Glutamiini - Aminohappo, jota keho käyttää stressissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 GLUTAMIINI – PALAUTUMISEN JA SUOLISTON HILJAINEN TYÖJUHTA 💥

Meta description: Aminohappo, jota keho käyttää stressissä, kovassa treenissä ja suoliston hyvinvoinnin tukena.

Muistan kans joskus lukeneeni, että "vapaa L-glutamiini" muodostaa nopeasti ammoniakkia sekoittuessaan veteen ts. jos se on siellä hieman pitempään. Tiedä sitten jutun todenperäisyyttä, mutta taisi olla se bodauslehden fytonomi kun näin väitti.

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia glutamiinin ja vatsakipujen yhteydestä? Onko kellään mennyt vatsa niin sekaisin että kaikki on tullut ulos? Joissakin lähteissä sanotaan, että isommat annokset glutamiinia saattavat aiheuttaa vatsakipuja jolloin annosmäärää tulisi pienentää.

Mulla on itsellä jäänyt tuo glutamiinin käyttäminen vähälle juuri sen takia että tuntuu että vaikka lisäisi protsku drinkkiin 5g tai suussa liottelisi samanmäärän glutamiinia niin aina silloin vetää mahan löysäksi :( Mikälie syynä

Kans kuullu et vetäis pakin sekasin mut mulla se vasta tempun tekee........seuraavana päivänä naama kukkii finnejä. Niitä niinkunon sitten vaikka muille jakaa!! niitä meinaa tulee ihna älyttömästi. Naama on muuten ihan finnitön mut kun pistää glutamiinia tuleen ,niin johan on..........:confused:

Minkä valmistajan glutamiinia käytät?

Moniko palstalaisista käyttää tai on käyttänyt tätä
kyseistä tuotetta??Kuinka monella yli 3v treenanneista
on vielä glutamiini käytössä??Oletteko huomanneet
glutamiinin olevan todella tarpeellinen lisäravinne?

Mitäs merkkejä porukat käyttävät/ovat kokeilleet?
Itsellä on käytössä ollut glutamiineistä
mm,Twinlab,Fast ja Labrada..

[mod]
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/index.php?cPath=27
[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Glutamiini/palautusjuoma-threadissa on aiheesta keskusteltu (itseasiassa niitä threadeja oli 57 missä glutamiinista on juteltu.

Itse en glutamiinia kyllä erikseen osta, koska ei ole mielestäni sen arvoista, sehän on kuitenkin vain yksi aminohappo.

Käytin kyllä söörtziää mut en saannut ihan sitä vastausta
minkä olisin halunnut:)

Omien kokemusten mukaan tärkeämpi ja toimivampi lisäravinne kuin kreatiini: siitä lähtien kun aloitin käyttämään glutamiinia on sairastumiset pudonnut lähes nolliin (paitsi ehkä inttiaikana jolloin ei voi välttyä taudeilta), ja palautuminen on ollut "parempaa" eli lihakset eivät ole niin monta päivää kipeät treenin jälkeen kuin ilman glutamiinia.

Lähes välttämätön lisäravinne, miinusta ainoastaan kallis hinta.

Nyt kun olen käyttänyt glutamiinia pidemmän aikaa yhteen menoon, niin yhdyn Hulkin mielipiteeseen.

Eli glutamiinin tehon huomaa nimenomaan siinä, että lihakset palautuvat nopeammin treenistä eivätkä ole niin pitkään kipeät.

Originally posted by Hulkki
Omien kokemusten mukaan tärkeämpi ja toimivampi lisäravinne kuin kreatiini: siitä lähtien kun aloitin käyttämään glutamiinia on sairastumiset pudonnut lähes nolliin (paitsi ehkä inttiaikana jolloin ei voi välttyä taudeilta)

Säännöllinen avantouinti pudottaa sairastelut nollaan tai miinukselle ja on aivan ilmaista...

Originally posted by Hannibal
Säännöllinen avantouinti pudottaa sairastelut nollaan tai miinukselle ja on aivan ilmaista...

Goddamn! Tuota olis kyllä pitänyt jo aikoja sitten kokeilla! Kun ei saa aikaiseksi niin ei...

Tekis kyllä mieli niin pirusti.Ei kai siinä muukaan auta kun pulahtaa...avannolle siis.

PS.ensi talvena:D

Vuoden verran söin glutamiinia, enkä ollu sinä aikana kertaakaan kipeenä (pari kertaa pientä flunssaa mutta ei kuumetta). Pari kuukautta sitte lopetin ja nyt oon kaks viikkoa ollu kipeenä. En tiiä onko asioilla mitään yhteyttä, mutta sen verran kyrsii tää kipeenä oleminen, että meen tuhlaamaan viimeset pennoseni siihen glutamiinipönikkään heti kun paranen.

Kyllä minäkin olen glutamiinin käytön kannalla. Nyt vaan ei ole ollut 4 kuukauteen varaa ostaa. Heti kun on vähän enemmän rahaa niin hankin taas.

Pari vuotta sitten kun aktiivisesti glutamiinia popsin niin pysyin terveenä putkeen ehkä noin puoli vuotta. Tämä on minulle todennäköisesti henkilökohtainen ennätys sairastamatonta aikaa. Perusflunssailutahtini on sellainen kerran parissa kuukaudessa. Suosittelen ainakin koittamaan pidempiaikaista käyttöä, noin 10-25 grammaa päivässä itse muistaakseni popsin. Ei nykyään vaan ole varaa maksaa tuosta tavarasta.

Glutamiini...? pitäiskö sitä erikseen vielä ostaa? Herassa sitä on jotain 13-14% suunnilleen ja melkein 20 soijassa (jos nyt oikein muistin, korjatkaa jos oon väärässä)

Joo mut se heran glutamiini onkin glutamiinihappoa joka ei vedä vertoja superaine l-glutamiinille joka on vapaa aminohappo.

Ps. itse en käytä

Back
Ylös Bottom