Greipinsiemenuute

Monet täällä näyttävät käyttävän greipinsiemenuutetta. Satutteko tietämään, voiko/kannattaako uutetta käyttää antibioottikuurin aikana (Doximycin)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minun mielestä kukaan täällä ei näytä käyttävän greipinsiemenuutetta. Tai sitten jotakin on mennyt pahasti ohi, kun olen palstaa lueskellut. Ikinä en ole tuotteesta kuullutkaan. Mitähän se mahtaa olla ja mihin käytetään? Tuskin siitä on haittaa antibioottikuurin kanssa, mutta jos epäilyttää, jätät tuotteen pois kuurin ajaksi. Kuuri ei kuitenkaan kovin montaa päivää kestä.

GREIPINSIEMENUUTE - LUONNON OMA ANTIBIOOTTI
Greipinsiemenuute tunnetaan luonnon vahvimpana antibioottina, ilman lääkkeille ominaisia sivuvaikutuksia. Se tuhoaa hiivakasvustoa, bakteereja (myös mm. helikobakteeri, salmonella, streptokokki), viruksia sekä haitallisia sieniä. Lisää immuunipuolustusta.

Lähinnä nämä immuuniasiat + tulehdusta ehkäisevä vaikutus kiinnostaa.

S225T sanoi:
GREIPINSIEMENUUTE - LUONNON OMA ANTIBIOOTTI
Greipinsiemenuute tunnetaan luonnon vahvimpana antibioottina, ilman lääkkeille ominaisia sivuvaikutuksia. Se tuhoaa hiivakasvustoa, bakteereja (myös mm. helikobakteeri, salmonella, streptokokki), viruksia sekä haitallisia sieniä. Lisää immuunipuolustusta.

Lähinnä nämä immuuniasiat + tulehdusta ehkäisevä vaikutus kiinnostaa.

En ole koskaan kuullutkaan ennen greipinsiemenuutteesta. Onko uusi löytö? Kokemuksia kellään? Voittaako valkosipulin?

Olen joskus työni puolesta joutunut syventymään näihin erilaisiin siemen- ja kuoriuutteisiin. Yleisimpiä lie nuo rypäleensiemenuutteet, mutta kyllä greipinsiemenuutteitakin on olemassa. Monesti jo kotimaiset luontaistuotekauppiaat tekevät näissä tökeröitä käännösvirheitä, joten epäilin, että olisikohan tässä kyse tuosta yleisemmästä.

Sen kummemmin puuttumatta noihin ominaisuuksiin, jotka yleensä parantavat kaiken syövästä ödeemaan, on joillain näistä uutteista havaittu kyllä ihan mitattavaa antioksidatiivista vaikutusta. Näiden siemenuutteiden lisäksi 'alalla' tunnettuja ovat erilaiset männynkuoriuutteet, kuten esim. kauppanimellä Pycnogenol tunnettu uute. Siitä vaan testaamaan.

Pauliina Talus on ainakin kehunut greipinsiemenuutetta tosi paljon. Itse käytän silloin tällöin, mut en oo kyllä huomannut mitään vaikutuksia. Ehkä pitäs käyttää säännöllisemmin...:)

Olin tosiaan muutamaan otteeseen kuullut/nähnyt jonkun suosittelevan kyseistä tuotetta, mutta kokeiluun otin vasta Pauliinan kirjan luettuani, samoin kuin oliivinlehtiuutteen.
Vaikeahan sitä on todellisia vaikutuksia alkaa listaamaan, mutta kuvittelen että vähemmän on flunssat vaivannut tämän jälkeen. Yrityksiä on ollut monta, mutta ne on poikkeuksetta jääneet siihen kurkku kipeänä-asteelle.

viltteri sanoi:
Eihän vain ole grape seed = viinirypäleen siemen ? Miksi tuosta haittaa olisi antibioottien kanssa?

Siksi, että vaikka joku aine/rohdostuote/mikä vaan ei ole "lääkeaine" niinkuin "lääkeaineilla" yleensä ymmärretään niin se ei tarkoita ettei interaktioita lääkeaineiden kanssa voi olla.

Greippimehu ainakin on sellainen millä on vaikutuksia tiettyjen lääkkeiden metaboliaan. Ainakaan pharmaca ei kerro, että doksisykliinillä olisi interaktiota greippimehun kanssa. Sitä en osaa sanoa, onko efekti sama näillä greipinsiemenuute-valmisteilla, voi olla.

S225T sanoi:
Olin tosiaan muutamaan otteeseen kuullut/nähnyt jonkun suosittelevan kyseistä tuotetta, mutta kokeiluun otin vasta Pauliinan kirjan luettuani, samoin kuin oliivinlehtiuutteen.
Vaikeahan sitä on todellisia vaikutuksia alkaa listaamaan, mutta kuvittelen että vähemmän on flunssat vaivannut tämän jälkeen. Yrityksiä on ollut monta, mutta ne on poikkeuksetta jääneet siihen kurkku kipeänä-asteelle.

Tuotahan voisi testailla, jos tuntuu että siitä kerran hyötyä on ollut. Tän talven olen vetänyt valkosipulia ja c-vitamiinia urakalla, eikä flunssat ole vaivanneet yhtään. Paitsi pientä nuhaa kerran sain kun olin pilkillä kovassa tuulessa liian vähissä kuteissa kusipää kun olen. Mutta ei pieni vastustuskykylisä haittaa koskaan, niin että eikun greippiuutetta hommaamaan. Sittenhän sitä voisi kokeilla pilkkiä shorteissa. :worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom