Gorillat salille!

Ikä
39
tiede.netissä oli joskus pohdintaa paljonko aikuinen n. 200-kiloinen gorilla voisi nostaa penkistä. joku 'asiantuntija' siellä heitti että gorilla heiluttelis ihmisten ennätyspainoja kevyenä alkulämmittelynä.

mitä pakkotoistolaiset arvelee paljonko gorilla penkkais? :D

ite veikkaisin että ~400 kiloa vois olla mahdollinen, (onhan gorillalla ainakin leveä rinta :david: ) jos se vaan oppis tekniikan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ei kuulostais mahdottomalta...
Elämillä toi tehopainosuhde on vähän erilainen kun ihmisellä.
Ihminenhän pystyy käyttämään vaan pienen murto-osan todellisista voimistaan kaikenlaisten suojelumekanismien takia.

hassua että juuri eilen puhuttiin tästä kaverin kanssa.
No, tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että oikealla syömisellä ja toimivalla kuurilla 1000kg menis rikki ! :D
jeps jeps..

Joskus oon lukenut(tai ollut lukevinaan) tosta(ettei vaan olisi ollut juttoa jossain täällä), Että gorilla, jos osaisi tekniikan ja kaikki ok, se penkkaisi ton +1000kg ...

Itsekin vastaavaa lukenut. Se taisi olla niin, että sellainen 40kg rääpäle simpanssi pystyis penkkaa noin 300-400kg ja sit gorillan tulokset menis sinne +800kg..

Originally posted by Tomi
Paidalla vai ilman?

Lienee yksilöllistä, riippuu geeneistä.

Kaikki eivät saa paidasta samaa hyötyä...

Gorillalla olisi oma ongelmansa pitää itsensä karvatomana.

Mä en ainakaan uskaltaisi alkaa vahalla repimään 200 kiloisesta apinasta karvoja. Sellasessa voi olla ragea !

Mutta pikku hiljaa apina mach kolmosella posliiniksi niin saadaan tiukka vaikutelma...

Gorillojen voimia ei ilmeisesti ole koskaan tutkittu http://www.berggorilla.de/english/faq/dvers/fragen/stark.html
Kyseinen lähde myös arvelee, että gorillat näyttävät vahvemmilta kuin todellisuudessa ovat. Toisaalta olen itse aikoinaan lukenut, että Baselin eläintarhassa ollut urosgorilla olisi ajankulukseen väännellyt kuorma-auton renkaita kahdeksikon muotoon. Guinnessin ennätystenkirjassa on aikoinaan kerrottu, että 45 kiloinen simpanssi olisi nostanut helposti maasta 270 kg (maastaveto?).

Täällä http://www.talkorigins.org/faqs/sauropods/sauropods-elephants.html
verrataan Bill Kazmaierin ja norsujen suhteellisia voimia. Siellä on myös maininta ylläolevan simpanssin maastavedosta.

Originally posted by TheSami
Gorillalla olisi oma ongelmansa pitää itsensä karvatomana.

Mä en ainakaan uskaltaisi alkaa vahalla repimään 200 kiloisesta apinasta karvoja. Sellasessa voi olla ragea !...

Ei saatana :lol2: Vois tulla kiire ekan riuhtasun jälkeen.

joo-o. muurahainen kyykäisi salin kaikki romut ja koko henkilökunta selässään (jos se olis vähän isompi):evil:

Tämä on vissiin osastoa "hyvä tietää", jos meinaa alkaa tuolla "kadul" :) haastamaan riitaa jonkun punapersepaviaanin kanssa. Mutta helvata, miten sellainen pieni simpanssi jaksaa tollaasia rautoja liikuttaa? Luulisi jo välilevyjen pullahtavan lähimpään seinään suhteellisen vauhdikkaasti. Jotenkin ei vaan jaksa uskoa, kun en minä (teistä en tiedä) niin hirveästi simpansseista eroa.. Mutta fiddu, jos tällainen otus penkkaa enemmän kuin minä, niin PRKL!

Luonto-ohjelmassa apinankasvattaja totes, ettei normaalikokosella miehellä ole mitään mahdollisuuksia jos simpanssi rupeaa väkivaltaiseksi. Voimaerot olivat kyseisen herran mukaan "aivan eri planeetalta".

Originally posted by hyppyrotta
Tämä on vissiin osastoa "hyvä tietää", jos meinaa alkaa tuolla "kadul" :) haastamaan riitaa jonkun punapersepaviaanin kanssa. Mutta helvata, miten sellainen pieni simpanssi jaksaa tollaasia rautoja liikuttaa? Luulisi jo välilevyjen pullahtavan lähimpään seinään suhteellisen vauhdikkaasti. Jotenkin ei vaan jaksa uskoa, kun en minä (teistä en tiedä) niin hirveästi simpansseista eroa.. Mutta fiddu, jos tällainen otus penkkaa enemmän kuin minä, niin PRKL!

Ja vielä ilman douppinkia! Kyllä nyt alko paistilihaakin masentamaan.. Eiköhän jätkät vaihdeta lajia.. :lol2:

Gorillathan kuitenkin käyttää käsiään ihan eritavalla ku ihmiset, kaikki päivät ne hyppii ja pomppii puissa..

Sama ilmiö on havittavissa kenialaisissa pitkänmatkanjuoksioissa. Kun on koko ikänsä juossu savanneilla leijonia karkuun, ei tarvii ku pistää piikkarit jalkaan ja pommittaa uus 10 000 mertin maailmanennätys..

Originally posted by Mäntti
Gorillathan kuitenkin käyttää käsiään ihan eritavalla ku ihmiset, kaikki päivät ne hyppii ja pomppii puissa..

Sama ilmiö on havittavissa kenialaisissa pitkänmatkanjuoksioissa. Kun on koko ikänsä juossu savanneilla leijonia karkuun, ei tarvii ku pistää piikkarit jalkaan ja pommittaa uus 10 000 mertin maailmanennätys..

...puhumattakaan maanviljelijöistä

Tämä ei ole varma tieto, mutta:

Eläintarhassa ollut gorilla innostui esineiden heittelystä. Häkissä oli 300kg painava rengas, jota gorilla sitten viskoi melko vauhdikkaasti. :rolleyes: :worship:

Niinkuin Wilu tuossa jo sanoikin niin ihmisellä on rajoittamassa kaikenmaailman suojelumekanismeja. Joskus elävässä elämässä todella shokeraavassa tilanteessa voi sattua niin, että järjestelmät menee pois päältä ja ihminen saa supervoimat! Eläimillä on ilmeisesti alkeellisemmat suojelumekanismit ja ne saavat hemmetisti voimaa peliin silloin kun haluavat. Kumpikohan voittaisi penkkikisan, gorilla vai Kodiakin harmaakarhu? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom