Glukoosia (dekstroosia) sisältävät ruoka-aineet?

Pahoittelen, jos on jo kysytty, mutta antakaa hyviä vinkkejä ruoka-aineista jotka ovat pääasiassa glukoosia. Fruktoosi ja sakkaroosi ovat bannissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
OutOfShape sanoi:
Pahoittelen, jos on jo kysytty, mutta antakaa hyviä vinkkejä ruoka-aineista jotka ovat pääasiassa glukoosia. Fruktoosi ja sakkaroosi ovat bannissa.
Valottaisitko vähän tarkemmin? Miksi pelkkää glukoosia, ts. onko "banniisi" jokin syy?

jänkäkoira sanoi:
Psst.
-Sakkaroosi koostuu glukoosista ja fruktoosista
-Fruktoosi voidaan muuttaa elimistössä glukoosiksi

Tiedän; ei auta. Maksa on liian hidas.

Edit -- Tiedän mitä teen. Haluan vain muitakin vaihtoehtoja kuin pastan ja pussidekstroosin.

Malto! :)

Pienet määrät (5%) fruktoosia lienee vain hyödyksi tankkausta tehdessä. Jos on ollut matalilla hiilareilla (kuten varmaan ennen tankkausta) niin mulla ainakin taitaa tarvittavat entsyymit olla vähissä ja jos vetäsen paljon maltoa nii plörinäksi menee :kakka: Kiinteät lähteet taitaa siis omalla kohdalla olla parhaat mutta pakko se on aina runsasmaltoisella palkkarilla aloittaa :kuola: Entäs nuudelit, murot, vaalea leipä, rasvaton maito, puurohiutaleet, riisipuuro?

Mulla on sama juttu edessä joka perjantai tai lauantai. Ekana vetäsen noin 60-100 gr maltoo palautusjuomassa sit aina miettimään et millä jatkais tankkailua..

Cornflakeseilla menee mulla maha ihan sekasin, samoin vehnäleivällä. Pasta on ollut tähän asti paras vaihtoehto, en kyl tiedä miksi. Hirvee turvotus on mahassa kun vetää hiilaria monta sataa grammaa yhtäkkiä kun on ketoillu siinä kuus päivää. Tuntuu et olis synnyttämässä :)

Seuraava tankkaus kun on edessä lauantaina niin vedän kyl pastaa tai riisiä, ellei joku nyt tähän ketjuun heitä jotai ässää hihasta, mikä toimii paremmin.

Ihan pelkkää nestelinjaa en oo kokeillu niinku mitä tuol www.c-k-d.com foorumeil joku ehdotti. Vitargoo esim.. Mä haluisin syyä jotai hyvvää ruokaa enkä juua litkuja.

No tärkkelykset tietty, mut sitten jo muissakin threadeissa oon mainostanut tiettyjä vaahtokarkkilaatuja. Vissiin dekstroosilla on jotain hyviä ominaisuuksia tai sitten joku muu on syynä, mutta vaahtokarkeissa saattaa olla glukoosi/dekstroosi ensimmäisenä aineksena. Sakkaroosiakin löytyy mutta se on aineslistassa alempana. Ja sit tietty löytyy Siri-Piri (!) -nappeja jotka on värjättyä ja ehkä maustettua dekstroosia puristettuna "karkiksi".

Mulla oli ihan sama ongelma tankkauksissa, ratkaisin sen niin että fruktoosia tuli enemmän kuin olisi pitänyt :) Rinkeleistä tuli kanssa ihan hyvin tärkkelyshiilareita ja kun ne oli käytännössä vehnäjauhoa niin niitä pystyi syömään aika rajatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom