Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No kyllä minä vähä odotin et Ygritte ja Jon olis vähä päässy nautiskeleen toisistaan :)

Itse pidin jaksosta, loistavaa vastapainoa noille lähes kokonaan puhetta ja draamaa sisältäville jaksoille. Samoten tämä huipentuma oli saanut aika leffamaiset piirteet. Taistelu ei olisi toiminut, jos oltaisiin välillä hypitty katsomassa Tyrionia, välillä Sansaa ja välillä Dania. Nyt se piti hyvin intensiivisessä otteessaan. Marshall osaa kyllä ohjata hyvin toimintaa ja ei tässäkään mielestäni pettänyt, mukana oli myös parit ihan mukavat kamerakikkailut sekä ihan maukkaita gore-efektejä, jotka ovat myös ohjaajalle ominaisia. Muutenkin jakso oli mielestäni todella eeppinen ja toimi lähes täydellisesti, kun seuraavassa jaksossa sitten voidaan keskittyä noiden muiden hahmojen kommelluksiin. Olisihan se ollut aika plääh, jos taistelusta olisi näytetty vain kaksi kohtausta, kun sen verran sitä on pohjustettu ja odotettu.

Yksi parhaista jaksoista tähän mennessä. Toivottavasti Marshall saadaan vielä jollekin kaudelle vierailevaksi ohjaajaksi, kun jo kaksi jaksoa on ollut tekemässä.

Juuri jaksoa lataillessa mietin, että olisi hienoa jos tässä sarjassa olisi pitkiä taistelukohtauksia jotka olisivat koko jakson pituisia. Yllätyinkin aika positiivisesti, kun näin sitten olikin. Aikaisemmilla kausilla vitutti se, kun jotain taisteluita ei kuvattu ollenkaan, vaan porukka keskusteli niistä Red Keepissä tms. Toisaalta uudemmilla kausilla on liian vähän alastomuutta.

Taisi koko kauden actionbudjetti upota tuohon jaksoon, mutta ihan hyvä oli. Ihan mukavaa vaihtelua, että keskityttiin yhteen tarinaan välillä, kun oli kuitenkin tuollainen kriittinen taistelu kyseessä.
Ygritten kuolema oli odotettu ja toivottu. Jonilla on muutakin tekemistä kuin keskittyä tuollaiseen.

Se jäi askarruttamaan, että kuinka White walkerit pitävät niin hiljaiseloa, vaikka olivat jo viime kauden lopussa etenemässä hyvää vauhtia kohti muuria suurella armeijalla. Luulisi niiden jo kohdanneen Wildlingien armeijan ja saavuttaneen muurin. Tosin White walkerit eivät taida kyetä ohittamaan muuria sitä suojaavan taikuuden takia, joten onkohan tavoite sitten vain ajaa Wildlingit siitä läpi.

Kauden viimeinen jakso on sitten tähänastisista pisin 66 minuutillaan.

Itse en tämmöisistä taisteluista niin välitä mutta olihan tämä ihan hyvä ja tarpeellinen jakso. Saapa nähdä mitä ens viikolla käy!

Muuten sarjan näyttely on ihan hyvää, mutta hitto miten paskasti Khaleesi näyttelee. Ihan pilaa fiilistä ajottain.

Ihan hyvä jakso, vähän tietty oli pettymystä että koko jakso oli tätä, mutta ihan ok. Paras paljastus tietysti oli se että katos katos ei niitä kaikkia Targaryenejä olekaan mestattu, ja voi melkein arvata että ainakin yksi "lapsi" on vielä jossain, ellei enemmänkin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En oo lukenut kirjoja niin venasin koko ajan että Jon Snow nyljetään ja pistetään weberiin - ollut vähän tuulisia paikkoja noi lead rolet... tosin kettutytöstä sentään päästiin.

Tulikin mieleen, kun tässä jaksossa keskityttiin vain yhteen juoneen, että seuraava kirja Feast for Crows keskittyy vain puoleen nykyisistä päähahmoista ja Dance of Dragons toiseen puoleen. Ajallisesti kirjojen juonet tapahtuvat yhtäaikaa.

Voipi olla että tiettyjen kiinnostavien hahmojen tapahtumia saa odotella jopa kaksi vuotta. Vaihtoehtoisesti kirjat käsikirjoitetaan päällekkäin jolloin kahta kirjaa kerrottaisiin yhtäaikaa ja kahden kauden verran.

Voipi olla että tiettyjen kiinnostavien hahmojen tapahtumia saa odotella jopa kaksi vuotta. Vaihtoehtoisesti kirjat käsikirjoitetaan päällekkäin jolloin kahta kirjaa kerrottaisiin yhtäaikaa ja kahden kauden verran.

Noin ei varmasti tule käymään, koska varsinkin nimekkäiden näyttelijöiden kohdalla ei voida alkaa temppuilemaan sopimusten kanssa. Tämän takia esim. Alfie Allen (Theon Greyjoy) on ollu joka kaudella mukana, vaikka kirjoissa hänen roolihahmonsa katosikin kolmen niteen ajaksi. Tällä kaudella on myös ollut jo asioita mukana jopa uusimmasta kirjasta.

Saas muuten nähdä mitä se vaikuttaa tähän sarjaan, kun True Blood loppuu.
Ainakin jossain vaihessa oli spekulaatiota, että yksi syy sen sarjan lopettamiseen olisi se, että saadaan lisää budjettia GoT:n tehosteisiin jne.
Toivottavasti tuo spekulaatio pitää paikkansa.

Tämä jakso oli kyllä huippu, itse olen erittäin kiinnostunut noista Muurin tapahtumista ja harmillisen vähälle jääneet viimeaikoina. Nyt tuli sentään kerralla kunnon setti sieltä.

Se jäi askarruttamaan, että kuinka White walkerit pitävät niin hiljaiseloa, vaikka olivat jo viime kauden lopussa etenemässä hyvää vauhtia kohti muuria suurella armeijalla
Sehän oli joi toisen tuotantokauden lopussa, kun ne oli siellä Fist of the First Menillä, mistä on joku pieni marssimatka Muurille. Kai ne eksyi, tai jotain. Muutenkin kaikki ovat taas unohtaneet koko homman. Itse en ainakaan varmaan juuri muusta puhuisi, jos minulle selviäisi, että joku ikiaikainen pahuus marssii kohti. Stannis the Manniskin oli 3. kauden lopussa kovasti täpinöissään asiasta, vai muistanko väärin?

Siinä jossain vaiheessa kun Jon opasti, että tiputelkaa sitten viikatetta kiipeäjien päälle, luulin että ne nakkelee semmosia pikkusirppejä vaan laatikkokaupalla. Onneksi olin väärässä, oli ihan hiton hieno kohtaus tuo.

Kuoliko ser Allister? Eihän sen raatoa ainakaan näytetty?

Saas muuten nähdä mitä se vaikuttaa tähän sarjaan, kun True Blood loppuu.
Ainakin jossain vaihessa oli spekulaatiota, että yksi syy sen sarjan lopettamiseen olisi se, että saadaan lisää budjettia GoT:n tehosteisiin jne.
Jostain syystä rupesin miettimään, miten Anna Paquin pärjäisi Khaleesin roolissa. GoT muuttuisi kertaheitolla maailman paskimmaksi tv-ohjelmaksi.

Mä oon kyllä sillä kannalla, että Jon voisi hyvinkin olla Targaryen itekin.

Mutta eikös Jon ole starkin äpärä? Vai meinaat että yhteinen lapsi jonkun targaryen muijan kanssa?

Ja muuten tuosta khaleesista, tuntuu itestä kuitenkin niin mitäänsanomattomalta hahmolta tässä sarjassa, ettei vaan siinä olisi se seuraava kohukuolema... Ainakin jossain vaiheessa.

Jostain syystä rupesin miettimään, miten Anna Paquin pärjäisi Khaleesin roolissa. GoT muuttuisi kertaheitolla maailman paskimmaksi tv-ohjelmaksi.

Sehän olisi näppärää, kun lohikäärmeet voisi pesiä siellä etuhampaiden välissä.

Mutta eikös Jon ole starkin äpärä? Vai meinaat että yhteinen lapsi jonkun targaryen muijan kanssa?

Eipä se Ned ikinä oikein avautunut tuosta Jonin taustasta, joten vanhemmat voi hyvin olla Rhaegar Targaryen ja Lyanna Stark. Ja siitähän sais sit kehiteltyä vaikka mitä, jos nämä olivatkin rakastuneet ja Robert sotikin lähinnä tietämättömyyttään / loukatun ylpeytensä puolesta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom