grammaa/painokilo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
en löytäny mitää selvyyttä tähän. elikä proteiinii tiiän et ois hyvä jos haluu massaa nii syyä 2-4 grammaa per painokilo (4ehkä liikaa)
mutta entäpä hiilarit ja rasvat?? ku ne hiilarit meina välil mennä vähän yli:itku:

massaa saat jos syöt yli oman kulutukses mitä vaan, oli se sitten hiilareita, rasvaa tai proteiineja. suhteita on monia, esim. hh40% p30% r30%.

hölkkääjä sanoi:
en löytäny mitää selvyyttä tähän. elikä proteiinii tiiän et ois hyvä jos haluu massaa nii syyä 2-4 grammaa per painokilo (4ehkä liikaa)
mutta entäpä hiilarit ja rasvat?? ku ne hiilarit meina välil mennä vähän yli:itku:
Tuota yleensä se on ollut semmoinen nyrkki sääntö syödä 2g per painokilo proteiinia, mutta ei se niin tarkkaa ole. Itse syön 2-3g, mutta en ikinä enempää kuin 3g. Ja nuo muut voit itse päätellä. Eli jos saat kaloreita 2500 niin lasket vaikka silleen, että makrojakautuma olisi joku 30% proteiinia 40% hiilaria 30% rasvoja ja suosi hitaita hiilareita ja rasvoissa suosi rypsi- ja oliiviöljyä. Itse vedän molempia aina joskus ja otan FAST:in Omega3 tabletteja 1-2 päivässä.:D

hölkkääjä sanoi:
joo mut toi hiilari on nii vaikee pitää samassa ku proteiini :(

No ei sen hiilarin määrän tarvitse olla sama kuin proteiinin määrä ja millä tavalla tuo sitten on vaikeaa??

Itse vedän suunnilleen p30 hh40 ja r30 jakaumalla. Pitää vaan hieman tarkkailla millaista hiilaria ja miten paljon syö, ettei tuo hh-lukema karkaa.. Rasvan määrää sitten pystyy säätämään sillä rypsärillä ja oliiviöljyllä.

Eipä se hiilareitten pitäminen samassa kuin proteiini ole vaiketa, välillä saattaa itselläni mennä proteiinit yli hiilareista. Ja samalla jakaumalla teen kuin muutkin tähän keskusteluun yhtyneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom