällä selvästi havaittavat erot kiinnostaa mua, nuille muille selityksille on oikeestaan se ja sama :) , tuollaista töllöä juuri tuli gigantissa pällisteltyä, ihan hyvä kuva mun silmään. Paljonko tuon hinta on sitten ulkomailla ja minkä verran tulee suunnilleen kuluja kun sieltä tilaa.

neutraali sanoi:
Joo, tuo kiinnosti, silmällä selvästi havaittavat erot kiinnostaa mua, nuille muille selityksille on oikeestaan se ja sama :) , tuollaista töllöä juuri tuli gigantissa pällisteltyä, ihan hyvä kuva mun silmään. Paljonko tuon hinta on sitten ulkomailla ja minkä verran tulee suunnilleen kuluja kun sieltä tilaa.

Eipä näytä tuota mallia ainakaan Saksassa olevan myynnissä, varsin kumma homma. Lienee malli poistumassa jo kokonaan markkinoilta ja viimeiset ovat täällä suomessa myynnissä. Siksi tuokin on niinkin halpa kuin se on.

Melkolailla samanlainen LG Electronics MZ-42PZ44 maksaa 2496 - 3700 EUR .
- http://www.idealo.at/preisvergleich/OffersOfProduct/116927.html

Itse ottaisin mielummin Panasonicin 42" tuumaisen jos nimenomaan plasmatekniikan taulu-tv on saatava, vaikka TH-42PA30EJ on luultavasti mainio, hinta 2379 - 2799 EUR . Värisyvyydet ovat kunnossa, samoin noita liittimiä on passelisti. Tuota voi käydä pällistelemässä vaikka lähimmässä Mustassa Pörssissä jos siellä vaikka moisia olisi. Uskoisin että on.

l095815.jpg

- http://www.idealo.at/preisvergleich/OffersOfProduct/125044.html
- http://www.idealo.at/preisvergleich/SearchProductCategory/4014.html

PS. tuon jalustan saanee kyllä halutessaan irti ja laitteen seinään kiinni. Kannattaa tosin kyllä hankkia joku hemmetin laadukas teline, muuten menee plasma paskaks.

WTA sanoi:
Eli kumpi ois parempi tällaisen kotikäyttäjän tarpeisiin joka kuuntelee enimmäkseen musiikkia ja katselee sillin tällöin leffoja, sub focus vai sub impact? Vai oisko jotain muuta tuohon samaan hintaluokkaa (~300 €) mahtuvaa hyvää ehdotusta.

Uskoisin että Sub Focus on parempi. Sub Focus tehokkaampi joten siitä irronnee helpommin elokuvakäyttöön vaadittavia ilmanpaineresursseja. Sub Focus on kooltaan kompaktimpi joten se mahtunee paremmin myös pienempään tilaan; - kannattaa asettaa se subwoofer sen tukevimman seinän juureen eikä missään nimessä sinne jonnekin hennon rakenteen kuten ikkunan puolelle. Tällöin subwoofer joutuu tekemään paljon suuremman työn saadakseen äänensä kuuluviin jolloin tehoakin vaaditaan enemmän.
Sub Focuksen eduksi katsoisin myös sen että päinvastoin kuin Impact, soveltuu se vielä suht isoihin tai ohutseinäisiin tiloihin joissa Impactista loppuu potku. Lisäksi Sub Focus integroitunee paremmin kuin Impact, sillä oletuksella että jaksaa edes hetken kyykkiä ja kuunnella eri taajuuksien vaikutuksia. Ja niitä vahvistimen jakosuotimen säätöjä, LFE:n ohjausta jne... Eli kaikki kaiuttimet asetukseen "small" jos laitteistossa on subwoofer.

Sub Focuksen saat ~ 270 euroa markantalosta kun tinkaat hieman.

MomentuM sanoi:
Kannattaa tosin kyllä hankkia joku hemmetin laadukas teline, muuten menee plasma paskaks.
Siis mitä tarkoitat tällä? tippumista vai? Millaiseen seinään tuon voi vielä laittaa kiinni, kyprokkiin ei tietystikkään, mutta miten on lastulevy, kestääköhän tuon painoa ja jos kestää onko mitään hyviä kikkoja millä vois jotain vahvikkeita tehdä jottei töllö tipahda lattialle? Taitaa kuitenkin olla helpoin kun antaa tuon telineen olla tuossa ja hommaa jonkun tv tason mihin sen laittaa, seinällähän tuollainen on kyllä mahtavasti edukseen, niinkuin phy:n postaamasta kuvasta näkee :rock:

Oulun gigantista oli myyty kaikki 42"lg:n plasmat loppuun kun tällä viikolla kysyin, meinasivat että 3viikon päästä tulis lisää, tosin myyjä vaikutti erittäin epävarmalta vaikka niin sanoikin

neutraali sanoi:
Siis mitä tarkoitat tällä? tippumista vai? Millaiseen seinään tuon voi vielä laittaa kiinni, kyprokkiin ei tietystikkään, mutta miten on lastulevy, kestääköhän tuon painoa ja jos kestää onko mitään hyviä kikkoja millä vois jotain vahvikkeita tehdä jottei töllö tipahda lattialle? Taitaa kuitenkin olla helpoin kun antaa tuon telineen olla tuossa ja hommaa jonkun tv tason mihin sen laittaa, seinällähän tuollainen on kyllä mahtavasti edukseen, niinkuin phy:n postaamasta kuvasta näkee

Sitäpä tippumista juuri. Olis varmaan harvinaisen ikävää jos vaikka 4:n kiloeuron töllö löytyisi lattialta makaamasta kun jonain päivänä palaisi kotiin... saattaisi olla hermot tiukalla ja vitutus päällä pidemmän aikaa.

Hyviä telineitä myy vaikka Vogel's, Oulussa hifistudio17 myy noita. Samoin markantalo, tosin lähinnä halvempia malleja. Muista ottaa sitten yli sen kilorajan jonka plasma painaa, muuten voi käydä köpelöt. Niin ja muista sitten tarkistaa joltakin asiantuntijalta voiko sitä edes tuolle kyprokkiseinälle laittaa, mielestäni voi kyllä jos vain laittaa tarpeeksi laajalle alueelle kiinni tuhannella ruuvilla sen telineen.

Kannattaa käydä muutenkin tuolla katsomassa, noilla on suhteellisen laaja valikoima myös. Hinnoissa on sitten ilmaa aika paljon joten muista tingata. Mutta mikään mega-kallis tuo paikka ei kumminkaan ole, vain oikeasti kalliit maksavat oikeasti paljon.

Muita paikkoja kiertelemiseen on ainakin Kodin Ykkösen Musta Pörssi, Expert Itkonen ja ehkä Stocmann tuon Hifistudion lisäksi.

mitäs tästä paketista olette mieltä SETTI

toi sopis mun kukkarolle,kun saa osamaksulla.pitää käydä vielä netanttilassa katsomassa jos sieltä löytyis jotain

edit: kävin netanttilassa,löysyn saman setin mutta 50e kalliimmalla :D

näyttää olevan tekniikanmaailman testivoittaja 17/2003

tenu sanoi:
mitäs tästä paketista olette mieltä SETTI

toi sopis mun kukkarolle,kun saa osamaksulla.pitää käydä vielä netanttilassa katsomassa jos sieltä löytyis jotain

edit: kävin netanttilassa,löysyn saman setin mutta 50e kalliimmalla :D

näyttää olevan tekniikanmaailman testivoittaja 17/2003

Menee kyllä ei niin hirveän vaativalle käyttäjälle hyvin, eli kivahan tuo on, joskin subwooferista loppuu puhti kovin äkisti. Enemmänkin musiikkikäyttöön kuin elokuville tuo subwoofer. Taajuudet nimittäin taitavat loppua tuossa ~40hz:n kohdalla, ehkäpä jopa vasta 35 hz:ssä.

Kaiuttimet menevät kyllä elokuvilla, musiikille voit sitten jatkossa vaihtaa tuohon tilalle jotkut hifistyneemmät kaiuttimet jos vain haluat. Vaikka jotkut Wharfedalen Diamond-sarjan 9.2 kaiuttimet, niitä saa halvalla täältä: -www.audiopori.fi

Ihan passeli tuo siis on. Kannattaa tosin pistää mieleen sellainenkin vaihtoehto että ostat aluksi jostakin _kunnon_ stereosetin kaiuttimia, vaikka Tannoyn Fusion 2:t. Sitten myöhemmin lisää, kun rahaa riittää. Näin saat takuuvarmasti paljon laadukkaampaa sarjaa josta on täysipainoista iloa sitten ihan musiikillakin; - noilla pakettikaiuttimilla siitä soundista jää aina hieman puuttumaan.

Ja kaiuttimista semmoinen huomio kuten autoistakin, ei kannata ostaa testaamatta ja vertailematta muihin.

kiitos MomentuM:ille vastauksesta.pistin paketin tilaukseen,on muuten mun ensimmäinen kotiteatterikaiutinsetti ikinä.mulla ratkas tossa paketissa osamaksu mahdollisuus + se että ne saa seinään kiinni eli pois jaloista (kämppä 29neliötä :-)).tosiaan oon vissiin ihan tyytyväinen tohon sarjaan koska en hifistelijä ole,luulisin että ihan hyvä ensimmäinen paketti varsinkin kun juuri muutin kerrostaloon.mutta ostetaan sitten myöhemmin pikkuhiljaa parempia kamoja kun ollaan töissä ja tajutaan näistä asioista jotain :)

tenu sanoi:
kiitos MomentuM:ille vastauksesta.pistin paketin tilaukseen,on muuten mun ensimmäinen kotiteatterikaiutinsetti ikinä.mulla ratkas tossa paketissa osamaksu mahdollisuus + se että ne saa seinään kiinni eli pois jaloista (kämppä 29neliötä :-)).tosiaan oon vissiin ihan tyytyväinen tohon sarjaan koska en hifistelijä ole,luulisin että ihan hyvä ensimmäinen paketti varsinkin kun juuri muutin kerrostaloon.mutta ostetaan sitten myöhemmin pikkuhiljaa parempia kamoja kun ollaan töissä ja tajutaan näistä asioista jotain :)

Jepjep, monesti tuollaiset pikkusarjat riittävätkin peruskuuntelijalle ihan mainiosti, puhtikin jopa ainakin tuollaisessa ~20 neliön tilassa perusvoimakkuuksilla ihan mainiosti. Eli siis ihan kiva ostos varmasti. Ainakin mp3:sina jossain 192 kibsin laadulla riittänevät myös vallan mainiosti musiikillekin, kunhan vain saat laitettua sen subbarin sinne tukevimman seinän juureen; - sieltä se toimii huomattavasti paremmin kuin ikkunaseinältä/vastaavalta josta bassotaajuudet vain ulvahtavat puhaltamalla lävitse.

Hyväähän (erittäin jopa) tässä on ettet ostanut ensimmäiseksi sarjaksi mitään hillopurkkiosaston Philipsejä vaan "oikeat" kaiuttimet, tuollaisista aivan valmissarjan tuotteista ei näet ole musamaulle kuin haittaa. Saatpa sitten laajennettua halutessasi vaihtamalla vaikka pääkaiuttimet jos maku sattuu vaikka hifistisempään suuntaan muuttumaan; - noissa sillipurkeissa vaihtuu aina kerralla koko sarja.

Sijoittamisesta ja muista viiveiden ynnä muiden, aloittelijalle monesti vaikeiden asetusten säätämisestä juttua tässä linkissä, ihan suomeksi:

- http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=35003

vielä olis pari visasta kysymystä.

mites tossa kun telkkarin takana on kyprok levy,pitäs saada ne kajarit seinään kiinni,kumiseeko se sitten saakelisti jos kyprokkiin laittaa.

ja mille korkeudelle noi etu ja taka kajarit laitetaan.

edit:ahaa kiitti linkistä

Liitteet

• teatteri22.webp
    teatteri22.webp
    13,4 KB · Katsottu: 637

Suositut

Back
Ylös Bottom