SUPERCARB 1kg -40%

Gallup: Tv-lupa (maksatko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
No ton määränhän pitäisi laskea ainakin puoleen sitten normimaksusta. Jos on 2 työssäkäyvää ihmistä taloudessa niin molemmat joutuvat maksamaan erikseen luvasta. Vittu mitä paskaa kyllä. Lähettäis yle vaikka sillon tällön jonkun hyvän ohjelman ja laittaisi mainokset kehiin niin vois olla jotain iloa niidenkin kanavien pyörittämisestä.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kyllä on todella naurettava juttu tämä. Aika moni kuitenkin tuon kyselyn mukaan pitää tätä hyvänä asiana. Melkein puolet.

En maksa enkä katso kun harvoin tulee mitään katsomisen arvoista enkä jaksa kytätä helmiä kaiken skeidan keskeltä..
Töllö on mutta en oo käyttänyt sitä tv-lähetyksen vastaanottamiseen sitten vuoden 2005. Käytän sitä leffojen katseluun videolta tai tietokoneelta.
Periaatteessahan lupa pitäisi maksaa jos on laitteet tv-lähetyksen vastaanottoon, mutta eipä ole enää niitäkään kun analogiset lähetykset loppuivat.

Kaikki muu käy paitsi tämä nykyinen käytäntö. Kyllä vituttaa maksaa lupaa kun tietää sen etteivät useimmat maksa. Kaikista paras vaihtoehto olisi se, että maksukortilla saisi katsoa YLE:n kanavia jos kiinnostaa. Tätä riskiä YLE taas ei ota, koska putiikin rahavirta pienenisi huomattavasti. Oikeudenmukaisinhan tämä ratkaisu olisi.

En maksa, en ole koskaan maksanut, Periaatekysymys!

Kerran erehdyin avaamaan tv-lupatarkastajalle oven. Kaveri esitteli ittensä ja halus sisään, tuumasin että "talon omistaja on Hesas duunis ja mä oon täällä vaan kusettaas sen koiraa et en voi päästää sua sisään" Kaveri tuumas vaan että tulee toisen kerran, ei oo näkyny:)

Emäntä PRKL...meni maksaan kerran yhen erän tv-maksusta, tuli elämää suurempi riita kun sen huomasin ja emäntä joutu soittaan ja kertoon että tv on myyty pois eli ei enää laskuja kiitos.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672495

Huomatkaa kohta "ainakin aluksi reilusti alle 200".... joopa joo.:curs:

Niin ja joo... aika kiva potti ylelle kun kaikki vero velvolliset maksaa.

Suomessa on 2.4 miljoonaa kotitaloutta, joista 1.9 miljoonaa maksaa TV-lupaa (224e/v). Tämä tekee 425Meur tulot. Ylemaksu joka perittäisiin jokaiselta kotitaloudelta olisi sitten 175e mukamas?

Kertolasku antaa tulokseksi 420Meur. Ei pienintä toivoakaan että tuo lukema tulisi pienenemään, vaikka sitten tietysti jäisi tarkastajien palkat, kampanjat jne. pois tuosta summasta. Eiköhän se minimissään ole 185e, paitsi tietysti se voidaan asettaa suoraan sinne 200 euroon "ettei heti tarvitse nostaa", ainakaan kahteen vuoteen.

Moinen veroksi muuttaminen on kyllä totaalisen perseestä. En vaan kykene ymmärtämään, että miksei vaan ihan kylmästi lyödä kaikkia kanavia maksukorttien taakse, katsovat sitten ketkä tahtovat. Tai ymmärrän kyllä, koska YLE pelkää (tietää), että hyvin harva niitä ostaisi. Uskomatonta pelleilyä.

Vähän sama kuin kaikilta perittäisiin koiravero, huolimatta siitä onko karvakorvia taloudessa. En voi ymmärtää millä ihmeen perusteluilla tällainen pakkovero on mennyt läpi. Tähän voi todeta vain, vittu mitä paskaa.

Maksoin ennen, mutten enään, vastustan niin paljon tuota ylemaksua, hei, minäkin pistän nettiin omia juttuja ja lähetän jokaiselle suomalaiselle laskun kun heillä on mahdollista katsoa sieltä. Ei hemmetti tohon ei kyllä mitään perusteita voi olla, tv:n suhteen ymmärrän kun yle vastaa enemmänkin siitä että voidaan katsoa televisiota, mutta netti, maksan jo soneralle kuukausimaksua siitä ja jos haluan käyttää maksullisia palveluita päätän sen itse, koska periaatteessahan nyt ylen sivut olisivat maksullisia tuon maksun myötä, vain mutkan kautta.

Munasillani kerran avasin oven kun sattumalta tiesin että on tarkastajakunti oven takana. Sanoin että uskonto kieltää television he he. Asiallisesti suhtautui tarkastajakunti eikä ole sen jälkeen kuulunut.

Jollain oletuksella, että joka tapauksessa about kaikki kuitenkin katsoo..
Nojaa, sinäänsä typerä oletus, koska kaikki (edes about) eivät kuitenkaan katso.

Toisaalta on aivan tajuttoman typerää, että moinen raha kerätään nimikkeellä mediavero. Olethan jo maksanut siitä itse aparaatista useamman huntin ja hommannut sen vaikka peli-/elokuvakäyttöön etkä ikinä katso tämän ns. mediaveron alle tulevia kanavia. Olet ehkä jopa ostanut myös jotain maksukortin "takana" olevia kanavia itsellesi. Sitten maksat tämän ns. mediaveron vielä kaiken edellisen päälle vaikket ikinä siihen kuuluvia kanavia katsoisi. Vi**u.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Semmosta tässä mietin että kun meille tulee lupamaksu mun nimelläni, nii tuleeko tarkastaja myös kysymään minua saapuessaan ovelleni. Kävi nimittäin pari kertaa täälä joku äijä kyselemässä mua eikä emäntä päästänyt sisään kun ei suostunut kertomaan asiaansa. Itse istun olohuoneessa. Voihan se tietenki olla ulosmittaajakin mutta kun ei ole herraa vähään aikaa enää näkynyt..

Back
Ylös Bottom