Giryan käyttö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tervis!Olen erään kamppailu-urheilua harrastavan ystäväni asialla ja hän haluaisi tietää onko kellään kokemusta GIRYA-kuulien käytöstä?
Eli takaa haetaan kovasti sitä toiminnallista harjoittelua, joka olisi lajinomaista...lajina shootfighting..
kiitos jo etukäteen!

No itse olen jonkin verran kuulaa heilutellut kuluvan vuoden aikana.
Pakko sanoa, että juuri kamppailijan tarpeita ajatellen erinomainen reeniväline ja lisä/vaihtoehto puntille.
Kehittää juuri sitä, että osaa käyttää kropan lihaksia synkronisoidusti. Asia, joka on aika olennainen esim. lyömisessä.
Monet harjoitteet kehittävät myös mattopainissa tarvittavia lihasominaisuuksia. Lisäksi myös tuo aerobinen puoli on mielestäni kehittynyt.
Varsinaiseen massan hankintaan tuo ei ehkä ole paras vaihtoehto mutta se ei nyt taida olla tavoitteesi?

Kuulia kannattaa heti alussa hankkia paria eri painoa, kevyt ja vähän raskaampi. Aika nopeasti kun tekniikan oppii niin kuula on kevyt. Toki toistoja voi aina lisätä ja liikkeitä löytyy monimutkaisiakin ja sellaisia jotka vaativat aika paljon lihaskoordinaatiota.
Aika hyvä suomalainen saitti aiheesta: www.harjoittelu.net

En ole itse vielä pahemmin treenannut "ryssäkuulilla" mutta kyllä salita (GB Hki) sellaisia löytyy, ja pian aletaan niillä heilumaan. Latomäki ja muut MMA Lappenrannan voimapesät treenaa kuulilla lähes päivittäin.
Uudessa (ja vanhassa) Suomen Fighterissa on juttua kahvakuulista ja paljota muustakin. Lehden saa kai R-kioskilta..... Eli Ärrälle!!

Ihan helvetin hyvä väline. Vähän aikaa kun tuli tehtyä etuheilautuksia ja työntöjä, ei lenkkeily tuntunut enää missään (eipähän tarvi enää juosta). Olisi hienoa jos kuulilla treenaavat voisivat lähetellä tänne vähän tietoa tuloksistaan tai vaikka treeniohjelmiaan.

Itse teen kolmen lajitreenin (paini/sw/bjj) päälle tämänhetkisessä ohjelmassa kolme Girya treeniä. Kaksi treeneistä on ns. voima treeniä ja yksi kuntotreeni. Kuntotreenissä teen:

Heilautus 60-100 x käsi
Tempaus 60-100 x käsi
Rinnalleveto 40-100 x käsi

Voimatreenissä on niin monta lajikohtaista liikettä, että menisi liian kauan luetella ne tänne.

Loppukateettina helv...n hyvä kampe ja löytyy myös Oulun Kamppailuklubilta.

TuomoM sanoi:
Itse teen kolmen lajitreenin (paini/sw/bjj) päälle tämänhetkisessä ohjelmassa kolme Girya treeniä. Kaksi treeneistä on ns. voima treeniä ja yksi kuntotreeni. Kuntotreenissä teen:

Heilautus 60-100 x käsi
Tempaus 60-100 x käsi
Rinnalleveto 40-100 x käsi

Voimatreenissä on niin monta lajikohtaista liikettä, että menisi liian kauan luetella ne tänne.

Loppukateettina helv...n hyvä kampe ja löytyy myös Oulun Kamppailuklubilta.

Teetkö Tuomo millaisia sarjoja tuolla kuulalla? Vai vedätkö kaikki noi putkeen. Kokeilin eilen ohjelmaasi. Sain tehtyä 70 toistoa heilautuksia molemmilla käsillä. :whip: Sen jälkeen selkä ja perse huusi hoosiannaa, niin että oli pakko lopettaa. :) Tein siis molemmat putkeen ilman taukoja. Jos kykenet tekemään kaiken ton setin yhdellä kertaa lepäämättä, niin olet aika :david: .

ook sanoi:
Kova kunto miehellä, tai sitten liian pieni kuula käytössä...

Oli kyllä rankkaa. Ens kerran samat sarjojen kanssa. Mulla on sellanen 16kg. 24kg olis jo tappava.... :urjo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Otin ittestäni kuvan tiukan treenin päätteeksi. Hattu päässä on vain vitsinä.
mosshinna.webp

Mistähän noita kuulia löytäis Suomesta? Tuolla harjoittelu.net:ssä ei kaikkia painoja löydy tällä hetkellä ja Venäjällekään ei sellasia suhteita ole, että sieltä noita kuulia sais tilattua...

Carlos sanoi:
Otin ittestäni kuvan tiukan treenin päätteeksi. Hattu päässä on vain vitsinä.

Heh, toi hattu on kyllä hassu! Leikki sikseen; tasapainonen fysiikka, kädet erottuu kyllä edukseen, jalat kaipais ehkä pikkasen kovempaa rankasua ja epäkkäät ei oikein näy, tosin ei ne tossa posessa niin kai kuulukaan. Panes vielä ainakin mousti ja vaikka selkäkuvakin niin saadaan kokonaisvaltasempi kuva susta! Hyvin on treeni purrut prkl!:kippis1: Stemppiä!

ps. mitään lavasuunnitelmia?

Kiitos kiitos. Olen yrittänyt pitää kropan tasapainoisessa kunnossa, ettei mikään osa-alue pääsisi dominoimaan. Jalat on tietoinen valinta, koska ne eivät näy baarissa pöydän alta.
Muita kuvia ei ole, eikä lavalle ole suunnitelmia. Kuten Pavel sanoo "Bodybuilding is the worst thing to have happened to strength training".

Nyt asiaan tutustuneena pakko myöntää että kiinnostaisi
aloittaa harjottelu tuolla kahvakuulalla. :joulu7:

Hinta on se mihin homma tyssää, ei ole mitään aikomusta maksaa
noita harjoittelu.netin hintoja valurautamötikästä :(

Saiko niitä jostain/jonkun kautta halvemmalla Neuvostoliitosta?
Muualta/keneltä, mistä :confused:

Waltteri??

grappling sanoi:
Teetkö Tuomo millaisia sarjoja tuolla kuulalla? Vai vedätkö kaikki noi putkeen. Kokeilin eilen ohjelmaasi. Sain tehtyä 70 toistoa heilautuksia molemmilla käsillä. :whip: Sen jälkeen selkä ja perse huusi hoosiannaa, niin että oli pakko lopettaa. :) Tein siis molemmat putkeen ilman taukoja. Jos kykenet tekemään kaiken ton setin yhdellä kertaa lepäämättä, niin olet aika :david: .

Kaikki putkeen vaan (siis toistot per käsi). Liikkeiden (heilautuksesta tempaukseen ym.) välillä pidän pienen hengähdys tauon (1-3 min.). Tuo on tosiaankin aika aeroobinen setti. Itse käytän 12 tai 16 kg:n kuulaa, riippuen siitä, miltä keho tuntuu. Yleensä isompaa.

Kannattaa tehdä vaikka 10 toiston nostolla / viikko.

Eli aloitat niin, että teet 40 kaikkia ja 10 nostolla toistot seuraavaan viikkoon.

Aika nopeasti kroppa tottuu tuohon hommaan!!!

Kyselkää Girya-kuulista ja siihen liittyvistä asioista suoraan Napparin Martilta ja yhteystietoja löytyy edelläkin jo mainitusta linkistä.

En sitten tiedä miten muut tykkää/tietää treenata mutta itselläni on ideana kahvakuulalla treenatessa se räjähtävyys ja kehonhallinta. Tästä syystä treenit on suht lyhyitä max30-40min. sarjoja hiukan enemmän ja toistomäärät aika lyhyitä.
8x3-5. liikkeinä rive,tempaus,turkkilainen, heilautus, yläveto jne motoriikkaa vaativa.
liike suoritetaan suht raskaalla painolla (itselläni 24kg), jolla pystyy vetää liikeet kovaa ja lähes natsipuhtaalla tekniikalla.

Fighterista poimittuna erään suomalaisen vapaaottelijan treenin kopsasin käyttööni erikoistreeniksi 1-2/kuukaus, missä kahvakuulalla tehdään pyramidina 1-10 toistoa/käsi esim rive+työntö et aloitetaan 1x/käsi, tauko, 2x/käsi jne kymppiin asti. tauot pidän tuntuman mukaan että tunnen jaksavani tehdä liikeet juuri räjähtävästi.

Muutkin tänne laittelemaan omia treeniohjelmia ja muuta mukavaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom