Gallup: kyykkytuloksesi ja 100m tuloksesi

Ajattelin kysyä tämmöistä asiaa, että näkisi meneekö nämä kaksi asiaa porukalla edes hiukan käsi-kädessä. Itsehän en pikajuoksusta tiedä juuri mitään, mutta semmoisen asian olen huomannut että 100m tulokseni on parantunut sitä mukaan kun kyykkytulokseni on noussut. Tietysti tähän vaikuttaa moni muukin asia, rasvaprosentin nousu varmaan eniten (jos puhutaan tuosta kyykkymaksimista varsinkin). Itse en pistä tähän vielä mitään, sillä 100m tulosta en ole nyt lähiaikoina mitannut.

Eli pistäkää tulemaan kyykky/syväkyykkymaksimi ja 100m tuloksenne :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eiks toi

Syväkyykky / oma elopaino

kertos vähän enemmän jalkojen maksimivoiman ja nopeuden kausaliteetista
Noniin, oman painon vois myös pistää ja ehkä rasvaprosentinkin. Tosin en ajatellut edes, että joku laittaisi 25% ja 120kg elopainolla tehtyä maksimia ja 100:en ennätystä :D

Mutta pistäkää nyt niitä tuloksia :whip:

Kyykky 175 - 100m 12,70 - paino 89 - pituus 187 - % vois olla ehkä vajaa 20

Kyllähän kyykkytulos varmaan on jossain määrin verrannollinen satasen tulokseen, mutta epäilisin, että syväkyykky ei nyt ole varsinaisesti se optimaalinen mittari (tai voimaliike) sprintterille. Varmaankin punttaajien kauhistukset puolikyykyt ja muut vajaat kyykyt ovat tarpeellisempia. Polvikulmat kun ovat suhteellisen suuria kuitenkin pikajuoksussa.

Joo eipä rasvaprosentilla tee yhtään mitään

kyykky 120 paino 75

100m: n. 11,50 (sähköaika)

Ajan otto ja lähetys tapa voi vaikuttaa ainakin 0,5 sekuntia tohon 100m tulokseen.

Kisoissa 100m: n.10.80s

183cm/89kg (tällä hetkellä :) )

Kyykystä en tiedä, eikä kiinnosta.

100m 14s :(
Kyykky 350kg
186cm/160kg

On muuten mielenkiintoista huomata, että VoimaSuomen järkyttävä 350kg kyykky ei ole painoon suhteutettuna niin hirveä. Siis toki kova rauta on aina kova tulos painosta huolimatta, mutta pikajuoksussa kuin vain voimalla suhteessa omaan painoon on väliä.

Painan itse 75 kg ja voimasuomi 160, eli 2,13 kertaa minun verran.

350 / 2,13 = n. 164 kg

Eli mä kyykkään 120kg ja Voimasuomi painoonsa suhteutettuna 164 kg, jos olis mun painonen. Eli ero suhteellisessa voimassa on iso, mutta ei kuitenkaan valtava. Kertoo vaan siitä, että kevyemmän kaverin on helpompi olla vahva suhteessa omaan painoonsa.

Mitä sä Pertti oikein höpiset? Tietenkin kevyempien on helpompi nostella enemmän suhteessa omaan painoonsa! Miksi? siksi kun vaikka massaa ja lihastahan voi kasvattaa, vaikka kuinka paljon, niin ei luuston ja nivelien kantokykyä voi. Muistat varmaan sanonanna: "painan niin paljon, koska minulla on painavat luut...". No joo, jos oikein muistan luustonpaino voi heitellä 3 kg ihmiseten välillä. No en muista lukuja, mutta pointti on, että pieni on ero. Kyykkysihän on varmaan voimanostosyvyyteen?

Miten sä voimasuomi voit todella juosta ton 100 m niin nopsaa kun oot aika läski? Vai onko tulos otettu joskus aikoja sitten?
ainniin oliko toi RAW-kyykky?

Mitä sä Pertti oikein höpiset? Tietenkin kevyempien on helpompi nostella enemmän suhteessa omaan painoonsa! Miksi? siksi kun vaikka massaa ja lihastahan voi kasvattaa, vaikka kuinka paljon, niin ei luuston ja nivelien kantokykyä voi. Muistat varmaan sanonanna: "painan niin paljon, koska minulla on painavat luut...". No joo, jos oikein muistan luustonpaino voi heitellä 3 kg ihmiseten välillä. No en muista lukuja, mutta pointti on, että pieni on ero. Kyykkysihän on varmaan voimanostosyvyyteen?
?

Siis onko tässä naislogiikkaa vai mitä sä yrität sanoa??? Ja mitä mä muka höpisen? Enkö mä totea juuri sen, että kevyemmän on helpompi nostaa enemmän suhteessa omaan painoonsa??!!!??

Tuskin se, että pienemmän on helpompi nostaa enemmän suhteessa painoonsa liittyy luuston tai nivelten kestämiseen, ainakaan ensisijaisesti.

just pidettiin taas "joka vuotiset" kesäkisat jätkien kesken.
viime vuonna 13.2 ja nyt 13.7, käsiaika.
kyykky on "bodikyykky" 130kg.

juoksin samaan aikaan yhen kaverin kanssa joka kyykkäisi varmaan 50kg.
mä vedin taas tänä vuonna kuten viime vuonnakin kovan eron alussa, "raju kiihdytys" :) mut tää hintelämpi rullaa mut loppua kohden kiinni.
miten mä voisin parantaa nopeuttani??
jos on reisissä jerkkua paraneeko aika.

Kyykky "Chakarov-tyylillä" 210kg ja satanen 11,50

Siis onko tässä naislogiikkaa vai mitä sä yrität sanoa??? Ja mitä mä muka höpisen? Enkö mä totea juuri sen, että kevyemmän on helpompi nostaa enemmän suhteessa omaan painoonsa??!!!??

Tuskin se, että pienemmän on helpompi nostaa enemmän suhteessa painoonsa liittyy luuston tai nivelten kestämiseen, ainakaan ensisijaisesti.

NO tarkoitan, että toi on itsestään selvää...aina se menee noin... Miksi se sitten menee noin?!? Esim. toi Jani vetää varusteilla 350 ja 56 kiloinen akka 200 kyykystä. Suomen parhaat kyykyt tuossa Janin sarjassa on jottai 400kg:ta ( ja painaavat itse 140-150 ). miks ne ei pärjää naiselle? Siis suhteessa?

Jani: Minkäs kokoinen olit silloin ysillä ja paljon se kyykky silloin oli?
Käytätkö sä sen kyykyn mahdollisimman nopeasti siellä alhaalla? Oletko meinannut ikinä kaatua kun kyykkäät?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom