Gallup: Salivalintasi kriteerit

Jaahas, oon näköjään aika pihalla nykypäivän hintapolitiikasta saleilla, jos toi kerta on halpa :eek: . Jäisi multa kyllä treenit väliin tolla hinnalla.

Tervetuloa Helsinkiin.

Jos et ole yliopisto-opiskelija/ haluat treenata lähellä asuinpaikkaasi, tuo on suht halpa hinta.

+ hyvä sijainti yo:n lähellä
+ mun tarpeisiin monipuolisesti laitteita, myös aerobisia
+ mahtuu hyvin treenaamaan, ainakin aamupäivisin kun itse käyn

- opiskelijalle kallis, vaikka saakin ihan hyvän alennuksen
- pitää sitoutua vuodeksi kerralla

Komppaan. Ilmeisesti sama sali :D

Vuosisitoumus ( 40 eur/kk) on perseestä, kuka tänä päivänä tietää esim. töiden jatkumisesta vuoden eteenpäin??? No, onneksi joustivat sopimuksessa ulkomaan vaihdon vuoksi (tosin kysyin sen jo etukäteen).

+ motivoiva ilmapiiri
- ei saunaa

Jyväskylän SATS:
+ alle 10min pyörämatkan päässä
+ monipuoliset cardiolaitteet
+ halutessaan pääsee spinningiin
+ siisti
+ laitteet harvoin rikki

- kallis
- täytyy sitoutua vuodeksi
- vain yksi kyykky-/mavepaikka
- vain yksi penkkipunnerruspaikka
- viikolla iltaisin ruuhkaa

Kotikylän kunnan ylläpitämä sali:
+ ilmainen
+ 5min pyörämatkan päässä
+ useampi penkkipunnerruspaikka
+ useampi kyykky-/mavepaikka
+ hyvä jalkaprässi ja vipuvarsisoutukone

- ei Smithiä tai kevennetyt leuanvedot mahdollistavaa masiinaa
- käsipainot hyppää 10kg:sta 15kg:een
- lämmittelylaitteina kaksi ikivanhaa kuntopyörää
- maksuttomuuden lieveilmiöt: epämääräiset hengailijat, vanhemmat jotka raahaa koko pesueensa salille riekkumaan jne.

Tuo ei ole enää kallista, tuo on ryöstöä. Tuo on yli puolet minun yhtiövastikkeesta! :eek: Jos tuollaisia hintoja joutuisi makselemaan, niin aika äkkiä tulisi mieleen alkaa suunnitella omaa räkkiä kotiin. Naapurit varmaan tykkäisivät mavetreeneistä...

Aika lähelle ryöstöä joo, mutta sali vaihtuukin mulla todennäköisesti kokonaan Lightiin jos emäntä ei lähdekkään duuniin tammikuussa vaan jää pojan kanssa kotiin.

Mutta eipä tuollainen 45-55 euroa mikään epätavallinen salikortin kk hinta ole.

EDIT: Ja Halokin sen jo sanoi, eli jos haluaa treenata lähellä kotiaan, ei aina osu mitään halpaa salia kohilleen. Mulla on näin. Pyörällä kuljen, ei puhettakaan että talvella viittis ajaa toiselle puolelle kaupunkia kun ei viitti kesälläkään. Eli laiskan on pakko sitten maksaa!

Sali on Topshape Jyväskylän Kuokkalassa. 500 m päässä kotoa ja edullinen. Työnantajan virkistysrahastosta tulevan korvauksen jälkeen maksan salin käytöstä itse 7,50 e /kk.

Sportlight Jyväskylä

+ edullinen
+ mukavat muut käyttäjät
+ riittävästi vapaita painoja
+ omistajina ekstrasymppikset Sportheavyn Ansku&Make

- hiukan pieni ja ahdas iltasella kun treenaajia on paljon
- ylimukavat muut käyttäjät:D (dieetille tahtoi olla joskus omissa oloissaan ja tuo alko sillon ärsyttää).

JVK Jyväskylä

+ edullinen
+ kovatasoinen muutaman kisanneen kaverin treeniporukka,minä siinä heikoimpana :D
+ erittäin hyvin vapaita painoja
+ musiikki: ei soi kiss fm eikä nova vaan kunnon mättömetalli Dimmu Borgirista ja Cradle Of Filthistä lähtien Diabloon jne.
+ old school meininki, ei kuki tässä kellatissa viherkasvit. Osa treenivehkeistä jostain sota-ajoilta ;)
+ Rauhassakin saa olla silloin kun ei oo kovin sosiaalinen olo.
+ auki avainkortilla ympäri vuorokauden, aamutreenit viideltä:kuola:

- Pienet suihkutilat, saapi jonottaa jos on paljon väkeä.

Keskikeho Jämsä

+tuttu ja turvallinen,oon treenannut n.7vuotta kyseisellä salilla.
+törmää tuttuihin salilla samalla kun poikkee kotikylille.
+paljon treenilaitteita
+Nyrkkeilypuoli,juoksumatot ja crosstrainer
+Iso peilisali poseerauksien harjoitteluun
+Mukavat henkilöt pyörittämässä salitoimintaa

Kolmella salilla tulee siis treenailtua,jokainen noista on kuin toinen koti :)

Plussat:
- Halpa. Kuten aiemmin mainitsin, 6kk 65 euroa. Opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset puoleen hintaan.
- Kaikki tarpeellinen ja vähän ylimääräistäkin.
- Melko vähän porukkaa. Aamupäivällä saattaa muutama eläkeläinen olla. Kello 11-13 sali on yleensä tyhjillään.
- Pääasiassa asiallisia treenaajia. Kerran olen kahdeksan kuukauden aikana nähnyt sen perus teinipoikajengin vääntämässä penkkiä ja hauista, mutta siinäpä se.
- Laitteet hyvässä kunnossa lukuun ottamatta hackia, joka on hieman ruosteessa.

Miinukset:
- 33-39kg:n käsipainot puuttuvat. Pitäisi siis hypätä suoraan 32kg:n kässäreistä 40 kilosiin...
- Peck-deckissä on jokin puolittava pakka, ja jo tällainen peruskynäniska voi vääntää melko pitkää sarjaa täydellä pakalla.

Onnellinen voin olla, että meidän pieneltä paikkakunnalta löytyy näinkin hyvä sali :)

Jaha, no se se sitten kai on. Vitutti vaan niin saatanasti kun omat levyt oli kerran väännetty kahtia ja heitetty roskiin.
Kyllä itsekin tuosta on tullut täälläkin avauduttua, mutta eipä haittaa kun roudaa niitä levyjä mukanaan.

Colosseum Business Centerin kuntosali

Plussaa
+ Sijainti
+ Ilmainen työntekijöille
+ Suhteellisen vapaat treeniajat. (pari tuntia viikossa varattu pelkästään naisille)
+ Kaikki tarpeellinen löytyy
+ Siisteys
+ Ei koskaan ylimääräisiä treenaajia vaikkapa kouluista tai joukkueista

Miinusta
- Välillä painot eivät ole paikallaan
- Pari reiden lähentäjä/loitontaja konetta vievät ylimääräistä tilaa paremmilta laitteilta
- Käsipainoissa rauta saattaa loppua osalle kesken

Olin melkein kolme vuotta CMS-salin jäsen Helsingissä (50 euroa/kk) ja keväällä sitten sanoin irtisanovani sopimuksen, koska muutto ulkomaille oli tiedossa kuukauden sisällä. No ei tossa mitään. Sopimus purettiin, mutta ihmetystä aiheutti se, että jäsenneuvoja pyysi multa kopioita lentolipuista. Kuulemma haluavat mustaa valkoisella jäsenyyden lopettamissyyksi. Siis mitä helvettiä, en kait nyt ala kopioimaan mitään henkilökohtaisia papereitani jollekin saliketjulle. Saa kait sitä erota ilman syytäkin. Varsinkin, kun kaikki maksut oon aina ajallani maksanut ja tosiaan useamman vuoden käyttänyt salin palveluja. No joo pelkkä pyyntö se vaan oli, mutta aika ihmeellistä touhua kaikinpuolin.

sali valintasi kriteerit

täälä on vain 2 salia. toinen on ilmainen, ainakin minun ikäisille, mutta sielä ei olekkaan paljon mitään. levypainoja ihan liian vähän. käsipainoja liian vähän.
kerran kävin liikunnan tunnilla sielä vääntämässa penkkienkan:D , enkä enää toiste mene.

toinen on aika kallis, mutta kaikki tarpeellinen löytyy:)
+eikä mun tarvi vielä itse maksaa:hyper: ja sehän se ratkaiseva asia kaippa onkin:D

Liikuntakeskus Kotka

+ Sijainti (20 min kävelymatka)
+ Kaikki tarvittavat laitteet/suorituspaikat löytyy
+ Ei juurikaan naisia häiritsemässä keskittymistä (suurin osa käy samasta rakennuksesta löytyvällä naisten salilla)

- Hinta (38€/kk ei oo pahimmasta päästä, mutta kirvelee silti kun on tottunut ilmaseksi käymään)
- Laitteita liikaa (käytän ehkä noin 10 % niistä) -> ahdasta!
- Ei juurikaan naisia häiritsemässä keskittymistä (kaks kertaa oon nähny)

City Voimailusali, Kerava

+ Käytännössä ilmainen
+ Tankoja ja levyjä löytyy paljon
+ Tutut kanssareenailijat

- Osa kalustosta huonossa kunnossa (levyjä paskana jne.)
- Edes yksi kuntopyörä tms. "lämmittelyvehje" olis ihan jees
- Sijaitsee väärässä kaupungissa!

1) Ilmaista reeniä (työsuhde-etu)
2) Kiva sali (laitteet hyvin sijoiteltu ja monipuolisia)
3) Yleensä tilaa (ainakin silloin kun itse siellä käyn) reenata.

Edit: Ja sali oli siis yo-liikunta HKI (kaikki salit, mutta pääosin hallintorakennus)

Ja edit 2, eli ne miinukset:

- Joskus ruuhkaista (jos eksyy väärään aikaan)

Nurmijärven kuntocenter

+ kaikki tarpeellinen löytyy
+ 80 kg asti käsipainot
+ pakoissa riittävästi vastusta

- 15 min. ajomatka

Gym99 Kuopio ( http://gym99.fi/ )

+ auki 6-22 asiakaskortilla,salin ja solariumin käyttö rajaton
+ sijaitsee tien toisella puolella :)
+ loistavat laitteet ja treeni ilmapiiri

- 49€/kk jäsenenä
- musiikkina radio tai voice

Tällä hetkellä:

1-3. Ilmaisuus

Firman sali, joka sattuu olemaan lähellä ja muutenkin loistava perussali. Samanhenkistä porukkaa ja musiikin saa valita itse. Kuitenkin tuo maksuttomuus nousee opiskelijalla ykköseksi.

Tulevaisuudessa:

Kolme tärkeintä kriteeriä tulevat olemaan sijainti, hinta ja laatu. En pysty asettamaan järjestykseen, olen valmis matkustamaan laadun perässä hieman pitemmällekkin. Mutta kuitenkin optimaalinen yhdistelmä näistä kolmesta hakusessa, mikä sattuu sen aikaiseen elämäntilanteeseen sopimaan. Muuten voisin jatkaa mielelläni nykyiselläkin salilla, ainoa vaan että en usko firmassa jatkavani kovinkaan kauaa.

Sats iso-omena

+ 5 minuutin kävely kotoa
+ suhteellisen halpa 42 e/kk

- ruuhka-aika 16-20
- laitteiden varaajat

+ 10 min matka
+ (lähes) kaikki perus vehkeet
+ lähes ilmanen

- leuanveto tanko puuttuu ( ainut puuttuva juttu mitä vois tarvita )
- Todella ahdas arki-iltoisin

Salini Tampereen Powerhouse Gym!

Plussat:
1. Ilmapiiri. Porukka treenaa pääosin täysillä ja se nostaa hyvin fiiliksiä. :rock:
2. Salivarustus. Suhteellisen monipuoliset laitteet.
3. Opiskelija-alennukset.

Miinukset:
1. Musiikki ei aina vastaa omia mieltymyksiäni (tosin ei kaikkia voi miellyttää).
2. (Bussi)Matka. Salin jo kodin välillä matkaa huikeat 6km.
3. Parkkialue. Entinen parkkialue louhittiin ja tilalle tulossa maksullinen parkkihalli. Tosin aika harvoin sitä eksyy salille autolla

Yleisarvosana:
:4:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom