Gallup: Bensan hinta ja kipukynnys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
K:ni
Missäs vaiheessa vähenee autolla ajot? Eli mikä on maksimihinta mitä maksaisit bensasta per litra.

Omalla kohdalla se lienee 1,5 - 1,6 euroa per litra.

Kyllä se on jo vähentyny, mitään ylimääräistä en autollani aja, törkee on bensanhinta

Ankara provo: bensa ei oo liian kallista niin kauan kun teineillä on varaa ajella pinpparallia. Sitten kun teinidexut ja tykkitanet häipyy kaduilta, voidaan sanoa bensan olevan turhan kallista. :D

Kivaa kun joutuu ajamaan töissä autoa päivittäin. Okei kilometrikorvaukset tulee, mutta leasing autossa se on 0,1 egee / kilometri ja pysyy. Verottajaa ei kiinnosta bensan hinta...

Ensi vuonna otan kyllä dieselin.

onse naftaki kallistunu huimasti, vähentynyt on ajelemine vaikka isäpappa vielä naftat maksaakin :D

Originally posted by meitsi
Eikös dieselin hinta ole noussut jopa bensaa jyrkemmin?

Joo, mutta sillä 0,1 euron kilometrikorvauksella saa dieseliä enemmän kuin kallista bensaa! Firma maksaa dieselveron.

Originally posted by Ankka
Missäs vaiheessa vähenee autolla ajot? Eli mikä on maksimihinta mitä maksaisit bensasta per litra.

Omalla kohdalla se lienee 1,5 - 1,6 euroa per litra.
Nykyisin työmatkoina ~100km/päivä vanhalla bensalouskulla... :mad2: Ei noista oikein tinkiäkään voi jos tilipussin haluaa saada. Onneks kohta muutto ja työmatka tippuu kymmenysosaan, huh.

On jo vähentynyt. Ja arvatkaas miten käy ensi kesän Cadillac-haaveiden kun Iraqin sota syttyy...?

"Juu eihän tää vie kun 25l/100km":rolleyes:

huuoohhh..

Kaiholla muistetelen niitä aikoja kun kortin sain.
Bensa maksoi jotain 3mk/l. Sitten kun bensa kallistui johonkin
4mk:n niin ostin diiselli asconan ja tankkailin sitä appiukon maatilatankilta kun nafta oli niin kallista... :rolleyes:

Nykyäänkin toinen auto käy dieselillä ja toinen bensalla. Tuskin mulla kilometrit vähenee vaikka hinta nousis kuinka. Ei nykyään tule kovin paljoa ns. turhaa ajoa harrastettua.

Originally posted by Iivili
Ankara provo: bensa ei oo liian kallista niin kauan kun teineillä on varaa ajella pinpparallia. Sitten kun teinidexut ja tykkitanet häipyy kaduilta, voidaan sanoa bensan olevan turhan kallista. :D

Kiitti vinkistä! Mä taidan hommaa Coupe Tanen kesäautoksi! :D

Noilla teinirallaajilla on kuitenkin avokätiset vanhemmat, eli ei pilluralliautot häviä kylältä mihinkään...

Mulla oli kerran ´71 GT Coupe Taunus 2.3v6 :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tommosta mäkin harkitsin yhdessä vaiheessa kesäautoksi. Paljos tollasen v6 Tuhnuksen arvo nykyään on? Kone oli varmaan Granadasta?

Tai jos jaksaisi niin hommaisi Coupe Tanarin ja väsäisi siihen Cossun tekniikan! :evil: :D

Näitä juttuja ei sitten pidä ottaa niin vakavasti, mulla on perversio teiniautoihin.

Sain kortin vuosi sitten ja puolisen vuotta kuljin porukoiden autolla kaikki koulumatkat ja muut. Sitte hokasin että mulla meni aivan kaikki kuukausirahat pensaan, vaikka en hirveän paljoa ajellukkaan. Päätin kaivaa vanhan Helkaman varastosta ja pyörällä on siitä lähtien veivattu. Auton pitämiseen on varaa varmaan 10 vuoden päästä kun valmistun ja pääsen (ehkä) johonki töihin :evil:

"Onneksi" ei ole kuin pyörä. Kyllähän sitä aina porukoiden autolla huristelee, tosin ei tule pahemmin mietittyä sitä bensan hintaa...

Juu ei ne ajot varmaan pienene yhtään vaikka bensan hinta nousee rahat vaan vähenee se on varma ei ole varaa vähentää tai sitten vähenee samalla palkka ja se ei oikeen kiinosta.

Kipukynnys

Kipukynnys ollut ja mennyt kaikkiin autoihin liittyviin maksuihin, joten sellaista ei oteta ellei työ sitä vaadi. Kaupungissa sen juuri kestää vaikka julkinen on aivan perseestä Helsingin ulkopuolella.

Sääliksi käy maaseudulla asuvia. (No ei oikeastaan ainakaan maanviljelijöille joille sitten jaetaan muiden rahat turhasta tuotannosta). Viisasta on politiikka tällä väestöntiheydellä... no riittäpähän sitten rahaa hyysätä kansalaisia vähän enemmän.:confused: :confused: :confused:

auton pitäminen on muutenkin aika tyyristä puuhaa. ilman corsaani en kuitenkaan tulisi toimeen;), joten nielen ne pikku kk-erät..

mulla porukat kustantaa jonkun verran bensojani, koska äidillä on työsuhdeauto. mutta eipä kovin viitsi ylimääräistä ajella. nyt ajattelinkin hankkia itselleni polkupyörän, voisin työmatkat tempaista sillä ja musta kaunottareni saisi levätä jonkun verran.

:)

Vaihdoin vapun aikoihin autoa (Camaro Berlinetta -85 5 litran kaasarikoneella ja automaatilla) ja eilen laskin ensimmäisen kaupunkiajon jälkeisen tankkauksen yhteydessä keskikulutuksen: 18,6l/100km kaupungissa! Tuolla kun joutuu vielä työn puolesta ajelemaan parhaimmillaan satakunta kilometriä päivään(ja kaupunkiajoa), ei jää pahemmin kilometrikorvauksista käteen. Eli ei tarvitse bensan hinnan enää pahasti nousta, niin voi olla työpaikan vaihto edessä. Mutta saapahan ajaa tyylillä :D

Ei pahemmin kirpaise

Tässä on kärsiville pelastus: http://www.loremo.com

Eipä minulla juuri autolla ajelu tästä vähene, koska muutenkin ajan polkupyörällä. Odotan raakaöljyn hinnan tuplaantumista aivan lähivuosina ja ajoneuvojen polttoaineet kallistuvat siinä samalla.

Back
Ylös Bottom