Google Sitemap ??

Ikä
57
Moro, taas on äijällä tietotekninen probleema.. googlen hallinnointi sivuilla voisi tehdä "sitemapin" jotta google löytää sivut paremmin ja antaa paremmin tietoa sivustosta. Olen tässä yrittänyt pähkäillä että miten homma onnistuisi. Tein eräällä googlen sivulla sitemap generarin avulla sitemap (xml) tiedoston ja siirsin palvelimelle (mikrobitin). Sen jälkeen menin googlen webmaster tools ja pyysin indeksoimaan sivut.. silti tuli virhe että "ei ole tuetussa muodossa". Jos joku teistä on tehnyt näitä sitemap:ja googleen niin nyt olisi apu tarpeen. Jos vielä onnistutte neuvomaan kuin 6 vuotiaalle niin minulla oli jopa zäänssi saada homma kuntoon. :arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis...

1. Kirjaudut Googleen.

2. Avaat Webmaster Toolsin.

Etusivulla on lista sivuista(sinulla ei tietenkään ole) ja kenttä, jonka avulla lisäät sivustosi.

3. Kirjoita sivuston osoite tähän, muotoon http://www.jotaintodennäköisestinäin.fi.

4a. Seuraava vaihe on vahvistus. Ota vaikka tiedosto, jonka uppaat samaan juureen jossa sivujen index.html/php/htm/mikälie on.

4b. Tai otat sen sisällön, eli copypaste <head> ja <body> väliin. Ennen bodya, ja headin jälkeen.

5. Kun homma on tehty, klikkaat vahvista...

Tätäkö hait?

Kiitti Migsu kommentista.. en ihan tuota hakenut, olin se jo tehnyt. Onnistuin lopulta pitkän saikkauksen jälkeen tuossa sitemap jutussa. Tein yhdellä softalla sitemap tiedoston. Mokani oli se, että en ollut laittanut sitä sitemap tiedostoa sieltä webmasters tools sivulta indeksoitavaksi. Nyt homma toimii, tänks.

Tuo edellinenhän oli vain "kirjautuminen"... "sitemappi" hässäkät sitten vielä erikseen... mitä nyt pikaisesti katsoin niin helpoin lienee tehdä manuaalisesti oma tekstitiedosto jossa jokainen sivuston sivu omalla rivillään,.. olettaen että sivuja ei ziljoonaa :)

edit:oho, olin hidas :)

Jos ollaan rehellisiä ei toimi vieläkään niin kuin pitäisi. Webmaster tools:ssa tuli ok merkintä sitemap:n indeksoinnille.. mutta alasivuissa virheilmoitus. Voiko koodaus virheet aikaansaada virheilmoituksen? Pitääkö sivut olla jossakin tietyssä formaatissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom