Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Persetan
Minulle luontaistuotekaupan myyjä (SF-proteiinin omistaja ja maailman luotettavin tietolähde :D ) sanoi, että l-glutamiinilla ja glutamiinihapolla ei ole muuta eroa kuin maku ja hinta. Onkohan tämä nyt faktaa vai fiktiota? Ja jos kerran herassa on glutamiinihappoa, niin onko ihan turhaa syödä glutamiinihappoa erikseen, kun kerran heraa popsin jo muutenkin.
Kuinka paljon ja kuinka usein glutamiinia pitäisi oikein käyttää? Joka päivä vai treenipäivinä? Ennen treeniä vai treenin jälkeen vai sekä että? kerran päivässä vai aamuin illoin jne. jne. Eli oisko jollain jotain perustavanlaatuisia ohjeita glutamiinin käytöstä?
PS: Yritin kyllä searchilla etsiä, mutta mitään kovin kattavaa en löytänyt. Jos tästä on jotain HYVIÄ kirjoituksia jo aiemmilta ajoilta, pahoittelen puusilemäisyyttäni ja pyydän ystävällisesti postaamaan linkin tai ainakin lähettämään kepin ja opaskoiran.
Originally posted by Sam225
Mitenkään henkilöimättä, 90% luontaistuotekauppojen myyjistä ei minun kokemuksien mukaan tiedä hevonp***aa myymistään urheilulisäravinteista. Tuon kaverin toki luulisi tietävän, mutta se siitä.
Originally posted by Trinity
Tulipas tästä asiasta vielä mieleeni tällainen ehkä tollo kysymys, mutta glutamiinia kannattaa ilmeisesti ottaa niinkuin kreaakin eli joka päivä, myös lepopäivinä? 5g ennen ja 5g jälkeen treenin varmaan riittää tällaiselle pikku riisitikulle (50kg ja risat). Hain just postista purkin glutaa ja nyt sitä pitäis alkaa napaan vedellä :D ...
Mulla alkaa ketodieetti maanantaina 24.2. ja glutamiinia olisi tarkoitus vetää ainakin 10 g päivässä. Miten olet ajatellut tuon käytön itse, jos ainakin osittain vedät sitä aivojen energialähteeksi? Muutama gramma joka aterialla?Originally posted by cowards dot com
Minä ajattelin ottaa l-glutamiinin käyttöön osaksi tulevaa ketogeenista dieettiäni varten koska glutamiini on (ainoa?)aminohappo,jota aivot voivat käyttää suoraan energiaksi.
Originally posted by Sergio
Hm, olenkin ihmetellyt miten olen voinut niin terveesti viime aikoina. Olen vetänyt glutamiinipeptidiä teelusikallisen (oisko 2-5 g? Jauhe on nimittäin aika kevyttä) päivässä. Kyllähän tuo kolmenkymmenen euron pänikkä sillä kulutuksella riittää kesään saakka. Eikös niissä huuhaa-tutkimuksissa koehenkilöillä lisääntynyt kasvuhormonin tuotanto 430% juuri tuollaisilla pikkuannoksilla (5 g päivä)?
Originally posted by Hulkki
Mulla alkaa ketodieetti maanantaina 24.2. ja glutamiinia olisi tarkoitus vetää ainakin 10 g päivässä. Miten olet ajatellut tuon käytön itse, jos ainakin osittain vedät sitä aivojen energialähteeksi? Muutama gramma joka aterialla?
Originally posted by Sergio
Tässäpä linkki josta löytyy jotain vastauksia:
http://www.hsrmagazine.com/articles/091sport.html
Muitakin vastaavia tutkimuksia tuntuu netistä löytyvän. Elikkäs noin lyhyesti sanottuna, peptidi imeytyy 16 kertaa tehokkaammin kuin pelkkä l-glutamiini, josta 50-85% menee "hukkaan" ennen imeytymistään verenkiertoon.
Originally posted by Persetan
Heitänkö minä nyt sillä mun glutamiinihapolla vesilintua, kun kerran l-glutamiinikin on noin "paskaa"? Eli taas herää kysymys, että tekeekö glutamiinihapolla yhtään mitään?
. Ja treenivuosia 10.Originally posted by Sam225
Ihan kaikkia linkkejä ei kannata heti sellaisenaan uskoa.