Gamecube

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa ainakin olla halvin konsoli nykyään. Ohjaimet on ainakin pienet ja lelumaiset varsinkin, jos on tottunut X-Boxin mötikkään. Pelitarjonta rajottuu suunilleen niihin pastellinsävyisiin yksinoikeuspeleihin. Poikkeuksia on ainakin tuo Resident Evil ja Metroid. Itse pelailen Nintendoja vain The Legend of Zelda -sarjan takia :nolo: .

Tosta näkee julkaistut ja tulevat pelit:
http://www.nintendo-fi.com/product/index.asp?mainid=20&subid=41&id=31

Itsekkin olen miettinyt juuri samasta syystä tuota konsolia.Aika paljon kyllä vaikuttaa se juttu , että minkälaisia pelejä firmat tekee noille konsoleille.Miten mä oon saanu sen käsityksen , että Cubelle tuli eniten näitä lastenpelejä?

Pelikuutio on ihan pätevä värkki. Pelitarjonta on hieman ehkä suunnattu nuorille poislukien tietenkin esim tuo resident, joka meilläkin on. Siinä vaan nuo kontrollit ovat suolesta. Ohjain on mielestäni paremmin hanskaan sopiva kuin pleikkarin eikä mullakaan ihan kaikkein pienin käsi ole.

Tuo resident evil, mikä cubelle ensimmäisenä tuli on ihan saatanan jännä. Muutaman kerran on yöllä pelottanut ihan huolella, kun kuulokkeet päässä olen pelaillut. Ihan mukavasti toimii myös dolby surround ympäristössä olohuoneessa.

EDIT: Niin kyllä tuolle koneelle paljon muitakin hyviä pelejä on ja aikuiseenkin makuun.

suortti sanoi:
Näyttää olevan boxia huonompi, mutta pleikkaa parempi.
No eipä noiden speksien valossa nopeudesta juuri mitään voinut päätellä... Eipä nuo megahertsit mitään kerro, kun kyseessä on ihan erityyppisiä prossuja ja graffaprossut vielä siinä kyljessä sotkemassa. :)

Muuten ihan kelpo masiina tuntuu olevan, mitä nyt olen kaverin luona vähän pelannut, mutta pelitarjonta on aikas persiistä. Itse pelailen pleikkaria, ja kauppojen pelihyllyjä katsellessa, löytyy pleikkarin ja xboxin valikoimasta paljon mielenkiintoisempia pelejä. Tämä tietysti on makukysymys, mutta itse en kyseistä vehjettä ostaisi, vaikka se halpa onkin. Kyllä PC kuitenkin loppupeleissä on se ykkönen pelaamiseen, vaikka vähän vaivannäköä vaatiikin.

Jos haluat pelikoneen niin osta xboxi käytettynä..saat pelejä+muuta sälää mukaan..
Itse modasin ensimmäisen xboxini ja möin hyvällä voitolla pois..Sitten ostin saamillani rahoilla 2 käytettyä boxia ja pelailen kavereitten kanssa aina välillä..
tietenkin kannattaa aina katsoa mitä pelejä haluat pelata..jos olet kiinnostunut resident evil peleistä niin osta gamecube..
mutta omasta mielestä nykyisin kannattaa ostaa konsoli käytettynä..

Kyöpeli sanoi:
Eikös Mikellä ollu jo xboxi , sehän ownas kyntterissä porukkaa ihan himona :)
Niinhän sillä olikin :hyper:

Ostas mieluummin sitten vaikka pleikka kakonen

Kaikilla konsoleilla on persoonalliset rajoituksensa, cubessa on grafiikka muistia kohtuulisen vähäsen, vaikka grafiikka potentiaali laadullisesti sijoittuu xbox ja ps2 väliin. Cube on kätsä kuutio mutta pelitarjonta ei meikeläiselle riitä. Xboxissa taas speksejä löytyy mutta jostain syystä kauneuden kustannuksella alkaa ruudunpäivitys vauhti laskemaa. Suuri osa Xbox peleistä rullaa "vain" 25 kuvaa sekunnissa (kuten halo.. ;) ), kun taas PS2 tirisee useammin 50 kuvaa sekunnissa (jouhevampi pelattavuus ja nykimätön "animaatio"). PS2:ssä on vanhin hardis, grafiikka puolella siinä ei ole namuja tarjolla mutta ihmeellisen joustava moniprosessointi tuntuu venyttävän ohjelmoijat edelleenkin vaan pidemmälle. DVD toisto on niinkuin pitääkin xbox ja ps2 laitteissa, laatueroa ei mielestäni ole.

PS2 rullaa itselläni, sain koneen hommattua julkaisupäivää edeltävänä päivänä :)

Mike sanoi:
Mulla oli jo X-Box, mutta myin sen pois. Pleikka kakkonen olis varman parempi.
Suosittelen kyllä tuota pleikkaa ennemmin kuin kuutiota, parempia pelejä ja enemmän
Kuutio on taas suunnattu noin 8-15v lapsukaisille :)

Mike sanoi:
Halo oli kyllä iso pettymys, piti olla lippulaiva, mutta aivan saatanan paska, törkeesti toistoa ja tasan 2 asetta. Samat viholliset ja samat kentät kokoajan.

Joo, samaa minäkin ihmettelin kun tuota peliä ensimmäisen (ja toistaiseksi viimeisen) kerran koitin.
No, xboxille (ja ps2:lle) saa Puyo Pop Feverin, mikä nyt oli itselleni ainakin syy ostaa Xbox :D
(p.s., Helsingissä Kannelmäen Prismassa boksi yhdellä ohjaimella 129e, mukana halo ja midtown madness 3)

GC:n suurin ongelma taitaa olla se, ettei sille ainakaan kovin helposti kopioida pelejä erikoismediansa takia. Niin ikävää kun se onkaan, niin juuri pelien kopioinnin mahdollisuus kasvattaa laitteen suosiota (katsokaapa vaikka, mikä laite on tällä hetkellä myydyin, ja kummasti samaisessa laatikossa on monipuolisimmat modausmahdollisuudet); tietysti piraatit vievät tuloja, mutta samalla he mainostavat laitetta ilmaiseksi, kenties jopa ostavat joskus pelejä, ja nostavat laitetteen myyntitilastoja, joka taas on selvä merkki pelintekijöille, että tälle laitteelle kannattaa pelit julkaista.

Piratismi siis on pelikoneiden sairaus, joka uhkaa koko teollisuutta; samaan aikaan piratismin helppous määrää pitkälti sen, mikä laite menestyy. Hullunkurista, mutta ikävän totta.

Cube on hyvä valinta. Resident Remake ja Zero ovat loistavia ja 2,3 & CV on myös ihan ok pelejä vaikka graffat on playkan tasoa. Ja onhan Cubelle myös Eternal Darkness joka on myös HELVETIN hyvä.

Cuben pelitarjonta on suppeampi koska sille suolletaan vahemmän rahastus tuubaa mitä muille konsoleille.

Ja vielä lisäksi Cuben saa melkein pelin hinnalla.

Mike sanoi:
Halo oli kyllä iso pettymys, piti olla lippulaiva, mutta aivan saatanan paska, törkeesti toistoa ja tasan 2 asetta. Samat viholliset ja samat kentät kokoajan.

Halo :kuola: ...on :kuola: ...paras :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom