Geocaching

Tervehdys seikkailua sekä liikuuntaa harrastavat ystävät!

Onko pakkislaisille http://www.geocaching.com/ tuttu sivusto? Jos ei niin käykää tutustumassa ja liittykää mukaan.

Lyhkäisyydessä; Luet vihjeet minkälainen kätkö on kyseessä sekä otat kordinaatit ylös jonka jälkeen laitat kordinaatit gps-laitteeseen. Tämän jälkeen gps-navigaattori opastaa sinut paikalle. "Kätkö" voi olla esim. pieni purkki missä on nimilista sekä jotain esineitä. Otat kätköstä jotain (esim. kolikko) ja laitat jotain tilalle. Pääkaupunkiseudulla on satoja kätköjä. Myös ympäri maapalloa.

Seikkailun yhteydessä saat samalla liikuntaa ja raitista ilmaa. Kannattaa kokeilla! Itse olen jäänyt pikkasen koukkuu "kätköjen etsimiseen".

Jos lähdette kätköja etsimään, niin kertokaa tänne mitä olette mieltä jne.

Kysymys: Mikä olisi hyvä, halpa ja simppeli gps-laite? Ei auto navigaattoreita. Itse käytän tällä hetkellä Nokia kännykän gps:ää. Ei kovin hyvä koska sillä ei saa tarpeeksi tarkat kordinaatit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jaa, eikös nokiallakin pääse bout 20m tarkkuuteen?

joku alle 10m alkaa olla jo sirf3:llakin hyvää tuuria. Eli et sä millään vehkeellä pääse metrin päähän. Käy kyselemässä jostain vaellus/metsästyskaupoista niitä vanhoja kunnon pulikoita.

ja tarkasta varsinkin "static navigation" - asetus jos on sirf3-siru. Jos se on väärin, toimii gps tosi heikosti jalan liikuttaessa.

e: hyvä että teit threadin kun aikanaan lueskelin aiheesta mutta jäi unholaan kun nyt löytyy vehkeet jolla toi onnistuis.

Hmmm...omasta mielstäni pitäisi kyllä päästä näissä asioissa alle 10m koska joskus kätköt tuottaa ongelmia kun paikkoja on miljoonia (esim. kallio missä on monta kiveä ja kätköä) ja alue alkaa olemaan aika iso jos tarkkuus on noin 20m. Kiitos kuitenkin näistä tiedoista ja koitan saada jonkun paremman ja tarkemman laitteen kyseiseen touhuun... :)

Jos tarkempaa tahdot niin kannattaa rueta pitämään peukkuja tosissaan galileolle ja sille, että vastaanottimista saa helposti tarkempia

No jaa, eikös nokiallakin pääse bout 20m tarkkuuteen?

joku alle 10m alkaa olla jo sirf3:llakin hyvää tuuria. Eli et sä millään vehkeellä pääse metrin päähän. .

Kyyllä sä pääset jo nyt pelloilla sentin sisään joka ulottuvuudessa jos vaan alla on kunnon vehkeet. Pöpelikössä tosin alkaa jo tolet heitellä.

Luin geocachingista muutama vuosi sitten ja aihe alkoi kiinnostaa heti. En ole kuitenkaan saanut ikinä aikaiseksi kokeilla, vaikka harrastajia (kätköjä) löytyisi varmasti täältä Itä-Suomestakin ihan mukavasti. Ehkä vielä joku päivä. Bookcrossing olisi muuten toinen hyvin mielenkiintoinen aktiviteetti.

Kyyllä sä pääset jo nyt pelloilla sentin sisään joka ulottuvuudessa jos vaan alla on kunnon vehkeet. Pöpelikössä tosin alkaa jo tolet heitellä.

Pitää olla harrastehommaan jo melko kunnon vehkeet, että tuohon pääsee.
Aika aukeaa saa minun mielestä olla, että edes kokoajan sen 5cm 3d ottaa kokoajan, ja riippuu jo sitten hirveösti kellon ajoista, eli mitenkä sattuu satelliitit vaeltamaan taivaalla.

Pitää olla harrastehommaan jo melko kunnon vehkeet, että tuohon pääsee.
Aika aukeaa saa minun mielestä olla, että edes kokoajan sen 5cm 3d ottaa kokoajan, ja riippuu jo sitten hirveösti kellon ajoista, eli mitenkä sattuu satelliitit vaeltamaan taivaalla.

Voihan sitä keskittyä harrastamaan ainoastaan peltogeocachingiä oivallisilla pdopeilla :dance:

Itselläni on Blumaxin bluetooth gps-vastaanotin ja kännykässä Cachemate-ohjelma, ja näiden avulla olen kyllä päässyt lähes aina muutamien metrien päähän kätköstä (lukuunottamatta erästä vuoren rinteellä olevaa kätköä, jossa sijainti heittelehti melkoisesti).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom