Gigaduty?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pexxi

Mode
Vaihteeksi ohjelmakysymys?

Tiedän, että aiheesta on heitetty paljon threadia mutta kuitenkin?
Mistä vois löytyy hyviä ohjelmia?Testosteronesta löytyy, mutta tais joku kertoo että ovat aika älyttömiä.

Ja nopeeta taustaa...
Paino 82
Rasvat 16
Pituus 180
Ikää 26
Reeniä 7 kk (vuosien on off pelleilyjen jälkeen)

Tavoitteena lihaskasvu, eikä liiallinen bulk:p

Ja lisäinfoa aiemmasta postauksesta johon ei vastauksia tullu..

Lukiossa pudotin vajaa 20 painoa puntilla, dieetillä ja aerobisella. Treeniä v.1994-1996 kovaa, jonka jälkeen silloin tällöin,
muutamien kuukausien kovempia jaksoja sisältäen vuoteen 2002.
Tänä vuonna olen treenannu systemaattisesti n.7 kuukautta.

Kannattaako mun ottaa itteni helvetin kireeksi ja aloittaa massan hankinta sitten?Vai hallittu painonlisäys tästä eteenpäin. Tavoitteena saada lihasta mutta näyttää myös hyvältä.

Mietin vaan, että onko mun rasvat jo tarpeeksi korkeat nyt
(olen suhteellisen lihavuuteen taipuvainen)?

Tää on varmaan aika sekava, mutta kommenttia.

Tän hetkisiä tuloksia (aaargh!!)

Penkki about 80
Kyykyssä sarjaa 90 kilolla
Kulmasoutu 60 kilollasarjaa

No ensinnäkin, palstalla on kasapäin ohjelmia esillä, käytä tuota niin mainostettua search-namiskaa ja selaile palstaa. Siellä on runkoja, joista voit kasailla itsellesi parhaiten sopivat liikkeet ja treenipäivien lukumäärän ym.

Voimaa ja lihasta tulee parhaiten, kun syöt kunnolla, ei ehken kannata yrittää pysyä koko aikaa kireessä kunnossa. Tämähän on toki sellanen asia, että vain sinä tiedät miten haluat sen tehdä.. Suosittelen ravintopuolen kuntoon laittoa ihan ekana, mikäli se ei kondiksessa jo ole. Kannattaa pitää ravinto päiväkirjaa, jos et jo olekkin pitänyt - se voi antaa yllättäviäkin "tuloksia".
oikea ravinto+oikea treeni+riittävä lepo = kehitys. (kuten useita kertoja aiemmin on palstalla mainittukin jo)

Eli mitä opimme: Ohjelma kannattaa itse kasailla, siten siitä tulee hyvä. muista kuitenki laittaa kaikki lihasryhmät mukaan! Kun kerran olet aiemminkin treenannut, oletan sun tietävän ja osaavan katsella itsellesi sopivat liikkeet ohjelmaan. Kasaat ohjelman, laitat sen sit tähän ja luulen, että kommenttia tulee paremmin.
:)

Danx.

Joo mulla on se "ongelma" että tiedän helvetisti, osaan kasata ohjelmia etc. mutta käytäntö jää vähän vajaaksi=
kehitys, reenien säännöllisyys.

Ruokapuoli on suht. kunnossa, päiväkirjaa olen pitänyt Crosstrainer -ohjelman avulla. Suosittelen muuten tota softaa.

Ihan pakko oli vielä pistää tulee tää nykyinen:

MAANANTAI
Penkki 3-4x12-6
Vinopenkki 3x12-6
Lentäjät 3x12-8
Etupunnerrus 3x21-8
Vipunostot 3x12-8
Joskus vipunostot taakse 2x12

KESKIVIIKKO
Kulmasoutu 3x12-6
Talja eteen 3x12-8
Alatalja 3x12-8
Hauis tangolla 3x12-8
Hauis käsip.2x10

PERJANTAI
Kyykky/prässi 3/4x15-6
Reisiojennus 3x15-10
Reisikoukistus 3x15-8
Pohkeet seisten 3x15-8
Ranskalainen punnerrus 3x15-8
JOSKUS ojentajat taljassa 3x15-8

Voila!!

Täällä on aiemmin postaamani ohjelmarunko. En jaksa vertailla sitä nykyiseesi, mutta vertaile sinä jos olisi jotain vinkkiä. Ko. ohjelma toimii minulla hyvin, tosin välillä olen vaihtanut takaisin 4-jakoiseen 8pvän kiertoon, koska 3-jakoinen potkii tauon jälkeen taas paremmin jostain syystä.

Mä en tiedä, riittäiskö mulla itelläni intoa metsästää lihasta, jos rasvat olis "alotustilanteessa" 16. Kun sitä läsää kuitenkin hiukan tulee lisää siinä samalla, niin voisin olla taipuvainen vetämään itteni ensin "sikakireäksi" ja sitten vasta jahtaamaan sitä lihaa.

Kuitenkin, talvi on tulossa, eli oikea aika lihasten kasvatukselle (vaikka läsää tulisikin) on käsillä. Keväällä ehtii vielä kiristelemäänkin...

Omalle kohdalle mietittyäni taipuisin varmaan juuri tähän aikaan vuodesta lisälihan hakuun, mutta muuhun vuodenaikaan lähtisin ensin siitä kiristelystä...

Armotonta pähkäilyä, missä vaiheessa kevättä sitä pitäis heittää ittensä dietille... Nyt rasvat kympin ja kahentoista välissä, varmaankin lähempänä kahtatoista, kuinkahan suureksi pitää prosentin kasvaa, että tulee paniikki pintaan ja dietti tulee mukaan? Kyllä kai ite heitän dieetin kehiin viimeistään, kun 18% tulee täyteen, muuten ei varmaan pää kestä... :confused:

Itse olen ainakin tällä hetkellä vannoutunut 4-jakoisen ohjelman kannattaja, toki se ei kaikille sovi, mutta mulle sopii. Siinä saa hiukan paremmin keskittyä tiettyyn lihasryhmään kuin tossa 3-jakoisessa ja kun ohjelma on vielä tuo 8-päiväinen jää palautumisaikaa mukavasti. (tämä on siis mainospuhe) :)

Maastanoston suositteleisin ottamaan mukaan tohon sun ohjelmaan, mikäli se mahdollista on. Kannattaa vaihdella liikkeitä, sarjojen pituuksia ja sillontällön käyttää erikoistekniikoita hyväksi, ne tuovat mukavaa ja toivottua vaihtelua.

Suositut

Back
Ylös Bottom