Grrrr, kirottu dvd-levyjen alkuun kelaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt on kovimpienkin dvd-harrastajien toiveunet täytetty, kun markkinoilla on vihdoinkin laite, joka kelaa dvd-levyt alkuun puolestasi. Ei enää turhia kelausmaksuja tai odottamista levyn kelaantumisen kanssa. Minä ainakin aion ostaa dvd-rewinderin!

dvdrewiso200x131crop.gif

http://dvdrewinder.com/index.php?ma...s_id=2&zenid=11fa3e2c7fe1d2760d1317965129542e

allnighte.gif

On kyllä vittumaista, kun meinaat ruveta katsomaan DVD-elokuvaa ja se ei ole kelattu alkuun, niin joutuu kelata aina jostain ihan lopusta.

:offtopic: Ja myös se on muuten raivostuttavaa, kun jääkaapissa palaa aina valo, mitä ne ruoat sillä valolla tekee? Aina kun ajaa jääkaapin, niin siellä palaa valo ihan turhaan.

:kuola:

Sarcasm? (toivottavasti)

Ootte aika tymiä. Kaikkihan tietää ettei DVD levyjä tarvitse kelailla alkuun kuten esim. cd-levyjä ja c-kasetteja. Tuo on feikattu kuva, uskoisin että kyseessä on ihan normaali cd-keluri.

allnighte.gif

keijo s sanoi:
. Tuo on feikattu kuva, uskoisin että kyseessä on ihan normaali cd-keluri

Luin kyllä viime Mikrobitistä, että olisivat keksineet DVD-kelurin, mutta en uskonut, että se laitetaan markkinoille näin nopeasti, ei viitsi ihan vielä tilata, kun jonotusta on varmaan valtaisat määrät.

Nyt oon täysin ulalla. On huumoriantenni ilmeisesti täysin tylsistynyt, kun en tiedä onko keijonkaan posti tosissaan kirjotettu vai ei. Sosiaalinen vamma. Takaisin pajalle.

Kusimato sanoi:
Luin kyllä viime Mikrobitistä, että olisivat keksineet DVD-kelurin, mutta en uskonut, että se laitetaan markkinoille näin nopeasti, ei viitsi ihan vielä tilata, kun jonotusta on varmaan valtaisat määrät.

Älä usko mikrobittiä ne on ihan n00beja näissä asioissa. Jo DVD levyn dolpy-suojattu raitakonfiguraatio itsessään estää tehokkaan takaisin kelauksen, raidat sekoittuvat ja 5.1 formaatti muuttuu dubatuksi PCM-streamiksi. Kannataa olla terveesti sketptinen, liikkeellä on kaikenlaisia hulluja

Niin ja näissä uusissa kelureissa on varmaan pirusti kaikkea pientä lastentautia. Kun ostin ensimmäisen CD-kelurini, niin se kelaaminen vahingoitti minun Michael Jackson- levyäni niin pahasti, että se alkoi kuullostaa Tommi Läntiseltä.

Vittu mitä hifeilyy!!! Mä kelaan omat levyni vieläki lyijykynällä ku muuten saattaa mennä raidat sekasin ja vaikka venyä iha paskaks ja sitte mun DonkeyausDoitsland menee rikkis! Te ootte iha :david:

Kusimato sanoi:
Niin ja näissä uusissa kelureissa on varmaan pirusti kaikkea pientä lastentautia. Kun ostin ensimmäisen CD-kelurini, niin se kelaaminen vahingoitti minun Michael Jackson- levyäni niin pahasti, että se alkoi kuullostaa Tommi Läntiseltä.

Kovin tuttua tekstiä. Siksi ei kannatakaan panostaa laitteeseen vielä. Olempa kuullut eräästä Siuntiolaisesta eläkeläisrouvasta joka onnistui vahingossa tuhoamaan arvokkaan Kake Randelin-potpurikokoelmansa painamalla vahingossa epilepsiakohtauksensa aikana vekottimen "erase"-nappia.

Tuota tilatessa kannattaa myös varmistaa, että se soveltuu euro-alueen dvd-levyjen kelaukseen. Tosin jos tuohon on tulossa region-hack jossain vaiheessa niin voisin jopa harkita.

-Edit: Kelaako se itsepoltettuja levyjä? Muistaakseni Sonyllä oli aikanaan ärsyttävä piirre ettei DVD-R levyt kelautuneet, mutta -RW levyt kelautuivat.

Temp Human sanoi:
Tuota tilatessa kannattaa myös varmistaa, että se soveltuu euro-alueen dvd-levyjen kelaukseen. Tosin jos tuohon on tulossa region-hack jossain vaiheessa niin voisin jopa harkita.

-Edit: Kelaako se itsepoltettuja levyjä? Muistaakseni Sonyllä oli aikanaan ärsyttävä piirre ettei DVD-R levyt kelautuneet, mutta -RW levyt kelautuivat.

Se huhujen mukaan kelaa dvd-r ja dvd-rw levyjä jotenkin, mut dvd+r ja dvd+rw levyjä ei. Lisäksi tossa karvalakissa on se vika et se ei ymmärrä dts ääniraitaa. Muuten kyl nobelin arvonen keksintö

Temp Human sanoi:

Japaniin suunnatussa R9-versiossa kelaus tapahtuu coriolis-voiman takia vastapäivään ts. RW ja FFW napit vaihtavat paikkaa keskenään. Muuten tekniikka on sama kuin euroversiossa kromattua hammassäleikköä lukuunottamatta.

Kyllähän tuohon hakki saadaan esim. muropaketti antanee kyseisestä japani-tweakista enemmän tietoa.

Joskus Mustamäen torilta ostin sellaisen Sonyn 155 pro CD-kelurin jolla pystyi kelaamaan RW-levyjä, sen kelaus riitti 2 - 36 x nopeuteen, kun kuunteli Iron Maidenin levyn, niin sen sai kelattua alkuun jopa kahdessa minuutissa. Ja siinä ei tarvinnut pyörittää sitä levyä siihen kohtaan mihin se loppuu, vaan se haki sen automaattisesti ja kelasi kätevästi alkuun. Yleensähän nuo halvat piraattikelaajat ei pysty kelata maksimissaan kuin jotain 24 x nopeutta. Ostin sitten jälkeenpäin soittimen, missä oli integroituna tuo keluri, ja laitoin sen Sonyn autoon.

Kusimato sanoi:
..., ja laitoin sen Sonyn autoon.

Oon muuten nähny tosi nättejä pinta-asennuksia noista Sonyn cd-kelaajista.
Tosin stealth-asennukset ovat usein nätimpiä. Parhaimman näköisessä oli härpäke asennettu tulemaan hydraulisesti ulos cd-soittimen alapuolelta aina kun soitettava levy loppui!
Ei tarvinnut muuta kun siirtää levyä muutama sentti alaspäin käsin niin johan oltiin kohta cd:n alussa.

Näin toteutin sen mun omassa Toyota Celicassa, kelaaja on piilotettu tuohon ratin alla olevan läppäpaneelin alle --->Celica Tuo mun Sony on sopivan kompaktin kokoinen ja kelaa myös MP3-levyt.

:offtopic: Kusimato, voisitko heittää jotain vinkkiä siihen, kun ton mun kannettavan LP-levysoittimen neula ei meinaa millään pysyä paikallaan lenkkeillessä tai juostessa verenhimoista ahmalaumaa karkuun. Olen kokeillut jo vaiks mitä. :(

DVD:n valikot ja niiden tuska

Höh, mä luulin että thredi käsittelee sitä valikkorumbaa ja kuinka tuskaa on saada yleensä koko elokuva päälle 4 min sisään kiekon sisällelaitosta. Varsinkin Disneyn julkaisut ovat kamalia, pakkotrailereita ja kun painat menu-nappia niin eiköhän se aloita alusta.

Noh, onneksi on olemassa soittimia jotka osaavat hypätä suoraan elokuvaan tarvittaessa.

Tomi sanoi:
Kusimato, voisitko heittää jotain vinkkiä siihen, kun ton mun kannettavan LP-levysoittimen neula ei meinaa millään pysyä paikallaan lenkkeillessä tai juostessa verenhimoista ahmalaumaa karkuun.

Voin antaa vinkkiä:
- Kuuntele LP-soitintasi eri aikaan, kun lenkkeilet tai juokset pakoon lihansyöjänisäkkäitä, esim. ennen tai jälkeen
- Rakenna iskunvaimennettu peräkärry soittimelle, tai asenna soitin ahman selkään, koska verenhimoinen ahma on tunnettu äärimmäisen pehmeästä askelluksestaan kaikilla pinnoilla, kerran on nähty ahman jopa kantavan vesilasia läikyttämättä läpi särkänniemen vekkulitalon.

MomentuM sanoi:
Noh, onneksi on olemassa soittimia jotka osaavat hypätä suoraan elokuvaan tarvittaessa.

höpöhöpö.. luin korkeajänistyksestä (iskee kuin 1½-volttia) artikkelin jaappaninprotoista, jotka tunnistavat dvd:lle tallennetun kohinan ja kelaavat siihen kohtaan. Eli jos pikkukakkosen ja salattujen okabien väliin on jäänyt n 0,5 - 1½ minuttia kohinaa voi kelain hidastaa kelauksen siihen kohtaan. Näitä tosin ei tarvitse odottaa markkinoille vielä vuosiin.

Back
Ylös Bottom