Georgia hyökkää Etelä-Ossetiaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt puolustele ryssiä tai kiistä talvisotaa tai tee mitään muutakaan epäisänmaallista, mutta eikö tuo Putinin puhe ja väitteet ole kuitenkin ihan kuunneltavan arvoisia? Esimerkiksi meidän rakkaan USA ja Britit lähti Afganistaniin ja Irakiin ihan samanlaisen paskan valtuuttamana. Jotenkin vaikuttaa että ainakin osa länsimaalaisista tosiaan näkee mustan ja valkoisena ja toisin päin.

Niin. Vaikea sanoa mikä on totuus. Provosoiko Venäjä Georgian hyökkäämään Etelä-Ossetiaan, jotta saa syyn hyökätä vai onko kyse todella siitä, että Venäjä haluaa puhtaasti suojella Etelä-Ossetiaa, kuten Kuwaitia suojeltiin Irakin hyökkäykseltä. Tosiasiassa ei suurvallat ketään halua suojella ilman omia intressejä, eli taustalla on joko öljy tai näyttämisen halu. Venäjä ilmeisesti antaa ymmärtää, että liittolaisuus Usan kanssa ei suojele Itä-Euroopan maita. En kyllä ymmärrä miten Shaakasvili uskalsi aloittaa koko konfliktin? Että saisi huomion pois sisäpolitiikasta? Melkoista uhkapeliä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin. Vaikea sanoa mikä on totuus. Provosoiko Venäjä Georgian hyökkäämään Etelä-Ossetiaan, jotta saa syyn hyökätä vai onko kyse todella siitä, että Venäjä haluaa puhtaasti suojella Etelä-Ossetiaa, kuten Kuwaitia suojeltiin Irakin hyökkäykseltä.
Niin kauan kuin yksikään maailman valtio ei ole tunnustanut Etelä-Ossetian itsenäisyyttä, se ei ole mikään suvereeni valtio vaan osa Gruusiaa. Ryssät siis hyökkäsivät vieraan valtion alueelle.
 
Mielenkiintoista, että Stalin-Putin kutsuu ryssien etenemistä Georgiaan "rauhanturvaamisoperaatioksi". Mikäs vitun rauhanturvaamisoperaatio on sellainen, että on jo annettu rauhanehdotus, ryssänpaska ei hyväksy ja avaa uusia rintamia Georgiaan?

Hieno maa tuo Venäjä.

Onhan se kiva olla liittoutumattomana tommosen saatanan terroristivaltion vieressä. Kohtahan ne Kremlissä keksii, että nehän perkele kiusaa siellä Suomessa meidän 40000 ryssää. Ja ryssien mukaan heillä on velvollisuus puolustaa omiaan aseellisesti missä tahansa valtiossa :dance2: Virolle Nato-maana ryssä ei ole uskaltanut kuin vittuilla.

Kannattaa jo alkaa pelätä.
 
Mä pelkään sitten kun postilaatikosta nasahtaa kertauskutsu joka astuu voimaan heti ja on kestoltaan määrittelemätön.
 

No älysivät sentään lopettaa ajoissa.

Nyt sitten seurataan mitä entiset NL maat jotka tahtoo/tahtoi NATO:on tekee.

On kuitenkin ihan mielenkiintoista miten ihmiset suhtautuu tähän. Meinaan, kun NATO pommitti Serbiaa niin hurrattiin mutta nyt kauhistellaan imperialismia. Lähes identtiset tapaukset kuitenkin kyseessä.
 

No älysivät sentään lopettaa ajoissa.

Nyt sitten seurataan mitä entiset NL maat jotka tahtoo/tahtoi NATO:on tekee.

On kuitenkin ihan mielenkiintoista miten ihmiset suhtautuu tähän. Meinaan, kun NATO pommitti Serbiaa niin hurrattiin mutta nyt kauhistellaan imperialismia. Lähes identtiset tapaukset kuitenkin kyseessä. Itse oon sitä mieltä että tässä tapauksessa ei syyttömiä ollut.
 
Mielenkiintoista, että Stalin-Putin kutsuu ryssien etenemistä Georgiaan "rauhanturvaamisoperaatioksi". Mikäs vitun rauhanturvaamisoperaatio on sellainen, että on jo annettu rauhanehdotus, ryssänpaska ei hyväksy ja avaa uusia rintamia Georgiaan?

Gruusialaiset yritti esittää kovaa poikaa, mutta ryssäpä ei vähästä hätkähdä vaan näytti kaapin paikan. Sitten itketään muita apuun kun on paska housuissa. Opiksi: ei pidä käydä aukomaan.

Mä pelkään sitten kun postilaatikosta nasahtaa kertauskutsu joka astuu voimaan heti ja on kestoltaan määrittelemätön.
Valtava pelkotila on päällä täälläkin. En uskalla postia hakea enää. :dance2:
 
On kuitenkin ihan mielenkiintoista miten ihmiset suhtautuu tähän. Meinaan, kun NATO pommitti Serbiaa niin hurrattiin mutta nyt kauhistellaan imperialismia. Lähes identtiset tapaukset kuitenkin kyseessä. Itse oon sitä mieltä että tässä tapauksessa ei syyttömiä ollut.

Niin, ainakin suomalaisten kannalta tuossa on aika vissi ero. Nimittäin Nato ei tule ikinä pommittamaan Suomea, kun taas tuo toinen osapuoli onkin sitten eri asia.
 
On kuitenkin ihan mielenkiintoista miten ihmiset suhtautuu tähän. Meinaan, kun NATO pommitti Serbiaa niin hurrattiin mutta nyt kauhistellaan imperialismia. Lähes identtiset tapaukset kuitenkin kyseessä. Itse oon sitä mieltä että tässä tapauksessa ei syyttömiä ollut.

No serbejä nyt pitääkin pommittaa.
 
Niin, ainakin suomalaisten kannalta tuossa on aika vissi ero. Nimittäin Nato ei tule ikinä pommittamaan Suomea, kun taas tuo toinen osapuoli onkin sitten eri asia.

Tuskinpa Venäjällä on mitään syytä Suomea pommittaa niin kauan kun pysytään erossa suurvaltapolitiikasta. Ts. Natosta ja kaasuputkista yms.
 
http://english.aljazeera.net/news/europe/2008/08/20088129113899870.html


"He[Sergei Lavrov, Russia's foreign minister] also called on Mikheil Saakashvili, Georgia's president, to step down because Moscow would refuse to deal with him.

"I don't think Russia will feel like talking with Mr Saakashvili after what he did to our citizens," Lavrov said."

Juu ei tää kyllä ohi ole vielä. Ei lähelläkään. Yrittävät kiristää Georgiaan Venäjämielisen presidentin ja jos se ei onnistu niin eiköhän siellä kohta rytise taas.
 
orig_georgia.jpg


http://twentymajor.net/2008/08/10/surely-not/

:rolleyes:
 
Jep jep. Kantsis kieltää semmosten putkien rakentaminen Suomen vesialueille. Harmia vaan semmosista..


Se on aivan varma, että harmia semmosista putkista tulee.

Taitaa homma mennä siihen suuntaan, että Venäjä tuhoaa ne jotka eivät tee niin kuin se haluaa. Ei muuta kuin Stalinin aikaisella röyhkeydellä eteenpäin:D No, ei niitä tunnu paljon rauha kiinnostavan...
 
Edelleen olen sitä mieltä että vaikea sanoa kumpi nahinan aloitti, mutta Venäjän väliintuloa en pitänyt mitenkään yllättävänä. Ja noista Georgialaisista meinaan on sitten ihan turha koittaa tehdä jotain uhreja / pulmusia tossa asiassa, se tulee selväksi jo kun seuraa hiukan muutamaa viikkoa enemmän taaksepäin kyseisen porukan toimintaa. Venäjä tuntuu vain olevan monelle vielä aika helppo kohde vihalle kun talvisota hakkaa takaraivossa vaikka lännestä löytyy viisi kertaa super-keijompi liideri. Siinä vaiheessa kun idän johtoon tulee Zhirinovski tai vastaava niin lieneekin syytä huoleen.

Ja kyllä ollaan vielä kaukana ydinsodasta joten voitte rauhassa vaihtaa kalsarit. Jengillä tuntuu luodit vinkuvan korvissa heti kun iso punainen jyrähtää naapureilleen, Suomen tilanne on kuitenkin kohtuu toinen noihin alueisiin verrattuna. Itselläni on enemmän tuntunut kylmä rinki perseen alla kun Yrjö Puska on lähetellyt joukkojaan vuosien saatossa useita kertoja lähi-itään.

Liitteenä sarjakuva joka kuvastaa alueen tapahtumia osuvasti (sori jos on wanha).
 

Liitteet

  • Georgia_Venäjä.JPG
    Georgia_Venäjä.JPG
    48,2 KB · Katsottu: 319
Back
Ylös Bottom