Glaswegian Kiss - pääpusku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilc81
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ilc81

Banned
Onko täällä kenelläkään kokemuksia pääpuskuista (lähinnä katu/baaritappeluissa): eli ottavana tai antavana osapuolena tai niin että olet nähnyt jonkun antavan jollekin toiselle puskun? käsittääkseni varsin käytännöllinen kapakassa lähietäisyydellä jos osut nenän alueelle, itse en ole moista joutunut koskaan käyttämään.

Ilecules sanoi:
Onko täällä kenelläkään kokemuksia pääpuskuista (lähinnä katu/baaritappeluissa): eli ottavana tai antavana osapuolena tai niin että olet nähnyt jonkun antavan jollekin toiselle puskun? käsittääkseni varsin käytännöllinen kapakassa lähietäisyydellä jos osut nenän alueelle, itse en ole moista joutunut koskaan käyttämään.

Olen ollut ottavana osapuolena ja murtui nenä ja katkesi etuhammas. Varsin tehokas tekniikka tosiaan :)

Olen nähnyt sivusta vuosia sitten (teinipoikien tappelu). Ottava osapuoli putosi kerrasta. Tehokas on, mutta kyseenalaista touhua. :rolleyes:

Korydon sanoi:
Olen ollut ottavana osapuolena ja murtui nenä ja katkesi etuhammas. Varsin tehokas tekniikka tosiaan :)

Moni vois katkeroitua tuollaisesta kokemuksesta, mutta Korydon analysoi tekniikkaa objektiivisesti ja pistää vielä hymiön perään. Taistelija-ainesta!

Nyt kaikki kilvan merimiespusuja jakamaan. :love:

Itselläni ainoa kokemus on se kun eräskin tuulennussiman vinkuheinän kokoinen kasvissyöjäthainyrkkeilijä psyykkasi eräältäkin reinolta suurimmat uhot pois hakkaamalla otsaansa kassakaappiin. Kovaa. :wall: x 6. (Joo siinä baarissa oli rekvisiittana vanha kassakaappi). Siitä huolimatta en lakannut esittämästä kasvissyönnin ja kettutyttöilyn vastaisia mielipiteitä, koska sananvapautta ei voi kahlita, ei asein, ei pääpuskuin.

Pari kertaa oon ollu ottavana osapuolena kun kontaktilajeja harrastavat kaverit vetää hedarin otsaan. Jos ei osaa arvata että iskee päällä niin kyllä helisee. Piti sitten kerran kaverille myös koittaa kännitappelussa ja samoinhan siinä kävi, ottava osapuoli on muutaman sekunnin aivan kehällä.

Mut on tyrmätty pääpuskulla. Etuhammas poikki. Varsin yllättävä ja tehokas liike. On vaikee ennakoida fyysistä kontaktia kun kaverilla voi olla vaikka kädet seläntakana. Ei pitäs ikinä päästää ketään lähietäisyydelle vittuilemaan. :(

Jossain yhteydessä kertoi tapaturma lääkäri että tuo "pääpusku" on nykyajan vitsaus.

Koko ajan mennään raaempaan suuntaan katutappeluissa. Sanovat lääkärit.

Minulla on ainakin arvot kohdillaan. Eli maassa makaavaa ei todellakaan lyödä tai potkita.

Ja tuo päällälyönti on myös erittäin arveluttava, sanoi edellä mainitu lääkäri. Se kun tahtoo jatkua niin että otsalla maahan lyötyä kaveria pahoinpidellään potkimalla.

Pelle touhua sanon minä.

Oman henkilökohtaisen koskemattomuuden kanssa on eri asia, silloin sitä vaikka lyö hullua silmiin.
Mutta jossain penteleen baaritappelussa on järkevämpää väistyä ja kutsua portsari paikalle.

2 kertaa olen ollu antavana osapuolena ja lopputuloset on ollut aika selkeetä kauraa.Toinen ovella,toinen vapaa-ajalla.Kummatkin on jotenki tullu ihan extempore,en suunnitellu tekeväni mut jotenki vaan oli naama sopivan lähellä.En suosittele vastaan ottavan puolelta..

Oon ottanu vastaan pääpuskun nenänvarteen baaritappelussa alottavana lyöntinä. Yllätti lähinnä kun olin hirmukännissä, mutta ei käynyt sen kummempaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua on opetettu että pistää yhden käden "mietteliäästi" leualle ja toisen rinnan poikki hauiksen päälle, tai miten mä nyt selittäisin! Ja ku katoin Bas Ruttenin - Leathal street fighting videon ni se sano ihan samaa :D Mut kumminski, ja sitte tietty pitää osata odottaa tota puskua että osaa suojata kämmenellä. Tosin helppo sanoa näin etukäteen ku ei sitä kännissä kumminskaan mieti!

Kannattaa muuten kattoa toi Ruttenin DVD, selitti miten kannattaa iskee päällä ja suojata jnejne...

Ja tohon edelliseen vielä sen verran että näin siis tehdään esim baarissa jos joku tulee huutamaan/aukomaan sulle, ni pistää kädet sillee et kuuntelis mut onki vaan varautunut mahdollisiin iskuihin...

jep jep.. systemaa treenanneet / lajiin tutustuneet varmasti tajuavat että muullakin kuin nyrkillä voi satuttaa =) erittäin tehokas tekniikka lähitilanteessa.

taitaa olla ainoa tehokas tapa lähteä jos kaveri on karhuotteella takaapäin halailemassa (omat kädet siis kyljissä kiini, jamppa puristaa takaapäin). tuttu tuosta n. 30 000mk korvaukset maksoi murtuneesta nenästä sillä halailua ei voi vielä sanoa hyökkäykseksi, vaikka koko illan todistajien kuullen oli uhkaillut..

Benu sanoi:
Kannattaa muuten kattoa toi Ruttenin DVD, selitti miten kannattaa iskee päällä ja suojata jnejne...

On muuten aivan paska DVD. Jos on muutaman spagettiwestern-elokuvan nähnyt niin tuolla DVD:llä ei tule mitään uutta asiaa.

Bas on toisaalta aivan hauska tyyppi, mutta kun jutut on tasoa: "Juomalasilla ja pullolla voi lyödä baaritappelussa ja jos joku tulee veitsen kanssa päälle niin kannattaa etsiä kättä pitempää esim. tuoli" niin kyllä tuli sellainen "enpä olis tuota varmaan itse keksinyt"-fiilis! :jahas:

Video on kuin juosten kustu: kokoelma yksittäisiä jippoja, joista monet :david: - tasoa. En suosittele.

nevahood sanoi:
taitaa olla ainoa tehokas tapa lähteä jos kaveri on karhuotteella takaapäin halailemassa (omat kädet siis kyljissä kiini, jamppa puristaa takaapäin).
Tallaa "kaveria" jalkapöydän päälle kantapäällä, ei tarvitse päällä alkaa huitoa. Lisäksi hammasremontin / sen että omassa takaraivossa törröttää pari etuhammasta on pienempi -> mahdolliset vaoriot ja sitäkautta kustannukset pysyvät pienempinä.

nuo varpaille astumiset on nähty. samoin on hermopistehässäkät jaloissa ja kämmenselässä. treeneissä onnistuu varmaan hienosti mutta kengän päälle tallominen onkin toinen juttu. normaalisti näin päälle tuleva on n. 30 senttiä pidempi ja 30kg painavampi. kun menet varpaille tallomaan niin hetken päästä näet maailmaa ylösalaisin. päätä nenään / kyynärpäätä kylkeen niin mahdollisuudet on hyvät. puhuminen on tietenkin ensisijainen yritys.

sormilukko on toinen vaihtoehto mutta aina ei tuossa saa sormista kiinni.

Benu sanoi:
Mua on opetettu että pistää yhden käden "mietteliäästi" leualle ja toisen rinnan poikki hauiksen päälle, tai miten mä nyt selittäisin!

En ole harrastanut kapakkatappeluita joten kokemuksen rintaääni ei puhu. Yksi kaveri kylläkin puskenut muutaman kerran mutta ei varsinaisella satuttamistarkoituksella, ennemmin tekniikkatreeninä.

Minun mielestä kun joku sankari tulee uhoomaan niin kannattaa vaan laskea leukaa alas (ja laittaa jalat hyvään asentoon). Toisen on silloin vaikeampi osua omalla otsallaan puskiessa muuhun kuin minun otsaan.

Jos noi kädet laittaa leualle ja hauikselle niin oma lyöminen varsinkin leualla olevalla kädellä on vaikeaa. Muutenkin jos asento on outo niin kaikki väistämiset saattavat vaikeutua.

Pecman sanoi:
On muuten aivan paska DVD. Jos on muutaman spagettiwestern-elokuvan nähnyt niin tuolla DVD:llä ei tule mitään uutta asiaa.

Bas on toisaalta aivan hauska tyyppi, mutta kun jutut on tasoa: "Juomalasilla ja pullolla voi lyödä baaritappelussa ja jos joku tulee veitsen kanssa päälle niin kannattaa etsiä kättä pitempää esim. tuoli" niin kyllä tuli sellainen "enpä olis tuota varmaan itse keksinyt"-fiilis! :jahas:

Video on kuin juosten kustu: kokoelma yksittäisiä jippoja, joista monet :david: - tasoa. En suosittele.

Hehe, mun mielestä kyllä oli ihan hauska pätkä. Eihän siinä mitään mullistavaa opetettukkaan, mutta muutamat juttut oli kyllä ihan käytännöllisiä (ainakin näin ku katto videon, ei oo tultu koikeltuu :P)!
Mutta ei kyllä kannata tosta mitään 50$ maksaakkaan, vaan ihan MMA-trackerista imuttaa... Ei paljon vaivaa :thumbs:

dogi sanoi:
Tallaa "kaveria" jalkapöydän päälle kantapäällä, ei tarvitse päällä alkaa huitoa.

Mutta mitäs jos takaa kiinni ottava on pitempi ja omat jalat on ilmassa? No tietysti voisi miettiä, että eihän siinä kiinni pidettäessä se toinen oikein saa itseä satutettua. Odottelee siinä rauhassa kun toiselta loppuu pitovoimat?

nevahood sanoi:
nuo varpaille astumiset on nähty. samoin on hermopistehässäkät jaloissa ja kämmenselässä. treeneissä onnistuu varmaan hienosti mutta kengän päälle tallominen onkin toinen juttu. normaalisti näin päälle tuleva on n. 30 senttiä pidempi ja 30kg painavampi. kun menet varpaille tallomaan niin hetken päästä näet maailmaa ylösalaisin. päätä nenään / kyynärpäätä kylkeen niin mahdollisuudet on hyvät..
Nimenomaan toimii kengät jalassa jos toimii. En puhu mistään varpaille tallomisesta (esim. sievin turvakenkiä / kovakärkisiä Dockerseja on ikävä talloa) vaan jalkapöydän luun päälle stomppaamisesta. Toki teho niken maratoonaritossuilla on heikompi kun kovakantaisilla kävelykengillä. Itse tahtoisin puolestani nähdä sen miten lyödään 30cm pidempää kaveria takaraivolla nenään tai vaihtoehtoisesti sen miten lyödään 30kg painavampaa kaveria kyynärpäällä kylkeen kun hän pitää takaapäin kiinni niin että omat kädet ovat omia kylkiä vasten..

Tarkoitus ei ole tainnuttaa hyökkääjää millään pikkuvarpaaseen kohdistuvalla ninjakikalla vaan saada senverran liikettä aikaan että kädet saadaan kiskaistua ulos karhuotteesta. Tämän jälkeen voidaan ottaa ne kyynärpäät käyttöön. Tosin pitäisin kyynärpäilläkin ensisijaisena kohteena sitä nenää enkä 30kg painavamman kaverin kylkiä.. Reilu kumarrus eteenpäin jolloin kaveri joko pitää kiinni ja seuraa perässä (jolloin hän todennäköisesti on kyynärpäiden ulottuvilla) tai sitten irroittaa otteensa. Tai sitten vaan todetaan että ukkoa ei paljoa meitin rimpuilut nappaa ja kustaan housuun. Varsinkin jos hyökkääjä ottaa karhuotteen antaakseen kaverinsa vetää "vapareita" on tuo housuihin kuseminen aika todennäköinen taktiikka.

Asiallista keskustelua on ihan mukava jatkaa, toivottavasti tämä(kin) ei luisu linjalle "mitäs jos hyökkääjä on 280cm 180kg mofo Master Chief-panssarissa ja omaa vaaleanpunaisen vyön daigadaigaduussa?" :)

EDIT: Dreamerille: Sääriluu on myös yllättävän arka paikka. Tämäkään ei ole paras metodi paljain jaloin mutta harvoin hyökkääjä tulee päälle salilla tai saunassa (huhhuh, toivottavasti ei :D), mutta esim. normaalin italialaisen kävelykenkän kovamuovinen kanta sattuu ko kipeästi.. Taaskaan hommaa ei ole tarkoitus "lopettaa" tuolla vaan saada aiheutettua vähän hämminkiä hyökkääjälle. Jos hän toimii yksin ei tuollainen halailu yleensä ole kovinkaan vaarallista, lähinnä sellaista voimien osoittelua. Jos kyseessä taas on joku painija joka tosiaan haluaa tehdä pahaa niin on aivan sama mitä tuossa huitoo, kunhan testamentti on kirjoitettu valmiiksi, enää ei ole aikaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom