Grrrr, kirottu dvd-levyjen alkuun kelaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Kusimato sanoi:
Näin toteutin sen mun omassa Toyota Celicassa, kelaaja on piilotettu tuohon ratin alla olevan läppäpaneelin alle --->Celica Tuo mun Sony on sopivan kompaktin kokoinen ja kelaa myös MP3-levyt.

Itsekin ajattelin pian tuohon omaan bemariini jonkinlaista kelaajaa asennella kun mp3-soitinkin tuli autoon hommattua.
Kelautuvatko muuten MP3-levyt täysin ongelmitta? Olen kuullut että variable bitrate -tekniikkaa käyttävät MP3-tiedostot saattavat korruptoitua kelattaessa, tiedätkö onko tämä pelkkää :anssi: ?

Kusimato sanoi:
- Rakenna iskunvaimennettu peräkärry soittimelle, tai asenna soitin ahman selkään

Kannattaisi Tomin muuten harkita chihuahuan ostamista. Nämä pienet meksikolaiset tequilanoutajat jaksavat juosta tasaista käyntiä LP-soitinkin selässään pitkiäkin matkoja, kunhan vain itse pitää takataskussa jonkinmoista tequilapulloa. Itse olen käyttänyt kyseistä rotua lähinnä Karhu-korien siirtämisessä paikasta A paikkaan B, mutta kaipa se lenkkeilyynkin tai luontoäidin luomusten kanssa temmeltämiseenkin soveltuu.
Kannattaa sitten sen LP-soittimen kantosatulaa rakentaessa mahdollisesti laakeroida laite ja asettaa tasapainottaja koko hässäkän tasapainopisteeseen. Vähentää varmasti neulan pomppimisen minimiin.

golgamech sanoi:
Olen kuullut että variable bitrate -tekniikkaa käyttävät MP3-tiedostot saattavat korruptoitua kelattaessa, tiedätkö onko tämä pelkkää :anssi:

Ei ole valitettavasti paskapuhetta tämä väite, ongelmahan johtuu siitä että vbr-biisien aikana bittivirta heittelee ja sen takia rewind laite joutuu muuttamaan nopeuttaan jatkuvasti ettei kelaus mene epäsynkkaan id-tagien kanssa. Kyseinen firma valmistaa myös kuntopyörien rewind lalitteita, enää ei tarvitse henkilökunnan polkea laitteita takaisin alkuasentoon yöaikana.

Laffer sanoi:
Kyseinen firma valmistaa myös kuntopyörien rewind lalitteita, enää ei tarvitse henkilökunnan polkea laitteita takaisin alkuasentoon yöaikana.

Saiskohan samalta firmalta sellasen koneen joka soutaa soutulaitteen takasin rantaan kun se on nyt soudettu päätyyn asti ja siitä irtos tulppa? Nii ja toimitus mieluummin pika-pikana.

ironchef sanoi:
Saiskohan samalta firmalta sellasen koneen joka soutaa soutulaitteen takasin rantaan kun se on nyt soudettu päätyyn asti ja siitä irtos tulppa? Nii ja toimitus mieluummin pika-pikana.

Nykyäänhän on tarjolla myös moottoroituja soutulaitteita joilla voi nauttia ohikiitävistä maisemista vaikkapa telkkaria katsellen olohuoneen sohvasta käsin.

Tomi sanoi:
:offtopic: Kusimato, voisitko heittää jotain vinkkiä siihen, kun ton mun kannettavan LP-levysoittimen neula ei meinaa millään pysyä paikallaan lenkkeillessä tai juostessa verenhimoista ahmalaumaa karkuun. Olen kokeillut jo vaiks mitä. :(

Laita äänirasian päälle hifikaiuttimen diskantista varastettu neodyymimagneetti ja levylautasen alle vastaavasti subbarista lainattu magneetti. Ei hypi enää neula. Levyn vaihdon helpottamiseksi voi tosin harkita myös sähkömagneettia siihen äänivarren päälle. Paketti toimii sopiviin hihnoihin köytettynä hyvänä painoliivinä, joten voit juosta lyhyempiä sarjoja kuin mitä juoksisit ilman painoliiviä. Esim. 12" subbarin magneetti = 3x100 askelta, 10" = 3x150 askelta, eli kaksi tuumaa ylös tai alaspäin vaikuttaa 50 askeleen verran. Alle sadan askeleen ei kannata mennä, joten voimien kasvaessa voi siirtyä 15" subbarin magneettiin.

Näissä kelausongelmissa minua rassaa eniten C-kasettien kelaus. Aina kun kelasin kasetin alkuun, toinen puoli olikin jo lopussa. Onko kukaan tuonut markkinoille laitetta, jolla kummatkin puolet saisi kelattua alkuun samanaikaisesti?

Itselläni on vähänkäytetty pyörätuolipotilas jossa ilmee kelausongelmia tämäntästä. Pyörätuolipotilaalla on mm. taipumus jäädä pyörimään paikalleen vaikka kelaus muuten sujuu varsin moitteetta. Onko markkinoilla vielä saatavana luotettavasti toimivia pyörätuolipotilaita?

Kusimato sanoi:
Voin antaa vinkkiä:
- Kuuntele LP-soitintasi eri aikaan, kun lenkkeilet tai juokset pakoon lihansyöjänisäkkäitä, esim. ennen tai jälkeen
- Rakenna iskunvaimennettu peräkärry soittimelle, tai asenna soitin ahman selkään, koska verenhimoinen ahma on tunnettu äärimmäisen pehmeästä askelluksestaan kaikilla pinnoilla, kerran on nähty ahman jopa kantavan vesilasia läikyttämättä läpi särkänniemen vekkulitalon.

:lol2: Voi vittu Qsimato!!

:curs: Hitto voiks joku auttaa ku mun lp-soittimen neula raapii kaikki mun cd- j tvd levyt paskaksi eikä musiikkia kuulu yhtään!

Tiedättekö millä voi kelata avovaimon alkuun jos meinaa ajan kanssa härskiintyä?

No tietty Avokkikelalla:

142.jpg

Hommasin muuten sellaisen kätevän muistikortin siihen mun keluriin, KELA-kortti on kätevä monessakin suhteessa.

kela.jpg

:offtopic:
Miten saa kelattua pesukoneen rummun takaisin aloitusasentoon pesuohjelman päätyttyä? Tai saisko pyykit suoraan kuivaksi jos käännetään rummun pyörimissuunta vastapäivään pesuohjelman puolessa välissä ja lingotaan pyykit ulos koneesta myötäpäivään? Olen kuullut että Upon salaisessa tutkimuslaboratoriossa on suunnitteilla tällainen ihmevekotin.

maxi612d.jpg

Juu onhan noita vimpaimia tullut osteltua näin joulun jälkeen aika paljonkin. Nyt mulla onkin lukemattomia lukemattomia käyttöohjeita kaapeissa ja hyllyissä.

Kela, kelampi, keloin

kela3kt.jpg

umpikela9ij.jpg

Mielestäni moderaattorien tulisi puuttua asiaan, kun mennään näin paljon ohi topicin. Alun alkaeen oli mielenkiintoista seurata uusinta juttua tuosta dvd-kelaajasta. Josko sellaisen vaikka hommaisi.

Toivottavasti jatkossa pysytään aiheesa.

Back
Ylös Bottom