Gigabyte, EVGA vai Asus

Ootko kellottanut? Mikäs cooleri löytyy? Itellä tuo noctua nh-d14. Kellottaminenkin on tehty nykyään niin helpoksi että saa kohtuu jäähyllä nostettua tehoja helvetin helposti :)
Tuolla Phanteks PH-TC14PE mennää. Mietin tosi vaihtoa tuohon kun kaupoissa on se uusi versio: http://www.fractal-design.com/home/product/water-cooling/s36

Mulla on pienet kellot vaan, huvikseen. Eli 3.8 > 4.1.
Oli mulla aiemmin 4.5, mutta laiska kun olin tein emolevyn omil automaagisilla asetuksilla kertoimen kera. Tuo emolevyhän pistään sitä volttia aivan liikaa, eli turhan korkea oli lämmöt.
Enpä nyt ole jaksanut tehdä sitä käsin, kun ei kuitenkaan yhtään mitään tarvetta saada tuohon lisää vääntöä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä cooleri tuo phanteks. Ite sain sellasen testiin kun pidettiin vielä nörösivustoa. Vesijäähyä olen myös harkinnut, mutta ei ole tehoissa kai paljon eroa jos tuollaisen valmis setin ostaa. Customijäähyt on sitten erikseen :)

Tuolla Phanteks PH-TC14PE mennää. Mietin tosi vaihtoa tuohon kun kaupoissa on se uusi versio: http://www.fractal-design.com/home/product/water-cooling/s36

Mulla on pienet kellot vaan, huvikseen. Eli 3.8 > 4.1.
Oli mulla aiemmin 4.5, mutta laiska kun olin tein emolevyn omil automaagisilla asetuksilla kertoimen kera. Tuo emolevyhän pistään sitä volttia aivan liikaa, eli turhan korkea oli lämmöt.
Enpä nyt ole jaksanut tehdä sitä käsin, kun ei kuitenkaan yhtään mitään tarvetta saada tuohon lisää vääntöä.
hyvältä näyttää toi jäähy. Ja taitaa olla suht edullinenkin kun merkkinä on fractal.

Hyvä cooleri tuo phanteks. Ite sain sellasen testiin kun pidettiin vielä nörösivustoa. Vesijäähyä olen myös harkinnut, mutta ei ole tehoissa kai paljon eroa jos tuollaisen valmis setin ostaa. Customijäähyt on sitten erikseen :)

hyvältä näyttää toi jäähy. Ja taitaa olla suht edullinenkin kun merkkinä on fractal.
Joo, samaa olen kattonut ettei erot noissa valmiissa nestejäähyissä isot ole.
Kelvin S36 uusitaan nyt, ja yllätyin kun googlasin miten se eka versio menestyi.
Sattumoisin tässä review:ssä on juurikin 3930K ja mukana myös tuo Phanteks. Etenkin kellotettuna toi ~10C ero on jo aika kiva: http://www.kitguru.net/components/c...-kelvin-s36-360mm-liquid-cpu-cooler-review/6/

Varmaan kaikki on hyviä valmistajia. Itse olen Riva TNT:stä asti käyttänyt nVidian kortteja, ja yleensä valmistajana ollut Asus, kuten on tämänhetkinen korttikin. Taktiikkana olen jo useamman vuoden pitänyt sitä että ostan ns. halpiskortteja eli n. 120-150 euron hintaisia. Pelaan pari vuotta vanhoja pelejä, ja ne pyörii tosi hyvin, esim Witcher 2 pyörii maksimeilla tällähetkellä. Steamin wishlisti on niin pitkä, että pystyy ostelemaan aina kesä/joulu/halloween/pääsiäis/jne -alesta pelejä kun on noin 10 euron hintanen, niin näitä kun joutuu aina sen pari vuotta odottelemaan, niin tasaisesti tulee siis pelattua pari vuotta vanhoja pelejä. Rahaa säästyy ja tekniikka kehittyy, niin että halpis kortitkin jaksaa pyörittää täysillä :D

Tämähän on melkein kuin näytönohjain tredi, hjyvä. Ei tarvi sotkea tota uutta konetta ostamassa trediä.

Tällä viikolla tulee Fury X korttien arvostelut.
OCUK omistaja valotti jo hieman fiiliksiä OCUK foorumeilla, kortti vissiin oikeasti pyörii 40-50C välimaastossa, onhan siinä tietty se water block ja uudenlaista tekniikkaa.
Hieman vihjaili ettei pärjää ainakaan huikean tehokkaalle Gigabyte G1 Gaming 980 Ti kortille, ja se on siis vakio 980 Ti huomattavasti nopeampi.
Toki Fury X on niin eri homma ku muut AMD kortit, ettei varmasti ole ajurit kovinkaan kunnnossa. Jotkut myös uumoilee että se ottaisi rankkaa etumatkaa DX12 rajapinnalla.

Tällä viikolla pääsee siis päättää mitä sieltä ostaa.
Fury X, Gigabyte 980 Ti, vai jotain muuta.

Itsekkin noita revikoita odotellut. Tuskinpa tulee amdtä hankittua. Niin paljon huonoja kokemuksia nuista ja kuullut myös paljon paskaa. Mutta se halpa hinta houkuttas...ja onha niissä takuut :D

Noh, mulla on ollut nyt AMD muistaakseni n. 5 vuotta. Sitä ennen oli hetken yksi Nvidia, ja sitä ennen taas AMD:tä.
Nyt on Nvidian mopo (siis, vanha low end kortti, ei mopo as in huono koska Nvidia)) väliaikaisesti koska meni kortti sököksi äsken.

CrossFire seteissä on edelleen kuromista Nvidiaan, mutta ei single GPU tilanteissa se "AMD:n ajurit on huonoja" oikein pidä paikkaansa enää.
Se tuntuu olevan peruja vuosien takaa.
Mulla oli muuten vielä pari vuotta AMD:n CrossFire, ja omalla kohdalla toimi tosi hyvin. Kortit ei olleet edes identtisiä, AMD:llä kun ei ole pakko olla.

Mullakin ollut sekaisin nvidiaa ja amd:ta ja kummatkin toimineet odotetusti. Radeonin ajurit kusi 5 v. sitten jonkun verran, mutta nykyään ei ongelmaa. Ennen nykyistä GTX 770:aa oli Raato 6950. Seuraava kortti lienee joko 970/980 tai 390x riippuen mikä hintataso on ensi kesänä. Siihen asti saa riittää Gayhorse 770.

Joo 390X hinta voi ensi kesänä olla jopa järkevä. Nyt on ihan naurettavan kallis vs 290X joka on melkein sama kortti.
Rontti ~170e eroa hinnoissa.....

Joo 390X hinta voi ensi kesänä olla jopa järkevä. Nyt on ihan naurettavan kallis vs 290X joka on melkein sama kortti.
Heittäkää tänne sitten revikoita kun alkaa ilmestymään ja jos en itse kerkiä ensin :P eli "fury" on ihan uusi monen kortin sarja? Nuo 300 sarjalaisethan ei juurikaan poikkea tehojen puolesta nuista r 200 sarjan korteista.

Jengihän on laitellut 390x BIOSia 290x-malleihin, jonka jälkeen ne näkyy 390x ja voi ladata sitten siihen tehtyn driverin. Aika paljon kusetuksen makua kaikki muut "uudet" mallit paitsi se "fury".

Heittäkää tänne sitten revikoita kun alkaa ilmestymään ja jos en itse kerkiä ensin :p eli "fury" on ihan uusi monen kortin sarja? Nuo 300 sarjalaisethan ei juurikaan poikkea tehojen puolesta nuista r 200 sarjan korteista.
Juu, Fury kortteja tulee Fury ja Fury X. X sisältää vesijäähyn ja toinen on ilmalla.
Sitten kolmas uusi kortti, eli Fiji piirillä, on R9 Nano. Nano saattaa olla jopa mielenkiintoisin tuote.
Nanon julkaisu on myöhemmin, ja kuulostaa siltä että sitä ei tahallaan laiteta myyntiin koska se tekee tuo 390X:n melkeinpä turhaksi. Nano pitäisi olla siis 290X (sama kuin 390X) tehot mutta vie puolet virrasta. Kortti on myös hyvin pieni.

Keskiviikkona ilmeisesti ilmestyy Fury X arvostelut ympäri nettiä. Muropaketilla on myös Fury X saapunut, eli kotimaisella tulee tällä viikolla arvostelu.

Jengihän on laitellut 390x BIOSia 290x-malleihin, jonka jälkeen ne näkyy 390x ja voi ladata sitten siihen tehtyn driverin. Aika paljon kusetuksen makua kaikki muut "uudet" mallit paitsi se "fury".
Joo, semmosta se on.
8GB muistia tuossa on omasta mielestä vähän turhaa, kun ei se tehoilta mikään 4K pelaamisen monsteri edes ole.

Itse pistin oman 980:n myyntiin ja ylihuomenna sitten voi päättää, että ostaako Fury X vai 980 Ti:n. Veikkaan kaatuvani Ti:n suuntaan, ellei Fury X todella pyyhi nVidialla lattiaa. Jos ovat tasoissa, niin taidan ottaa "varmemman" nVidian, kun niitä nyt on ollut pari putkeen. (970, 980).

Sanoisin ettei varmasti pyyhi lattiaa, mutta on varsin erilainen kortti.
Veikkaisin että Gigabyte G1 Gaming 980 Ti on nopeampi out-of-the-box.

Joo ei varmasti pyyhi, kun AMD:n omien testien mukaan voittaa Ti:n joissakin tietyissä peleissä tietyillä asetuksilla juuri ja juuri. Mutta, ylihuomenna ollaan viisaampia.

Itsellä asuksen gtx970 ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Corsairin virtsalähde lähtee kyllä kohta vaihtoon.

http://imgur.com/a/T7dCk
Ei vaikuta hyvältä AMD:n kannalta.
Pari tuntia niin saadaan vielä kunnon sivustojen revikat.
Onhan esim. tässä "vuodetussa arvostelussa" erilaista tulosta:

http://www.digitalstorm.com/unlocked/amd-fury-x-performance-benchmarks-idnum360/

AMD-FuryX-BF4.jpg AMD-FuryX-Crysis.jpg AMD-FuryX-Heaven.jpg AMD-FuryX-Temp-load.jpg AMD-FuryX-Power-Load.jpg

Tietty oletettavasti toi 980 Ti on refe, eli joku G1 Gaming versio menee sitten hyvällä marginaalilla ohi.

Plus, onko tämä nyt niin katastrofaalista? Hinta ainakin yhdesta mallista ihan ok vs 980 Ti:
http://hinta.fi/952250/msi-msi-r9-fury-x-4g

Hinnassahan ei juurikaan eroa synny, esim. MSI GTX 980 Ti 799€ Jimmsillä. Ja kyllähän se AMD:ltä olisi vaatinut, että Fury-X Ti:n pöllyttää ja että Titanin kanssa olisi sitten tasoissa tuolla hinnalla. Tuossakin on vaan kolme pelitestiä 4K resolla, joka on aika suppea otanta. Saisi nyt Muroon tulla arvostelu, saisi jo aika hyvän kuvan tehosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom