HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
make77 sanoi:
Tarkoitinkin tässä lähinnä sitä muovi/kumi suojausta joka on todella ohut useissa johdoissa ja vähän paksummalla suojauksella saadaan pikkuisen parempi suojaus aikaiseksi.

Häiriösuojauksen kannalta on aivan sama, onko johdon päällä puoli milliä vaiko 10 senttimetriä sitä kumieristettä, paitsi jos se häiriölähde pitää esim. teipata siihen kaiutinkaapeliin kiinni, jolloin ihan eristeen paksuuden takia häiriölähde on kauempana :) Jotta materiaali voi suojata johtoon muuten kuin galvaanisesti kytkeytyviltä häiriöiltä, sen täytyy olla johtavaa.

jiiii sanoi:
Häiriösuojauksen kannalta on aivan sama, onko johdon päällä puoli milliä vaiko 10 senttimetriä sitä kumieristettä, paitsi jos se häiriölähde pitää esim. teipata siihen kaiutinkaapeliin kiinni, jolloin ihan eristeen paksuuden takia häiriölähde on kauempana :) Jotta materiaali voi suojata johtoon muuten kuin galvaanisesti kytkeytyviltä häiriöiltä, sen täytyy olla johtavaa.

Niin. siitähän minä puhuin.
Mutta jos yhtään ajatellaan että ohuella eristeellä oleva johto kulkee laitehyllyn takana missä on virta ja kaikki muut maholliset johdot niin pakosti menee monessa kohtaa virtajohtoa ja laitteen runkoa vasten.
Jolloin nimenomaan on merkitystä sillä kuinka paksu se kumieriste siinä päällä on.

boyracer sanoi:
Pitää ostaa joku kunnon efektileffa että saa vihittyä systeemin käyttöön komeasti :)

Tähän sopii kuin nyrkki silmään The Day After Tomorrow! Paitsi äänet ei nyt niin säväyttänyt mutta paras demolevy on Master and Commander: Far side of the pencilnecks :rock:

boyracer sanoi:
Ai täällä on tälläinenkin viestiketju :hyper:

Just ostin ensimmäisen videotykin, pitäis tulla postissa viikon päästä. Odotellessa voisi rakentaa kunnon screenin. Jänskättää vähän kun en oo oikeestaan ikinä kunnolla päässyt kattomaan tykin kuvaa pitempiä aikoja. 5 vuotta vanha 29" 4:3 Sony antaa tietä 100" 16:9 Panasonicille :)

Muut vehkeet on Sonyn ES sarjaa, kaiuttimet on Amphion Argoneita ja Helium 2:sia, subbari on REL Quake.

Pitää ostaa joku kunnon efektileffa että saa vihittyä systeemin käyttöön komeasti :)
lotr - two towers.Star Wars - Episode I - The Phantom Menace(kilpa-ajo kohtaus).U571(syvyys pommitus).Master And Commander. tuossa muutama

boyracer sanoi:
Parasta A-ryhmää tähän on Saving Private Ryanin kohtaus Normandian maihinnoususta, DTS-versiona vielä. Luodit suhahtelevat aika muikeasti ympäri kämppää...

keijo s sanoi:
Eli punchline tässä lienee että musiikkihärpättimet ovat perseestä
:D

Ei vaan, että 801 on keskitason koteloitu kolmitiekaiutin, jonka suunnittelussa ei ole jaksettu ottaa huomioon mm. lattian aiheuttamaa basson korostumista ja bassoalueen suuntaavuus ei riitä huoneresonanssien vähentämiseen.

kekexx sanoi:
Ei vaan, että 801 on keskitason koteloitu kolmitiekaiutin, jonka suunnittelussa ei ole jaksettu ottaa huomioon mm. lattian aiheuttamaa basson korostumista ja bassoalueen suuntaavuus ei riitä huoneresonanssien vähentämiseen.

Se on mielenkiintosta että toi kaiutin on suuniteltu tarkkailu kaiuttimeks suurimpiin äänitys studioihin.

Käytössä esim Emillä ja erittäin monissa muissa maailman suurimmissa studioissa.

make77 sanoi:
Se on mielenkiintosta että toi kaiutin on suuniteltu tarkkailu kaiuttimeks suurimpiin äänitys studioihin.

Käytössä esim Emillä ja erittäin monissa muissa maailman suurimmissa studioissa.

Ehkä se on 20 vuotta sitten ollutkin alansa huippua mutta ei tänään.

Se, että joku suuryhtiö on jollain kannalla, ei tarkoita sitä, että laatu menee samaa rataa. Esim. Ylen äänitarkkailijoista eräät ovat alkaneet etsiä muita ratkaisuja.

kekexx sanoi:
Ehkä se on 20 vuotta sitten ollutkin alansa huippua mutta ei tänään.

Se, että joku suuryhtiö on jollain kannalla, ei tarkoita sitä, että laatu menee samaa rataa. Esim. Ylen äänitarkkailijoista eräät ovat alkaneet etsiä muita ratkaisuja.

Mä puhuin kyllä Nautilus sarjasta joka on tällähetkellä nimenomaan alansa huippua.

George Lucas muuten hommas koko Skywalker studiolle Nautilus 800 setin jolla masteroitiin esim. episode 1,2&3.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
make77 sanoi:
Mä puhuin kyllä Nautilus sarjasta joka on tällähetkellä nimenomaan alansa huippua.

George Lucas muuten hommas koko Skywalker studiolle Nautilus 800 setin jolla masteroitiin esim. episode 1,2&3.

Hifin oppitunti nro. n: kun opit luottamaan omiin korviisi ja mielipiteisiisi enemmän kuin muiden niin kannattaa vasta sitten ostaan kaiuttimet.

Ketä kiinnostaa missä jotkut kaiuttimet on käytössä. Asenne todistella jostain kaiuttimien/laitteiden hinnasta ja laadusta on täyttä :kakka:.

Missäs muuten viipyy se kaiutinkaapeleiden sokkotestin tulokset?

screwdriver sanoi:
Hifin oppitunti nro. n: kun opit luottamaan omiin korviisi ja mielipiteisiisi enemmän kuin muiden niin kannattaa vasta sitten ostaan kaiuttimet.

Ketä kiinnostaa missä jotkut kaiuttimet on käytössä. Asenne todistella jostain kaiuttimien/laitteiden hinnasta ja laadusta on täyttä :kakka:.

Missäs muuten viipyy se kaiutinkaapeleiden sokkotestin tulokset?

Hei, lueppas nyt edes vähän ajatuksella tuota tekstiä.
Vastasin tähän typerään väitteeseen.
kekexx sanoi:
Kaiutin on suunniteltu yhdessä surten äänitys studioiden kanssa tarkkailumonitoriksi korkeimpaan vaatimustasoon. Eli on kyllä otettu huomioon vaikka mitä.

Sanoppas yksikin kohta missä olen todistellut jotain hinnalla. Hinta ei todellakaan ole ääneen vaikuttava tekijä, eikä ole vaikuttanut minulla yhteenkään hankintaan.

Tässäkö?
make77 sanoi:
En ole maksanut käytännössä mitään yksistäkään kaapeleista mitä minulla on laitteissa ja laatikon pohjalla.

Olen räpeltänyt ammatikseni lähes kymmenen vuotta erilaisten HighEnd laitteistoiden kanssa joten nuo piuhat ovat melkein kuin "luontoisetu".

Mitä tuohon sokkotestiin tulee niin jälleen kommentoin samalla lailla, LUETAAN tätä topickia (ja varsinkin ajatuksella ettei tule väärinkäsityksiä) ennenkuin kommentoidaan.

Mike sanoi että harjoittele parikuukautta niin minä sitten harjoittelen sen parikuukautta. Kun vielä ehtis hankkia ne 2x2,5 johdot.
On vähän kiireen tynkää asunnon vaihdoksen yms. merkeissä, mutta minä todellakin hankin ne piuhat ja harjoittelen niin katsotaan sitten.

Kekex ehkä sekoittaa tuon vanhaan matrix malliin, se rullilla liikkuva musta laatikko, roskapönttö? Kyllähän uusi nautilus 800 ja 801 on arvostettu alan lehdissä mm. stereophilessä lienee A-ryhmässä ja Hifi-newskin tykkäs kovasti puolisen vuotta sitten. Bassoalueen suuntaavuus nyt on palttiarallaa vakio eli ympärisäteilevä ellei ratkaisu ole dipoli. Lattiaheijastuksien tappaminen nyt on maailman helpoin asia jos niitä nyt sitten onkaan. Jaahas tämä olikin sitten tässä. :jahas:

make77 sanoi:

:lol2: kuuntele rauhassa. Mielenkiinnolla odotan 'ihmettä'.
Hinnan vaikutuksesta äänenlaatuun olet maininnut jo ties kuin monta kertaa kaapeleihin vedoten.
Vastaavasti tarpeeksi hyvä setin pitää maksaa tai olla 'tarpeeksi hyvä ja laadukas' että eroja kaapeleidein eroja voi kuulla. Sinulla sen ovh hinta on 20000€.
En nyt pidä tuota B&W:n pönttöä+noita muita laitteita niin erityisen hyvinä/paljon parempina että niillä kuuluu helposti kaapeleidenkin erot.
Ehkä kaiuttimet on suunniteltu studioon, so what.
Mun kaiuttimet on suunniteltu ihan vaan musiikin kuunteluun kotona ja ne toimii siinä ihan riittävän hyvin. :lol2:

Omista vehkeistäni olen maksanut noin 3000 € ja pidän sitä ihan riittävän laadukkaana että voisin verrata vaikka niitä kaapeleiden eroja..

screwdriver sanoi:
:lol2: kuuntele rauhassa. Mielenkiinnolla odotan 'ihmettä'.
Hinnan vaikutuksesta äänenlaatuun olet maininnut jo ties kuin monta kertaa kaapeleihin vedoten.
Vastaavasti tarpeeksi hyvä setin pitää maksaa tai olla 'tarpeeksi hyvä ja laadukas' että eroja kaapeleidein eroja voi kuulla. Sinulla sen ovh hinta on 20000€.
En nyt pidä tuota B&W:n pönttöä+noita muita laitteita niin erityisen hyvinä/paljon parempina että niillä kuuluu helposti kaapeleidenkin erot.
Ehkä kaiuttimet on suunniteltu studioon, so what.
Mun kaiuttimet on suunniteltu ihan vaan musiikin kuunteluun kotona ja ne toimii siinä ihan riittävän hyvin. :lol2:

Omista vehkeistäni olen maksanut noin 3000 € ja pidän sitä ihan riittävän laadukkaana että voisin verrata vaikka niitä kaapeleiden eroja..

No haist ny jo.

En oo vedonnu hinnalla mihinkään paremmuuteen vaan niinkuin aikaisemmin jo kirjotin laitoin tuon laitteistoni arvon ihan vain siksi että en jaksanut luetella kaikkia laitteita mitä setissäni on.
Ja kun olen sanonut jotain kaapeleista en ole kertaakaan sanonut että 100kertaa kalliimpi on parempi, tai jos olen niin näytä minulle missä olen suoraan vittaannut hinnakkaamman olevan parempi.
Vaikka onhan se aika selvää että jo setti maksaa vaikka 1000€ niin on sen 10.000 €uron setin oltava parempi.
Olen vain antanut esimerkin kun olen puhunut minkä hintatason johtoja voisi verrata toisiaan vastaan.
Jos olen maininnut 3000€ johdon on se ainoastaan ollut mainintana että jokainen ymmärtää minkä hintatason johtoa tarkoitan.
Suurin osa ihmisistä kun ei yksinkertaisesti tiedä että 100€ kalliimpaa kaiutin johtoa on edes olemassa.

Se nyt vaan on selvä että ihan halvimman pään setillä ei yksinkertaisesti pysty kuulemaan eroja. Siihen vaikuttavat jo erittäin monet tekijät enkä rupea siitä puhumaan pätkääkään koska useimmat ymmärtäisivät kuitenkin sanomani väärin niinkuin sinä olet jo nyt ymmärtänyt.

Mitä tulee tuohon kaiuttimien suunnitteluun... niin eikö se nyt ole selvä että jos jossain äänitys studiossa tehdään levy joka halutaan tietyn kuuloiseksi niin se myös kuulostaa silloin oikealta sillä kaiuttimella. Tai laitteistolla joka lähinnä vastaa sitä millä levy on masteroitu. Tietysti tulee eteen akustiikan eroavaisuudet mutta lähtökohta on lähimpänä todellisuutta.

Se on vain miielenkiintoista kuinka väheksyt yhtä korkeimman tason kaiutin valmistajaa joka yksi niistä harvoista jotka tekevät kaiken tyon itse ja ovat tehneet keksintöjä joita tänäpäivänä todella iso osa valmistajista suoraan kopioi.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mihin laitteistoon joku ihminen on tyytyväinen. Jos on settiinsä tyytyväinen niin on se sitten kumma että ollaan marisemassa selvästi laadukkaamman setin omistajalle kuinka hänen laitteensa eivät ole kummosia.
Minä en ole kertaakaan väheksynyt kenenkään laitteistoa enkä aio väheksyä tästä eteenpäinkään.

Taitaa olla iskenyt se yleinen perisynti, kateus kun jaksat narista ja väheksyä.

make77 sanoi:
No haist ny jo.

En oo vedonnu hinnalla mihinkään paremmuuteen vaan niinkuin aikaisemmin jo kirjotin laitoin tuon laitteistoni arvon ihan vain siksi että en jaksanut luetella kaikkia laitteita mitä setissäni on.
Ja kun olen sanonut jotain kaapeleista en ole kertaakaan sanonut että 100kertaa kalliimpi on parempi, tai jos olen niin näytä minulle missä olen suoraan vittaannut hinnakkaamman olevan parempi.
Vaikka onhan se aika selvää että jo setti maksaa vaikka 1000€ niin on sen 10.000 €uron setin oltava parempi.
Olen vain antanut esimerkin kun olen puhunut minkä hintatason johtoja voisi verrata toisiaan vastaan.
Jos olen maininnut 3000€ johdon on se ainoastaan ollut mainintana että jokainen ymmärtää minkä hintatason johtoa tarkoitan.
Suurin osa ihmisistä kun ei yksinkertaisesti tiedä että 100€ kalliimpaa kaiutin johtoa on edes olemassa.

Se nyt vaan on selvä että ihan halvimman pään setillä ei yksinkertaisesti pysty kuulemaan eroja. Siihen vaikuttavat jo erittäin monet tekijät enkä rupea siitä puhumaan pätkääkään koska useimmat ymmärtäisivät kuitenkin sanomani väärin niinkuin sinä olet jo nyt ymmärtänyt.

Mitä tulee tuohon kaiuttimien suunnitteluun... niin eikö se nyt ole selvä että jos jossain äänitys studiossa tehdään levy joka halutaan tietyn kuuloiseksi niin se myös kuulostaa silloin oikealta sillä kaiuttimella. Tai laitteistolla joka lähinnä vastaa sitä millä levy on masteroitu. Tietysti tulee eteen akustiikan eroavaisuudet mutta lähtökohta on lähimpänä todellisuutta.

Se on vain miielenkiintoista kuinka väheksyt yhtä korkeimman tason kaiutin valmistajaa joka yksi niistä harvoista jotka tekevät kaiken tyon itse ja ovat tehneet keksintöjä joita tänäpäivänä todella iso osa valmistajista suoraan kopioi.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mihin laitteistoon joku ihminen on tyytyväinen. Jos on settiinsä tyytyväinen niin on se sitten kumma että ollaan marisemassa selvästi laadukkaamman setin omistajalle kuinka hänen laitteensa eivät ole kummosia.
Minä en ole kertaakaan väheksynyt kenenkään laitteistoa enkä aio väheksyä tästä eteenpäinkään.

Taitaa olla iskenyt se yleinen perisynti, kateus kun jaksat narista ja väheksyä.

Kateellinen mistä? sun kommenteista vai? :hyper:
Taas kommentoit selvästi laadukkaamman setin omistajalle.
Mitä laadukkaampi tarkoittaa? parempaa hintaa, parempaa äänentoistoa, vai parempaa kuvitelmaa paremmasta äänestä?
Kuka täällä on marissut, totesin vain ettei nuo niin paljon parempia äänentoistonsa suhteen ole kuin mitä porukka täällä on luetellut.

En ole vähensynyt Bowers and Wilkinsia mitenkään, mutta toisaalta en ylistä sitä muita valmistajia paremmaksi.
En tunne tarpeeksi hyvin 805:n suunnitelutaustaa ja filosofiaa mutta
yleensä tarkkailukaiuttimiksi suunniltellut pöntöt eivät ole suunniteltu toimimaan hyvin kotikuuntelussa..vaikka olisivat miten hyvät studiossa monitoreina, niin se ei tarkoita että ne toimivat hyvin kotikäytössä. Tiedät varmaan syyn siihen..
:zzzz:

screwdriver sanoi:
Kateellinen mistä? sun kommenteista vai? :hyper:
Mitä laadukkaampi tarkoittaa? parempaa hintaa, parempaa äänentoistoa, vai parempaa kuvitelmaa paremmasta äänestä?
Kuka täällä on marissut, totesin vain ettei nuo niin paljon parempia äänentoistonsa suhteen ole kuin mitä porukka täällä on luetellut.

En ole vähensynyt Bowers and Wilkinsia mitenkään, mutta toisaalta en ylistä sitä muita valmistajia paremmaksi.
En tunne tarpeeksi hyvin 805:n suunnitelutaustaa ja filosofiaa mutta
yleensä tarkkailukaiuttimiksi suunniltellut pöntöt eivät ole suunniteltu toimimaan hyvin kotikuuntelussa..vaikka olisivat miten hyvät studiossa monitoreina, niin se ei tarkoita että ne toimivat hyvin kotikäytössä. Tiedät varmaan syyn siihen..
:zzzz:
Tiedän.
N805 ei ole suunniteltu studioon niinkuin ei muutkaan Nautilus sarjasta paitsi 801.

Ja sanoit esim. että et pidä erityisen hyvinä.
Se on aina kiinni siitä mihin verrataan. Vertaappas perus keskitason huttuun mitä markkinoilla pyörii. Kyllä ovat niihin verrattuna parempia monessa suhteessa.

Jos yleistetään niin laadukkaalla tarkoitetaan parempaa äänenlaatua.

Mitä tarkoitit tällä?
screwdriver sanoi:
Mitä/ketä paremman?
Meni ohi.

make77 sanoi:
Tiedän.
N805 ei ole suunniteltu studioon niinkuin ei muutkaan Nautilus sarjasta paitsi 801.

Ja sanoit esim. että et pidä erityisen hyvinä.
Se on aina kiinni siitä mihin verrataan. Vertaappas perus keskitason huttuun mitä markkinoilla pyörii. Kyllä ovat niihin verrattuna parempia monessa suhteessa.

Jos yleistetään niin laadukkaalla tarkoitetaan parempaa äänenlaatua.

Mitä tarkoitit tällä?
Mitä/ketä paremman?
Meni ohi.

Menee kyllä jo niin :zzzz:
Hei, kyllä sä saat katsoa niitä leffoja ilman muidenkin hyväksyntää sun laitteista. :rolleyes:

Kirjoitin: En nyt pidä tuota B&W:n pönttöä+noita muita laitteita niin erityisen hyvinä/paljon parempina että niillä kuuluu helposti kaapeleidenkin erot.
Opetellaas lukemaan taas..

Tuolla 805:llä tarkoitin kyllä 801:stä, kirjoitusvirhe siinä.

Selvästi 'laadukkaamman' laitteiston pitäisi olla sinun mukaan ilmeisesti äänentoistollisesti huomattavasti tai selvästi parempi kun hyvän perussetin.
Ilmeisesti niin kova ero niiden välillä on että pystyt kuulemaan eron peruskaapelin ja kalliimman/laadukkaamman kaapelin välillä.
Voinhan olla väärässä että pystyt siihen, mutta en ole kuullut että kukaan on koskaan pystynyt erottamaan 20 kertaa putkeen sokkotestiä mistä täälläkin on ollut puhetta..
En väitä että eroja ei olisi, mutta kukin voi miettiä vähän se äänenlaatu todella paranee kun lähdetään hyvästä perussetistä jonnekkin high endiin.
Yleensä huoneen akustiikka, kaiuttimien sijoittelu, äänitteiden laatuerot, jne. tasaa todella paljon esim. high end ja hyvän perussetin paremmuutta äänessä.

Mutta kato en jaksa väitellä enää tästä asiasta joten lopetan tästä aiheesta tähän.

keijo s sanoi:
1. Kekexz öljyhoitoshampoo ehkä sekoittaa tuon vanhaan matrix malliin, se rullilla liikkuva musta laatikko, roskapönttö? Kyllähän uusi nautilus 800 ja 801 on arvostettu alan lehdissä..

2. Lattiaheijastuksien tappaminen nyt on maailman helpoin asia jos niitä nyt sitten onkaan.

1. Vanhaa on kuunneltu joo, mutta ihan sama, jos edelleen tehdään perinteistä koteloutua kolmitiekaiutinta, niin samalta se kuulostaa vaikka:

- kalvot on kevlarista..
-Tapered tubes....
-The sphere/tube enclosure is a development of simple tapered tube..
-Matrix is an interlocking bracing system..
-Decoupling reduces the transmission of vibration..
-blääblää...

Eli jos ei nähdä olennaista on aivan haistapaskaa kehitellä jotain turpoionikuitukennojärjestelmiä.

2. ..jos niitä nyt sitten onkaan. :lol2:

Se, että kaiutin on sopii studioon(raskaasti akustoitu), ei tarkoita sitä että kaiutin automaattisesti soi hyvin tavallisessa kuunteluhuoneessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom