Gigantissa tuote halventunut!!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
7.4.2004
Viestejä
291
Ostin tuossa joulun jälkeen telkkarin gigantista ja nyt kyseinen tv on halventunut 100 eurolla. Olen kuullut että tämän erotuksen eli 100 € saisi hakea gigantista. Onko totta??
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ehkä sitä kannattas kysyä sieltä Gigantista eikä täältä?
 
Miten tuo on edes mahdollista? Puolen vuoden päästähän se on taas halventunu, niin saako sittenkin "ylimääräisenä" maksetun rahan?:D
 
aattelinpa kysyä jos jollain on kokemusta. unohdin tietenkin mainita sen 30 päivän palautusoikeuden. Mutta jos ei saa sitä satasta näyttämällä pelkästään kuittia niin palautan telkkarin ja ostan sen halvemman, saan sen satasen myös siten.
 
Itse olen myöskin kuullut saman väittämän, jotta kuukauden sisällä tuotteen ostosta saisi kuittia näyttämällä halvennuksen verran rahaa,
 
Gigantissa pätee 1kk hintatakuu: eli jos löydät täsmälleen saman tuotteen 1kk sisällä ostohetkestä muusta kaupasta tai Gigantista halvemmalla, saat erotuksen rahassa takaisin. Homma kuitenkaan ei tietääkseni toimi ymmärrettävistä syistä nettikaupan suhteen, koska nettikaupassa on monesti eri hinnat kuin perinteisesti liikkeissä.
 
Tuossahan oli joku prosentti joka hintaeron täytyy ylittää että se hyvitetään. Ei siis mitään 3e hintahyvityksiä. Ja tosiaankin halvemman tuotteen täytyy olla kaikkien saatavilla normaalisti ja aina, eli ei siis koske kampanjatuotteita tai nettikauppojen tuotteita.
 
Gigantissa pätee 1kk hintatakuu: eli jos löydät täsmälleen saman tuotteen 1kk sisällä ostohetkestä muusta kaupasta tai Gigantista halvemmalla, saat erotuksen rahassa takaisin.

ei ole enää, joku taho suomessa käski lopettamaan tuon. vuos sitten vielä sain erotuksen mutta sillon sanoivat että mentiin vähän laittomuuden rajoilla mutta menkööt.

mutta vielä pystynee varmaan kuukauden sisään palauttamaan tuotteen niin voi ostaa halvemman ja viedä giganttiin takaisin kalliimaan tuotteen.
 
ei ole enää, joku taho suomessa käski lopettamaan tuon. vuos sitten vielä sain erotuksen mutta sillon sanoivat että mentiin vähän laittomuuden rajoilla mutta menkööt.

mutta vielä pystynee varmaan kuukauden sisään palauttamaan tuotteen niin voi ostaa halvemman ja viedä giganttiin takaisin kalliimaan tuotteen.
Muistaakseni meni niin tämän "ominaisuuden" mainostaminen vain kiellettiin.

Kannattaahan sitä kysyä.
 
Muistaakseni meni niin tämän "ominaisuuden" mainostaminen vain kiellettiin.

Kannattaahan sitä kysyä.

Itsekin muistelin, että tämä koski vain mainostamista.

Itse taannoin ostin 69€ maksavan MP3-soittimen, jonka hinta parin viikon päästä putosi 49€. Piruuttani kävin kysymässä tästä erotuksen takaisin maksusta ja niinpä siinä kävi, että myyjä teki kuitin, jolla erotuksen sai kuin saikin kassalta käteen. Liikkeestä poistuin tyytyväisenä 20€ kourassa :hyvä:
 
Heips, ei huolta saat kyllä "liikaa maksetun" rahasi takaisin.

eli jos tuotteen ostamisesta on alle 30pv niin meet vaan alkuperäisen kuitin kanssa Giganttiin niin maksavat sulle sieltä maksetun, ja nykyisen hinnan erotuksen. Tyytyväisyystakuu on toi kuukausi ostopäivästä, jos siis sama tuote löytyy halvemmalla muualta tai sen hinta laskee G:ssa, asiakas on oikeutettu saamaan väliin jäävän rahan takaisin. Samalla tavoin jos tuotteeseen ei yksinkertaisesti ole tyytyväinen tai tulee muuten vain katumäpäälle niin palauttaa voi ilman syytä.

Tuotteen palautuksella ei tosiaan ole syytä alkaa "uhkailemaan" koska hintatakuu on automaattinen, sen voi hoitaa missä tahansa gigantissa eli ei oo pakko mennä edes sinne mistä tuote on ostettu.

Myymälään vaan kysymään niin kyl se siellä hoituu. (Ota alkup. ostokuitti mukaan mielellään) :)

Niin ja tosiaan, hintatakuu ei koske matkapuhelimia, niissä hintakilpa on muutenkin niin kovaa ja liki päivittäin vaihtelevaa. Palautusoikeus taas ei koske dvd-levyjä tai pelejä, joista sinetti on rikottu - tietenkin lukuunottamatta tilannetta, että pakkauksen sisältö on ollut viallinen. Matkapuhelimissa sama.

Ja vielä... Ennen hintatakuu oli hinnanerotus + 25% siihen päälle, jos tuotteen hinta muuttui tai löytyi halvemmalla jostain. Tätä ei siis nykyään saa enää käyttää, oli jotenkin kieroa mainontaa/markkinointia/mitälie. Eikä hintatakuusta mainonnassa saa pitää sen suurempaa melua ilmeisesti mut kyllä se käytössä on. Pitäkää siis ihmeessä huoli rahoistanne :)

Edit: Niin eikä todellakaan ihan puolien vuosien jälkeen voi mennä rahojaan vaatimaan takaisin vaan se on se 30pv ostohetkestä mikä onkin tullut jo moneen kertaan ilmi. Ja kyllä hinnoitteluvirhe maksetaan asiakkaan niin halutessa vaikka kyseessä olis joku 3euroa tai muu pieni summa. Nettikaupasta vielä, et pääsääntönä tosiaan pidetään sitä, että liike missä sama tuote on halvemmalla, täytyy ns. seistä kivijalalla... Ei siis voi jokaisen Elloksen tai Anttilan kanssa alkaa kilpailemaan. Mut esim. Gigantin oma nettikauppa tai Verkkokauppa.com, joskus (riippuu tilanteesta ja asiayhteydestä) voi myydä tuotetta sen verta halvemmalla et tullaan siinä määrin vastaan et tuotteen hinta+toimituskulut ja G:n myymälähinta, näiden erotus asiakkaalle voidaan hyvittää.

Heh tässäpä vallan Gigantti-info, toivottavasti ketjun aloittaja sai tarvitsemansa avun ja lohdutuksen, huomenna vaan kassan tyttöjä (tai poikia) jututtamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom