Gallup: Millainen aamupala?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puna
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon puuroo ja ruisleipää, 4 munanvalkuaista ja 2 keltuaista, muutama lasillinen maitoa, hiukan jotain marjaa puuron päälle ja vitamiinit, kivennäisaineet ja omegat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Milbonan rahkaa, jugurttia ja kaurahiutaleita sekasin, leipä jos semmosta löytyy kaapista. 528kcal / 45p, 76hh, 3,9r leivän kera.
Vitamiineja ja kalaöljykapseli. Vettä puolisen litraa.

Rahka on joka aamussa mukana, leivän merkki vaihtelee kausittain näkkileipä-real-ruispalat välillä. Tällähetkellä aamupalani näyttää seuraavalta:

Vitamiinit
Pirkka maitorahka+ AnanasFunlight-mehua
Vaasan ruispalat, 1 kokonainen(55g)
Becel kasivrasvalevite 35% (12g)
Snelmannin kalkkunaleike 4 siivua (40g)
Profeel maitojuoma (1,5dl)

Yhteensä

Kcal 395

Pr 49,3
Hh 35,3
R 6,1

5dl (200g) kaurahiutaleita reiluun määrään vettä ja mikrossa vetiseksi velliksi. Mikrotuksen jälkeen sekaan scuuppi heraa. Juomaksi litra vettä jossa monivita ja kalsiumporeet. Joskus appelisiinimehua.

Puoli pakettia pekonia
1 kananmuna + 2 valkuaista
1-2 lasia maitoa
lesitiiniä ruokalusikallinen

Yllättävän hyvin pysyy nälkä poissa verrattuna perinteiseen puurosatsiin. Eikä tule ähky olo.

Puuroa (kaurahiutaleita + vehnäleseitä maitoon keitettynä), ruisleipää raejuustolla, banaania, lasi mehua ja joskus kupillinen kahvia.

Tähän oon niin tottunut, että kyläillessä ja matkoilla tiukkaa tekee, jos ei aamupuuroa saa...:nolo:

Oon kyllä miettinyt, että voisi tuohon jollain tavalla vielä proteiinia vähän lisätä, vaikka päivän muissa ruokailuissa sitä onkin paljon enemmän.

Muuten, te ketkä lisäätte Heraa puuron sekaan, niin missä vaiheessa sen lisäätte ja vaikuttaako jollain tavalla koostumukseen/makuun?!

Rahkaa 250 g (saksalaista merkkiä kun Saksassa asustelen = samaa kuin Lidlissä Suomessa)
1 Danone Actimel (sekaisin rahkan kanssa)
n. 75 - 100 g kaurahiutaleita

Jos tekee mieli vaihtelua, keitän kaurahiutaleet puuroksi ja laitan suolaa sekä pakastemarjoja sekaan. Koko aamupalan hinta ehkä max 50 snt paikallisilla hinnoilla, eikä voi sanoa että puuttuis paljoa. Bulkkikaudella tarttee muuttaa vaan määrät. Vitamiinit myöhemmin päivällä.

Puuroa lautasellinen, ruisleipää siivu-kaks + jogurtti ja kahvia. Lihasmassaa kasvattamassa entiedä pitäiskö syödä vielä enemmän (painoa vähä päälle 60 kg... )

Näillä mennyt jo pitkään:

250g rahkaa
2 dl maitoa
2-3 siivua näkkileipää tai 1 dl kaurahiutaleita
kahvia pari-kolme isoa kuppia
vitamiinit

Mä oon varmaan jo puoli vuotta syöny joka aamu saman aamiaisen (Poikkeuksena kyläilyt). Siihen kuuluu:
2dl kaurahiutaleita
keitetty muna
juusto viipale
kalkkunaleikkele siivu
näkkileipä
rypsiöljyä 1tl
nämä kaikki menee sekasin puurolautasessa.
Ja päälle vielä iso lasi maitoa ja omena. Ja tähän ei sit millään kyllästy!

Mulla on parikin vaihtoehtoa riippuen siitä koska syön lounaan. Toinen on kaura tai neljän viljan puuroa iso lautasellinen parin ruisleivän kera, joskus lisäksi tarvittaessa banaani omena tms hedelmä. Jos lounas on nopeasti aamupalan jälkeen niin tulee vedettyä vaan ruisleipiä, jugurttia ja sportmysliä. Maitoa lähes aina juomaksi..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom