Gallup: kyykkytuloksesi ja 100m tuloksesi

Sun kohdalla paras keino on todennäköisesti, että juokset noita lyhyitä 50-200 metrin vetoja säännöllisesti.

just pidettiin taas "joka vuotiset" kesäkisat jätkien kesken.
viime vuonna 13.2 ja nyt 13.7, käsiaika.
kyykky on "bodikyykky" 130kg.

juoksin samaan aikaan yhen kaverin kanssa joka kyykkäisi varmaan 50kg.
mä vedin taas tänä vuonna kuten viime vuonnakin kovan eron alussa, "raju kiihdytys" :) mut tää hintelämpi rullaa mut loppua kohden kiinni.
miten mä voisin parantaa nopeuttani??
jos on reisissä jerkkua paraneeko aika.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NO tarkoitan, että toi on itsestään selvää...aina se menee noin...

No niinhän se onkin :D

Tarkoituksena oli havainnollistaa itseäni ja VoimaSuomea käyttäen, kuinka helppoa heikonkin kevyen kaverin on pärjätä suhteellisessa voimassa isommalle (joka tässä tapauksess liittyy siihen, että painavemman on aina vaikeempi olla nopee juoksemaan). Mutta ehkä kaikki pakkislaiset osas ajatella tän itsekkin ja mä höpisen itsestäänselvyyksiä :itku:

Juoksussa ton ymmärrän, mutta miksi voimassa?!?
T: painava :itku:

Tohon osaa varmaan vastata joku asiantuntija paremmin, mutta yritetään...

Olisikohan asia niin, että pienemmällä on vähemmän ylimääräistä painoa, eli vähemmän ylimääräistä lihasmassaa, joka ei työskentele esim. kyykyssä (esim rintalihas ym.). Merkittävämpänä varmaan ison lihasmassan ylläpitoon yleensä vaadittava rasvakudoksen määrä. Eli mitä enemmän painoa, sitä enemmän siitä on ns ylimääräistä.

Pitkiä vipuvarsia ei pysty kokonaan kompensoimaan isommilla lihaksilla!!!??!!!

Pienempi lihas on suhteessa voimakkaampi ja supistuu nopeammin!?! Pieni lihas helpompi hermottaa? Toki myös maintisemasi nivelten ja luiden kestävyys tulee isoilla painoilla kuvioon.

Iso mies joutuu käyttämään enemmän aikaa isojen lihasten hankkimiseen ja joutuu panostamaan enemmän myös niiden ylläpitämiseen, kuin pienempi kaveri, joka voi keskittyä enemmän itse laji liikkeen maksimin kehittämiseen (ihan mutu ja varmasti yksilöllistäkin).

Siinä mun mutuilua...

NO tarkoitan, että toi on itsestään selvää...aina se menee noin... Miksi se sitten menee noin?!? Esim. toi Jani vetää varusteilla 350 ja 56 kiloinen akka 200 kyykystä. Suomen parhaat kyykyt tuossa Janin sarjassa on jottai 400kg:ta ( ja painaavat itse 140-150 ). miks ne ei pärjää naiselle? Siis suhteessa?

Jani: Minkäs kokoinen olit silloin ysillä ja paljon se kyykky silloin oli?
Käytätkö sä sen kyykyn mahdollisimman nopeasti siellä alhaalla? Oletko meinannut ikinä kaatua kun kyykkäät?
:D
9-luokalla paino oli siinä 120kg luokkaa ja kyykky 285kg.
Kyykyssä pyrin käyttämään elastista energiaa, kyllä...
En ole koskaan kaatunut painon kanssa!

Täällä menee pullat ja vellit sekaisin, tässä tulee vielä yksi kokki soppaan:

Jos on kevyt, ja painava nostaja, joista jälkimmäinen painaa 2 kertaa enemmän kuin ensimmäinen, niin painavammalla nostajalla EI ole kaksi kertaa niin paljon lihaksia, kuin kevyellä nostajalla. Tämä sen vuoksi, koska lihakset eivät muodosta 100% kehonpainosta, vaan mukaan täytyy laskea luut, sisäelimet, iho, rasvakudos jne. Kaiken järjen mukaan yhtäläisellä hermotuksella varustetulla kevyellä, ja painavalla nostajalla voi olla samat painoon suhteutetut tulokset vain, jos painavalla nostajalla on 2 kertaa enemmän lihasmassaa, kuin kevyellä nostajalla, eikä yhtään painavampi luusto, tai enemmän rasvakudosta.

On siis täysin tyhmää ja turhaa verrata näennäisesti "oikeudenmukaisella" tavalla suhteellista voimaa vertaamalla nostajien kehonpainoa toisiinsa.

Jos lähtään tuolle tielle, me voidaan yksissä tuumin todeta, että ihminen on ihan saatanan heikko ja pateettinen eliö, sillä voitamme suhteellisessa voimassa vain itseämme suuremmat otukset, joita on kenties alle 0,1% kaikista eliöistä.

No älä sä nyt ota hernettä nenään Pertti, kun puhuin maksimivoiman suhteesta kehonpainoon. Sprintteri mäkin olen ollut, ja vaikka nyt melkein 2 kertaa painavampi kuin yu-aikoinani, niin aion silti rikkoa vanhat enkkani ensi kesänä. :whip:

Originally Posted by Tomppa85
Jos lähtään tuolle tielle, me voidaan yksissä tuumin todeta, että ihminen on ihan saatanan heikko ja pateettinen eliö, sillä voitamme suhteellisessa voimassa vain itseämme suuremmat otukset, joita on kenties alle 0,1% kaikista eliöistä.

Hetkinen :D Suhteellinen voimakin on aina suhteellista!

Eli kun oletetaan että paino menee kuutioon ja lihaksen poikkipinta-ala ("voima" eli ei, mutta periaatteessa) vain neliöön, niin eikö sillo pienemmät oo aina suhteessa vahvempia kun happi kumminkin on saman kokoista kaikille.

Eli tossa pitäs ottaa just se huomioon että jos ihminen ois muurahaisen kokoinen, niin sekin pystyisi todennäköisesti nostamaan yli 10 kertaa oman painonsa, eli muurahainen ei ookkaan mikään supermörkö, vaan fysiologinen välttämättämyys :D

Mutta mutta, kuten aina, jos tädillä olisi munat, se olisi kotoisin DeeDeeÄrrässä

Sit pakko vielä sanoa että syväkyykky ei oo ehkä paras liike verrata noita juttuja, koska siinä nostellaan myös omaa painoa ...

Mut onhan nää aika kiinnostavia nää mikä johtuu mistäkin / mikä auttaa mihinkin jutustelut :)

VoimaS: Saatko sinä takapuoles työnnettyä niin hyvin taakse maksimipainojen kanssa? vai auttaako puku tässä? Minusta tuntuu että en uskalla työntää peppua niin hyvin taakse maksimipainossa/painoissa kuin harjoituspainoissa.. Meni kyllä :offtopic: , mutta asiaan;

Pertti123 sanoi:
194, kuinka niin?
Etkö sä oo aika pitkä ja silti kyykkäät painoon suhteutettuna enemmän kuin VS. Mutta kuitenkin uskon, että raajojen pituus osaltaan selittää tuota asiaa... No joo on tuossa sinun postauksessa paljon asiaa.

Minä en tajua yritin vähän tuolta netistä etsiä luuston painoa, no osteoporoosiliiton sivuilla lukee, että luusto painaa noin viidenneksen kehon painosta. Ja painonvartioiden sivuilla lukee, että kahden samanmittaisen ( ja eri painoisen ) luuston painoero voi olla suurimmillaan kilon luokkaa. No nämähän ei voi pitää yhtäaikaa missään nimessä paikkaansa!! Tai no joo tuo osteoporoosiliiton kirjoitus tarkoittaa varmaan normaalipainoisia ihmisiä. Sittenhän siitä päästään siihen, että jos lihasmassaa kasvattaa niin ei luusto "kasva" samassa suhteessa. Pienemmällä ihmisellä sitten luustonmassa on pienempi...( esim. 150 cm ja 52 kg: Luusto: 10,4 ja 190 cm ja 83 kg Luusto: 16,6 . Huom! painoindeksi molemmissa 23 ) eli tavallaan tuo luusto juttu osaltaan selittää asiaa, koska kun tämä 190 cm kaveri rupeaa hankkimaan massaa ja voimaa niin ei hän voi hankkia lisäksi luustoa. Minä en kyllä tajua, että miksi tollaisen 150 senttisen ei tarvitse hankkia niin paljon sitä lihasmassaa saavuttaakseen painoonsuhteutettuna yhtä suureen voiman kuin tämä 190 cm

Tomppa85 sanoi:
Jos on kevyt, ja painava nostaja, joista jälkimmäinen painaa 2 kertaa enemmän kuin ensimmäinen, niin painavammalla nostajalla EI ole kaksi kertaa niin paljon lihaksia, kuin kevyellä nostajalla. Tämä sen vuoksi, koska lihakset eivät muodosta 100% kehonpainosta, vaan mukaan täytyy laskea luut, sisäelimet, iho, rasvakudos jne. Kaiken järjen mukaan yhtäläisellä hermotuksella varustetulla kevyellä, ja painavalla nostajalla voi olla samat painoon suhteutetut tulokset vain, jos painavalla nostajalla on 2 kertaa enemmän lihasmassaa, kuin kevyellä nostajalla, eikä yhtään painavampi luusto, tai enemmän rasvakudosta.
Kaveri A painaa 50 kg ja sillä on lihasmassa 75% eli 37,5 kg ja kaveri B painaa 100 kg ja sillä on lihasmassaa prosentuaallisesti saman verran eli 75 kg, niin eikös se ole juuri kaksinkertainen määrä? Eli toi sinun höpinäsi niin hyvin kuin se alkoikin ei todellakaan selitä tuota asiaa. Ja jos on samanpainoiset kaikki muut kuin lihakset niin silloinhan lihasten prostentuaallisen osuuden pitäis olla ihan järkky.

Joo on aika mystinen juttu tää huoh :wanha:
ainnii pitäähän sen ison järkäleen nostaa ittensäkin ylös sieltä kyykystä...

100 m juoksin 20-vuotiaana skaboissa muutamia sadasosia alle 11 s nollatuulessa ja syväkyykystä olin kuullut lähinnä huhuja.

On muuten mielenkiintoista huomata, että VoimaSuomen järkyttävä 350kg kyykky ei ole painoon suhteutettuna niin hirveä. Siis toki kova rauta on aina kova tulos painosta huolimatta, mutta pikajuoksussa kuin vain voimalla suhteessa omaan painoon on väliä.

Painan itse 75 kg ja voimasuomi 160, eli 2,13 kertaa minun verran.

350 / 2,13 = n. 164 kg

Eli mä kyykkään 120kg ja Voimasuomi painoonsa suhteutettuna 164 kg, jos olis mun painonen. Eli ero suhteellisessa voimassa on iso, mutta ei kuitenkaan valtava. Kertoo vaan siitä, että kevyemmän kaverin on helpompi olla vahva suhteessa omaan painoonsa.

Hmm... Voimasuomi kyykkää yli kakskertaa oman painonsa sinä et.Eli Voimas. on suuhteessa vahvempi kyykyssä,ainakin mun mielestä toi sun laskutapa on omituinen.

number_one sanoi:
Vertikaalinen ponnistus
Mikä on?
:offtopic:
ihanahelena: Persettä taakse ja polvea sivulle ;) se on se tärkeä osa kyykkyä!

Kuulepas, entä jos on kapea asento? Olen suht. pitkäjalkainen, selkä pysyy paremmin kuosissaan, kun kyykkään kapealta

:offtopic:

Hmm... Voimasuomi kyykkää yli kakskertaa oman painonsa sinä et.Eli Voimas. on suuhteessa vahvempi kyykyssä,ainakin mun mielestä toi sun laskutapa on omituinen.

Niinhän se Pera sanoikin, että JOS VOIMAS. olisi saman painoinen kuin hän, VS. kyykkäisi 164 ja hän kyykkää 120 kg. Minusta siinä on vissi ero!! Mutta huom! tämä on naisen mielipide...

Niinhän se Pera sanoikin, että JOS VOIMAS. olisi saman painoinen kuin hän, VS. kyykkäisi 164 ja hän kyykkää 120 kg. Minusta siinä on vissi ero!! Mutta huom! tämä on naisen mielipide...

He he en ymmärtänyt mitä luin,olis pitäny lukee kahdesti.

Vertikaalinen ponnistus = hypätä ylöspäin

On monia tapoja mitata tätä, ja tietenkin mittaavat myös erilaisia ominaisuuksia samalla.

Matto testi on minusta huonompi testi kuin hypätä seinälle... Liikaa rajoittavia tekijöitä, kun taas oikeasti kun hyppää niin käsiä saa käyttää ynnä muuta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom